Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt|Gevonden! P24

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Marus
Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:38

AH wat erg!!! Hoop zooo dat Abbey straks weer aan komt lopen.
1 x een kat die na 6 maanden terug kwam, maar helaas vorig jaar is mijn maatje ook zomaar verdwenen.
Ik mis hem nog iedere dag ondanks dat ik hier nu ook 3 poezen heb die me ook erg dierbaar zijn.
Onze poezen zijn iedere dag buiten, maar nooit lang . ze komen gelukkig na 10 min weer aanzetten en als ik weg ga roep ik ze binnen. Ben ook zo bang om ze weer kwijt te raken of dat ze onder de auto komen

Ik duim zo voor je dat je poes straks weer thuis komt!!

De beste therapie->mijn paard


Marus
Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:40

Ik lees trouwens niet in je OP dat je dat je de dierenARTS ook hebt gebeld?
Wil nog wel eens gebeuren dat ze daar bijv. een gewonde of verdwaalde kat heen brengen. Of heb je haar al gechipt?

De beste therapie->mijn paard

quintusgl

Berichten: 4449
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:41

Heb je nog een keer bij het huis aangebeld waar de hond in de tuin stil bleef staan? Ik heb ook een hond die normaal niet zoekt maar de kat kan ie altijd vinden.
Ik hoop dat ze snel weer thuis is! Katten redden zich over het algemeen best wel gelukkig.

Porva, trotse merrie, spiegel en soulmate, ren over de velden en waak nog een beetje over Valiente.
Dank je wel meis, ik zal je missen!
[IM] Porva mijn trotse dame, mijn spiegel.....wat mis ik je meis!

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 16:16

Net weer even flyers rondgebracht en mensen aangesproken, maar niemand heeft haar gezien. Ik vind het zo raar! Ze is erg opvallend, ze heeft een halsbandje en ze is gechipt...

De reacties van iedereen zijn hartverwarmend! Iedereen leeft met ons mee, bekenden en vreemden. Er zijn mensen die dozen neer hebben gezet bij hun huis en in de buurt om te kijken of ze daar in gaat zitten, mensen lopen/fietsen/rijden nog een extra rondje door de wijk, mensen die zelf helemaal van het pad zijn omdat onze kat weg is... Maar nog steeds niet gevonden!

Ik - en bijna iedereen die ik tegenkom - denk(en) dat ze ergens opgesloten zit. Ze zou anders allang thuis zijn gekomen omdat ze haar zusje mist en omdat ze een hekel heeft aan regen. Hopen dat iemand haar ontdekt ondanks dat ze niet kan mauwen.

Ik ga nu een half uurtje pauze houden, mijn benen kunnen niet meer. Straks weer flyeren.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:24

Kun je zusje niet aan een tuigje meenemen met wandelen, misschien durft ze wel te komen als ze zusje hoort miauwen?

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 16:25

Haar zusje is dan doodsbang, die is echt bang voor alles. Als die een blaadje hoort die wegwaait rent ze al met een dikke staart weg...

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 17:35

Nu +/- 200 huizen geflyerd en 30 lantaarnpalen beplakt. Nog steeds geen spoor van Abbey. Wel hele lieve mensen, waaronder bokkers, die meehelpen om haar te vinden!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:40

-O- Had zo gehoopt te lezen dat ze terecht was!!
We blijven dan maar duimen!

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:47

ralphtdw schreef:
als ze al een tijd bij jou thuis zijn de katten dan weten ze 9 van de 10 keer hun huis wel terug te vinden hoor,
zo gaat het ok bij andere mensen die hun kat wel buiten hebben die laat je eerst binnen wennen dat ze weten waar ze wonen en dan kunnen ze na buiten,
en aangezien jou kat nog nooit buiten is geweest kan het ook zijn dat ze het er even van neemt om het maar zo te zeggen,
wij hebben ook een tijd lang onze katten binnen gehouden en wij waren ook erg bezorgd,
de 1 kwam die avond al terug en de andere kwam met 3 dagen pas thuis,
en ik snap dat je je zorgen maakt deden wij toen ook hoor,
maar ik zal nog even afwachten 1 dag of misschien 2 en natuurlijk wel proberen rond te kijken enz.



Ja is heel goed mogelijk.

De bovenburen van iemand een stuk verderop, die heeft een poes die 5 jaar niet buiten is geweest en nooit is geweest ook, ineens was ze ontsnapt (dat is wat de eigenaar had gezegd) en ze liep buiten, en ze heeft het prima gered, alleen willen de eigenaren het niet meer terug, bleek het buitengegooid te zijn, omdat het steeds in huis ging plassen. Wij hebben ervoor gezorgd dat het eten en drinken kreeg, want het was hoogzomer en we konden het niet in huis nemen ivm onze eigen kat.

Ze bleef bij ons in de buurt en de tuin, daar was het veilig en fijn voor haar en kon er droog en warm slapen.

Wij hebben er ook voor gezorgd dat ze een zeer liefdevolle huis kreeg bij een zeer lieve dame, bleek het dier een blaasontstekking te hebben, het heeft er nooit in huis geplast. Doet het netjes op de kattenbak.

Ik hoop dat jouw poes snel terecht is.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 30-11-13 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Marleenloveu
Berichten: 833
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren die in Friesland wonen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:49

Het klinkt misschien gek omdat katten er meestal zelf wel uitkomen maar kijk in álle bomen! Vooral bij mensen met honden.. Onze eigen kat heeft in de winter met sneeuwval en koude temperaturen 12 dagen lang in een boom gezeten. Ook wij hadden al posters opgehangen maar niets bereikt. Tot ik op een dag met wat vriendinnetjes in het weiland ging spelen, ik hoorde plotseling gemiauw (lees dat Abbey dat niet zo goed kan, extra goed kijken dus!), de boom stond op het erf van de buren dus door de weilanden de tuin ingerend en gekeken of het onze kat was, en ja hoor, daar zat ze! Snel mijn ouders opgehaald en mijn vader heeft zijn ladder volledig uit moeten schuiven zodat hij er net bij kon, ze zat dus écht hoog. Waarschijnlijk is ze in die boom gekomen doordat de hond van de buren haar heeft opgejaagd, ze is toen zó hoog geklommen dat ze er niet meer uit kon. Ze was verschrikkelijk mager, rode neus en kon niet meer staan maar ze heeft zichzelf in leven gehouden met de sneeuw die er lag. Nu is ze weer helemaal zoals ze was! Van de boom zal ze dus nooit meer last krijgen want die is door de storm ons weiland ingewaaid en in stukjes gezaagd.
Heel veel succes met het vinden van Abbey, ik duim mee!

Famke

ssssuus

Berichten: 3165
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:58

2 weken terug is mijn kat (2,5 jr) voor het eerst naar buiten gegaan en was gelijk 3 dagen weg! Heb gezocht maar haar niet kunnen vinden en ineens dus 3 dagen later zat ze voor de voordeur :-)

Heel veel succes! Zal vast goedkomen!

Cerosa

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:09

He bah, hoop echt dat ze heel snel thuis komt, echt een nachtmerrie!
Super dat je zoveel flyert, en wat een aardige mensen allemaal zeg, die je helpen!
:(:)

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 19:34

Bedankt voor alle lieve berichtjes en tips!
Ik zie als ik door de wijk loop bij steeds meer mensen dat de schuurdeur openstaat zodat onze kat naar buiten zou kunnen +:)+

Bomen, daken, alles wordt gecheckt. Nog twee straten en dan heeft het hele deel dat aan de achterkant van onze tuin/straat grenst een flyer. Ik heb net ook nog wat extra posters geplakt.
Als ze morgen nog niet terecht is gaan we ook flyers aan de andere kant van de wijk doen (vanaf de voorkant van onze straat). Daar hangen al wel posters.

AnnemiekvM

Berichten: 8244
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:13

Veel sterkte hoor. Dit lijkt me zo naar. Ik woon niet in de buurt. Anders was ik je komen helpen met zoeken.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:21

Hebben jullie misschien platte daken in de buurt? Ik heb vroeger een kat gehad die 2.weken vermist is geweest. Ze bleek op ons platte dak gezeten te hebben en durfde er zelf niet meer af.

Marus
Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:32

Zo sneu soms dat ze idd niet meer uit bomen of daken af durven.
Onze poes had eens kittens en we waren haar kwijt, bleek ze in een boom te zitten waar een aantal katers de wacht hielden en zij er niet meer uit durfde Ik vond haar na 1,5 dag. Vreselijk

De beste therapie->mijn paard

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 23:34

Alle schuren in de buurt hebben platte daken, maar daar zit ze ook niet...

Ik kreeg rond 21.00 uur een telefoontje van iemand die denkt haar gezien te hebben gisteren toen ze op weg was naar haar nachtdienst. Ze zei dat ze een jong uitziende kat met een opvallend uiterlijk had gezien bij Landgoed Offem (ook wel het Varkensbos genoemd). Het uiterlijk kon ze niet echt goed beschrijven omdat het donker was, maar ze zei dat de kat 'een soort lapjes en niet veel wit' had en dat ze nogal schichtig keek. Abbey heeft alleen lapjes op haar buik, de rest is schildpad (en ze heeft witte tenen, een deels witte buik en een wit befje). Ik weet dus niet wat ik ervan moet denken. Ik hoop eigenlijk dat het haar niet was, want als ze in dat gebied zit vinden we haar nooit meer terug. Het is zo gigantisch groot en je kan lang niet overal in. Bovendien kan ze dan naar andere wijken en andere dorpen zijn gegaan... Ik weet niet hoe ik haar zou moeten zoeken... Hoe kan ik haar ooit vinden als ze daar zit? Ik had juist weer een beetje hoop omdat ik achter in de wijk letterlijk overal flyers had uitgedeeld.

Marus
Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:38

Gatsie wat een akelig nieuws....Maar toch ondanks dat het groot is zou ik gaan zoeken en roepen daar en dan het liefst met een grote zaklamp.
Mijn ouders zijn hun poes eens kwijt geweest en ik ben toen ook de hele avond aan het zoeken geweest, totdat ik het op zou geven ik dacht ik loop nog 1 x met de zaklamp langs de rand van het dorp en ineens zag ik een paar ogen in het donker! Ik roepen en de poes miauwen en miauwen....ze durfde niet langs het paard wat in het weiland stond.

De beste therapie->mijn paard

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:52

ik zou op de plek waar degene die haar gezien denkt te hebben gaan kijken.
brokjes mee en proberen kan altijd als ze er wel loopt komt ze misschien wel zo naar je toe omdat je veilig bent voor haar.
mijn kat kwam s avonds laat zo naar me toe gelopen die was blij dat ze weer mee naar huis mocht.

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:54

Bij de supermarkten in omliggende dorpen ook wat folders hangen?

Anoniem

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:26

Ja maar stabledoor als ze honger heeft zal ze vast op zoek gaan naar mensen en katten hebben zon goede neus..
T komt vast wel goed :(:)

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:37

Wat een nachtmerrie. Verschrikkelijk! Ik zit niet in de buurt, maar wil je toch een hart onder de riem steken. Onze kat is ook eens ontsnapt toen ze nog niet naar buiten mocht. Uiteindelijk kwam ze na 1.5dag terug. Ondanks dat ze net bij ons woonde wist ze het huis al wel terug te vinden. Hopelijk komt ze snel terug of vind je haar! Sterkte

onpaard

Berichten: 2960
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:44

Sorry niet alles doorgelezen maar ik heb wel wat tips. Binnenkatten zijn vaak angstig buiten en verstoppen zich in bijvoorbeeld een schuur van iemand of achter spullen die buiten staan.

-hang briefjes op en vraag of mensen in hun schuur willen kijken
-'s nachts zoeken en roepen en luisteren of je haar hoort. Zo heb ik mijn kat weer gevonden, die zat verstopt in een hoekje en ik hoorde haar heel zachtjes mauwen.
-Met de andere kat 's nachts buiten zoeken, misschien dat hij/zij reageert op het roepen van je andere kat. Pas wel op dat je hem/haar ook niet kwijt raakt
-amivedi bellen

*****

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:57

He wat vervelend ik heb haar gedeeld op facebook hoor hoop dat je haar snel vind zou toch even bij dat bos gaan kijken en desnoods een vangkooi laten neerzetten met eten erin.
Heeel veel sterkte gelukkig zijn katten erg slim.

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 00:57

Dankjewel!

Ik ben nu zo wanhopig. Ik dacht dat ze in een schuur zou zitten, maar dan had ze nu na bijna 3 dagen toch al ontdekt moeten zijn? Dan zou ze wel in het bos moeten zitten, anders was ze al terug geweest. Maar als ze naar het bos is gegaan heeft ze een hele drukke weg over moeten steken, wat ze waarschijnlijk heel eng vindt. Aan de ene kant denk ik dat ze in het bos zit, maar aan de andere kant denk ik dat ze hier vlakbij moet zijn. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen of wat ik moet denken. Ik zie alleen maar de hele dag een beeld voor me van Abbey als een klein, halfbevroren en bang hoopje kat ;(
Het gaat dinsdag vriezen en dan zit ze buiten ;( Ze heeft nog nooit sneeuw gezien, en wat nou als ze door het ijs zakt? En met oudjaar? Ze is al als de dood voor onweer, laat staan vuurwerk.
Ik kan denk ik alleen nog maar posters op gaan hangen. In alle andere wijken gaan flyeren is niet te doen, dan ben ik weken bezig en dat gaat gewoon niet :(
Ik wil haar zo graag terug! Haar zusje zit ook nog steeds de hele dag uit het raam te kijken of ze al komt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, ogidni, SusanH, Vagabondo en 96 bezoekers