Wie heeft een Heilige Birmaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:56

Had ik voldoende punten bij Zooplus voor zo'n ding die je aan de verwarming kunt hangen.....hangt er al 4 dagen.....is er nog geen kat in gaan liggen..... -O-

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Wie heeft een Heilige Birmaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:58

Wat catnip erin?

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:31

Die van mij moesten eerst ook niks van t verwarmingsmandje hebben. Heb t maar gewoon laten hangen en nu zijn ze er niet meer uit te slaan. Liggen er het liefst met zn 3'en in :')

gblover

Berichten: 222
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Brussel area

Re: Wie heeft een Heilige Birmaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:41

Ik heb zelf eentje bijgekocht. Zo graag liggen ze erin. Eentje was wat klein voor 2 katten die samen 14 kg wegen.

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:51

Ik heb ook een Heilige Birmaan, wat zijn stamboeknaam is weet ik niet. Hij is bij ons gekomen als Nina, bij de dierenarts bleek het toch een mannetje en nu heet hij Gino. Hij heeft als kitten zijnde niesziekte gehad en werd verstoten door zijn broertjes en zusjes, de fokkers konden dus niks met hem en zodoende kwam hij bij ons. Hij is blind en zijn vachtkleur is ook niet goed en hij is veel te klein. Al met al is hij nu al 15 jaar oud.

Hier ons mongooltje :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wie heeft een Heilige Birmaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 18:26

Ik was hier al aan het typen dat ik afscheid moet gaan nemen van mijn allerliefste, kleine, oma katje.. Echter lijkt het mij even wat sneller om gewoon de link van het topic waar ik alles uitgelegd heb hier te plakken, het is zo'n verhaal... Respect voor diegene die het lezen..
[BB-ITP] Afscheid nemen bestaat niet...

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:32

gecondoleerd ShadyCeline

Ik mag me hier ook aanmelden.
Ik heb 2 Birmanen rondlopen.
Een 7 jarige Sealpoint kater, Bailey (geholpen) en een 8 jarige bleutabbypoint kattin, Bjorna (ook geholpen).
2 is maximum hier.

Bjorna is de aanhankelijke en Bailey is meer op zichzelf (al is hij altijd t vinden waar ik ben, nu dus naast mijn toetsenbord, lol). Mijn kids van 5 en 3 hebben een echte speelkameraad aan Bjorna.

Voor foto's
Bailey (in zijn jonge jaren, 6 jaar of zo geleden)
Afbeelding

Bjorna
Afbeelding

edit: post aanvullen en foto's plaatsen

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:22

Sterkte ShadyCeline, hopelijk mag je haar nog een paar dagen vertroetelen. Je verhaal geeft iig wel de liefde voor haar weer <3

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:03

Hoi, ik ben mss straks ook eigenaresse van een Birmaantje. Mijn buurvrouw heeft een Birmaanse tuttebel maar deze dame heeft besloten dat ze het bij mij leuker vindt. Mijn buurvrouw heeft nu het voorstel gedaan of ik haar wil hebben. Ik heb echter al 2 poezels en een hond ( lees veredelde rat) :D . Maar ik ben stiekum al weer verliefd geworden en wel op deze tuttebel. Terwijl ik nog zo had gezegd dat ik er niets meer bij neem. :o Mede omdat mijn vriend niet zo gecharmeerd is van mijn dierentuin. :n
Ik zou graag een foto willen plaatsen van haar maar ik weet niet hoe dit moet :?

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:23

Ook ik ben in het bezit van 2 pluizige heilige birmanen. Toby en Evy hebben de zelfde vader.

Evy is een blue poesje
En Toby een stoere blue tabby kater

Afbeelding
Toby

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft een Heilige Birmaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:51

Wauw!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Wie heeft een Heilige Birmaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:16

Hier ook 2 Birmanen.
Die, zoals het echte Birmanen betaamd, alles doen waar ze zelf zin in hebben :+

Ik heb Dobby, een blue tabby kater. Hij wordt in maart 3 jaar en is af en toe een ramp! Als hij besluit aandacht te willen, succes! Hij volgt je uiteraard overal, waar dan ook. Al ga je 5 keer de trap op en af, hij rent gezellig mee, kletsend en wel.
Sjimmie, een chocolate tabby kater. Tja... Die spoort ook niet. Hij heeft een wintervacht waar een schaap jaloers op is zo dik en fluffy. Hij is af en toe net een hond, apporteert zijn speeltje, en als hij aandacht wil? Dan KRIJGT hij ook aandacht. Hij klimt gewoon boven op je, desnoods op je hoofd als het moet. Hij kan enorm kletsen.

Het zijn echt de meest geweldige dieren die ik me kan wensen. Was een hele strijd om ze te krijgen. Ik was namelijk spontaan verliefd geworden op de birmaan van Cayenne, maar kreeg vriendlief absoluuuuut niet zover. Er kwam namelijk GEEN kat. Nu niet en nooit niet en zeker niet zolang het hondje nog leefde. Daarna werd het, misschien, als het hondje er niet meer is. Na een half jaar geduld te hebben, kwam hij er opeens mee, dat, ookal was het hondje er nog, ik na de kerst een kat mocht. Zo gezegd, zo gedaan, ik op pad voor een herplaatser. Alleen die vond ik nogal snel.
Geen echte herplaatser, maar een kitten van bijna 6 mnd. Die had een ontstoken oogje gehad waardoor hij als kitten niet meteen weg was. Hoe vaker ik naar de foto keek, hoe leuker ik hem vond. Erheen, en tja, hij koos mij uit. Liep me daar al achterna, kwam bij me liggen etc.
Alleen, hij mocht pas in januari komen... Was nog 3 maanden wachten.
Maar, na goed overleg mocht hij toch eerder van vriendje. En niet alleen IK was verliefd....

Het hondje ging vanaf de zomer al flink achteruit en toen Dobby er net was zei hij, als Julie er niet meer is, dan ga je toch zeker wel Dobby zijn vader halen? (was ik heeeeeeel erg verliefd op ook, zo'n schat) ik, eh???
Tja, dat is voor Dobby wel beter!
Uiteindelijk is er dus een kitten gekomen, die we samen betaald hebben. Wie had dat gedacht! En zou bijna zeggen dat hij nog gekker is met en op ze dan ik _O-

Dit is Sjimmie, afgelopen zomer in onze tuin.
Afbeelding

En dit zijn ze samen
Afbeelding

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft een Heilige Birmaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:46

Daar zijn je lekkere mannen :D

Valente is volledig genezen van haar sterilisatie.. Vraag me zelfs af of ze überhaupt wel gesteriliseerd is haha.

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:39

Hihihi heb je duidelijk uitgelegd dat het om sterilisatie ging? Misschien hebben ze je niet begrepen en liposuctie gedaan of een maagband geplaatst bij obesikat :+

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft een Heilige Birmaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:01

Dan zag ze er wel wat beter uit _O- Als dat zo was.. :')

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:52

[url]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZJ8WAGSR.jpg/url]

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:54

eindelijk is het gelukt :D hier een aantal foto's van mijn mooie Isa. Ze heeft een stamboom en heet officieel Amor Sin Fronteras Isabelle.
Volgende week wordt ze gesteriliseerd. Ik zie daar een beetje tegenop |(
Ik heb zelf al 2 huis- tuin- keuken- poesels maar dit is toch wel een bijzonder wezentje :j


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Wie heeft een Heilige Birmaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:23

Dat had ik ook Maartje, tegen de sterilisatie opzien maar het komt vast goed.
Voor de dierenartsen is het gewoon een routine klus, probeer je dus niet te druk te maken.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Wie heeft een Heilige Birmaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:43

Sterkte :(:) komt vast goed :D

Mijn Obesikat (Nox) en zijn broer Fin krijgen geen onbeperkte brokjes meer :n Begon beetje de spuigaten uit te lopen. Greenpeace werd nog net niet gebeld als Nox weer eens op zijn rug lag te relaxen midden in de kamer.
De verhuizing hebben ze vlekkeloos gedaan. Heerlijke katjes :D

Met oud&nieuw hebben ze voornamelijk geslapen :) en lekker geknuffeld. En toen wij even buiten waren hun kans gepakt en op de tafel in alle saladebakjes geneust. Boeven!

Ze worden met de dag aanhankelijker en knuffeliger :D echt heerlijke mannen zijn het :+:

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:53

Obesikat :')
Zo noemen wij hier de kater ook... Haha

Hoe zwaar zijn die van jou Keet?

Mooie poes maatje31!
Het is en blijft natuurlijk een ingreep met een risico, maar over het algemeen gaat alles wel goed!!
Maar snap dat je t spannend vind!

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Re: Wie heeft een Heilige Birmaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:45

Hoe zou je jouw poesel(s) omschrijven qua karakter..............?

Niqui

Berichten: 2167
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:07

Wij hebben ook twee Birmanen, die we hebben gekregen toen ze vijf jaar oud waren. Nu zijn ze alweer 13. Ze heten Dusty (Hurghada's Florian) en Kaylee (Hurghada's Lara). Superlieve katten, echt een geweldig ras!

Qua karakter zijn ze lief en heel erg op mensen gericht. Je moet ze af en toe gewoon beschermen tegen de kinderen. Want ze laten alles toe!

Dusty: Afbeeldingen Kaylee: Afbeelding
Foto's van Femke Puijman

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Re: Wie heeft een Heilige Birmaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:30

Die zijn ook mooi Niqui :j

Niqui

Berichten: 2167
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:44

Ik zie hier ook allemaal prachtige Birmanen voorbijkomen. Vooral die tabby's <3 zijn mooi!!

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft een Heilige Birmaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:31

Allemaal leuke bluepointjes <3