welke spin heeft mij gebeten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

welke spin heeft mij gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-15 00:07

Hoi
Ik lag net in bed voel ik plots twee branderige prikjes. Ik doe snel het licht aan en zie op mijn bed een klein zwart spinnetje. Kleiner dan 1cm (zonder poten).

Het plekje waar ze mij de 2e keer beet is echter wel een beetje dikker alsof ik aan de brandnetel gezeten heb.

Het is algemeen bekend dat spinnentanden niet krachtig genoeg zouden zijn om een mens te bijten. kruisspinnen kunnen dat wel, alleen deze is geen kruisspin.

Welke soort is dit?

Afbeelding

De spin is inmiddels vermoord en ligt in een glas water nu. (Voor aan mijn vriend te tonen morgen)

Leef en laat leven.


Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 00:11

Hoe groot is hij ongeveer?

Ik vind hem meer op een volgezogen teek lijken dan op een spin. En spinnen bijten ook niet zomaar, dat is redelijk zeldzaam, dus ik ben ook heel benieuwd wat het is. :) Ik zou me rot geschrokken zijn!

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 00:11

Zo... Nu ga ik nooit meer in slaap komen vanavond ik ben meneer de spin kwijt die op mijn plafond liep vandaag. Lichte paniek nu

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-15 00:15

Dacht eerst ook aan een teek met mijn slaperige ogen. Maar is duidelijk een spin. Schat dat die zijn lichaam zo'n halve cm groot is. Hij is zwart en zijn kont lijkt nog net iets zwarter te zijn.
Ze prikte toen ik mijn arm op de deken legde, misschien heb ik haar op dat moment half geplet want 3 pootjes gebruikte ze niet meer. Ze ging wel steeds in aanval positie staan (voorpoten naar boven houden)

Denk dat ze in de vacht van mijn hondje zat (poedel) en zo in mijn bed terecht gekomen is. Mijn hond slaapt bij mij in bed nu mijn vriend niet thuis is en ik dan zeer slecht slaap ivm nachts bang te zijn vooral als ik alleen ben..
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 07-08-15 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en laat leven.

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 00:17

MaricoGraphy schreef:
Dacht eerst ook aan een teek met mijn slaperige ogen. Maar is duidelijk een spin. Schat dat die zijn lichaam zo'n halve cm groot is. Hij is zwart en zijn kont lijkt nog net iets zwarter te zijn.
Ze prikte toen ik mijn arm op de deken legde, misschien heb ik haar op dat moment half geplet want 3 pootjes gebruikte ze niet meer. Ze ging wel steeds in aanval positie staan (voorpoten naar boven houden)


Is het deze?

http://www.welokee.nl/spiders/nl/specie ... asa-phaler

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: welke spin heeft mij gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-15 00:19

Daar lijkt ze wel op alleen is het niet goed te zien of haar poten bruin zijn.

Leef en laat leven.

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Re: welke spin heeft mij gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 00:21


nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: welke spin heeft mij gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 00:23

Jeuk overal nu, maar ze lijken wel hetzelfde

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: welke spin heeft mij gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-15 00:26

Komt idd erg dicht in D buurt. Ik ben zelf bang van spinnen en heb dus maar snel foto's gemaakt en daarna vermoord.

Leef en laat leven.

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 00:27

He jakkie :O Iedereen zegt altijd dat spinnen niet kunnen bijten, nu vind ik ze nog enger :+

Neem een kijkje in mijn kledingkast op Vinted: https://www.vinted.nl/member/33677517-fie28

                        • Bambi & Bandiet <3

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: welke spin heeft mij gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-15 00:29

Van de beet voel ik nu niks meer en de bult is ook al weggetrokken.

Ik veronderstel dat de spinnenras die hier vermeld werd ongevaarlijk is?

Leef en laat leven.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: welke spin heeft mij gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 00:30

Of je wordt nu spiderwoman :D

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 00:34

nou ik heb een behoorlijk dikke arm gekregen van een spinnenbeet, en zelf afbraak van cellen tussen huid en spier gehad met koorts en alles. Spinnen kunnen dus wel degelijk bijten.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 00:35

MaricoGraphy schreef:
Van de beet voel ik nu niks meer en de bult is ook al weggetrokken.

Ik veronderstel dat de spinnenras die hier vermeld werd ongevaarlijk is?

Hij is niet giftig en de beet is vergelijkbaar met die van een mier. :) Als het echt die spin is, maar ik denk het wel, de grootte, vorm en kleur komt overeen en deze komt zeker weten in Nederland/Belgiƫ voor.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: welke spin heeft mij gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-15 00:37

Ok dan ga ik nu gewoon verder slapen. Voelde in eerste instantie ook als dat branderige van een mier.

Leef en laat leven.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: welke spin heeft mij gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:15

Alle spinnen kunnen bijten. Van veel merk je niks, van anderen wat meer omdat ze wat harder happen. Per definitie zijn alle spinnenbeten giftig, alleen de een wat erger dan de ander. Maar daardoor krijg je wel vaak een klein bultje wat ook nog een beetje kan jeuken. Zal allemaal wel loslopen :)

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:12

ja meestal loopt het los, maar bij mij was het een week echt afzien, tegen de 40 koorts, was net gebeten naast de knokkel van pols, onderarm werd tot elleboog met de minuut dikker, hand ook, tot de vingers, deed zeer en brandde hele tijd, 2 injectiespuiten tegen allergie, pillen tegen allergie die met een half uur al verlichting moesten geven hielpen totaal niet, echo gemaakt, daarop was verandering van weefsel te zien tussen huid en spier (is ook een heel gat geworden onderhuids aan de buiten kant te zien), heb tijdelijk krachtverlies gehad in spier. 2x bij dokter geweest, daarna naar eerste hulppost, die adviseerde om overdag groene leem erop te doen en s'nachts alleen verband en dat gaf verlichting. en dan te bedenken dat ik als de dood ben voor spinnen en er met een hele grote boog omheen loop en toch had deze me te pakken.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, __danielle__, hoogendroog, IASCrawler, LieveLoes, Mnoonn, Nickeltje, thequeensmum en 131 bezoekers