katten doodsbenauwd voor 1 hoekje in huis!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

katten doodsbenauwd voor 1 hoekje in huis!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 11:36

Hallo bokkers,
Ik zit hier met een raadsel. Namelijk dat onze beide katten doodsbenauwd zijn voor een hoekje in huis. Het gaat hier om een klein hoekje tussen de kast en de muur waar precies een kussen tussen past. Onze kat sliep hier altijd, mede doordat daar ook de buizen van de kachel langslopen, dus lekker warm. Alleen sinds een jaar slaapt hij er nooit meer. Tuurlijk wisselen katten welleens van plaatsje, maar toen ik hem er heen tilde gebeurde het volgende. Hij snuffelde naar de plaats, bleef even staan en rende vervolgens keihard weg. ( nou is dat al heel bijzonder aangezien hij al 18,5 is en dat dus zelden nog doet)
Dus ik nog een keer met hem proberen en weer de zelfde reactie. Dus het lag echt aan het hoekje. Ik besloot het kussen te gaan wassen, misschien was dit het? Maar nee, de reactie bleef.

Ik dacht die gekke oude kat heeft er misschien wel een nachtmerrie of wat gehad :P maar het zal wel aan hem liggen.
Alleen zo juist tilde ik onze andere kat hierheen en deze vertoonde ook precies de zelfde reactie. Heel apart! Hij is nog maar 4 jaar, maar dat terzijde.

Mijn vraag is nu dus, hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?? Als beide katten het zelfde gedrag vertonen op 1 plek, is wel een beetje frappant lijkt mij... Het is echt alsof ze iets raars ruiken of een geest zien :P (onzin) in ieder geval, ik hoop dat jullie een idee hebben.

Anoniem

Re: katten doodsbenauwd voor 1 hoekje in huis!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:38

Misschien dat de buizen zijn gaan tikken? Als beiden daar een keer gelegen hebben en zich suf geschrokken zijn van het getik?

Ik heb het ook met 1 van de katten, die wil niet meer in het mandje aan de verwarming omdat ze zich doodschrok van een TIK :+

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Re: katten doodsbenauwd voor 1 hoekje in huis!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 14:42

Hmm dat zou inderdaad goed kunnen. Maar waarom ruiken ze dan zo raar? En die ene kat sliep er nooit en heeft het ook.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: katten doodsbenauwd voor 1 hoekje in huis!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:47

De buizen kunnen tikken, sissen, de meeste verschrikkelijke geluiden maken :oo

Dat ruiken zullen ze doen omdat ze proberen te ontdekken of er niets levends in of achter zit ( een slang ofzo )

Goof

Berichten: 28784
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: katten doodsbenauwd voor 1 hoekje in huis!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:53

Hangt er niet een vervelende lucht ofzo?
Heb je er niet toevallig schoon gemaakt met spul met citrus-geur bijvoorbeeld?