Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 15:12

fransje23 schreef:
Let wel op dat die hormoonspuitjes en prednisontablettjes niet onschuldig zijn erg vervelende bijwerkingen kunnen hebben zoals bijvoor diabetes.



Me-Ow is niet de diabetes dat is Mads.

Maar idd daar ben ik het volledig mee eens daarom heb ik dus hiervoor gekozen

Het probleem is dat ik dus 3 katten heb, 1x diabetes, 1x jeuk, 1x normaal dus waar kies je voor.
Bij ons staan er de hele dag brokken ze kunnen dus eten naar behoefte en dan is het dus kiezen.
Of de diabetic of de .???? noem het maar... en Mink mag vrolijk overal van mee eten. :D

We wachten rustig af gaat allemaal wel goedkomen en ik zie wel wat ze te melden hebben, zij hebben er voor geleerd dus ze zullen wel weten wat voor advies ik voor Me-Ow krijg.

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:05

Me-ow krijgt een speciaal aan hem verzonden pakketje brokjes haha!

De brievenbus was al leeg gehaald dus ik verwacht dat hij het vrijdag binnen krijgt! ;)

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 19:48

Jullie zijn allemaal geweldig.
Dank Dank je wel.

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:00

Ik merkte toen ik RC hair and skin ging voeren dat mijn kat minder tot geen jeuk meer had.
Toen wegens verhuizen heeft hij even felix gehad en meteen een kale kale plekken etc.

Ik voerde het echt lang maand of 2 al. Maar na een week of 3 al duidelijk verschil.

Ik voer dit nu nog steeds en verwacht dat de plekken weer snel weg zullen zijn.

Als je meer wilt weten dan pm maar.

Groetjes Branka

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:24

Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is het al gezegd. Maar is het geen optie om vers vlees (diepvries) te gaan voeren? Wij voeren dit aan onze hond van het merk "Darf" en ik weet dat die ook dozen met datzelfde vleesvoer voor katten hebben. Veel dieren die last van allergie hebben reageren heel positief op vers vlees als voer. Dus misschien is het een idee :)

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 01:07

Samenstelling van de RC hypo-allergenic:
Rijst, hydrolysaat van soja-eiwit, dierlijke vetten, bietenpulp, sojaolie, mineralen, plantaardige vezels, hydrolysaat van gevogeltelever, FOS, visolie, bernagieolie, taurine, Tagetesextract, DL-methionine

Dus ja, het hoofdbestandsdeel is graan (rijst), ook in de hypo-allergenic versie. Ik kijk zelf dan ook niet naar de varianten voor allergie, ik kijk gewoon naar de samenstelling.

Even ter vergelijking de Orijen visvoer:
Verse zalm (14%), verse haring (12%), gedroogde zalm (12%), gedroogde haring (12%), gedroogde zeezalm (12%), verse platvis (3%), verse platvis (graatvrij) (3%), verse snoek (graatvrij) (3%), zoetwater witvis (graatvrij) (3%), zalmolie (3%), haringolie (3%), kikkererwten, rode linzen, groene linzen, groene erwten, erwtenvezels, raapzaadolie, zongerijpte alfalfa, yamwortel, pompoen, spinazie, wortel, rode Delicious appel, Bartlett peren, veenbessen, zeewier, zoethout wortel, angelicawortel, venkel, goudsbloem, zoete venkel, muntbladeren, kamille, paardenbloem, bonenkruid, rozemarijn.
Orijen kattenvoer bevat geen kunstmatige conserveermiddelen.

En waarom wil je je kat niet op een vleesbrok? (Vanwege de vermoedelijke allergie of sowieso niet?)

Anoniem

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:02

Bij orijen vraag ik me dan weer af wat die erwten en al die kruiden en groentes toevoegen??

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:03

Klopt ik ook. Maar als je kijkt bij RC staat er weer bietenpulp, 'mineralen' en 'plantaardige vezels'. Doe mij dan maar erwten en kruiden ;)

Anoniem

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:15

Absoluut hoor.
In 'mijn' kattenbrokjes zitten ook die groenten en kruiden, maar ergens voelt dat ook gek.
Maar wel beter dan graan.
Vind ik.

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:17

Ik heb hier een HTK ( gecastreerde kater) met bijna exact de zelfde plekken als de rode kat op de foto.
Mijn 2 siamezen hebben echter nergens last van.
Ik voer animonda brokken en cosma blikvoer.
Zelf heb ik het idee dat het bij mijn htk van buitenaf komt en niet vanuit het voer.
Dit omdat het tijden goed gaat en dan ineens weer de kop opsteekt, vooralsnog durf ik te zeggen dat het meestal in de winter goed gaat en zomers fout. Mijn katten lopen niet buiten maar hebben wel een afgezet balkon dus komen wel buiten.
Allergie is gewoon lastig.. Ik heb ook orijen, arcana, almo nature en nog veel meer goede merken geprobeert, resultaat was er niet.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:18

Ach ja, aan de andere kant snap ik het ook wel. Het vlees blijft natuurlijk wel verwerkt tot brok en het is ook geen wild meer. Vitaminen e.d. zijn toch anders dan het menu waar 'wilde katten' het op doen. En nja goed, daar zijn die dingen dan ook op uitgezocht. Al geef ik mijn kat die rauw vlees eet ook geen groentes. Hooguit een keer een eitje, wat kwark en lekker extra veel kippenhart voor de taurine.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:12

Anoniem schreef:
Bij orijen vraag ik me dan weer af wat die erwten en al die kruiden en groentes toevoegen??


Dat is procentueel niet veel. :)
En 'vroeger' aten ze in het wild dieren die ook groente/erwten/planten met kruiden aten. Die kregen het toen ook al binnen. Denk niet dat het veel kwaad kan.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:13

Sassol schreef:
Ach ja, aan de andere kant snap ik het ook wel. Het vlees blijft natuurlijk wel verwerkt tot brok en het is ook geen wild meer. Vitaminen e.d. zijn toch anders dan het menu waar 'wilde katten' het op doen. En nja goed, daar zijn die dingen dan ook op uitgezocht. Al geef ik mijn kat die rauw vlees eet ook geen groentes. Hooguit een keer een eitje, wat kwark en lekker extra veel kippenhart voor de taurine.


Een ei heb ik inderdaad wel vaker gehoord. Hoe geef je dat, moet je het eerst koken of geef je het gewoon 'zo uit de schaal' ? En waar is het precies goed voor?

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:02

Voor het gemak even van een site gekopieerd:
Citaat:
Eieren bevatten veel voedingsstoffen, ze zijn vooral rijk aan:
- alle essentiele eiwitten
- vitamines: A, B, D en E,
- mineralen: calcium, mangaan, fosfor, ijzer, zink en selenium
- vetten
- choline: helpt het lichaam vet te verteren en om te zetten in acetylchoine, een belangrijke stof voor het geheugen.
- luteine en zeaxanthine: heilzame antioxidanten


Ei geef je het liefst in z'n geheel, met schil en rauw. Uiteraard kun je het door de brokjes/het vlees mixen, dat maakt niet uit.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:50

Dankjewel Sassol! Dus je geeft het met schaal en al en dan gewoon door het voer heen mengen?
Hoeveel zal ik geven aan mijn 11 weken oude kitten? (mag ook per pb)

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:50

@fransje: bedankt voor de tip! Ben ook wel huiverig om teveel medicatie te geven.

Onze kater heeft geen open plekken gelukkig, wil toch ook eens het voer extra gaan bekijken. Hij mag ook niet buiten helaas, omdat hij de weg niet terug vind..

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:41

Lizzyy schreef:
Dankjewel Sassol! Dus je geeft het met schaal en al en dan gewoon door het voer heen mengen?
Hoeveel zal ik geven aan mijn 11 weken oude kitten? (mag ook per pb)


1 eitje per week is voldoende :j

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:50

Mando schreef:
Het probleem is dat ik dus 3 katten heb, 1x diabetes, 1x jeuk, 1x normaal dus waar kies je voor.
Bij ons staan er de hele dag brokken ze kunnen dus eten naar behoefte en dan is het dus kiezen.
Of de diabetic of de .???? noem het maar... en Mink mag vrolijk overal van mee eten. :D

We wachten rustig af gaat allemaal wel goedkomen en ik zie wel wat ze te melden hebben, zij hebben er voor geleerd dus ze zullen wel weten wat voor advies ik voor Me-Ow krijg.


Let ook met dat soort dingen op. Dat DA's geleerd zijn, wilt niet zeggen dat ze alles weten. Als het aan de DA had gelegen had mijn kat ondertussen al heel wat prednison achter de kiezen want ja, ze wisten niet waarom hij jeuk had. Terwijl het uiteindelijk met een simpele omega 3-6-9 olie opgelost was.
Zo ook met de blaasgruis: krijg je RC Urinary, tjokvol graan dus hop verzuurders erbij, want een struvietkat kan helemaal niet tegen graan.

Een kat met diabetes moet je ook gewoon op een graanloos dieet zetten, maar ook daar heeft de DA vaak 'speciale voeding' voor waar dus weer iets aan toegevoegd is zodat de kat wel op die graanvolle brok kan.

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:13

Heb je het voer al binnen eigenlijk? Ben wel benieuwd! Misschien dat het nu met kerst langer duurt?

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:44

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat :j

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 11:07

Ik heb al 1 zakje ontvangen de rest zal wel later zijn ivm kerst

Vrijdag gaan we naar Gees.

Me-Ow is nu wel wat rustiger ook omdat hij zijn prikje gehad heeft dus de plekken trekken gelukkig weg.

Even afwachten dus.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 19:53

Ik heb nu ontvangen Mastery pro kat kip en de RC sensible 33
Top, dank je wel ben er erg blij mee.

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:25

Aah heb je de outdoor nog niet gehad? In een witte envelop aan Me-ow gericht en de brokjes waren verpakt met aluminiumfolie.. Ik heb slechte ervaringen met verzenden rond de kerst helaas.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wie voert zijn kat Royal Canin (of ander merk) lees dit aub.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 21:29

Neee die heb ik nog niet gehad.
Morgen nog n dag.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 12:21

We zijn weer op weg naar huis.

Me-Ow heeft geen voedsel allergie
Zijn immuumsysteem was verstoord en hij reageerde heel heftig op de stoffen die in entingen zitten
Het advies is ook om hem even 2 jaar niet te enten. Het is n binnenkat en we wonen buitenuit dus hij loopt geen risico

Ben wel blij met deze uitslag
Hij is nu behandeld even zien wat t doet