vuurwerk training.. hoe het dus NIET moet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

vuurwerk training.. hoe het dus NIET moet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 17:00

te triest om naar te kijken.. ik snap NIET dat je als mens zo cru kan zijn ;( echt hoe dom ben je ook als je als eigenaar daar met je hond naar "training" ik noem het liever verpesting gaat...



het liefst stop ik een duizendklapper in de beste man z n achterste en steek die af..

love_Soraya

Berichten: 3827
Geregistreerd: 12-02-12

Re: vuurwerk training.. hoe het dus NIET moet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:01

Afschuwelijk ! Ik heb het filmpje weggeklikt op het laatst, triest...

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:03

Tja, wel zielig. Maar ja.ik zie er niet zoveel problemen in
Edit begrijp het niet verkeerd! Het is natuurlijk wel zielig!
Laatst bijgewerkt door LicentioFide op 05-12-13 17:04, in het totaal 2 keer bewerkt

LiannePuthzy

Berichten: 6946
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:03

omg zielig

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:04

LicentioFide schreef:
Tja, wel zielig. Maar ja.ik zie er niet zoveel problemen in
Ecot begrijp het niet verkeerd! Het is natuurlijk wel zielig!


Die hond die zich los trok is nu echt getraumatiseerd....
Lijkt me een aardig probleem

mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:05

Ik ben zelf in opleiding tot honden trainer/instructeur maar een beetje kenner ziet hier vresselijk zenuwachtige honden diebgeen vertrouwen hebben in hun eigenaar. Heel jammer om te zien, het zou zoveel beter kunnen....

Ik vind dat die eingenaren zich overigens ook werkelijk dood moeten schamen dat je zo met je hond om wilt gaan. Als je je een beetje in honden gedrag inleest weet je dat deze honden nu een trauma voor het leven hebben...
Laatst bijgewerkt door mies_dummy op 05-12-13 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:05

bizar

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:06

Ik vind het het ergste dat die man in dat witte shirt zijn hond maar blijft 'slaan' om hem af te houden :? edit; zie nu dat iedereen het doet. >;)

Die honden zijn nu vast minder bang! :j Sarcastisch.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 05-12-13 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 17:06

LicentioFide schreef:
Tja, wel zielig. Maar ja.ik zie er niet zoveel problemen in
Edit begrijp het niet verkeerd! Het is natuurlijk wel zielig!


net als wat ivy power zegt... je denkt niet dat een hond hier niet alleen maar nog veeeel banger van vuurwerk door word? een hond zo ongelooflijk fysiek straffen omdat hij bang is? waarom? wat heeft hij hier nu geleerd dan?
ontzettend veel stress en wantrouwen bezorgt het.

NoName126
Berichten: 1001
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:07

ohw help. Ik heb geen geluid op mn pc nu, maar aan de signalen van de honden te zien (vooral op het laatst óverduidelijk!) is dit niet the way to go om te trainen. Die honden zijn waarschijnlijk banger dan daarvoor. Niet handig dit.

Noa_M

Berichten: 639
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:07

Ahh wat zielig. Ik snap het idee wel, volgens mij krijgen wij op puppy cursus ook een heuze vuurwerkles. Maar de manier waarop vind ik echt heel erg! Bij ons word nu tijdens de trainingen al een vuurwerk cd opgezet, er word door de trainers gekeken welke honden angstig zijn. Deze mogen dus ook absoluut niet bij die vuurwerkles zijn. De overige honden wel. Maar er word nu al uitdrukkelijk gezegd dat zo gauw je hond tekenen van angst vertoond, MOET je het trainingsveld verlaten.
Wat ik vooral zielig vind, is dat die voorste hond zo schrikt en gewoon heel lomp terug getrokken en bestraft word door die eigenaar.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:07

Ohja, die ken ik al.... kl00thommels.
Het was op de kyno-opleiding ook het voorbeeld hoe het NIET moest....

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:07

je snapt het idee wel? vuurwerk afsteken en net zo lang slaan tot hij af blijft? Ik snap dat idee niet...

Noa_M

Berichten: 639
Geregistreerd: 17-08-08

Re: vuurwerk training.. hoe het dus NIET moet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:08

Caira: Ik snap het idee van honden aan vuurwerk laten wennen wel. Als je verder leest, ben ik het dus absoluut niet eens met de manier waarop. Eerst lezen, dan veroordelen aub

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:09

Noa_M schreef:
Ahh wat zielig. Ik snap het idee wel, volgens mij krijgen wij op puppy cursus ook een heuze vuurwerkles. Maar de manier waarop vind ik echt heel erg! Bij ons word nu tijdens de trainingen al een vuurwerk cd opgezet, er word door de trainers gekeken welke honden angstig zijn. Deze mogen dus ook absoluut niet bij die vuurwerkles zijn. De overige honden wel. Maar er word nu al uitdrukkelijk gezegd dat zo gauw je hond tekenen van angst vertoond, MOET je het trainingsveld verlaten.
Wat ik vooral zielig vind, is dat die voorste hond zo schrikt en gewoon heel lomp terug getrokken en bestraft word door die eigenaar.


Geen kritiek hoor, maar wat is de gedachte daar achter dan?

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:09

Ze wennen er zo wel aan, ik snap t idee ook wel, maar het moet écht anders.

Noa_M

Berichten: 639
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:10

Om honden aan het vuurwerk te laten wennen. Ons als baas te leren ermee om te gaan.

Edit: dit is wat ik er op dit moment van weet. De preciese uitleg krijgen we nog voor die lessen
Laatst bijgewerkt door Noa_M op 05-12-13 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:10

Noa_M schreef:
Om honden aan het vuurwerk te laten wennen. Ons als baas te leren ermee om te gaan.

Daarom moeten ze van het veld af? :')

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:10

. Foutj
Laatst bijgewerkt door LicentioFide op 05-12-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

SnuitjeLove
Berichten: 1075
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:11

aan de ene kant wel zielig. maar wanneer je een hond zielig gaat toespreken van dat hij niet bang hoeft te zijn word hij alleen maar banger. Beter kun je zelf gewoon streng en consequent langs het vuurwerk heen en weer gaan wandelen en doen of er niks aan de hand is. Wat in dit filmpje gebeurt keur ik niet goed hoor.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:11

Noa_M: Ik bedoel dat je hond bij de eerste tekenen van angst meteen het veld moet verlaten....

Noa_M

Berichten: 639
Geregistreerd: 17-08-08

Re: vuurwerk training.. hoe het dus NIET moet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:12

Goede vraag! Die zal ik ook stellen wanneer wij verdere uitleg krijgen.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:13

SnuitjeLove schreef:
aan de ene kant wel zielig. maar wanneer je een hond zielig gaat toespreken van dat hij niet bang hoeft te zijn word hij alleen maar banger. Beter kun je zelf gewoon streng en consequent langs het vuurwerk heen en weer gaan wandelen en doen of er niks aan de hand is. Wat in dit filmpje gebeurt keur ik niet goed hoor.


Ben ik ook niet voor...... Je mag een hond nooit straffen/corrigeren voor angst.

Beter is om dit soort geluiden geleidelijk te introduceren op een veel langere termijn.
En dan het liefst gewoon tijdens de training.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 17:13

SnuitjeLove schreef:
aan de ene kant wel zielig. maar wanneer je een hond zielig gaat toespreken van dat hij niet bang hoeft te zijn word hij alleen maar banger. Beter kun je zelf gewoon streng en consequent langs het vuurwerk heen en weer gaan wandelen en doen of er niks aan de hand is. Wat in dit filmpje gebeurt keur ik niet goed hoor.


nee HIER word hij dus alleen maar banger van, geen steun van de baas maar vooral op z n kop krijgen omdat hij bang is voor de enorrrrme! knallen die vlak naast hem afgestoken worden. er zit ook een verschil tussen zielig toespreken en zo toe takelen he

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Re: vuurwerk training.. hoe het dus NIET moet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:15

Het helpt blijkbaar wel, er zitten genoeg niet bange honden naast..