hond opgezwollen kop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

hond opgezwollen kop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 22:07

Onze hond had deze morgen plots een opgezwollen snuit. Vooral zijn linker bovenlip was zeker dubbel zo dik. Dierenarts gebeld, waarschijnlijk alergische reactie. Aankijken of het beterde. Hond had geen pijn of last. Hond meegenomen naar feestje waar de zwelling in de loop van de namiddag wegtrok. Nu bekijken wij hem net terug, zijn thuis, heeft hij rechts een gezwollen oog! We zijn gewon thuis, niets veranderd, geen ander eten. Enkel een andere hoes over zijn kussen, mr daar heeft hij amper 5 min op gelegen. Hond heeft dit nog nooit gehad. Iemand ervaringen?


Brainless

Berichten: 29713
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:09

Heb je iets van een kerststukje/kerstboom met echte takken in huis?
Honden kunnen daar flink allergisch voor zijn.
http://detibetaanseterriernieuwssite.nl ... evaren.htm

Citaat:
Takken van naaldbomen,de kerstboom of kerststukje kunnen bij sommige honden ook een allergische reactie opwekken. Uw hond krijgt dan na contact met de dennentakken, een dikke snuit, gezwollen oogleden en oorschelpen. Ook de mens kan hier een allergische reactie op geven!!Dus voor beiden,opletten!

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Re: hond opgezwollen kop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 22:14

Ja, we hebben een echte kerstboom staan, maar dat hebben we elk jaar al gehad en mijn ouders (feestje) ook, zou dan toch al eerder voorgevallen zijn? Lijkt nu ook jeuk te hebben aan oog.

Brainless

Berichten: 29713
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: hond opgezwollen kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:16

Een allergie kan elk moment optreden.
Ook pas na jaren.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Re: hond opgezwollen kop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 22:17

Hm, vreemd en licht beangstigend. Zal hem goed in de gaten houden in elk geval

har166

Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:18

Heeft hij koorts?

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Re: hond opgezwollen kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:23

Hoes van het kussen of de kerstboom?

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

mika11

Berichten: 11102
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: hond opgezwollen kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:24

Misschien heb je nu een ander soort kerstboom?
Of engelenhaar, bepaalde versieringen of zo.

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 22:25

Geen koorts, vrolijk en alert. Eten en drinken gaan ook goed. Kussen is ondertussen uit bench gegooid. Kerstboom kan ik moeilijk buiten zwieren.

annepaardoes

Berichten: 7153
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: hond opgezwollen kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:18

Pfoe ik zou toch voor de zekerheid nog even de dierenarts raadplegen. Aangezien het lichaam accuut zo heftig reageerd. Geen idee of de kans nu bestaat dat het overgaat in een anafylactische reactie. In dat geval heb je namelijk te maken met spoed.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: hond opgezwollen kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:21

Onze hond had dat een jaar geleden (over een periode van 2 jaar) ook een paar willekeurige keren.
Even langs de DA gaan, die kunnen een spuitje geven tegen de zwelling.
Bij die van ons was het een extreem allergische reactie (heel het hoofd opgezwollen, zo erg dat hij bijna niks meer kon zien) maar nog steeds onverklaarbaar waardoor.

Hoop dat jullie er nog achter komen waardoor het komt!

Fedra & Xiomara WH ♥

Instagram: @fedra.xiomara.wh

kiki1976

Berichten: 16845
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: hond opgezwollen kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:30

Ik schrik een beetje van de lakse reactie van je da "kijk het maar even aan".

Onze ene hond heeft het een paar keer gehad, bij haar komt het waarschijnlijk mede voort uit een autoimuumziekte. Maar alle keren wilde de da haar per direct zien. Bij haar zwol haar kop ook op, en iedere keer word de reactie nu erger/heftiger.
Nu hebben we zelf prednison liggen voor haar zodat we bij de eerste tekenen ervan (krijgt eerst bulten op haar lijf) dit direct kunnen geven.

Onze andere hond heeft het gehad na een bezoekje van de da, had iets gekregen waar hij blijkbaar allergisch voor was.
Het is dat we het bij hem direct herkende, want je zag hem per minuut hard achteruit gaan.
Al spullen bij elkaar zoekend de da gebeld en gelijk in de auto gesprongen. Onderweg waren we bang dat we hem niet levend bij de da zouden krijgen. Z'n hele kop was zo gezwollen dat hij ook nog amper adem kon halen. gelukkig optijd gered maar had geen 5 minuten langer moeten duren.

Ik schrik daarom een beetje van de (in mijn ogen) lakse reactie van de "kijk het maar even aan".

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:38

kiki1976 schreef:
Ik schrik een beetje van de lakse reactie van je da "kijk het maar even aan".

Onze ene hond heeft het een paar keer gehad, bij haar komt het waarschijnlijk mede voort uit een autoimuumziekte. Maar alle keren wilde de da haar per direct zien. Bij haar zwol haar kop ook op, en iedere keer word de reactie nu erger/heftiger.
Nu hebben we zelf prednison liggen voor haar zodat we bij de eerste tekenen ervan (krijgt eerst bulten op haar lijf) dit direct kunnen geven.

Onze andere hond heeft het gehad na een bezoekje van de da, had iets gekregen waar hij blijkbaar allergisch voor was.
Het is dat we het bij hem direct herkende, want je zag hem per minuut hard achteruit gaan.
Al spullen bij elkaar zoekend de da gebeld en gelijk in de auto gesprongen. Onderweg waren we bang dat we hem niet levend bij de da zouden krijgen. Z'n hele kop was zo gezwollen dat hij ook nog amper adem kon halen. gelukkig optijd gered maar had geen 5 minuten langer moeten duren.

Ik schrik daarom een beetje van de (in mijn ogen) lakse reactie van de "kijk het maar even aan".


Zie ik ook zo. Heb hier ook een noodgevalpakketje liggen met medicatie. 1 van mijn honden heeft dit door wespensteken. Het is heel verschillend, de ene keer was hij doodziek met 40 graden koorts en de andere keer alleen een dik gezicht.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:42

kerstboom, kerstroos, zo'n vetplantje met hele kleine bloemetjes..kalunga of zo iets

zijn allemaal dingen waar een hond een allergische reactie op kan geven en deze KAN dodelijk zijn als zijn bek/tong zodanig opzwelt dat ie geen adem meer kan halen of dat zijn hart er veel harder van gaat kloppen dat het begeeft.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Re: hond opgezwollen kop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 08:11

Friso heeft bij ons in de kamer geslapen, zwelling is weer verdwenen. Ben nu an het registreren wat hij allemaal doet, voor het geval het weer terugkomt. Vind het echt vreemd. Ter verdediging van de da, hij had er geen last van en kon prima ademen. Hij stond onder toezicht en als er iets veranderde moest ik nr de da van wacht.
Behalve de kerstboom staat er niets van dat alles, en die staat er al enkele dagen. Mocht dit het problem zijn, dan zwier ik die ook buiten en gaan we vr een neppertje.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: hond opgezwollen kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:49

mijn hond heeft het een keer gehad van pindakaas. allergie.

kiki1976

Berichten: 16845
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: hond opgezwollen kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:45

Fijn dat het weer goed gaat met Friso.
Soms is het niet te achterhalen wat de oorzaak is geweest.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Re: hond opgezwollen kop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 21:03

Is inderdad niet meer terug gekomen, gelukkig. Ga het nieuwe kussen wassen en nog eens voorzichtig proberen. Minste reactie gaat het in de vuilbak. Bedankt vr de reacties!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 110 bezoekers