teef wel of niet laten helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:59

overigens men zegt dat teven na sterilisatie feller worden en reuen gemoedelijker. Ik weet het niet. Mijn eerste 2 (boxer) reuen zijn gecastreerd op volwassen leeftijd (1.5 en 3 jaar) en hun zijn beiden kieskeurig geweest naar andere honden. Mijn huidige boxer reu is op 3.5 jarige leeftijd gecastreerd (allen herplaatsers) en hij was kieskeurig en kan nu met alle andere honden overweg. Heeft nog nooit gevochten sinds ik hem heb maar als een andere hond kwaad wil gaat hij daar weer wel op in. Het is dus altijd goed begeleiden en duidelijkheid geven en niet zomaar klakkeloos naar andere honden laten gaan en andersom. Het kan uiteraard nog steeds fout gaan.
Nu zijn boxers zoals iemand eerder al aan gaf ook niet het meest gemakkelijke ras.


Heb echter ook al vele keren mee gemaakt en gehoord dat teven na sterilisatie en weg vallen van die hormoon schommelingen en schijndrachten e.d. stukken gezelliger geworden zijn. Dit van diverse rassen en diverse honden die vaak echt niet makkelijk waren en waar me om medische reden uiteindelijk heeft moeten laten steriliseren met de angst dat de hond dan echt volledig hond agressief zou worden. In vele gevallen werden ze juist rustiger en milder. Vaak ook speelser.