Hond heeft de hele dag honger

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
kimmie261

Berichten: 19189
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:08

maar hoeveel voer je nu dan per dag,zeker als ze magertjes is zou ik meer voeren,de jonge opgroeiende honden hier krijgen wel 1,5 tot 2 kilo vers per dag....

ik laat ze altijd eten zoveel ze willen...

hier voer ik overigens ook géén brokken aan de honden,de enige brok die ze krijgen is van hun fokkers tot ik ze ophaal,al hoop ik nog eens op vlees afgespeende pupjes te hebben :) ...

gave foto overigens essie ( waar haal jij zo'n heel geitje?? )


Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:29

Als je vers vlees voert zou ik ook wat extra pens bijvoeren. En in het weekend dus een dagje bot + pens voeren. Pens is je natuurlijke probiotica, iets wat je hond nu goed kan gebruiken.

Daarnaast zou ik zorgen dat al het eten moeite kost. Een hond die niet kauwt, die houdt honger. Brok/KVV is hap-slik-weg eten, maar doe het in een kong of zorg dat de hond eerst moeite moet doen, dat zal ook schelen in de honger.

En inderdaad ook de vraag: hoeveel voer je nu op een dag? En is het nodig om voor een 7 maanden oude pup nog 3x per dag te voeren of doe je dat nu vanwege de darminfectie? Liever 2x wat meer dan 3x een beetje, als je kijkt naar hongergevoel.

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

xSCWx
Berichten: 7037
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Hond heeft de hele dag honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:13

Het beste advies... luister naar je eigen gevoel.
Mijn pup was ook te dun. Ze stond vanaf fokker op smuldier (kvv) maar mij werd door iedereen brokken aangeraden... nou echt niet dat hef beter werd.
Na een paar maanden weer overgesgapt op smuldier en nooit meer wat anders voor ons.

La Vie en Rose 

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hond heeft de hele dag honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:23

Ik zou de hond eens een paar keer wat pens geven, lamspens omdat dat ook wat vetter is dan runderpens. Pens helpt om de darmflora weer op te bouwen.
Vetter eten zet beter aan en ze houden langer een vol gevoel.
Brok en vers vlees kun je wel op dezelfde dag of zelfs dezelfde maaltijd voeren.
Dat je dat niet samen kunt voeren is alweer achterhaald..

Brokjes kun je op de grond gooien, laat de hond ze maar opzoeken. Gelijk wat denkwerk erbij voor de hond waardoor hij meer bevredigd is dan wanneer het voer hapklaar aangeboden wordt in een voerbak.
Vers vlees kun je bijvoorbeeld in een kong aanbieden.

Sprakeloos

saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Hond heeft de hele dag honger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 14:25

Zo druk geweest hier,

voer smuldier, heb nu de pens uit de diepvries gehaald. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit naar hoeveelheden kijk maar naar de hond, heb er 5 nl en die moeten allemaal een andere hoeveelheid.

Ik voerde nog 3 keer per dag, omdat ze dan smiddags nog wat te doen had... ze heeft een antischrokbak, waar ze dus al moeite voer haar voer moet doen en tussen de middag strooi ik de brokken door de keuken... succes met eten!

Lief is vrolijk, blij actief en dat is voor mij belangrijk, maar ja die honger althans dat denk ik dan.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:40

Een hond die continu op zoek is naar eten kan inderdaad honger hebben maar ook tekorten hebben die niet bevredigd worden. (En uiteraard mentale situaties, maar daar ga ik nu even niet vanuit)
Na een darminfectie kan ik me voorstellen dat de hond wat extra's nodig heeft of dat de opname van stoffen nog niet helemaal optimaal is.

Als het mijn hond was zou ik dus extra pens voeren, orgaanmix tijdelijk iets opschroeven (in ruil voor spiervlees) en wat groente/fruit/ei/vis en andere extraatjes voor de vitaminen.

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __elise__, Dewii, Fenn, Larissa123, LV19952, Maanon_, Mizora, xJolijn, xReetch en 17 bezoekers