Honden fokken is dierenmishandeling!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Hhilde

Berichten: 7436
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Honden fokken is dierenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:53

En weet je wie de enigen zijn die er wat aan kunnen doen? Kopers. Dit blijft bestaan omdat mensen gewoon een hond halen en zich niet inlezen. Als we met z'n allen nou geen cavaliertjes meer kopen en er dus geen markt meer voor is, dan wordt er gestopt met fokken van die beesten of fokken ze de oude cavalier terug.
En mensen die bulldoggen kopen en daarna zeuren dat hun hond niet gezond is vind ik dom. Je had het kunnen weten!

En ook nog iets, erkende fokkers bestaan NIET. Fokkers zijn NIET erkend. Als ze claimen dat wel te zijn, liegen ze. Er bestaat geen keurmerk voor fokkers.

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away


Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:56

LoveUggs schreef:
Dit is vooral iets dat door een eigenaar komt.. Ook met labradors en golden retrievers, neem aan dat je het over bijvoorbeeld duitse herders hebt, want dat is wat ik vaak tegen kom.
Mij is altijd verteld, dat als je als eigenaar ziet dat je pup (dit is dus als je je hond vanaf pups af aan hebt) echt op zijn kont gaat zitten, met de benen opzij, dat je dit als eigenaar moet corrigeren. Zodra je je hond leert zitten, corrigeer je steeds die verkeerde houding door hem recht te zetten. Zo voorkom je ook de slechte heupen.

Dit er bijvoorbeeld een hond die duidelijk slechte heupen heeft;
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... ZLXAPB9WFB

En hier een waarbij dit goed zit;
http://2.media.hyves-static.net/1507987 ... 87649.jpeg

Beide zijn duitse herders.

Veel honden zijn dus geneigd zo te gaan zitten;
[ [url=http://all-in-deco.nl/image/cache/data/Adele%20collectie/dieren/BN%20127%20[1600x1200]-500x500.JPG]Afbeelding[/url] ]
Dit dien je te corrigeren.

Doe je dit niet als eigenaar, dan ben je net zo slecht bezig als de fokkers van de rassen die jij op noemt vind ik.. Je laat de hond dan een verkeerde houding aannemen, waardoor ze bijvoorbeeld rugklachten krijgen.

Verder geef ik je groot gelijk hoor, maar met dingen als slepende benen, en slecht zitten ligt het vooral aan de baasjes die dit niet corrigeren.


Nu om het één of ander, maar je hoort je hond toch niet te corrigeren op hoe die gaat zitten? Dat gaat toch volledig tegen de natuur in? Een hond hoort toch gewoon gezond te blijven als die gewoon hond is zonder allemaal correcties al dan medisch al dan op deze manier of denk ik nou heel gek?

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:02

Hhilde schreef:
En weet je wie de enigen zijn die er wat aan kunnen doen? Kopers. Dit blijft bestaan omdat mensen gewoon een hond halen en zich niet inlezen. Als we met z'n allen nou geen cavaliertjes meer kopen en er dus geen markt meer voor is, dan wordt er gestopt met fokken van die beesten of fokken ze de oude cavalier terug.
En mensen die bulldoggen kopen en daarna zeuren dat hun hond niet gezond is vind ik dom. Je had het kunnen weten!

En ook nog iets, erkende fokkers bestaan NIET. Fokkers zijn NIET erkend. Als ze claimen dat wel te zijn, liegen ze. Er bestaat geen keurmerk voor fokkers.


Denk dat dit op mijn post slaat?
Laat ik voorop stellen dat mijn oom en tante alles behalve zeuren over het niet gezond zijn van hun hond.
Ze wisten dat dit tevoren kon gebeuren, maar hebben in hun omgeving zoveel Engelse Bulldogs die wel gewoon gezond zijn dat ze het risico hebben genomen. Ze zeuren nu niet. Het enige dat ze er over zeggen is dat ze het het ergste voor de hond vinden en doen er alles aan om hem een zo goed mogelijk leven te geven, geen geld noch moeite blijft bespaard.

En wel of geen erkende fokker heb ik geen verstand van. Ze kregen in ieder geval garantie, alle DA kosten van het eerste hondje werden betaald en konden een nieuw pupje uitzoeken. Daarnaast hebben ze allerlei verklaringen van Dierenartsen van hun fokhonden, staan netjes ingeschreven als bedrijf en hebben een heel transparante "organisatie". Of het dan wel of niet erkend is heb ik geen verstand van.

Oh en overigens ben ik het met je eens dat wij als consumenten het in leven houden. Kopen wij zulke honden niet meer, zullen er ook minder gefokt worden :)

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:07

Hhilde schreef:
En weet je wie de enigen zijn die er wat aan kunnen doen? Kopers. Dit blijft bestaan omdat mensen gewoon een hond halen en zich niet inlezen. Als we met z'n allen nou geen cavaliertjes meer kopen en er dus geen markt meer voor is, dan wordt er gestopt met fokken van die beesten of fokken ze de oude cavalier terug.
En mensen die bulldoggen kopen en daarna zeuren dat hun hond niet gezond is vind ik dom. Je had het kunnen weten!

En ook nog iets, erkende fokkers bestaan NIET. Fokkers zijn NIET erkend. Als ze claimen dat wel te zijn, liegen ze. Er bestaat geen keurmerk voor fokkers.


gewoon vraagje hoor,maar waarom wordt er door rasvereningingen dan zo geroepen om "erkende" fokkers??

Afbeelding

als rasvereningingen het nou zelf roepen,dan is het toch niet gek als een consument dat overneemt??

en ik ben het er zeker mee eens dat het feit dat kort-neuzen,kort-potige,te rimpelige enz honden alleen nog maar bestaan en gefokt worden omdat wij mensen ze kopen,zodra dat stopt zullen de fokkers of een andere weg in moeten slaan of er sterven rassen uit.

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:12

Vriendjelief wil een franse bull in de toekomst..
Komt er bij mij echt niet in! Ga niet bijdragen aan diertjes die voor het "mooie" zo'n kort verhemelte hebben, dat het ze in de weg zit. Tuurlijk zijn er ook fokkers die er wél bewust mee bezig zijn, maar ik neem gewoon het risico niet.

HET LEVEN IS RUIGER MET EEN TUIGER!

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:14

Zelf heb ik een Golden Retriever reu (ongecastreerd, want hij snapt niet wat 'ie met teefjes moet :+) van 8 jaar. Een schat van een beest, ik kan me geen lievere hond voorstellen, hij is echt mijn beste vriend! Maar toch, ik neem hierna geen Golden Retriever meer, ik neem helemaal geen rashond meer. Mijn hond heeft al zijn hele leven darmproblemen (vaak diarree, hij kan ook lang niet tegen alle soorten voer) en hij loopt vanaf zijn 3e al af en aan mank. Het bleek dus dat hij artrose heeft in al zijn poten (polsen en tenen) en in zijn rug. Ook zijn er wervels in zijn rug aan elkaar gegroeid. Al deze problemen zijn niet door onvoorzichtigheid van mijn kant, maar hij heeft dit allemaal geërfd. Ik liet hem expres als pup niet traplopen, niet in mul zand lopen, het lopen opbouwen (5 minuten per week opbouwen), allemaal om dit soort problemen te voorkomen.
Nu blijkt dat al zijn voorouders deze problemen ook hadden. De stamboom hebben we pas gekregen toen we hem al 3 maanden hadden, de fokker had ons gezegd dat de ouders helemaal vrij ware van problemen... Niet dus. Ik heb de stamboom uitgeplozen, en er zit alleen maar inteelt in. Ik kocht hem bij een erkende fokker, dacht dus dat dat goed zou zijn... Niet dus.

Dit is niet alleen bij mijn hond. Ik ken geen een retriever (dus ook labradors, Nova Scotia's etc) zonder problemen. Ik ken überhaupt bijna geen rashonden zonder problemen. Sinds die documentaires op tv over rashonden, heb ik besloten om nooit meer een rashond te nemen (ten minste, ik ga niet voor een bepaald ras zoeken, misschien wel een leuk asielhondje wat toevallig een ras heeft). Vrijwel alle rashonden hebben erfelijke, ingefokte gezondheidsproblemen. Berner Sennen honden en Setters hebben erg vaak epilepsie. Duitse herders die hebben zo'n lage achterhand dat ze hernia's en HD krijgen. Teckels zijn zo uitgerekt dat hun organen verschuiven en dat ze hernia's krijgen. Mopshondjes, bulldogs, boxers en al die andere platneus-honden vind ik verschrikkelijk. Die beesten kunnen niet tegen temperaturen boven de 20 graden Celcius, ze kunnen niet lang lopen omdat ze geen lucht krijgen, hun schedel is zo plat geworden dat hun ogen onder grote druk staan. Op Animal Planet was een aantal jaar geleden een uitzending over mopshondjes. Ze vertelden dit: 'trek nooit aan de riem, de ogen kunnen er dan uitvallen. Indien dit gebeurt, stop dan zo snel mogelijk de ogen terug'. Dit is echt waar... Spanieltjes, Chihuahua's, dat soort honden hebben áltijd hoofdpijn. ook een te kleine schedel. Ook zijn er rassen die niet eens op de normale manier kunnen bevallen. Walgelijk! Tegenwoordig zie je ook steeds meer 'tea-cup-rassen', die worden dan allemaal zo klein mogelijk gefokt. BAH :r
Vergeleken met deze rassen valt de Golden Retriever nog erg mee. Mijn hond kan gewoon een draaglijk leven lijden, heeft geen hoofdpijn en kan normaal ademen. Ik vind het echt om te kotsen dat mensen bewust zulke mismaakte honden fokken. Maar ja, tegenwoordig gaat het toch alleen maar om geld... Als ik in de tijd dat ik mijn hond kocht wist van deze praktijken, dan had ik hem niet gekocht (natuurlijk zou ik hem nu niet willen missen nu ik hem heb). Nu het bekend is dat er zulke problemen zijn bij hondenrassen, vind ik het niet kunnen als je een ras wat dag in dag uit last heeft van zijn gezondheid, zoals de platneuzen, tea-cups en de hoofdpijnhonden, koopt. Als ik mensen zie lopen met een Chihuahua, boxer, Cavalier en andere mismaakte honden, wordt ik van binnen zó kwaad! Je wéét dat die beesten pijn lijden en hun hele leven ongemak hebben! Nu heb ik het natuurlijk niet over mensen die voor dat dit allemaal bekend was hun hond hebben gekocht (al kan iedereen met een beetje gezond verstand zien dat platneuzen en uitpuilogen fout zijn). Mensen die dat soort rassen nemen omdat ze het 'zo schattig vinden' :r

In mijn ogen is dit dus echt dierenmishandeling. Ik neem honden die zo veel mogelijk qua bouw op een normale hond/wolf lijken. Dus geen kleine rassen, platneuzen, uitpuilogen, korte pootjes en een lang lijf. Gewoon een hond, niet gefokt op specifieke raskenmerken. Er moet een einde komen aan deze praktijken.

Misschien een beetje offtopic, maar ik vind sowieso dat er verkeerd wordt omgegaan met honden tegenwoordig. Honden worden vermenselijkt, in tassen gestopt, als accessoires behandeld, krijgen kleren aan ( :? ) Mijn nekharen gaan daarvan overeind staan. Mijn hond is gewoon een hond, met een hondenleven. Ik stel duidelijke regels, hij wordt iedere dag lekker lang uitgelaten waarbij hij minimaal een uur los mag rennen, zwemmen en spelen.
Honden met kleren aan lijken ineens normaal te worden. Een hond heeft haar, dat is zijn jas. Heb je een hond die het hier koud heeft? Dan heb je een hond gekocht die niet thuishoort in dit klimaat. Mijn hond kan prima temperaturen aan van -20, zonder trui. Op de wintersport zwemt hij met -15 in de Lech (die stroomt snel en is dus niet bevroren). IJspegels hangen aan zijn buik, maar daar heeft hij geen last van. Hond = hond, zo moet hij ook behandeld worden.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:16

Faniek schreef:
LoveUggs schreef:
Dit is vooral iets dat door een eigenaar komt.. Ook met labradors en golden retrievers, neem aan dat je het over bijvoorbeeld duitse herders hebt, want dat is wat ik vaak tegen kom.
Mij is altijd verteld, dat als je als eigenaar ziet dat je pup (dit is dus als je je hond vanaf pups af aan hebt) echt op zijn kont gaat zitten, met de benen opzij, dat je dit als eigenaar moet corrigeren. Zodra je je hond leert zitten, corrigeer je steeds die verkeerde houding door hem recht te zetten. Zo voorkom je ook de slechte heupen.

Dit er bijvoorbeeld een hond die duidelijk slechte heupen heeft;
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... ZLXAPB9WFB

En hier een waarbij dit goed zit;
http://2.media.hyves-static.net/1507987 ... 87649.jpeg

Beide zijn duitse herders.

Veel honden zijn dus geneigd zo te gaan zitten;
[ [url=http://all-in-deco.nl/image/cache/data/Adele%20collectie/dieren/BN%20127%20[1600x1200]-500x500.JPG]Afbeelding[/url] ]
Dit dien je te corrigeren.

Doe je dit niet als eigenaar, dan ben je net zo slecht bezig als de fokkers van de rassen die jij op noemt vind ik.. Je laat de hond dan een verkeerde houding aannemen, waardoor ze bijvoorbeeld rugklachten krijgen.

Verder geef ik je groot gelijk hoor, maar met dingen als slepende benen, en slecht zitten ligt het vooral aan de baasjes die dit niet corrigeren.


Nu om het één of ander, maar je hoort je hond toch niet te corrigeren op hoe die gaat zitten? Dat gaat toch volledig tegen de natuur in? Een hond hoort toch gewoon gezond te blijven als die gewoon hond is zonder allemaal correcties al dan medisch al dan op deze manier of denk ik nou heel gek?



Gaat idd ook tegen de natuur in. Maar waarom zou je het niet corrigeren zodat je hond later goed zit, en niet scheef groeit (want die kans is er), en nergens last van heeft? Terwijl als je het zo laat, je dus een hond krijgt met een scheef bekken, last van de rug, of van die poten die over de grond heen slepen.
Het is een onnatuurlijke houding die ze daar aannemen, en honden als duitse herders, golden retrievers en labradors (en vast wel meer) hebben daar vaak de nijging toe. Ik zou het risico niet willen nemen om het zo te laten, en mn hondje dan op bijvoorbeeld 7 jarige leeftijd in moet laten slapen vanwege bijvoorbeeld last van het bekken, omdat ik er nooit wat mee gedaan heb.
Reutjes die zo'n bekken hebben worden door veel mensen ook niet voor de fok gebruikt, omdat dat niet goed is voor de hond. (heb ik me laten vertellen dan)

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:19

wie van de mensen die gereageerd hebben, hebben GEEN hond?
ik vermoed 1 of 2 misschien?
diegene die honden kopen houden het zelf in stand.

de mens heeft zelf al die typen gewild, de hond wil het namelijk niet.
dus jullie kunnen het allemaal heel hard roepen, dan ook geen honden meer kopen!!

wij zijn zo een zogenaamde dierenmishandeling fokker...
tja wij investeren veel in bloedlijnen...
al onze honden zijn ziekten vrij, fok ik dan ook ziek vrij?
NEE natuurlijk niet, dieren zo ook mensen worden ziek!!!
al onze honden krijgen het gezonde voedsel. oftewel BARF, oftewel 2x zo duur als die zak brok.

o o o wat zijn wij erg dat wij die honden fokken!

vind het erg hypocriet om het zo neer te zetten,puur omdat de meeste mensen honden hebben.
wat wil je ermee bereiken, dat er geen honden meer gefokt worden?
owwww je bedoeld ziektevrij zijn?
wel eens in de genetica gedoken van mens en dier?
wij wel, want onze stelling is, je kan niet fokken als je er niks van af weet.

dat was een studie van ruim 2 jaar, dus succes, en dan gaan we daarna de discussie aan, wel of niet mensen een vriend gunnen!!
of wil je dat de hond een unicum word en dan je er 5000 euro voor moet betalen??

Dier & Reform... de gezonde dierenwinkel online!
www.hoefdiertotaal.nl De natuurlijke voeding voor hond en kat!
www.hondendagopvangdehoef.nl De hond terug naar zijn natuur!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:22

StableDoor schreef:
Zelf heb ik een Golden Retriever reu (ongecastreerd, want hij snapt niet wat 'ie met teefjes moet :+) van 8 jaar. Een schat van een beest, ik kan me geen lievere hond voorstellen, hij is echt mijn beste vriend! Maar toch, ik neem hierna geen Golden Retriever meer, ik neem helemaal geen rashond meer. Mijn hond heeft al zijn hele leven darmproblemen (vaak diarree, hij kan ook lang niet tegen alle soorten voer) en hij loopt vanaf zijn 3e al af en aan mank. Het bleek dus dat hij artrose heeft in al zijn poten (polsen en tenen) en in zijn rug. Ook zijn er wervels in zijn rug aan elkaar gegroeid. Al deze problemen zijn niet door onvoorzichtigheid van mijn kant, maar hij heeft dit allemaal geërfd. Ik liet hem expres als pup niet traplopen, niet in mul zand lopen, het lopen opbouwen (5 minuten per week opbouwen), allemaal om dit soort problemen te voorkomen.
Nu blijkt dat al zijn voorouders deze problemen ook hadden. De stamboom hebben we pas gekregen toen we hem al 3 maanden hadden, de fokker had ons gezegd dat de ouders helemaal vrij ware van problemen... Niet dus. Ik heb de stamboom uitgeplozen, en er zit alleen maar inteelt in. Ik kocht hem bij een erkende fokker, dacht dus dat dat goed zou zijn... Niet dus.

Dit is niet alleen bij mijn hond. Ik ken geen een retriever (dus ook labradors, Nova Scotia's etc) zonder problemen. Ik ken überhaupt bijna geen rashonden zonder problemen. Sinds die documentaires op tv over rashonden, heb ik besloten om nooit meer een rashond te nemen (ten minste, ik ga niet voor een bepaald ras zoeken, misschien wel een leuk asielhondje wat toevallig een ras heeft). Vrijwel alle rashonden hebben erfelijke, ingefokte gezondheidsproblemen. Berner Sennen honden en Setters hebben erg vaak epilepsie. Duitse herders die hebben zo'n lage achterhand dat ze hernia's en HD krijgen. Teckels zijn zo uitgerekt dat hun organen verschuiven en dat ze hernia's krijgen. Mopshondjes, bulldogs, boxers en al die andere platneus-honden vind ik verschrikkelijk. Die beesten kunnen niet tegen temperaturen boven de 20 graden Celcius, ze kunnen niet lang lopen omdat ze geen lucht krijgen, hun schedel is zo plat geworden dat hun ogen onder grote druk staan. Op Animal Planet was een aantal jaar geleden een uitzending over mopshondjes. Ze vertelden dit: 'trek nooit aan de riem, de ogen kunnen er dan uitvallen. Indien dit gebeurt, stop dan zo snel mogelijk de ogen terug'. Dit is echt waar... Spanieltjes, Chihuahua's, dat soort honden hebben áltijd hoofdpijn. ook een te kleine schedel. Ook zijn er rassen die niet eens op de normale manier kunnen bevallen. Walgelijk! Tegenwoordig zie je ook steeds meer 'tea-cup-rassen', die worden dan allemaal zo klein mogelijk gefokt. BAH :r
Vergeleken met deze rassen valt de Golden Retriever nog erg mee. Mijn hond kan gewoon een draaglijk leven lijden, heeft geen hoofdpijn en kan normaal ademen. Ik vind het echt om te kotsen dat mensen bewust zulke mismaakte honden fokken. Maar ja, tegenwoordig gaat het toch alleen maar om geld... Als ik in de tijd dat ik mijn hond kocht wist van deze praktijken, dan had ik hem niet gekocht (natuurlijk zou ik hem nu niet willen missen nu ik hem heb). Nu het bekend is dat er zulke problemen zijn bij hondenrassen, vind ik het niet kunnen als je een ras wat dag in dag uit last heeft van zijn gezondheid, zoals de platneuzen, tea-cups en de hoofdpijnhonden, koopt. Als ik mensen zie lopen met een Chihuahua, boxer, Cavalier en andere mismaakte honden, wordt ik van binnen zó kwaad! Je wéét dat die beesten pijn lijden en hun hele leven ongemak hebben! Nu heb ik het natuurlijk niet over mensen die voor dat dit allemaal bekend was hun hond hebben gekocht (al kan iedereen met een beetje gezond verstand zien dat platneuzen en uitpuilogen fout zijn). Mensen die dat soort rassen nemen omdat ze het 'zo schattig vinden' :r

In mijn ogen is dit dus echt dierenmishandeling. Ik neem honden die zo veel mogelijk qua bouw op een normale hond/wolf lijken. Dus geen kleine rassen, platneuzen, uitpuilogen, korte pootjes en een lang lijf. Gewoon een hond, niet gefokt op specifieke raskenmerken. Er moet een einde komen aan deze praktijken.

Misschien een beetje offtopic, maar ik vind sowieso dat er verkeerd wordt omgegaan met honden tegenwoordig. Honden worden vermenselijkt, in tassen gestopt, als accessoires behandeld, krijgen kleren aan ( :? ) Mijn nekharen gaan daarvan overeind staan. Mijn hond is gewoon een hond, met een hondenleven. Ik stel duidelijke regels, hij wordt iedere dag lekker lang uitgelaten waarbij hij minimaal een uur los mag rennen, zwemmen en spelen.
Honden met kleren aan lijken ineens normaal te worden. Een hond heeft haar, dat is zijn jas. Heb je een hond die het hier koud heeft? Dan heb je een hond gekocht die niet thuishoort in dit klimaat. Mijn hond kan prima temperaturen aan van -20, zonder trui. Op de wintersport zwemt hij met -15 in de Lech (die stroomt snel en is dus niet bevroren). IJspegels hangen aan zijn buik, maar daar heeft hij geen last van. Hond = hond, zo moet hij ook behandeld worden.



Mijn hond is pas geleden op 11 jarige leeftijd helaas ingeslapen. Was een volle flatcoated retriever. Nooit problemen mee gehad. Naar mate hij ouder werd ging hij na het wandelen (dus echt met t balletje gooien) op een gegeven moment mank lopen, maar verder nooit problemen gehad. Altijd goed gegeten, nooit ziek geweest.. Tot ongeveer een maand voor zijn overleiden. Hij at niet meer, en bleek binnen korte tijd een ernstig hartritme stoornis te hebben. Dit is iets dat vaak voorkomt bij flatcoats maar hij had het gelukkig (bah wat vind ik dat vervelend zo te schrijven, is nog erg vers) op een leeftijd van 11 jaar. Ik ken verder wel meerdere rashonden (o.a. retrievers, maar ook mechelsche herders) die kern gezond zijn.

Verder weet ik dat veel golden retrievers kanker hebben/ krijgen. Ook een kwestie van doorfokken, en niet kijken naar wat andere honden voor ziektes hebben..

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Hhilde

Berichten: 7436
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:23

Ik reageerde op geen enkele post. Ik zag ergens in het lezen erkende fokker voorbij komen.

Clubs kunnen wel fokkers 'erkennen' als goede fokker van hun ras, maar dat zegt niets omdat er geen keurmerk is of regels waar aan voldaan moet worden. Ik kan ook de eerste en de beste fokker uitroepen als erkende fokker. Kan hij zeggen dat hij erkend is en dat is dan ook zo. Alleen hij kan nog steeds z'n honden in de stront laten rotten en vijfhonderd euro winst maken per pup wegens gebrek aan de juiste verzorging.

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:25

anhighwood schreef:
wie van de mensen die gereageerd hebben, hebben GEEN hond?
ik vermoed 1 of 2 misschien?
diegene die honden kopen houden het zelf in stand.

de mens heeft zelf al die typen gewild, de hond wil het namelijk niet.
dus jullie kunnen het allemaal heel hard roepen, dan ook geen honden meer kopen!!

wij zijn zo een zogenaamde dierenmishandeling fokker...
tja wij investeren veel in bloedlijnen...
al onze honden zijn ziekten vrij, fok ik dan ook ziek vrij?
NEE natuurlijk niet, dieren zo ook mensen worden ziek!!!
al onze honden krijgen het gezonde voedsel. oftewel BARF, oftewel 2x zo duur als die zak brok.

o o o wat zijn wij erg dat wij die honden fokken!

vind het erg hypocriet om het zo neer te zetten,puur omdat de meeste mensen honden hebben.
wat wil je ermee bereiken, dat er geen honden meer gefokt worden?
owwww je bedoeld ziektevrij zijn?
wel eens in de genetica gedoken van mens en dier?
wij wel, want onze stelling is, je kan niet fokken als je er niks van af weet.

dat was een studie van ruim 2 jaar, dus succes, en dan gaan we daarna de discussie aan, wel of niet mensen een vriend gunnen!!
of wil je dat de hond een unicum word en dan je er 5000 euro voor moet betalen??


Ik denk dat TS vooral doelt op het doorfokken van honden.
Mopshondjes, waar de neusjes steeds kleiner moeten, waardoor ze problemen met de luchtwegen krijgen.
Chiwauwa's met koppie's zo klein mogelijk, waardoor er problemen in het hoofd ontstaan.
En ga zo maar door.
Snap 100% wat je bedoeld, want ben zelf zo opgegroeid.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:25

ik heb momenteel 5 honden,zullen er nog wel meer worden,maar geen honden met te korte pootjes,teveel vel,te kleine schedels of geen neus meer...

ik vind echt dat dat in een ziekelijke vorm gefokt wordt bij honden en ja,wat mij betreft mag daar zeker en halt aan geroepen worden,maar ja,dan moeten eerst mensen eens stoppen met het kopen van honden welke werkelijk totaal uit proportie gefokt zijn...

Hilde,er zijn juist veel fokkers/kennels die schrijven dat ze erkende fokkers zijn,zoek er maar eens op,dan is het toch niet raar dat een koper zegt bij een "erkende"fokker een hond te hebben gekocht,al is het maar erkend door een rasvereninging...

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:26

Oke, geen rashond goed. Wat is dan jou advies TS? Hoe denk je de vraag van de consument te kunnen oplossen? Iedereen een wolfje in huis?
Dat je iets afkraakt is prima, maar kom dan ook met een goede oplossing!

Hope Springs Eternal

_SC_

Berichten: 885
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Thuis, stal of werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:26

LoveUggs; mijn Duitse Herder kan ook zo staan zoals de 1e DH waarvan jij schets dat deze problemen heeft met de heupen. Dat kun je echt niet zien van zo'n foto af, want ondanks dat mijn DH ook zo kan staan heeft hij wel goede heupen. Hij kan alleen zo staan omdat het een showlijn is en dat aflopende er zo ingefokt is.

Hiermee wil ik niet zeggen dat het goed is hoor of zo je showlijnen te fokken voor de mooiheid, want ik zie liever een werkhond met een rechte rug. Maar om te schetsen dat een DH die zo staat last van zijn heupen heeft, nee daar ben ik het niet mee eens :n Y;(

6-6-2014; Getrouwd!!
Brookie = toppoownie! Thanks BaiNar :*

'The art of riding a horse is keeping the horse between you and the ground' :')

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:29

@ LoveUggs: wat sneu zeg, op 11 jarige leeftijd al! Zelf ken ik geen een retriever met kanker, vooral veel artrose, oogproblemen en epilepsie. Ik weet ook dat retrieverXpoedels (Labradoodle, Goldendoodle) vaak oorproblemen hebben. Ik ken ook wel wat rashonden zonder problemen, maar verreweg de meeste hebben allerlei ingefokte kwaaltjes.

@anhighwood Eerlijk gezegd, vind ik sommige honden op jouw site er erg ongezond uitzien. Ik zie ook sommige honden met wat langere neuzen, maar ook veel platneuzen en honden met voorpoten die te veel naar buiten zijn gedraaid. En dat is nou precies het beeld wat ik verschrikkelijk vind. Ongetwijfeld houd je van je honden, maar zo zie ik het.

Edit: @_SC_: ik denk dat LoveUggs vooral bedoelt dat herders die zo'n stand hebben veel meer kans hebben op heupproblemen, niet dat ze het allemaal hebben. Maar dat is met ieder ras: het grootste deel van de honden krijgt die problemen, maar niet allemaal.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:33

_SC_ schreef:
LoveUggs; mijn Duitse Herder kan ook zo staan zoals de 1e DH waarvan jij schets dat deze problemen heeft met de heupen. Dat kun je echt niet zien van zo'n foto af, want ondanks dat mijn DH ook zo kan staan heeft hij wel goede heupen. Hij kan alleen zo staan omdat het een showlijn is en dat aflopende er zo ingefokt is.

Hiermee wil ik niet zeggen dat het goed is hoor of zo je showlijnen te fokken voor de mooiheid, want ik zie liever een werkhond met een rechte rug. Maar om te schetsen dat een DH die zo staat last van zijn heupen heeft, nee daar ben ik het niet mee eens :n Y;(


Ik snap je hoor, en je hebt gelijk wbt een foto. Maar ik wou toch een beeld creëren.. Dat is lastig via internet :+
Als ik op straat loop, haal ik ze er bijvoorbeeld zo tussenuit.

Foto in link want is erg groot
Dit is de hond van mijn opa. Dan wel een mechelaar, en een enorme joekel, maar ik zie ze liever zo. En je kan zo ook echt wel duitse herders tegen komen.
Ik heb ze als 'show foto' zegmaar, ook nooit anders zien staan dan in deze houding.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:46

LoveUggs schreef:
Gaat idd ook tegen de natuur in. Maar waarom zou je het niet corrigeren zodat je hond later goed zit, en niet scheef groeit (want die kans is er), en nergens last van heeft? Terwijl als je het zo laat, je dus een hond krijgt met een scheef bekken, last van de rug, of van die poten die over de grond heen slepen.
Het is een onnatuurlijke houding die ze daar aannemen, en honden als duitse herders, golden retrievers en labradors (en vast wel meer) hebben daar vaak de nijging toe. Ik zou het risico niet willen nemen om het zo te laten, en mn hondje dan op bijvoorbeeld 7 jarige leeftijd in moet laten slapen vanwege bijvoorbeeld last van het bekken, omdat ik er nooit wat mee gedaan heb.
Reutjes die zo'n bekken hebben worden door veel mensen ook niet voor de fok gebruikt, omdat dat niet goed is voor de hond. (heb ik me laten vertellen dan)


Als die honden er zo'n last van hebben dan is het toch logischer om ze gewoon niet meer te fokken/kopen? Probleem opgelost.. schijnbaar niet goed gebouwd om normaal hond te kunnen zijn?

Het gaat hier allemaal om honden die inderdaad ver buiten proporties gefokt zijn en maar doorgefokt.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

liedje89
Berichten: 7156
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:46

Faniek schreef:
LoveUggs schreef:
Dit is vooral iets dat door een eigenaar komt.. Ook met labradors en golden retrievers, neem aan dat je het over bijvoorbeeld duitse herders hebt, want dat is wat ik vaak tegen kom.
Mij is altijd verteld, dat als je als eigenaar ziet dat je pup (dit is dus als je je hond vanaf pups af aan hebt) echt op zijn kont gaat zitten, met de benen opzij, dat je dit als eigenaar moet corrigeren. Zodra je je hond leert zitten, corrigeer je steeds die verkeerde houding door hem recht te zetten. Zo voorkom je ook de slechte heupen.

Dit er bijvoorbeeld een hond die duidelijk slechte heupen heeft;
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... ZLXAPB9WFB

En hier een waarbij dit goed zit;
http://2.media.hyves-static.net/1507987 ... 87649.jpeg

Beide zijn duitse herders.

Veel honden zijn dus geneigd zo te gaan zitten;
[ [url=http://all-in-deco.nl/image/cache/data/Adele%20collectie/dieren/BN%20127%20[1600x1200]-500x500.JPG]Afbeelding[/url] ]
Dit dien je te corrigeren.

Doe je dit niet als eigenaar, dan ben je net zo slecht bezig als de fokkers van de rassen die jij op noemt vind ik.. Je laat de hond dan een verkeerde houding aannemen, waardoor ze bijvoorbeeld rugklachten krijgen.

Verder geef ik je groot gelijk hoor, maar met dingen als slepende benen, en slecht zitten ligt het vooral aan de baasjes die dit niet corrigeren.


Nu om het één of ander, maar je hoort je hond toch niet te corrigeren op hoe die gaat zitten? Dat gaat toch volledig tegen de natuur in? Een hond hoort toch gewoon gezond te blijven als die gewoon hond is zonder allemaal correcties al dan medisch al dan op deze manier of denk ik nou heel gek?



Volgens mij is het ook onzin, er zijn tientallen factoren die bijdragen aan goede of slechte heupen, ik weet niet of correct zitten uberhaubt een factor is maar (over)gewicht, belasting om jonge leeftijd en erfelijkheid spelen een veel grotere rol?
Als je hond echt een slecht bewegingspatroon heeft vraag ik me ook ten zeerste af of je dat als eigenaar wel met gedragstraining kan oplossen volgens mij moet je dan gewoon naar de DA/fysio oid.

EDIT: in mijn ervaring zitten trouwens vooral kleinere honden scheef, laten die nu net veel minder heupklachten hebben?

Ironically common sense is not common...

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:51

Faniek schreef:
LoveUggs schreef:
Gaat idd ook tegen de natuur in. Maar waarom zou je het niet corrigeren zodat je hond later goed zit, en niet scheef groeit (want die kans is er), en nergens last van heeft? Terwijl als je het zo laat, je dus een hond krijgt met een scheef bekken, last van de rug, of van die poten die over de grond heen slepen.
Het is een onnatuurlijke houding die ze daar aannemen, en honden als duitse herders, golden retrievers en labradors (en vast wel meer) hebben daar vaak de nijging toe. Ik zou het risico niet willen nemen om het zo te laten, en mn hondje dan op bijvoorbeeld 7 jarige leeftijd in moet laten slapen vanwege bijvoorbeeld last van het bekken, omdat ik er nooit wat mee gedaan heb.
Reutjes die zo'n bekken hebben worden door veel mensen ook niet voor de fok gebruikt, omdat dat niet goed is voor de hond. (heb ik me laten vertellen dan)


Als die honden er zo'n last van hebben dan is het toch logischer om ze gewoon niet meer te fokken/kopen? Probleem opgelost.. schijnbaar niet goed gebouwd om normaal hond te kunnen zijn?

Het gaat hier allemaal om honden die inderdaad ver buiten proporties gefokt zijn en maar doorgefokt.


Dit kan je toch van tevoren ook niet ruiken? :+
Het is iets wat je ze aanleert, zie het als paardrijden (kan even geen beter voorbeeld bedenken), en stel je bent te streng in je hand. Je krijgt les, en je instructeur zegt elke keer weer opnieuw tegen jouw, ontspan je handen, geef wat ruimte, en dat 10 lessen achter elkaar. Dan weet jij de 11e les, ohja, mijn handen. Moet je dan ook maar niet op paardrijden gaan omdat je (van nature) te streng in je hand bent?

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:53

liedje89 schreef:
Faniek schreef:

Nu om het één of ander, maar je hoort je hond toch niet te corrigeren op hoe die gaat zitten? Dat gaat toch volledig tegen de natuur in? Een hond hoort toch gewoon gezond te blijven als die gewoon hond is zonder allemaal correcties al dan medisch al dan op deze manier of denk ik nou heel gek?



Volgens mij is het ook onzin, er zijn tientallen factoren die bijdragen aan goede of slechte heupen, ik weet niet of correct zitten uberhaubt een factor is maar (over)gewicht, belasting om jonge leeftijd en erfelijkheid spelen een veel grotere rol?
Als je hond echt een slecht bewegingspatroon heeft vraag ik me ook ten zeerste af of je dat als eigenaar wel met gedragstraining kan oplossen volgens mij moet je dan gewoon naar de DA/fysio oid.

EDIT: in mijn ervaring zitten trouwens vooral kleinere honden scheef, laten die nu net veel minder heupklachten hebben?


Klopt, speelt idd ook een rol. Maar als jij continu scheef op de bank zit, elke keer dat je gaat zitten, zit jij scheef naar rechts. Dit word een gewoonte, en uiteindelijk krijg je er last van. Zo ook met honden.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:54

We weten toch van tevoren wel dat een Duitse Herder deze problemen heeft of je hem nou goed laat zitten of niet. Dit is een bijkomend iets wat voor elk dier/mens geld, maar niet specifiek verbonden is aan de heupfoto's die jij naar voren haalt.
Ik sluit me aan bij liedje89.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:06

Faniek schreef:
We weten toch van tevoren wel dat een Duitse Herder deze problemen heeft of je hem nou goed laat zitten of niet. Dit is een bijkomend iets wat voor elk dier/mens geld, maar niet specifiek verbonden is aan de heupfoto's die jij naar voren haalt.
Ik sluit me aan bij liedje89.


Lees dan even mijn antwoord op _SC_ :)

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:07

Ik heb bewust gekozen voor een ander ras, moet zeggen dat de rest van de rassen ook niet bij mij passen.

Heb toen die tijd gezocht op het karakter en kwam uit bij de nova scotia duck tolling retriever,

ivm lange long in houd, goed luisteren geen overdreven bekende ziektes etc etc etc..

toen ik eindelijk een hondje had in het nestje, mochten wij zelf niet kiezen, zij kende natuurlijk het karakter het beste.

Nu heb ik al 4 jaar lang zo'n hondje, ik wist vanaf het begin af aan dat ik met dit hondje een nestje wou fokken.
Ik heb dit dus met de fokster overlegd, en beide stambomen goed na gekeken, ook van verre terug, zijn er ziektes, ongewenste dingen zoals blindheid, etc etc in de honden of nakomelingen terug te vinden.

Djara is een erg sterke hond met super heupen en ogen, als ik fok, kijk ik net zo bij de reu.
Past het er op qua heupen, ogen, maar ook qua bouw.

Djara heeft nu 2 nesten gehad 2 x een nest van 9, moeiteloos.
Ik kies de mensen uit, en alles gaat officieel via het raad van beheer.
Alles word goed en nauwlettend in de gaten gehouden, pups zijn in huis, etc etc..
Gewoon zo als het moet zijn.

Ik weet dat er meer vraag is als aanbod, en dat is een goed teken.

Ik zie hier zelf geen dierenmishandeling aan, maar in de situatie van herders, mops hondjes of kale hondjes etc..Vind ik het wel.

Zolang het niet meer natuurlijk is, is het fokken niet goed.
Laatst bijgewerkt door daphneM op 21-11-13 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:09

Dat heb ik gelezen, maar dat kan met elk dier/elk mens, alles. Is bijkomend, niet iets rasspecifiek waarom je een dier niet meer zou moeten fokken. Die foto's van de heupen die je plaatst komen niet doordat die een beetje verkeerd zit.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Honden fokken is dierenmishandeling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:13

Van de week zei iemand dat het bij de Mechelse herders (werklijn) gewoon is dat de pups met 5/6 weken weg gaan. Dat vind ik pas zielig.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: XXInKA en 123 bezoekers