Hond heeft de hele dag honger

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 09:54

moonsparkle schreef:
Onze keuken zit om een hoek en wij hebben de honden geleerd "uit de keuken" als we dat zeggen binnen ze achter een bepaalde lijn die er niet is, maar ze weten goed dat ze niet verder mogen dan daar tijdens het koken.


de andere honden komen er ook niet, alleen ja dat pubermonster... hahahahaha


essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:55

vers vlees is zeker goed :J mijn hondje (nu 9 maanden) heeft vanaf moedermelk niks anders gehad dan vers ;)

je kan de hoeveelheid iets omhoog doen (niet te vet voeren) en niet laten schooien. ook ik sluit me aan dat hij een klap heeft gehad door het ziek zijn en daardoor nu meer honger heeft (lijf moet aansterken en dat kost veel energie, daarnaast is hij volop in de groei en kan hij eigenlijk die energie niet missen, z n lichaam werkt nu 2x zo hard)

1 beauceron is geen beauceron <3 Chip + :( , Jolie & Bisou! Basing dog training on a misunderstanding of wolf behavior is as useful as basing human education on a misunderstanding of chimpanzee behavior

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:56

saskiaojan schreef:
de andere honden komen er ook niet, alleen ja dat pubermonster... hahahahaha


Dus opvoeden!

Je suis Charlie.

Love_boyke
Berichten: 318
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:59

essiesilly schreef:
vers vlees is zeker goed :J mijn hondje (nu 9 maanden) heeft vanaf moedermelk niks anders gehad dan vers ;)

je kan de hoeveelheid iets omhoog doen (niet te vet voeren) en niet laten schooien. ook ik sluit me aan dat hij een klap heeft gehad door het ziek zijn en daardoor nu meer honger heeft (lijf moet aansterken en dat kost veel energie, daarnaast is hij volop in de groei en kan hij eigenlijk die energie niet missen, z n lichaam werkt nu 2x zo hard)


Ik heb dit ook maar gehoord dus weet het niet zeker: Maar brokken/hard voer zou heel goed zijn voor de tanden van een pup. Af en toe een harder bot is natuurlijk ook goed denk ik? Krijgt jouw pup niks 'hards' te eten?

saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 10:05

Cassidy schreef:
saskiaojan schreef:
de andere honden komen er ook niet, alleen ja dat pubermonster... hahahahaha


Dus opvoeden!


Ja daar zijn we enorm mee bezig, maar ik zei vorige week nog tegen mijn vriend, ik heb nog nooit een hond meegemaakt die zo stout kan zijn.... hahaha en ze heet Lief ;)

Lief krijgt ook regelmatig een bot en in de tuin liggen diverse stokken.

Shirley

Berichten: 26782
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Hond heeft de hele dag honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:08

Wat wil je ook met zo'n naam :D

Zie het helemaal voor me ... doet ze iets verkeerd, roep jij heel hard "LIEF !"

Daar raakt zo'n beest toch van in de war %)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Hond heeft de hele dag honger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 10:10

hahahahaha......... ze snapt me anders aardig goed hoor, al vraagt iedereen wel altijd een 2de keer hoe ze heet, want ja lief is ze idd maar hoe heet ze nu :D

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:11

Love_boyke schreef:
essiesilly schreef:
vers vlees is zeker goed :J mijn hondje (nu 9 maanden) heeft vanaf moedermelk niks anders gehad dan vers ;)

je kan de hoeveelheid iets omhoog doen (niet te vet voeren) en niet laten schooien. ook ik sluit me aan dat hij een klap heeft gehad door het ziek zijn en daardoor nu meer honger heeft (lijf moet aansterken en dat kost veel energie, daarnaast is hij volop in de groei en kan hij eigenlijk die energie niet missen, z n lichaam werkt nu 2x zo hard)


Ik heb dit ook maar gehoord dus weet het niet zeker: Maar brokken/hard voer zou heel goed zijn voor de tanden van een pup. Af en toe een harder bot is natuurlijk ook goed denk ik? Krijgt jouw pup niks 'hards' te eten?


dat is helaas niet waar :) brok plakt aan de tanden en is absoluut niet goed voor de tanden.. niet voor niks moeten honden zo vaak een gebitsbehandeling (er is jaarlijks de maand van het gebit bij veel praktijken waar je korting krijgt)
mijn hond eet zeker wel hards, nl hertenribben, zalmkoppen, kip karkassen, konijn karkassen, eendennekken etc
hierdoor schuren ze op de natuurlijke manier de tanden schoon zonder dat er resten op het gebit achterblijven, wat bij brok dus wel zo is (eet jij maar eens een kaakje dat plakt ook op je tanden toch :) )
botten van de dierenwinkel krijgen ze hier absoluut niet (behalve dan een hertengewei)

6 weken oud met een jong geitje: (even in link gezet ivm topic vervuiling)
http://imageshack.us/a/img716/990/52838 ... 066350.jpg

1 beauceron is geen beauceron <3 Chip + :( , Jolie & Bisou! Basing dog training on a misunderstanding of wolf behavior is as useful as basing human education on a misunderstanding of chimpanzee behavior

Izep

Berichten: 767
Geregistreerd: 19-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:15

Citaat:
Onze dierenarts adviseert juist om nooit vlees te geven aan pups, of wanneer je dit wel doet; naast de brokken en niet in plaats van.


Dan weet jou dierenarts net als vele anderen echt niet genoeg over vers vlees voeding. Het is nl. echt onzin. En áls je vers voert is het net de bedoeling dat je het niet combineert met brokken. Dus of volledig vers of volledig brok op één dag. Vers en brok hebben nl. een totaal ander verteringsproces.

Citaat:
Maar brokken/hard voer zou heel goed zijn voor de tanden van een pup.


Ook dat is iets wat vaak gezegd wordt maar van brokken krijgen honden net tandplak, van vers vlees niet. In de natuur eet de wolf ook geen brokken.

En nee ik ben niet iemand die alleen maar voor vers is en tegen brokken. Mijn hond krijgt het nl. ook gewoon allebei.

Om de honger te voorkomen zou ik de porties niet nog kleiner maken. Met zo vaak een kleine portie raakt je hond niet voldaan. Als je zelf honger hebt en je eet maar een halve boterham zal die honger ook niet weg gaan en aan blijven houden. Indien je 2 boterhammen eet is de honger wel gestild en kun je er ook weer een paar uur tegen aan. Een hond van 7 maanden kun je het best gewoon 3 keer per dag een portie eten geven.

Hou er ook wel rekening mee dat je genoeg vers vlees geeft. De aanbevolen 2 tot 3% is nl. echt te weinig voor een pup. Je zou minimaal op 40 gram per kilo lichaamsgewicht moeten zitten. Daarnaast hebben ook volwassen honden vaak meer nodig dan de aanbevolen hoeveelheid.
Laatst bijgewerkt door Izep op 30-11-13 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Izep

Berichten: 767
Geregistreerd: 19-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:16

Citaat:
dat is helaas niet waar :) brok plakt aan de tanden en is absoluut niet goed voor de tanden.. niet voor niks moeten honden zo vaak een gebitsbehandeling


Amen dus. ;) _/-\o_

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:19

Zijn de darmen wel daadwerkelijk helemaal genezen? Zieke darmen nemen moeilijker voedingsstoffen op waardoor het lichaam dus met 'tekorten' komt te zitten die het dus oplost met meer te willen op nemen. Het zal niet 100% te vergelijken zijn maar als ik na een opstoot van mijn darmen weer kan eten, eet ik de eerste maand haast meer dan mijn man...

Ze zijn dan voldoende genezen om weer eten te verdragen maar je hebt ten eerste wat in te halen en je moet dat doen met darmen die nog niet helemaal genezen zijn en dus moeilijker opnemen. Daar komt nog eens bij dat een ziek lichaam ook nog meer nodig heeft om te kunnen genezen..
Kan me niet voorstellen dat dit bij dieren compleet anders is..

saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Hond heeft de hele dag honger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 10:24

Denk ook absoluut dat haar lichaam nu wat extra's nodig heeft en ik denk ook dat de darmen nog niet helemaal de oude zijn, maar dan nog ... hoe kan ik die ongelooflijke honger stillen.

saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 10:25

@IZEP, dus gewoon 3 keer per dag blijven voeren en dan meer voeren dus? Is het ook een idee om bijvoorbeeld in het weekend compleet op vers te gaan en daar de week brokken?

Izep

Berichten: 767
Geregistreerd: 19-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:27

Citaat:
6 weken oud met een jong geitje: (even in link gezet ivm topic vervuiling)
http://imageshack.us/a/img716/990/52838 ... 066350.jpg


Misschien even een waarschuwing erbij zetten dat het niet geschikt is voor gevoelige magen. Ik verwachtte dus een leuke pup met leuk lévend! geitje te zien. :(

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:27

ja hoor zo deed ik het met mijn oudste (7 jaar) toen der tijd ook :) kan prima
hoeveel krijgt hij vers? en hoeveel weegt ie?

1 beauceron is geen beauceron <3 Chip + :( , Jolie & Bisou! Basing dog training on a misunderstanding of wolf behavior is as useful as basing human education on a misunderstanding of chimpanzee behavior

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:28

nou... leuke pup is het toch ook :P ja t geitje deed niet meer zo veel nee haha

1 beauceron is geen beauceron <3 Chip + :( , Jolie & Bisou! Basing dog training on a misunderstanding of wolf behavior is as useful as basing human education on a misunderstanding of chimpanzee behavior

Izep

Berichten: 767
Geregistreerd: 19-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:32

Indien de darmen nog niet in orde zijn zou ik haar zoiezo eerst eens even een weekje alleen op vers zetten. Dat zal het herstel nl. bevorderen.

Vers en brok kun je idd afwisselen maar niet beiden op 1 dag. In het weekend vers en door de week brok is prima.

Om even een voorbeeld te geven:
Mijn hondje is een jaar, 7 kilo en krijgt 333 gram per dag! (Ik doe nl. 3 dagen met een kiloworst.) Dat zou volgens de tabellen veel te veel zijn maar ze heeft het echt nodig anders heeft ze en honger en ze wordt te dun. Omdat het zoveel is verdeel ik het wel nog over 3 porties.

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:33

als je al vlees voert kun je ook kijken of hij een beetje wil barfen , zo is hij wat langer bezig met eten en krijgt hij misschien ook een voldaan gevoel. Hier werkt dat in elk geval wel
op barfplaats kun je vinden welke vleesbotten (botten met vlees ) je al aan een pup kunt geven

www.Best4Paws.nl

saskiaojan

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Hond heeft de hele dag honger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 10:34

bedankt alvast allemaal,

Ga nu boodschappen doen.

Izep

Berichten: 767
Geregistreerd: 19-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:39

Oh en nog even een aanvulling: Zorg wel dat je zeker weet dat je vers hebt waar ook bot in zit, is erg belangrijk voor een pup!

Estera

Berichten: 1053
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:47

TS: doe wat voor jouw gevoel goed is. Brokken, vlees, meer maaltijden, minder maaltijden, het is allemaal per hond verschillend. Ook de hoeveelheden per hond lopen zeer uit een. Ik hanteer altijd het principe: Zijn ze wat te licht, dan gaat er iets meer in en zijn ze iets te zwaar, dan gaat er wat minder in. Maar dan heb ik het over een paar brokken meer of minder, dat zijn nooit grote hoeveelheden.

Je hond is ziek geweest en moet herstellen. Ze is iets onder gewicht, dus geef haar ietsjes meer. Bonen kan je overleggen met je DA, maar geef haar even de tijd. Hanteer je opvoedregels tbv het schooien. Misschien gaat het over en misschien ook niet :+ . Maar zoals je hier ziet krijg je 20 verschillende (en tegenstrijdige) adviezen en voor de ene hond werkt het wel en voor de andere niet.

Bedenk maar dat het een levendige, gezonde pup is en dat ze niet om zal komen van de honger. Al gedraagt ze zich misschien wel zo.

opisop_shop

Berichten: 15057
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:49

onze hond deed het best oke op Cavom (idd ook uit oogpunt van 'vet' voer voor een dunne hond) maar ging het pas echt goed doen toen we op vlees overstapten.
Inderdaad wel of of doen, dus niet brok en vlees op 1 dag.

vind die foto hierboven wel gaaf (hoewel ik ook een dartelend geitje verwachtte ;) ), eet hij dat helemaal op?

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:51

Mijn Berner Balto krijgt ook Prins en hij doet het er heel goed mee, hij zit goed in zijn vel en krijgt 2x per dag 200g dus 400g op een dag. Daarnaast krijgt hij soms wat vlees/tafelrestjes die over zijn. En hij heeft geen last van altijd honger te hebben, soms raakt hij van de hele voormiddag zijn brokken niet aan.

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:51

ja gaaf he :D nou toen nog niet hoor, ik had 8 pups in het nest en die hebben er allemaal even van gegeten.. gevreten :P ;) de ribbetjes zijn echt super zacht en dat ging wel op maar de ruggengraat en poten zijn ietsje harder en dat wilde ik nog niet geven dus toen zelf weggehaald. inmiddels is madame 9 maanden en gaat dat natuurlijk zo weg :)

1 beauceron is geen beauceron <3 Chip + :( , Jolie & Bisou! Basing dog training on a misunderstanding of wolf behavior is as useful as basing human education on a misunderstanding of chimpanzee behavior

opisop_shop

Berichten: 15057
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:09

we hebben hier een keer een hele kip (naja, wel van de supermarkt, dus geplukt enzo) gegeven aan de 3 katten. Die stonden ineens naar elkaar te grommen joh, hele oerinstinct kwam bovendrijven :oo

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr, limilou, Schrompeltje, tessaroos, tjaakje, vilheide en 69 bezoekers