[Info] Discussietopic over het houden van katten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:53

Zeg, ik kan een bitch zijn maar zo'n bitch ben ik nou ook weer niet. :+

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.


mnnkhfsgh
Berichten: 226
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:59

lor1_1984 schreef:
Zeg, ik kan een bitch zijn maar zo'n bitch ben ik nou ook weer niet. :+



Het is dat je het zelf zegt :7 Nee grapje.. Ach je mensen met katten.. Crazy catlady's

- 0 kg

Lisitano

Berichten: 4921
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:32

mikky19 schreef:
Lisitano schreef:
Jij slaat de plank mis. Jouw dieren veroorzaken overlast. Doe er wat aan en val er een ander niet mee lastig. Mijn reactie was naar mijn mening niet dieptriest, ik probeer je inzicht te geven maar zelfs dan begrijp je het dus niet.



Oke dat mag. Geeft verder niets

Ik probeer jou mijn kant in te laten zien maar dat lukt ook niet zo. Ik vind jouw schets niet evenredig aan mijn verhaal. Daar bedoel ik mee dat ik het woordje hond niet kan vervangen door het woordje kat en ik het dan hetzelfde probleem vind.

Ik wil jullie er ook zeker niet mee lastig vallen. Ik had alleen gehoopt dat ik mensen met ervaringen ( zoals inderdaad schrikdraad om mijn eigen tuin) kon spreken.

Deze reacties had ik gewoon niet verwacht. Maar misschien heb ik door mijn verdriet ook niet een duidelijke situatie voor jullie kunnen schetsen.

'' maar zelfs dan begrijp je het dus niet'' is natuurlijk ook niet echt een lekkere opmerking he. De situatie die jij schetst is natuurlijk 1000x erger dan de huidige situatie nu. Juist om te voorkomen dat de situatie wel zo erg wordt als in jouw omschrijving wil ik voorkomen dat mijn katten nog op het terrein komen maar dat ze nog wel naar buiten kunnen. Die mogelijkheid wil ik eerst onderzoeken alvorens ik er over na ga denken om ze voor altijd binnen hou of verhuis of een ander huis voor ze zoek. Dat is toch niet zo'n rare gedachte gang?

Mijn punt is dat je dier overlast veroorzaakt en je oplossingen biedt waarbij je buren moeite en tijd moeten investeren in hún woning.

Hond/kat/papegaai/konijn maakt niet uit. Jouw dier, jouw verantwoordelijkheid en je maakt het een ander zijn probleem.

mnnkhfsgh
Berichten: 226
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:06

Ook tijd hoeven ze er niet in te investeren want ik heb aangeboden alles te betalen en te laten monteren.

Enige wat dus vervelend is , is dat er schroeven in hun boot komen en het zicht belemmerd wordt bij de deur. kan me voorstellen dat dat een tegen argument kan zijn.

Het kastje staat op de grond omdat die op oor hoogte moet zijn van de kat.

Ik maak het niet een ander zijn probleem. Hun hebber er last van. Ik wil het oplossen. En ik HEB het al opgelost door mijn katten al bijna een week binnen te houden. zelfs nu ze op vakantie zijn.

Ik wil alleen naar ALLE mogelijkheden kijken zodat mijn katten toch naar buiten kunnen zonder dat hun er 'last' van hebben.

- 0 kg

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Re: [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:47

Ik nodig iedereen van harte uit om mijn kat "op te voeden" (niet in andere tuinen poepen, geen vogeltjes vangen). :) Ik zeg je, gaat niet lukken!

"Don't worry, you're just as sane as I am."
- Luna Lovegood

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:53

Mayca schreef:
Ik nodig iedereen van harte uit om mijn kat "op te voeden" (niet in andere tuinen poepen, geen vogeltjes vangen). :) Ik zeg je, gaat niet lukken!


Ik voel geen behoefte om jouw kat 'op te voeden' als het dier op eigen terrein blijft. Scheelt al enorm veel ellende namelijk....

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 07:59

Wat macchiato zegt idd.
Het is natuurlijk wel erg makkelijk om je kat naar buiten te mikken en te roepen dat opvoeden niet lukt, je hebt hem toch ook de huisregels aangeleerd zoals niet van je bord jatten, op de kattenbak gaan etc. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:07

Kat is al een keer binnen gebleven, werd helemaal gek dus ouders lieten hem weer naar buiten, kregen ook klachten dat buren niet konden slapen. In tuin houden kan niet, moeten we beide schuttingen veranderen en willen buren niet.
Verder heb ik voor de buren ook kattengrind gekocht wat je nauwelijks ziet wat ze kunnen strooien.

Sorry, maar als zij aan niks mee willen werken kan ik weinig.

"Don't worry, you're just as sane as I am."
- Luna Lovegood

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:09

Dan moet je ook je verantwoording nemen als er klachten komen over je kat door bijv schadevergoeding te betalen, een oplossing te zoeken zodat de kat niet meer bij die buren kan komen etc.
En incalculeren dat je kat toch een hoop risico's loopt.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Re: [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:12

Sorry, maar ik ben minderjarig en krijg weinig zakgeld dus kan niet superveel, ouders boeit het niet heel veel dus moet alles zelf betalen. ;) De kat jomt trouwens niet bij wegen, is bang voor vreemde mensen en komt alleen op rustige plekken.
Ik heb al rond de 100 euro uitgegeven door schade en zodat hij niet bij anderen komt, dat is bijna een jaar sparen voor mij.

"Don't worry, you're just as sane as I am."
- Luna Lovegood

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:15

Is er geen boerderij waar je kat gewoon kat kan zijn? Misschien is hij bij jou niet het beste af.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Re: [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:17

Asiel zit helemaal vol en staat indd al gemeld dat het fijn zou zijn als er een ander plekje gevonden voor hem wordt dus blijft voorlopig hier. Maar denk eerlijk egzegd niet dat mensen die een boerderij wonen (noordoost) naar Zuid West gaan om een kat te kopen. :o

"Don't worry, you're just as sane as I am."
- Luna Lovegood

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:20

Je kunt toch zelf actief zoeken? Genoeg bokkers op een boerderij die een muizenvanger zoeken.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:22

Ik ben zelf met een kat van Nunspeet naar vlak bij Terneuzen gereisd om hem een nieuw huisje te geven.
Was ruim 3 uur enkele reis met de auto, later nog eens met het ov die kant op gegaan en was ruim 5 uur onderweg toen (enkele reis).

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Lisitano

Berichten: 4921
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:37

mikky19 schreef:
Ook tijd hoeven ze er niet in te investeren want ik heb aangeboden alles te betalen en te laten monteren.

Enige wat dus vervelend is , is dat er schroeven in hun boot komen en het zicht belemmerd wordt bij de deur. kan me voorstellen dat dat een tegen argument kan zijn.

Het kastje staat op de grond omdat die op oor hoogte moet zijn van de kat.

Ik maak het niet een ander zijn probleem. Hun hebber er last van. Ik wil het oplossen. En ik HEB het al opgelost door mijn katten al bijna een week binnen te houden. zelfs nu ze op vakantie zijn.

Ik wil alleen naar ALLE mogelijkheden kijken zodat mijn katten toch naar buiten kunnen zonder dat hun er 'last' van hebben.

Ik vind het ook goed van je dat je ze binnen houdt en het lijkt me ook lastig om dat ineens om te gooien. Een buitenkat ineens binnen gaan houden is ook wel een omslag :j

Het is ook goed dat je je schouders niet ophaalt om hun klacht en je er serieus wat aan wil doen. Zo'n kastje is alleen wel heel vervelend want andere huisdieren horen het en (kleine) kinderen ook. Ik neem aan dat je zo'n kast met hoge pieptoon bedoelt? Misschien dat ze daarom ook niet al te enthousiast zijn?

mnnkhfsgh
Berichten: 226
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:11

Lisitano schreef:
mikky19 schreef:
Ook tijd hoeven ze er niet in te investeren want ik heb aangeboden alles te betalen en te laten monteren.

Enige wat dus vervelend is , is dat er schroeven in hun boot komen en het zicht belemmerd wordt bij de deur. kan me voorstellen dat dat een tegen argument kan zijn.

Het kastje staat op de grond omdat die op oor hoogte moet zijn van de kat.

Ik maak het niet een ander zijn probleem. Hun hebber er last van. Ik wil het oplossen. En ik HEB het al opgelost door mijn katten al bijna een week binnen te houden. zelfs nu ze op vakantie zijn.

Ik wil alleen naar ALLE mogelijkheden kijken zodat mijn katten toch naar buiten kunnen zonder dat hun er 'last' van hebben.

Ik vind het ook goed van je dat je ze binnen houdt en het lijkt me ook lastig om dat ineens om te gooien. Een buitenkat ineens binnen gaan houden is ook wel een omslag :j

Het is ook goed dat je je schouders niet ophaalt om hun klacht en je er serieus wat aan wil doen. Zo'n kastje is alleen wel heel vervelend want andere huisdieren horen het en (kleine) kinderen ook. Ik neem aan dat je zo'n kast met hoge pieptoon bedoelt? Misschien dat ze daarom ook niet al te enthousiast zijn?


Nou ze zijn het opzich gewend om meer binnen te zijn dan buiten. Dus met veel spelletjes en afleiding wil het nog wel. Soms mauwen ze heel zielig bij de deur maar goed.

Ik wilde er dus 1 kopen die je kunt afstemmen op het geluid van welk dier je wil verjagen Doordat er 7 verschillende standen op de sonar zitten kunt u specifiek aangeven welk dier u niet meer in uw tuin wilt hebben. Dit verjaagsysteem is ZEER effectief! (staat op de verpakking)

In principe kunnen kinderen en mensen deze tonen niet horen. Sommige tonen kunnen kinderen wel horen en volwassenen niet maar deze toon is nog hoger en niet bereikbaar voor de trilharen van een mens.

- 0 kg

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 08:55

Onze Lily loopt nu alleen maar binnen. Liefst zouden we dat zo houden, maar in de zomer staat onze achterdeur eigenlijk altijd open. We moeten dus op zoek naar een manier waarop Lily alsnog binnen blijft, of waarop ze de tuin niet uit kan. Ik heb al gemerkt dat het een beste klimmer is...

We willen haar niet buiten de tuin vanwege overlast voor de buurt en het gevaar dat ze wordt aangereden of gestolen. Het is een raskat, een Heilige Birmaan...

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:50

Ik heb hordeuren om de katten binnen te houden en toch de boel wat te laten doorwaaien en afkoelen.
Maar ik heb geen tuin of balkon, indien wel zou ik of een ren plaatsen, of de tuin afzetten met stroom oid.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:20

Vraagje!

Mijn twee katten kunnen altijd in en uit. De poes doet dit veel en is soms uren weg! De kater is meer thuis en zoekt het wat meer bij ons, soms lijkt hij zich ook te vervelen. Speeltjes heeft hij heel snel gezien. Ik wil hem iets meer uitdagen. Wij hebben niet altijd tijd met hem te spelen dus nu wil ik een electrisch speeltje kopen of spellen die hem meer mentaal uitdagen.

Hebben jullie nog leuke ideen die voor jullie katten goed werken?

TinkerTreas

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:19

Wij hebben een enorme katten populatie in de buurt. Onze tuin is nu nog afgezet voor onze eigen katten. Maar mijn bijna ex man neemt de katten straks mee naar zijn nieuwe huis. En ook de afzetting van de schutting.
Ik zou er niet zo blij van worden als straks de halve buurt hier in de tuin komt schijten, ook al ben ik gek op katten.
We hebben namelijk een moestuintje voor de kinderen.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:40

IK weet niet hoe groot jouw tuin is maar voor €50,- (iets minder bij fonq) heb je de Velda garden protector welke goed is voor ong 40m afrastering.
Er is ook een uitbreidingsset van, alleen geen idee hoeveel die moet kosten.
Kunnen je kinderen hun moestuintje gewoon behouden en heb jij geen last van ongewenste bezoekers. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.


TinkerTreas

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [Centraal] Discussietopic over het houden van katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:04

Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of dat iets voor ons is.
We hebben een kleine tuin, dus dat scheelt.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:55

Moos99 schreef:
Vraagje!

Mijn twee katten kunnen altijd in en uit. De poes doet dit veel en is soms uren weg! De kater is meer thuis en zoekt het wat meer bij ons, soms lijkt hij zich ook te vervelen. Speeltjes heeft hij heel snel gezien. Ik wil hem iets meer uitdagen. Wij hebben niet altijd tijd met hem te spelen dus nu wil ik een electrisch speeltje kopen of spellen die hem meer mentaal uitdagen.

Hebben jullie nog leuke ideen die voor jullie katten goed werken?


Lazer lampje, voor de luie katteneigenaar, kun je lekker vanuit je luie stoel met de kat spelen en na 10 minuten is het wel weer klaar.
Cat senses heeft leuke series met uitdagende speeltjes en baller banen.

Speeltjes met een knisper er in of valeriaan is ook altijd een grote hit hier.
Maar eigenlijk vinden die van mij het leukste om vogeltjes te kijken in de (afgezette) tuin of elkaar te klieren.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, JesdaJinn, kwii en 39 bezoekers