Hond voelt zich niet lekker- staart naar beneden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Hond voelt zich niet lekker- staart naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 14:09

Ze kwispelt! En heeft zich uitgerekt. Opspringen doet nog pijn, en uitschudden ook, maar hier zijn we al heel blij mee :) Middel slaat in ieder geval aan


Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Hond voelt zich niet lekker- staart naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:13

Mag ze wel opspringen? Toen onze hond een hernia had, mocht ze niet opspringen, niet rennen en geen korte bochten draaien. Onmogelijke opgave natuurlijk, maar doordat we de medicatie hebben verlaagd voelde ze wel iets pijn waardoor ze rustiger aandeed. Misschien hard om een hond met pijn te laten lopen, terwijl ze met pijnstilling nergens last van heeft, maar anders ging ze ver over haar grenzen heen en moest ze waarschijnlijk ingeslapen worden.

12-09-2016 <3
04-04-2019
<3

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Hond voelt zich niet lekker- staart naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 14:34

Wobs heeft geen pijnstilling, zodat we goed kunnen zien hoe ze reageert op de prednison.

Opspringen is natuurlijk niet gewenst, maar als er iemand thuiskomt probeert ze t toch

PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:43

Ons hondje heeft ook een hernia gehad, momenteel gaat het goed. Je moet opletten dat je hond niet op de bank of zo springt. Traplopen is ook erg slecht. Ik geef mijn hond sinds de hernia glucosamine, gewoon de mensenvariant, een half tabletje per dag gestampt door haar eten. Ik weet niet of het hierdoor komt, maar ze is bijna als nieuw! Verder vaak korte stukjes gaan wandelen, en geen wilde spelletjes met andere honden.
Beterschap met je hond!

Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond voelt zich niet lekker- staart naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:47

Waarom is de urine niet gecheckt?
Hoe plast ze nu?

Niet banketstaaf maar poetsen.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Hond voelt zich niet lekker- staart naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 11:06

Wob plast weer normaal, veel zelfs want ze drinkt veel door de prednison.
net terug van de dierenarts, en ze heeft nog een prik gekregen met prednison, en voor 28 dagen tabletten om af te bouwen.

Wob is eigenlijk weer helemaal de oude (inclusief al 300 meter voor de dierenarts weigeren verder te lopen :') ) en bolt haar rug weer normaal.

Tot nu toe, tenzij ze terug valt, eind goed al goed dus :)

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Hond voelt zich niet lekker- staart naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 12:44

Arme wobs drinkt door de prednilon/prednison nu heel veel, en ze kon de nacht niet volhouden. Plasje op de grond. Arm dier, want daar voelt ze zich enorm schuldig over en dan kan ze het bijna niet verdragen dat we haar plas zien liggen/opruimen. :')

kiki1976

Berichten: 16845
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Hond voelt zich niet lekker- staart naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:43

Is helaas een tijdelijke bijwerking van de prednison, maar word na langer gebruik wel steeds weer minder

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Hond voelt zich niet lekker- staart naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:27

kun je niet je wekker even zetten 's nachts en dan haar even in de tuin laten voor een plasje? Dat hebben wij toen gedaan voor onze hond die het ook niet meer kon volhouden. nou moet ik zeggen dat ik dat altijd deed, ik kan dat prima doen en dan weer verder slapen. Wist vaak 's ochtends niet eens meer of ik nou wel of niet was opgestaan. En heb toch elke nacht braaf buiten gestaan ;)

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Hond voelt zich niet lekker- staart naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 19:33

Zoiets inderdaad PineApple, of echt nog nét voor het slapen een plasje en vroeg weer op, net als bij pups. Ik heb haar vandaag ook wat vaker uitgelaten, normaal 3 keer en een plasje, vandaag zal ze 3 keer hebben gelopen en daarnaast 3 keer even kort voor de deur een plasje.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Niello, SentiBot, YandexBot en 114 bezoekers