Kat likt aan wond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 22:57

Hoppit schreef:
Hoe leuk 'k katten ook vind, katten zijn echt stomme K-beesten als het om hun eigen goed gaat :p


Maar zo'n wondje jeukt ook verschikkelijk! Zelf heb je er ws ook moeite mee om niet te krabben wanneer het jeukt :D

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Kat likt aan wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:13

Prednisolon word best veel voorgeschreven en is voor bepaalde wonden geen verkeerde zalf. Ik gebruik het hier ook wel eens voor bepaalde wonden en dan na een paar dagen ga ik over op Vetramil/Mesitran. Kan ik echt aanraden. Is een goede wondzalf. Verder de wond goed schoonmaken/ontsmetten.

Als het ingepakt kan worden zou ik dit zeker doen en dan een medical pet shirt erover. Is vast wel op te halen bij de dierenarts die dienst heeft.

Siglos
Berichten: 269
Geregistreerd: 16-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 23:27

We hadden net een maillot op maat geknipt en omgedaan. Hij paste perfect en was niet te strak. Het was dus geen panty waar je ladders in krijgt. Toen we hem omdeden hadden we haar neergezet en liet ze zich vallen. Ook ging ze heel raar lopen. Dikke staart, grote pupillen. Is dit een normale reactie op een medical shirt/pakje?

Omdat de winkels nu dus 2 dagen dicht zijn is het nu geen mogelijkheid om een medical shirt te kopen.

We hebben de maillot nu maar afgedaan omdat we het wat zielig vonden haha

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Kat likt aan wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:42

Hi, ja... Dat is voor een kat redelijk normale reactie...
Katten zijn nou eenmaal vreemde wezens.
En laten we eerlijk zijn, gok het erop dat je nog nooit eerder je kat zoiets hebt aangedaan (en dan aangedaan in letterlijke en figuurlijke zin).
Stressssss!!!

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Kat likt aan wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:43

"Baas! Ik kan niet meer lopen!" Gaat vanzelf wel over als ze doorkrijgen dat ze geen andere keuze hebben. Is even vreemd, maar als het helpt... Dan is het de moeite waard ;)

Siglos
Berichten: 269
Geregistreerd: 16-05-09

Re: Kat likt aan wond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 12:55

Kleine update:
De kat heeft 2,5 dag met het jasje (maillot) gelopen. Het ging heel goed en de wond genas wel. Gister sloeg helaas het noodlot toe en had ze toch de wond opengekrabd (korst eraf) .. Het bloed stroomde eruit :( :'( Vandaag dus een kap bij dierenarts gehaald om te kijken of dat toch zin heeft.. Ze ligt nu zielig op de bank!

Siglos
Berichten: 269
Geregistreerd: 16-05-09

Re: Kat likt aan wond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 13:02

Heeft iemand trouwens ervaring met een kat met een kap. Kunnen ze gewoon eten en drinken? Moet ik hem dan afdoen (dan blijf je bezig en dan worden ze ook weer wild als je hem even af doet en dan weer om)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Kat likt aan wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:07

Met kap kunnen ze vaak prima eten en drinken! Werk zelf bij een dierenasiel/ pension en heb dat vaak genoeg gezien! Wel moet er rondom het bakje voldoende ruimte zijn, dat de kap er wat overheen kan vallen, dus niet tegen de muur aan of in de hoek van de kamer ofzo.

Siglos
Berichten: 269
Geregistreerd: 16-05-09

Re: Kat likt aan wond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 13:39

Oke bedankt voor de tips