Overlast buurhonden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Overlast buurhonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 14:18

Hallo bokkers

Afgelopen weekend ben ik verhuisd van mijn ouderlijkhuis naar mijn eigen stekkie. Ben natuurlijk nieuw hier in de buurt en woon in een benedenwoning met tuin van een soort trappenhuis ( zijn 3 woningen boven elkaar en dan zo'n 4 gebouwen naast elkaar). Nu heb ik mijn linker buren tijdens het klussen al paar keer gezien ook voorgesteld jong stel ongeveer mijn leeftijd leuke vriendelijke mensen. Maar deze hebben nogal wat dieren in huis zag al is 2 katten en ze hebben ook 2 hondjes whelsh corgi's. Nu ben ik ook dierengek dus dat is het punt niet.

Het probleem zijn de honden die beginnen sochtens om een uur of half 8 met blaffen en dat gaat zo in fases de hele dag door tot savonds. Ze worden zo'n 3 keer per dag in de tuin gegooit waar ze ook de boel bij elkaar blaffen en verder niet uitgelaten. Nu werk ik zelf onregelmatige diensten en vooral avonddiensten. Dus ben ik nie zo blij met dat geblaf als ik net paar uurtjes lig te slape. De slaapkamers liggen bij alle huizen aan de tuinzijde.
Ik denk dat het gewoon een gebrek is aan beweging en opvoeding.
Maar lieve bokkers wat kan ik hier aan doen? Ik ben net nieuw hier en wil ook niet de zeurende buurvrouw uithangen.

Hhilde

Berichten: 7439
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:59

De enige manier dat ze erachter komen dat je er last van hebt is door het ze te zeggen.

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Overlast buurhonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:06

Ik snap wel een beetje dat je er tegenaan hikt. Grote kans dat dit al een hele tijd hun manier van leven is en dat ze dat niet even gaan aanpassen omdat de 'nieuweling' ineens last heeft.

Ik heb zelf het tegenovergestelde meegemaakt. Ik ging in een nieuw huis wonen met een kat en hond. Meteen stond er een buurman aan de deur. "De hond blafte teveel, de kat poepte in zijn tuin etc". Mijn hond blafte echt nauwelijks, misschien 2 keer in de eerste maand dat ik er woonde en tja.. ik kan de kat niet vertellen waar hij moet poepen.. :') Daarbij was hij er van overtuigd dat alleen MIJN kat dat deed, terwijl ik vanuit het bovenraam de hele groep buurtkatten rond zag scharrelen. Later een ondiep siervijvertje in de tuin gelegd, meteen de man weer aan de deur. "Een vijver in voortuin was illegaal, want dan zouden er kinderen in kunnen verdrinken". Zo bleef het nog wel even doorgaan.

Misschien kun je op de koffie gaan en door neus en lippen een beetje jouw situatie uitleggen en het over de hond hebben.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:09

oh praaaat me er niet van! Dat is echt iets om gek van te worden, hier idem dito.
Bij ons in de straat heeft bijna iedereen honden, wat neerkomt op per 12 RIJTJEShuizen geloof ik 13 honden momenteel. Way to much! Hebben zelf ook 2 honden daarvan, dus ben zeker dierenliefhebber, maar dit is gewoon teveel bij elkaar :P Sommige hoor je nooit, anderen blaffen tijdens het uitlaten en de schuinachterburen (die rij huizen/honden heb ik nog niet eens opgenoemd...) hadden 2 honden die de hele dag blaften. Mijn man wou er met een buurman naartoe gaan nadat de hele straat ook snachts wakker lag als de eigenaren op een feestje waren, vreselijk dat geblaf als je wilt slapen inderdaad.
Aangezien er toen niemand was die nacht hebben we de politie ingeseind zodat in elk geval de melding genoteerd werd maar die kon natuurlijk op dat moment ook niets doen.
Man+buurman zijn vervolgens heengegaan, 2x maar was niemand thuis dus briefje in de bus gedaan dat de buurt er last van ondervond en of ze een manier wilden bedenken om de overlast te beperken.
Was hier dezelfde reden; hondjes werden in de tuin gedumpt en zaten daarom te blaffen.
Week later nog steeds geen verschil, nog een keer een briefje en vervolgens wijkagent opgebeld en die is langsgeweest.
Ook nog een paar keer politie gebeld en langsgeweest en uiteindelijk zijn na een paar maanden ineens de honden weg, geen idee waarheen en door wie maar het probleem is voor onze buurt in elk geval opgelost.

Ik zou in eerste instantie altijd langsgaan om aan te geven dat je er last van hebt.
Geef ook aan dat je wisselend werkt en soms overdag slaapt, als zij dat niet weten kunnen ze er ook geen rekening mee houden. Mocht je geen gehoor krijgen op je verzoek praat dan eens met andere buren om bij ze te peilen, als er actie ondernomen moet worden sta je samen sterker natuurlijk.

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Overlast buurhonden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 15:25

De honden blaffen vooral als er niemand thuis is volgens mij. En ik neem aan dat de bovenburen en buren aan hun andere kant dit ook horen want de huizen zijn best gehorig. Heb nog weinig mensen ontmoet dus peilen hier en daar is nog niet echt een optie. Misschien ze eerst wat beter leren kennen en het een keertje aankaarten.
Hond van mijn ouders is de eerste paar dagen hier geweest en komt hier regelmatig logere is egt mijn hond maar vanwege werk kan ik dr niet hier houden. Zij blaf ook soms een keer maar niet continu.

Het stikt hier ook van de honden en katten in de buurt iedereen heeft wel iets of beide maar andere honden hoor ik eigenlijk niet blaffe .

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:31

Ik heb dit ook gehad toen de buurman ging samenwonen.
Hij had een hond en zij kwam erin ook met een hond.
Elke keer als zij weggingen gingen de honden te keer.
Ook op de zondagmorgen de enige dag dat ik kon uitslapen.

Na een aantal weken moed verzameld en er wat van gezegd.
Ze hoorde het aan.
Deden toen de radio voor de honden aan het hielp niks.
Weer wat van gezegd (je voelt je zelf ook een vrselijke zeikerd) hielp niks.
Buurvrouw kwam nog een keer bekkend aan de deur dat ik de enige was die zeikte nadat ik een briefje door de deur had gedaan.
Ik heb gezegd ga maar weg en kom na 10 minuten bij mij luisteren wat je hoort.
Dat hebben ze niet gedaan.
Maar ze kochten wel blaf banden. En niks geen last meer gehad.
Tuurlijk blaffen ze weleens dat scheelt me niks.
Maar achter elkaar door blijven blaffen en janken is heel irritant!
De buurman bleef altijd aardig en nog steeds de buurvrouw is heel apart en associaal.
Heeft ruzie met meerdere mensen in de buurt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Overlast buurhonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:36

nodig ze desnoods uit voor een kopje koffie en probeer het er dan eens over te hebben? Dan kan je nog eerst even zo praten en kijken wat voor mensen het zijn en dan voel je toch iets beter aan hoe het aan te brengen. Als je nieuw bent in de buurt snap ik nl. wel waar je tegen aan hikt maar misschien zijn die mensen zich hier niet bewust van en zijn het gewoon hele leuke vriendelijke mensen die, als je het rustig meldt, er gewoon wat aan doen.
Zou toch jammer zijn als er frustraties groeien terwijl het misschien heel simpel op te lossen zou zijn?

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 15:40

Ja misschien kan ik ze is uitnodigen dan horen ze tegelijkertijd misschien ook het geblaf. Zijn hele aardige mense de eerste nacht dat ik er ging slapen kwam ik ze tegen vroegen ze of ik er al woonde. Dus ik vanaf nu wel toen zei mijn buurman nou als er wat is moet je me maar roepen hoor.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:41

Ik zou het eventjes aankijken en eventueel bijhouden wanneer de honden zo veel blaffen. Daarna gewoon een keer op een nette manier melden bij je buren als je ze spreekt. Vaak hebben mensen het niet eens door dat de hond zoveel blaft en vinden ze het heel vervelend als buren er last van hebben. Wij hebben zelf ook altijd honden gehad en hebben er nu eentje die gelukkig niet veel blaft. Toen wij echter op vakantie waren, pasten mijn oom en tante op en blijkbaar heeft de hond toen veel geblaft. Wij zijn erg goed bevriend met onze buren en dat kwam een keer ter sprake toen ze bij ons waren. Wij vonden dit zelf héél vervelend en hebben ook aangegeven dat de buren meteen moesten melden wanneer ze weer last van het blaffen hadden.

Misschien is het bij de buren ook wel zo dat ze niet doorhebben dat buren er zo veel last van hebben en ze blij zijn als je dit op een nette manier zegt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:43

Roosje01 schreef:
Ja misschien kan ik ze is uitnodigen dan horen ze tegelijkertijd misschien ook het geblaf. Zijn hele aardige mense de eerste nacht dat ik er ging slapen kwam ik ze tegen vroegen ze of ik er al woonde. Dus ik vanaf nu wel toen zei mijn buurman nou als er wat is moet je me maar roepen hoor.

gewoon uitnodigen en inderdaad, misschien als ze het horen dat ze dan zelf er over beginnen! :)
Leer je ook ineens je buren kennen.. (als je daar behoefte aan hebt natuurlijk). Ik zou het iig willen weten als mijn hond overlast zou bezorgen..

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:43

Als het mijn honden waren, en de buren waren netjes langsgekomen om aan te geven dat ze er last van hadden zou ik ook een blafband aanschaffen voor de honden. :J Dus gewoon netjes zeggen dat je er last van heb, ook uitleggen wanneer je er last van hebt (met je werk enze) lijkt me vreemd dat ze dan niet begripsvol zouden zijn :)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Overlast buurhonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:47

toen wij hier kwamen wonen hebben we meteen aangegeven het graag te willen horen als er overlast was door onze honden. Niets gehoord en mijn man is altijd thuis, dus geen overlast van onze kant.
Enige wat hij weleens doet is blaffen naar de achterbuurhond als die in de tuin is, dan corrigeren wij hem meteenen sturen hem naar binnen.
Als je dieren hebt moet je ook zorgen dat ze geen overlast veroorzaken, punt uit.
Jammer dat er zoveel mensen zijn die daar zelf niet voor zorgen, dat zet andere buurtbewoners in een lastige positie!