Bokkers met een Akita?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-15 14:40

Hallo! :wave:

Regelmatig zie ik topics voorbij komen over een bepaald ras, maar helaas nog niks gevonden over de Akita.
Zijn er mee bokkers die zo'n geweldige hond(en) in huis hebben?

Ik zal de mijne allereerst even voorstellen.
Wij hebben een American Akita teef, geboren op 30 september 2014 en, hoe cliché, genaamd Hachï.
Aan de vooroordelen doet ze niet, zo kan ze prima los lopen, gaat ze super goed met de katten en we slepen haar overal mee naartoe :j Vreemde mensen vindt ze alleen niet erg prettig als die op 'haar' terrein komen.
Dit was de eerste dag bij ons:
Afbeelding

Hier lag ze lekker te slapen terwijl ik met mijn paard bezig was:
Afbeelding

En uiteraard zijn het vriendjes
Afbeelding

Afbeelding


StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:14

Je hebt een hele gave hond!

Zelf heb ik bijna altijd Japanse Akita's gehad ( uitstapje gemaakt naar de Amerikaanse en nu den shiba. ) onze vorige hond is op 14 jarige leeftijd ingeslapen. Dag ervoor nog een uur door de stad gewandeld met hem ( zijn favoriete bezigheid ) en dag erna kwam hij niet meer omhoog. Schat van een hond was dat toch.

Nu hebben we Olivia. Er is op bokt een topic van mijn duiveltje. Afbeelding in de bus, vind ze echt heel oke.

Ik denk erover na om haar op te leiden tot hulphond, maar we zien wel...

Foto van afgelopen week:
Afbeelding

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:27

Hoi ik heb ook heel lang 2 akita,s gehad.Maar ik heb nu alleen de reu Miko nog want mijn teef Yumi heb ik vorig jaar op 11 jarige leeftijd in moeten laten slapen. De reu is een amerikaanse brindle en de teef was janaps en sesam van kleur. Maar volgende week mag ik mijn nieuwste aanwinst gaan ophalen een dan 9 weken oude pup(weer japans). Voor mij geen ander ras meer dan een akita. De vooroordelen voor akita,s gelden trouwens ook niet want die van mij kunnen ook los lopen en zijn lief voor mijn andere dieren. Foto,s volgen nog.

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-15 08:35

Wat leuk, dus ik ben niet de enige!

StonedRomy, Dankjewel!
Apart getekend is ze, wel een erg leuk dier om te zien :j

Yumi, ik ben benieuwd naar de foto's van je nieuwe aanwinst!

Ikzelf vindt het ook echt een heerlijk ras, persoonlijk vindt ik mijn teefje zelfs erg makkelijk in de omgang. Ze gaat overal mee naartoe, vindt het overal ook prima. Alleen mensen die ze voor het eerst ziet kan ze soms erg eng vinden, als die een paar keer heeft gezien is het prima :j

Enige typische wat ze wel heeft is dat ze echt maar 1 baas heeft. Ze luistert redelijk naar andere mensen die ze kent maar naar mij luistert ze wel het best. Ik heb dan ook het meest met de opvoeding gedaan.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:16

Yumi, ben benieuwd naar foto's!

Bedankt Nicky, enige vervelende aan haar vind ik het feit dat ze er op foto's altijd uitziet als een brindle, terwijl ze een blue brindle is :')

Olivia wilt door iedereen geaaid worden... Aaid iemand haar niet gaat ze zitten en wacht totdat iemand haar aaid... Leuk als je iedere ochtend een rondje centrum van grote stad moet doen.

Dit is trouwens onze vorige akita, labedie. Hier al ruim 13.Afbeelding

En foto van Olivia waar wel haar kleur te zien is :')
Afbeelding

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:21

Prachtige honden zijn het!

<3 Cacharelle - Romeo - Julio - Dille - Kamille - Mister - Macho <3

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:18

Nou zondagavond halen pup (Maeko zo is haar naam) op bij de fokster dus volgende week zal ik foto,s plaatsen. Jullie hebben trouwens ook prachtige honden(haha ik ben volgens mij ook nog nooit een lelijke akita tegen gekomen!

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-15 12:43

Yumi, spannend hoor!
Er bestaan alleen maar knappa akita's! :j :')

Stonedromy, Dat rondje centrum kan dus heeeel lang duren met jouw hond haha
Ik vind de kleuren wel heel gaaf hoor :j

Je wordt wel erg vaak aangesproken op straat, deze honden zie je natuurlijk niet zo vaak.

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:46

Ik kwam laatst ook een Akita met de naam Hachi tegen :')
Mooie honden.
@StonedRomy, die brindle kleur is gaaf erbij!

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-15 12:49

Hachi os geloof ik ook wel een erg vaak voorkomende naam voor dit ras :o
Wij hadden eerst de naam Akiko (geloof ik) bedacht. Zou zou herfst betekenen en ze is geboren in de herfst. Echter na 1 week moest ik nog steeds nadenken hoe mijn hond ook al weer heette :=
De naam Hachi wilde we eerst niet omdat we dit nogal achterhaalt vonden maar uiteindelijk toch bij die naam uitgekomen en ik heb nog nooit zo vaak mensen gezondheid horen zeggen :Y)

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:51

Wat een prachtig ras is het toch! <3 Wie weet loopt er in de toekomst bij mij ook wel eentje rond. :D

Cranio sacraal therapeut voor paarden i.o. | Instructrice werken aan de hand
Instagram | Facebook

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:01

Mag de kleine versie ook?! O:)

Hiervoor hebben we een kruising Akita / Rottweiler gehad.

Wat een pracht hond heb je TS <3 En die briddle <3

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:56

Bedankt iedereen!

Wat mij betreft mag een shiba ook. Ben zo blij dat die klein zijn _O- Quaia in het groot zou niet te doen zijn. :') helaas is onze shibs ( 9 ) wel wat aan het aftakelen nu.... Niet gek als je bedenkt hor mishandeld en ziek ze is geweest als pup.

Olivia kwam eruit na een vrij heftige ruzie. Ik wilde mijn hond een Japanse naam geven.... Mijn ouders niet. Roep ik tijdens law&order svu ineens ' goed, dus jullie willen een hond Olivia Benson noemen?!' En euhm.... Dat js blijven hangen....:')

Quaia.... Euhm onze eerste hond heette Quai en Quaia was compleet het tegenovergestelde van die hond....

Kan echt niet wachten totdat ik die twee weer zie. Vrijdag komen ze me, nadat ik een maand in Amerika ben geweest, mij ophalen op Schiphol. Altijd geweldig hoeveel Japanners ze op de foto zetten dan.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

mairead

Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:04

Geen eigen Akita, maar ik had een Japanse Akita Inu als oppashond.
De eigenaren waren goede kennissen van mij en ik had echt een klik met die hond.
Het was verder best een eenkennige hond en daarom mocht ze vaak bij mij komen logeren als de baasjes op vakantie waren. :)
Super leuke tijd gehad met dat beest! Inmiddels is ze al een aantal jaar niet meer onder ons. Ze is 14 jaar geworden.
Afbeelding

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:09

Wij hebben een Amerikaanse akita. Geweldig beest. Super lief met kinderen maar naar volwassenen op zijn terrein toch wel waaks. Word in oktober 3 jaar en hij heet Beemer Afbeelding

Het leven duurt maar even, dus vergeet niet te leven
17 augustus is ons zoontje geboren

kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:30

Hier zitten jullie ? Ik had al een nieuw topic geopend.

Ik was wel eens benieuwd of bokt een aantal akita eigenaren telt.
Zelf heb ik een Japanse akita een reu van 2.5 j.
En hij is even koppig als mijn pony dus dat past prima bij ons.

Mijn knappe beer kito.

Afbeelding

Afbeelding

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:23

Ik zal ook zo'n hond willen omdat het zoveel toevoegd aan je leven. Lijkt me erg gezellig.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:44

Kito is echt een prachtige hond zeg!

Ben net thuis van 1 maand Amerika.... Mijn god wat is mijn hond groot geworden. Vandaag tandje verloren, maar dat hebben we gevonden. Spuugde ze heel mooi uit voor mijn voeten :')

Valentijn, ze zijn geweldig ja! Lees je wel
Goed in, ga Akita's bekijken. Ga met ze wandelen. Niet een, maar meerdere... Zoek een goede fokker uit met goede ouder dieren.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:49

Mag het topic niet over Japanse hondenrassen gaan? Iets breder? Want dan praat ik graag mee. Ik heb namelijk een Shiba...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:58

Wat mij betreft wel, vind de shiba zelf een vervelend karakter hebben.... Of mijn diertje is met karakter ook mislukt :') ze euhm.... Staat nogal scheef en alles. Zo mooi goed gefokt mijn akita is zo....... Wanhopig is de shiba...

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

secricible

Berichten: 25681
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:59

Lees vanaaf ff en reageer dan uitgebreider.. Wij hebben 2 japanners, 1 van 5 en 1 van 2. Teef en een reu. Geweldige honden. Onze teef heet Sumiko en de Reu Sensei.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:14

Hoi,
Hier een kruising akita met herder. T is een lichtbruine reu met een zwarte neus. Heel lief in de omgang, als pup ging hij echt voor alles zitten wat hij interessant vond. En koppig. Is alleen niet dol op sommige andere honden, dus we hebben hem alleen los als we zeker weten dat we andere mensen zien aankomen.
Hij heet Pukkie (als in puntige oortjes)

kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:57

Mijn Akita heeft de luxe dat die elke dag mee naar de paarden kan.
Hij kan daar los . En blijft op het erf . Heeft eerder 4 keer stroomstoten gehad omdat hij tegen de draad liep. Dus dat is eigenlijk wel gemakkelijk. En het is een echte mopperkont. Heel de straat + 2km is van hem . Als hij een andere hond ziet gaat hij liggen tot ze dicht genoeg zijn en springt dan recht.
Echt een grumpy beer.

Wie van jullie zit er in Facebook akita groepen ? Misschien wel bekende :)

Afbeelding

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 02:42

Jimbo, kruising herder/akita lijkt mij vrij pittig... Enig idee waarom er gekozen is voor deze kruising?

Kitobeer, ik zit in heel wat Facebook groepen. Denk dat de bekendste toch wel akita blog is...

Olivia luisterd ontzettend goed en wilt ook echt iets voor ie doen, maar als ze iets niet begrijpt dan wordt ze vrij gefrustreerd. Vandaag geoefend met zit en blijf. Zit gaat goed en zolang je voor of naast haar staat houd ze dit goed vol. Loop je weg volgt ze je meteen. Dus terug naar de plek waar je begonnen bent en weer zit blijf.... Na een paar keer klapt ze dicht en springt ze recht omhoog... Om vervolgens te gaan zitten en te wachten op het comando kom hier.... Gek dier :')

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:02

Akitablog heb me een week geleden uit geschreven.

Kito kent zijn oefeningen goed en blijf is juist gemakkelijk. Dat is maar net een fractie verschil met de ezelstand . Vanochtend was het hier weer een feestje ezelstand anders.
Ik had gevraagd aan mijn vriend om deze ochtend kito uit te laten. Hij heeft kito eerst 10 min moeten overtuigen om recht te staan. Uiteindelijk is hij op mijn commando recht gestaan. Dan zijn ze naar buiten gegaan de straat uit 2 pisskes in ezelstand en terug naar huis naar het vrouwke. Als hij weet dat ik thuis ben weigert hij om met mijn vriend te lopen.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: komone en 7 bezoekers