Begin maart heb ik een fantastische poes uit het asiel geadopteerd. Ze is een 2 jaar oude korthaar met de naam Delia. Een ontzettende kroelkont die ergens zwervend is opgepikt. Na 2 weken amivedi heeft niemand zich gemeld en mocht ze geplaatst worden.
Ze was nog niet gecastreerd. Dit wilde ik na een kleine gewenningsperiode laten doen. Thuis gekomen begon ze nacht 1 verschrikkelijk te klagen, ik wist niet wat me overkwam! Heb nog niet eerder zelfstandig een huisdier gehad dus ben daarin hartstikke groen. Wel had ik voor mezelf een grens gesteld dat ze bv niet in de slaapkamer mag.
Na 2 nachten en volle dagen t asiel maar gebeld uit pure wanhoop. Bleek ze gewoon gigantisch krols geworden. Zou gemiddeld een week duren, dus even doorbijten en dan zsm laten helpen.
Toen ze keurig een week krols was, was ze ineens 3 nachten op rij stil, wat een verademing! Helaas werd ze na die 3 dagen opnieuw krols :/. Overlegd met de DA en ondanks de krolsheid toch laten helpen. De procedure verliep als een zonnetje en je ziet het wondje al bijna niet meer. Nog mooier; ik kon weer slapen!!
Nu het probleem:
Sinds pak m beet drie nachten heeft ze een heel irritante gewoonte. Stipt 5 uur in de ochtend (vandaag dus 6uur) wordt ze ongedurig en gaat ze een goede anderhalf uur in vlagen voor mn deur zitten klagen. Als ik haar geluid een beetje begin te herkennen is het aandacht trekken. Na een tijdje wordt ze weer stil om tegen 8uur opnieuw te beginnen. Echt heel stipt!
Mijn vraag aan jullie:
Iemand enig idee waar dit uit ontstaan kan zijn? En tips of trucs wat ik er tegen kan doen?
Ikzelf zat te denken dat het nog onwennigheid kan zijn. Ze is keurig opgevoed dus moet een huiskat zijn geweest. Misschien mocht ze daar op de slaapkamer, of is ze best wel 'verwend' geweest. Ik ben daar best nuchter in, een kat is geen prinses. Als ze zo zit te zaniken kan ze ook niet op enige reactie rekenen, ik negeer het.
Ze mag zsm naar buiten, wil dit de eerste keren graag met tuigje doen, zodat ze niet direct weg kan rennen. Ik mag alleen niet met tuigje in de buurt komen
. Het kan dus ook zijn dat ze gewoon dr energie moeilijk kwijt kan. Dit terwijl ik zo veel mogelijk actief met haar speel.Een derde mogelijkheid zou trek kunnen zijn? Ze krijgt Whiskas brokjes verdeeld over 2 porties. Als ik opsta en als ik naar bed ga. Hoeveelheid volgens schema op zak.
Een heel verhaal, hopelijk duidelijk genoeg. Ik hoor graag jullie ideeën!

....
. Katten zijn geen prinsessen zeg je, maar daar denkt Poeslief heel anders over. Ken je het gezegde, "katten hebben geen baas,die hebben personeel"?
mijn kleinste kan lichamrlijk niet tegen een brokjestekort, dan krijgt ze last van haar maag en gaat planten eten en overgeven. Onbeperkt brokjes maakt hier een wereld van verschil.