hoe zag jou honden ras er (meer dan) 100 jaar geleden uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:57

Juud87 schreef:
Ik weet niet of de corgi veel langer is geworden. Als ik naar de recente foto kijkt lijkt de broek vol in het haar te zitten. Ook vertekent de schaduw iets naar mijn idee. Ook de oude staat wat scheef van je af. De recente Corgi (op deze foto) heeft een duidelijkere stop.
Ik vind het trouwens geweldige honden om te zien. Ik ga even kijken of ik de cavalier kan spotten :)


Klopt van dat haar. Mijn hond heeft erg veel vacht. Hij heeft een zogenaamde ''glamourcoat''(hij is geen fluff!). Over het algemeen hebben de corgi's een kortere vacht.
Het zijn beiden inderdaad geen ideale foto's haha, maar die bovenste was de oudste die ik kon vinden, en heel erg, maar ik had ook geen echt mooi duidelijke recentere standfoto van die van mij.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.


Flowerbomb

Berichten: 1430
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:58

De Engelse Bull Terrier

De Bull Terrier behoord tot de rasgroep Terriers. Terriers werken van oorsprong onder of boven de grond vandaar het woord Terrier wat aarde betekent. Hun werk bestond voornamelijk uit het jagen op ongedierte en schadelijk wild. Vaak gingen de Terriers in groepen met andere soorten jachthonden mee op jacht. Deze honden moesten het wild opsporen zodat de jager ze kon schieten. Soms vluchtte de prooi een hol in en hier konden de Bull Terriers aan het werk, met hun karakteristieke neus! Door te blaffen kwam de prooi vaak het hol uit, gebeurde dit niet kon de Bull Terrier ver het hol in gaan om de prooi te pakken. Soms ontstond hierbij een gevecht. Door de sterke kaakspieren en de grote tanden van de Bull Terrier won hij dit vrijwel altijd. Bij het jagen is een hond die stopt met werken door pijn geen goede werknemer en werd afgemaakt. De sterke ‘pijn-gevoelloze’ honden overleefden wel en hiermee is het sterke uithoudingsvermogen in het Bull Terrier-ras gefokt.

De Bull Terrier is van oorsprong een echte hond van de aristocraten. Nog zie je dat in hun houding. Ik ben totaal verknocht aan dit ras. Voor meer info als je dat leuk vind kun je eens kijken op mijn website http://www.freewebs.com/otorongo
Afbeelding

Afbeelding

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: hoe zag jou honden ras er (meer dan) 100 jaar geleden uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:01

Zo! Flowerbomb, die zijn verfokt zeg! Vind ze persoonlijk ook erg eng die honden en heb er hele slechte ervaringen mee :n

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:03

Laatst bijgewerkt door Laura01234 op 16-12-13 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:03

Idd die zijn flink verfokt , nog wel knap maar vroeger zagen ze er gezonder uit.

Nikkivdnberg

Berichten: 1064
Geregistreerd: 30-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:04

Wat leuk om te zien! Kan helaas geen foto's van vroeger van de shiloh shepherd vinden, maar denk ook dat dit ras nog niet zo heel oud is :P

_Loekie

Berichten: 871
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:06

Afbeelding

Afbeelding

Flowerbomb

Berichten: 1430
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:06

Eng om te zien? Tsja er zijn nauwelijks bijt-/vecht incidenten met Bull Terriers maar zoals met elk ras zitten er flink verpeste dieren tussen helaas. Ik heb persoonlijk eigenlijk nog nooit iemand gesproken die een aanvaring met een Bull Terrier heeft gehad. Wel dat ze ze lelijk vinden ;-)

Anoniem

Re: hoe zag jou honden ras er (meer dan) 100 jaar geleden uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:07


Flowerbomb

Berichten: 1430
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:09

takkie_muis schreef:
Idd die zijn flink verfokt , nog wel knap maar vroeger zagen ze er gezonder uit.

Het ras is ook verre van gezond meer, voor mij ook de reden om er niet meer mee te fokken. Maar qua hond is het veruit mijn nummer 1! Heerlijk eigenwijs, luisteren wanneer het moet en de hele dag knuffelen en op schoot zitten en super sociaal naar andere honden/dieren toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:09

Flowerbomb schreef:
takkie_muis schreef:
Idd die zijn flink verfokt , nog wel knap maar vroeger zagen ze er gezonder uit.

Het ras is ook verre van gezond meer, voor mij ook de reden om er niet meer mee te fokken. Maar qua hond is het veruit mijn nummer 1! Heerlijk eigenwijs, luisteren wanneer het moet en de hele dag knuffelen en op schoot zitten en super sociaal naar andere honden/dieren toe.

Verstandig vindt het knap dat je die beslissing neemt!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:10

zo hee, die bull terriers zagen er vroeger eccht een stuk beter uit, vraag me af hoe dit zo gekomen is en of dit bewust gebeurd

Nikkivdnberg

Berichten: 1064
Geregistreerd: 30-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:11

takkie_muis schreef:
Bulls zijn wel knap maar verfokt met hun kop oa


http://dogbehaviorscience.wordpress.com ... provement/

Deze link laat ook flink wat rassen en uitleg zien!


Mooie site! En zoals er ook al staat zijn er een hoop problemen in de honden gefokt omdat wij dat mooi vonden, vind het soms iets te ver gaan en zielig worden..
Geldt overiges niet alleen voor honden maar ook andere soorten dieren, bij koeien is bijvoorbeeld de gespierdheid enorm doorgefokt waardoor deze dieren niet eens meer zelfstandig kunnen baren..

Nikkivdnberg

Berichten: 1064
Geregistreerd: 30-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:13

Laura01234 schreef:
zo hee, die bull terriers zagen er vroeger eccht een stuk beter uit, vraag me af hoe dit zo gekomen is en of dit bewust gebeurd


Is wel zo doorgefokt denk ik, omdat mensen dat mooier vonden. Ben ook meer over die van vroeger te spreken moet ik zeggen :P

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: hoe zag jou honden ras er (meer dan) 100 jaar geleden uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:14

Idem voor de Pim Fortuyn hondjes... Zo doorgefokt als de neten.

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:14

als ik zo die site moet geloven, waren alle honden vroeger beter. maar er zijn van alle rassen die daar zijn genoemd ook nog redelijk normale exemplaren te vinden hedendaags

Flowerbomb

Berichten: 1430
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:15

takkie_muis schreef:
Idd die zijn flink verfokt , nog wel knap maar vroeger zagen ze er gezonder uit.

Tsja het moet wel leuk blijven voor zowel hond als nieuwe baas.
Die kop is voor de jacht zo gefokt net als het formaat, daarna natuurlijk doorgeslagen als 'mode' hond. Ze waren zo groot omdat er windhond/dalmatier in zit.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:15

Laura01234 schreef:
zo hee, die bull terriers zagen er vroeger eccht een stuk beter uit, vraag me af hoe dit zo gekomen is en of dit bewust gebeurd


er hoeft maar 1 fokker / keurmeester te zijn die in 1 of 2 landen veel keurd en een bepaalde vorm mooier vind.

[o]

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:15


Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:16

Ik vind Bull Terriers echt prachtige honden, ik heb altijd al gezegd dat dat ras een van mijn volgende honden zou worden :)

Why change the past, when you can own this day?

AfricanLady

Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: hoe zag jou honden ras er (meer dan) 100 jaar geleden uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:17

ik kan de maltezer niet vinden

Flowerbomb

Berichten: 1430
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:17

Laura01234 schreef:
als ik zo die site moet geloven, waren alle honden vroeger beter. maar er zijn van alle rassen die daar zijn genoemd ook nog redelijk normale exemplaren te vinden hedendaags

Ik denk dat er toen ook nog veel kruisingen waren, daardoor vast gezonder, en dat 'mag' nu niet meer omdat men zogenaamd zuivere honden wil hebben.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:17

Wij zijn ons ook op een bull terriër aan het oriënteren. Ik vind ze stoer en prachtig :D

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Flowerbomb

Berichten: 1430
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:18

Mooie hond Molfre!

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:18

Flowerbomb schreef:
Eng om te zien? Tsja er zijn nauwelijks bijt-/vecht incidenten met Bull Terriers maar zoals met elk ras zitten er flink verpeste dieren tussen helaas. Ik heb persoonlijk eigenlijk nog nooit iemand gesproken die een aanvaring met een Bull Terrier heeft gehad. Wel dat ze ze lelijk vinden ;-)


http://www.gevaarlijkehonden.info/vecht ... eninfo.php

Hij staat er wel tussen. kan me ook herinneren dat de oude buurvrouw zulke honden fokte en mijn broertje bijna gegrepen werd door twee van die beesten in onze tuin, terwijl hij op de schommel zat. Onze oude labrador sprong er tussen. Trauma's. Hele vervelende herinneringen aan. :n Ze kunnen best lief zijn, maar krijg gewoon angstzweet als ik zon hond tegenkom.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, Boheme, Felixity, Googlebot, Kirsha, Liseef, Marleen_L, maxi90, Ponytante, Pose1, Temeraire en 142 bezoekers