Kat moeilijk met pillen geven.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:51

cissy schreef:
Pillenschieter vind ik persoonlijk wat eng, je moet ze nl niet per ongeluk in het verkeerde keelgat schieten dan heb je een probleem.


schieter is ook beetje verkeerde benaming, je kan alleen wel ipv je vinger dat ding achter in zijn bek duwen. (als ie daar op bijt is het jammer, maar dat voel je toch niet)
En inderdaad zijn die het handigst waar je water achterin kan doen, dan pilletje eruit duwen, water gaat er ook uit en kat slikt.

En als al else fails zoals in die geef kat pil in 15 stappen plan, dierenarts vragen om injecties.
Afh. van het ab kan je dan dagelijks of soms hoef je maar op om de paar dagen een injectie te halen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Re: Kat moeilijk met pillen geven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 16:45

Iedereen bedankt voor jullie reactie.
Ik had het eerst proberen om het op de poot te smeren. Kijken of ze het dan oplikt.

Ze bijt trouwens naar de hand waarmee je probeert haar mondje open te duwen. Dus niet degene met het pilletje.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:03

Het best dr kop beetpakken en naar achter doen en dan pas bek open dan kunnen ze minder gericht bijten

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Kat moeilijk met pillen geven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:32

Ik heb 1 dappere dodo en die vindt alles best. Als ik daar heel enthousiast tegen roep dat hij een pilletje krijgt wordt hij helemaal blij :+ Dus die eet het gewoon uit de hand :+

Die andere, tja dat is toch met gevaar voor eigen leven. Het is sowieso al een beetje een norse kat en zodra ze ook maar iets door heeft, gaan de kaken op slot. Uiteindelijk lukt het altijd wel, ik doe het altijd alleen om de rust een beetje te bewaren.
Zodra ze vanillevla krijgt, zie je haar denken: Hier klopt iets niet :')
Ze heeft me trouwens een keer zo hard in mijn duim gebeten (op het nagelbed) dat mijn nagel er blauw van werk :o

Pillenschieter vind ik ook altijd een beetje eng.

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:43


L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Izep

Berichten: 767
Geregistreerd: 19-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:01

http://www.youtube.com/watch?v=nXSOz0_A7ZA

Dit filmpje heeft mij geholpen. Mijn poes is echt een heks wat pillen aan gaat en op deze manier ging het super. Kunst is het koppie op de juiste manier vast te pakken en naar achteren te trekken, dan valt het bekkie vanzelf open. Ik wachtte dan wel tot ze sliep en overviel haar hier dus mee. Succes.

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Re: Kat moeilijk met pillen geven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 17:19

Ik heb het inmiddels geprobeerd met wat boter op haar poot en dat werk super. Veel minder stress.

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Kat moeilijk met pillen geven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:28

Fijn dat dat werkt! Hier vraag ik altijd om een injectie, omdat pillen gewoon echt niet werken. Zelfs als je haar zover krijgt dat ze het doorslikt, dan geeft ze later gewoon over.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:30

antibiotica kun je ook in injectievorm krijgen.

Dat heb ik eens meegekregen, drie spuitjes voor drie dagen. Die hoefden alleen maar onderhuids ingebracht te worden. Dus poes op tafel, beetje aaien en afleiden: flapje huid omhoog en injectie erin +:)+

Stelt NIKS voor en poes was zelfs helemaal blij met de extra aandacht.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:18

Zoals dat filmpje doe ik het ook verassen in hun slaap en wat sneller zodat ze voor ze het weten hem dr al in hebben zitten.

Lieve Mixie ik vergeet je nooit


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Anoukjuuuhh, chantal_bel, Felixity, GoogleAdsense, Selina en 120 bezoekers