Koningspoedels op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:25

Miepie77 schreef:
Mijn moeder heeft vroeger een zwarte koningspoedel gehad, super lief en intelligent dier, nooit zo raar getrimd hoor, deed alles voor een balletje en waakte ook goed.

Raar getrimd? :')

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:27

_xDyan schreef:
Miepie77 schreef:
Mijn moeder heeft vroeger een zwarte koningspoedel gehad, super lief en intelligent dier, nooit zo raar getrimd hoor, deed alles voor een balletje en waakte ook goed.

Raar getrimd? :')

Ja met die billen en zo'n plukje op t hoofd, geen pan :+

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:25

Miepie77 schreef:
_xDyan schreef:
Raar getrimd? :')

Ja met die billen en zo'n plukje op t hoofd, geen pan :+

Haha ja dat is wss continental :P vind ik persoonlijk ook niet zo mooi voor een 'gewone' poedel. Gwn simpel modelletje is veel mooier :P

meggiemeg

Berichten: 12219
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:28

Hier nog een bokker met 2 koningspoedels.
Een zwarte gecastreerde reu van ruim 4 jaar en een gecastreerde harlekijn reu van bijna 2 jaar.
De zwarte heeft een mooie maat van 58 cm en de harlekijn is 69 cm geworden.
We krijgen altijd veel reacties van mensen, vooral op de harlekijn, dat kennen ze niet.

Nagano

Berichten: 3172
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:31

Talindos schreef:
Hoi Bokkers,

Ik vroeg me af of er nog meer bokkers met koningspoedels zijn?
Ik heb namelijk niet echt het idee dat veel mensen voor een koningspoedel kiezen terwijl het zulke leuke honden zijn.

Ook is het leuk om je ervaringen over dit ras te delen!

groetjes van Isa,

ik heb geen koningspoedels maar wel 4 middenslag poedels
echt het zijn super honden om te hebben
wil nooit meer anders
zelfs mijn date was stapel op een er van hahahha

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:56

Hier ook geen shows wel agility.
Binnenkort gaat t showkapsel eraf en dan wordt het weer puppy clip.
Maar hier heben ze wel kuif, pluim en oren.

Zo helemaal kaal is t voor mij niet.
Hebben ze zon rattenstaart

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:06

Nu ben ik wel benieuwd waar de Harlekijn pups vandaan komen, onze teef is een paar keer gedekt bij Jetty.. Zou leuk zijn om de pups die ik tot 8 weken heb gezien nog eens te bekijken op foto ;)

Talindos
Berichten: 1304
Geregistreerd: 14-04-12
Woonplaats: een stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 19:21

meggiemeg schreef:
Hier nog een bokker met 2 koningspoedels.
Een zwarte gecastreerde reu van ruim 4 jaar en een gecastreerde harlekijn reu van bijna 2 jaar.
De zwarte heeft een mooie maat van 58 cm en de harlekijn is 69 cm geworden.
We krijgen altijd veel reacties van mensen, vooral op de harlekijn, dat kennen ze niet.


mijn hondje wordt waarschijnlijk ook 58 cm. Kan ie dan de borden van de eettafel zwiepen?

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:36

Azmay schreef:
Nu ben ik wel benieuwd waar de Harlekijn pups vandaan komen, onze teef is een paar keer gedekt bij Jetty.. Zou leuk zijn om de pups die ik tot 8 weken heb gezien nog eens te bekijken op foto ;)

Nicole te Broekhorst, www.harlekijnpoedel.nl
Hihi, Jetty van der Hulst? Is dat ook de trimster van je poedels? :P

meggiemeg

Berichten: 12219
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:14

Talindos schreef:
meggiemeg schreef:
Hier nog een bokker met 2 koningspoedels.
Een zwarte gecastreerde reu van ruim 4 jaar en een gecastreerde harlekijn reu van bijna 2 jaar.
De zwarte heeft een mooie maat van 58 cm en de harlekijn is 69 cm geworden.
We krijgen altijd veel reacties van mensen, vooral op de harlekijn, dat kennen ze niet.


mijn hondje wordt waarschijnlijk ook 58 cm. Kan ie dan de borden van de eettafel zwiepen?


Nee hoor bij ons niet, zelfs de grote niet, wel kunnen ze makkelijk bij spullen op de salontafel met hun staart....

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:16

Die van mij is 70 en tafel 30 cm.

Maar gaat niks om hooguit door mezelf

Talindos
Berichten: 1304
Geregistreerd: 14-04-12
Woonplaats: een stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 21:51

kani_ejj schreef:
Die van mij is 70 en tafel 30 cm.

Maar gaat niks om hooguit door mezelf


70 !
die is groot.
Ik vind 58 al groot genoeg.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:57

Dat is ook ver buiten rasstandaard (de grote poedel is tussen de 45 en 60 cm, met max. 2cm buiten de maat).

Maar dat maakt het beestje niet minder leuk, neem ik aan. (maar als ik teruglees blijkt het inderdaad een boomloos hondje te zijn. Hoewel ook in de rasfokkerij er regelmatig te grote honden langskomen)

Talindos
Berichten: 1304
Geregistreerd: 14-04-12
Woonplaats: een stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 22:22

Mizora schreef:
Dat is ook ver buiten rasstandaard (de grote poedel is tussen de 45 en 60 cm, met max. 2cm buiten de maat).

Maar dat maakt het beestje niet minder leuk, neem ik aan. (maar als ik teruglees blijkt het inderdaad een boomloos hondje te zijn. Hoewel ook in de rasfokkerij er regelmatig te grote honden langskomen)


Ja de foker van mijn hondje zei ook dat ze niet buiten de standaard koningspoedelmaten wilde fokken.

Waar komen jullie poedels vandaan?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:12

_xDyan schreef:
Azmay schreef:
Nu ben ik wel benieuwd waar de Harlekijn pups vandaan komen, onze teef is een paar keer gedekt bij Jetty.. Zou leuk zijn om de pups die ik tot 8 weken heb gezien nog eens te bekijken op foto ;)

Nicole te Broekhorst, http://www.harlekijnpoedel.nl
Hihi, Jetty van der Hulst? Is dat ook de trimster van je poedels? :P

Nee, mijn moeder is trimster. We hebben een teef van Jetty en lieten de andere bij haar dekken. Nu hebben we een reu uit amerika voor de toekomst.. silver smoking merle weet ik het wat allemaal(als hij door de tests komt) ;)

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:49

Azmay schreef:
_xDyan schreef:
Nicole te Broekhorst, http://www.harlekijnpoedel.nl
Hihi, Jetty van der Hulst? Is dat ook de trimster van je poedels? :P

Nee, mijn moeder is trimster. We hebben een teef van Jetty en lieten de andere bij haar dekken. Nu hebben we een reu uit amerika voor de toekomst.. silver smoking merle weet ik het wat allemaal(als hij door de tests komt) ;)

Ah super leuk! En goed ook dat jullie tests doen! Dat zie je tegenwoordig niet zo vaak meer :(
Mijn moeder is ook trimster haha! Doet jouw moeder ook aan trimwedstrijden o.i.d. of alleen als baan?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 01:09

Citaat:
Ah super leuk! En goed ook dat jullie tests doen! Dat zie je tegenwoordig niet zo vaak meer :(
Mijn moeder is ook trimster haha! Doet jouw moeder ook aan trimwedstrijden o.i.d. of alleen als baan?

Het blijven vuilnisbakken op papier maar de basis testen op de basis aandoeningen is toch belangrijk.
Mijn moeder trimt al jaren niet meer voor loon, maar onze honden zelf in puppyknip zetten bespaart ook behoorlijk wat geld. Ik kan het inmiddels zelf ook, net als plukken en dat is toch best handig.

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 01:16

Azmay schreef:
Citaat:
Ah super leuk! En goed ook dat jullie tests doen! Dat zie je tegenwoordig niet zo vaak meer :(
Mijn moeder is ook trimster haha! Doet jouw moeder ook aan trimwedstrijden o.i.d. of alleen als baan?

Het blijven vuilnisbakken op papier maar de basis testen op de basis aandoeningen is toch belangrijk.
Mijn moeder trimt al jaren niet meer voor loon, maar onze honden zelf in puppyknip zetten bespaart ook behoorlijk wat geld. Ik kan het inmiddels zelf ook, net als plukken en dat is toch best handig.

Ja klopt. Maar er zijn een hoop mensen in Nederland die gaan fokken omdat het zo leuk is en er niet bij nadenken hoe slecht het kan zijn om zomaar wat op elkaar te zetten...
Handig he zo'n moeder! :P ik leer op dit moment knippen op zo'n nep hond en help wel eens met het wassen van honden, zo leuk om te doen :)

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 08:29

Talindos schreef:
Mizora schreef:
Dat is ook ver buiten rasstandaard (de grote poedel is tussen de 45 en 60 cm, met max. 2cm buiten de maat).

Maar dat maakt het beestje niet minder leuk, neem ik aan. (maar als ik teruglees blijkt het inderdaad een boomloos hondje te zijn. Hoewel ook in de rasfokkerij er regelmatig te grote honden langskomen)


Ja de foker van mijn hondje zei ook dat ze niet buiten de standaard koningspoedelmaten wilde fokken.

Waar komen jullie poedels vandaan?


Klopt die van mij hebben geen stamboom. Puur omdat ik juist een grote poedel wilde hebben.
Zijn getest. En komen uit Frankrijk paps en mama zijn beide jachthonden en komen uit de orapronkelijke lijn

meggiemeg

Berichten: 12219
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 08:35

Wij hebben jarenlang wel poedels met stamboom gehad, 2 hadden epilepsie, waarvan er 1 maar 7 is geworden.
Nu hebben we 2 honden zonder stamboom, beide wel getest en komen uit ouders met stamboom.
Beide komen bij hobbyfokkers vandaan die maar 3x een nest fokken bij een teef en de teef blijft ook bij de fokker, gaan daarna niet weg omdat ze dan geen nut meer hebben.
Ik vind zelf onze zwarte mooier van maat, maar de harlekijn is er zeker niet minder om.
Moet zeggen dat ik de zwarte ook prettiger vind in het karakter, zachter. Wij hebben ook abricots gehad en die zijn erg pinnig. De witte zijn pittiger en ik merk dat dit karakter bij de harlekijn erg naar voren komt!

meggiemeg

Berichten: 12219
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:52

kani_ejj schreef:
Die van mij is 70 en tafel 30 cm.

Maar gaat niks om hooguit door mezelf


Hier gaat het ook niet standaard hoor dat er wat van tafel gaat.
Meer als er visite is en dat vinden ze gewoon erg gezellig en dan lopen ze wel eens wat vaker langs de salontafel op en dan is het wel oppassen met de dingen die er dan op staan.

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:39

edit: onze poedels komen hiervandaan: http://www.fromolionshouse.be/poodles/ ze zijn heel actief in de show. Wij gaan gewoon voor een gezinshond hoor :D

Had al in het andere poedel-topic gereageerd, maar hier dus ook koningspoedels :) Echt fantastische honden, een heel zacht en vriendelijk karakter, echt grote knuffelberen :) Onze eerste kwam uit het asiel, via z'n papieren z'n fokker opgespoord en daar eens langs gegaan, heel leuk om z'n familie te zien! (z'n mama, zus en broer). Toen hij overleed zijn we bij dezelfde fokker een pup gaan halen, dat is onze tweede! :)

Verder hebben we nog een golden retriever en een labradoodle.

Onze eerste koningspoedel Seppe, zo'n beetje de liefste hond ter wereld. En een echte knapperd! Hij is 12 jaar geworden, helaas overleden aan leverkanker...

Afbeelding

En onze tweede, Lewis. Nu 1,5 jaar oud :) (en nog een beetje een schriel kippetje haha)

Afbeelding

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:50

Iemand trouwens een chocolade kleurige? Vind ik echt een mooie kleur! Al gaat er niks boven abrikoos, daar heeft onze eerste poedel wel voor gezorgd, eens verliefd... :+:

Greetsje

Berichten: 129
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Niebert (tussen Groningen-Drachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:35

Hier een chocobruine toy. <3

Nappie als puppy:

Afbeelding

Zo ziet ie er nu uit:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Greetsje op 04-12-13 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Greetsje

Berichten: 129
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Niebert (tussen Groningen-Drachten)

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:39

Al mijn poedeltjes zijn door Nicole te Boekhorst gefokt. Zowel de bruine als de harlekijntjes.