Konijntje overleden wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 21:17

Ik wil alle antwoorden horen & heb ook alle antwoorden aangenomen ;) Ik heb geen zin in eindeloze gesprekken over dat ik een maatje moet nemen! Ik spreek tegen omdat ik weet wat ik doe & zelf bepaal wat ik doe!

Toen ik het andere konijn nog erbij had moest ik ze helpen met het hok in & uit gaan en nu hebben we een ander hok en kan ze zelf het hok in & uit!
We gaan naar een opvang & zoeken voor een maatje! :)
Als ze niet gelukkig was geweest had ze wel hetzelfde gedrag vertoont als in het dierenasiel! Want daar was ze pas niet gelukkig!

Ik heb al jullie adviezen aangenomen en loop niet weg! Maar op een gegeven moment word je moe van alle mensen die 'tegen' je in gaan en eigenlijk alleen maar op hun mening staan & niet luisteren naar wat jij zegt overal word wel weer iets negatiefs uitgehaald & dat vind ik zo jammer van bokt... Je kan nooit iets positiefs plaatsen of er word wel weer iets negatiefs uitgehaald ( Niet eens uit het bericht wat je dan schrijft maar uit andere berichten verder terug in het topic.)

Anoniem

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:20

Oke, top Ginootje +:)+ Zoals je soms reageerde kwam het namelijk niet bepaalt over alsof je ook daadwerkelijk zou proberen een maatje te vinden. Maar dat wil je dus wel, dus dan is er niets aan de hand toch? :P

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:22

TS, fijn dat het nu weer goed gaat met je konijntje. Ik ben echter wel van mening dat er geen kwaad scheelt in proberen om te koppelen. Ga gewoon eens naar de opvang, kijk of er wat tussen zit, en zo niet, dan neem je haar (hem?) toch gewoon weer mee terug naar huis? :)

Ik heb even gemist hoe oud je konijn is en hoe lang hij/zij samen heeft geleefd met het andere konijn. Soms is het niet zozeer een kwestie van 'alleen willen zijn' maar gewoon niet meer met een ander willen. Oude konijnen trekken dat soms gewoon slecht, en dan moet je dat ook niet willen.

Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor! Mensen achter hun computer hebben makkelijk praten, er blijven altijd uitzonderingen, en het feit dat je hier een topic opent duidt al aan dat jouw konijn niet bij de categorie 'meest mishandelde huisdier van Nederland' hoort :)
Succes ermee!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:22

Maar wat je plaatst ís gewoon niet positief. Een konijntje dat in zijn eentje zit = not done.

Goed dat je naar een opvang gaat. Hopelijk vindt je daar een maatje en anders door naar de volgende opvang. :) Een dier moet gelukkig zijn, niet ongelukkig is niet goed genoeg. En dat is het verschil met een maatje hebben of eenzaam zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:24

Magrathea schreef:
TS, fijn dat het nu weer goed gaat met je konijntje. Ik ben echter wel van mening dat er geen kwaad scheelt in proberen om te koppelen. Ga gewoon eens naar de opvang, kijk of er wat tussen zit, en zo niet, dan neem je haar (hem?) toch gewoon weer mee terug naar huis? :)

Ik heb even gemist hoe oud je konijn is en hoe lang hij/zij samen heeft geleefd met het andere konijn. Soms is het niet zozeer een kwestie van 'alleen willen zijn' maar gewoon niet meer met een ander willen. Oude konijnen trekken dat soms gewoon slecht, en dan moet je dat ook niet willen.

Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor! Mensen achter hun computer hebben makkelijk praten, er blijven altijd uitzonderingen, en het feit dat je hier een topic opent duidt al aan dat jouw konijn niet bij de categorie 'meest mishandelde huisdier van Nederland' hoort :)
Succes ermee!

Jammer dat je dat nou weer uit zijn context trekt.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 21:24

Het konijn wat ik nu heb weten we niet hoe oud ze is... Ze kan 4 zijn maar ook 8!? Ze is gevonden op straat! Ze heeft 3 jaar met het andere konijn samen gezeten :)

We gaan inderdaad naar een opvang zoeken & kijken of het lukt!
Het lijkt inderdaad niet of ik mijn best doe maar ik heb geen zin om in een 'negatief' topic leuke dingen te gaan schrijven...

Bedankt iedereen!!

dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:25

@Mindim

Ik weet heus wel hoe ik dat moet doen hoor, zo dom ben ik nou ook niet hoor. Ik ken mijn konijn, jij niet

Mag ik ook vragen waarom je de heletijd zo negatief praat tegen TS
Laatst bijgewerkt door dropveterr op 27-12-13 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:26

IJentel schreef:
Ik weet heus wel hoe ik dat moet doen hoor, zo dom ben ik nou ook niet hoor. Ik ken mijn konijn, jij niet

Mag ik ook vragen waarom je de heletijd zo negatief praat tegen TS


Ik praat helemaal niet negatief tegen de TS.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-13 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:26

Geryon schreef:
Maar wat je plaatst ís gewoon niet positief. Een konijntje dat in zijn eentje zit = not done.

Goed dat je naar een opvang gaat. Hopelijk vindt je daar een maatje en anders door naar de volgende opvang. :) Een dier moet gelukkig zijn, niet ongelukkig is niet goed genoeg. En dat is het verschil met een maatje hebben of eenzaam zijn.


Wel vervelend dat toch iedereen ervan overtuigd is dat een konijn niet gelukkig KAN zijn zonder maatje. Dat er niet veel zijn, waarbij dat zo is, wil toch niet zeggen dat TS die van haar niet net zo eentje is?
In dat geval moet je je afvragen of je het konijntje echt wel gelukkig maakt met hem van opvang naar opvang slepen en met vreemde konijnen te zetten....

Ik trek trouwens niks uit context, er wordt gewoon nogal overdreven imo... TS doet moeite om uit te vinden hoe ze haar konijn gelukkig kan maken, dat is al een hele verbetering tov wat er genoemd wordt.

Nou ja, lastig dat je niet weet hoe oud ze is. Had ik op zich wel kunnen verwachten aangezien ze uit de opvang kwam :P

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 21:27

Het is niet negatief inderdaad, ze proberen me allemaal te helpen :) Alleen soms komt het wat anders over! Maar dat heb je altijd op de pc.. & social media!

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 21:28

Magrathea schreef:
Geryon schreef:
Maar wat je plaatst ís gewoon niet positief. Een konijntje dat in zijn eentje zit = not done.

Goed dat je naar een opvang gaat. Hopelijk vindt je daar een maatje en anders door naar de volgende opvang. :) Een dier moet gelukkig zijn, niet ongelukkig is niet goed genoeg. En dat is het verschil met een maatje hebben of eenzaam zijn.


Wel vervelend dat toch iedereen ervan overtuigd is dat een konijn niet gelukkig KAN zijn zonder maatje. Dat er niet veel zijn, waarbij dat zo is, wil toch niet zeggen dat TS die van haar niet net zo eentje is?
In dat geval moet je je afvragen of je het konijntje echt wel gelukkig maakt met hem van opvang naar opvang slepen en met vreemde konijnen te zetten....

Ik trek trouwens niks uit context, er wordt gewoon nogal overdreven imo... TS doet moeite om uit te vinden hoe ze haar konijn gelukkig kan maken, dat is al een hele verbetering tov wat er genoemd wordt.

Nou ja, lastig dat je niet weet hoe oud ze is. Had ik op zich wel kunnen verwachten aangezien ze uit de opvang kwam :P


We nemen haar mee uit de opvang waar we haar ook vandaan hebben :) Ik ga haar inderdaad niet van opvang naar opvang slepen dat vind ik sneu :(

dropveterr
Berichten: 437
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:31

Ginootje schreef:
Het is niet negatief inderdaad, ze proberen me allemaal te helpen :) Alleen soms komt het wat anders over! Maar dat heb je altijd op de pc.. & social media!


Dan kwam dat bij mij even anders over, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:32

Magrathea schreef:
Wel vervelend dat toch iedereen ervan overtuigd is dat een konijn niet gelukkig KAN zijn zonder maatje. Dat er niet veel zijn, waarbij dat zo is, wil toch niet zeggen dat TS die van haar niet net zo eentje is?
In dat geval moet je je afvragen of je het konijntje echt wel gelukkig maakt met hem van opvang naar opvang slepen en met vreemde konijnen te zetten....

Ik trek trouwens niks uit context, er wordt gewoon nogal overdreven imo... TS doet moeite om uit te vinden hoe ze haar konijn gelukkig kan maken, dat is al een hele verbetering tov wat er genoemd wordt.

Nou ja, lastig dat je niet weet hoe oud ze is. Had ik op zich wel kunnen verwachten aangezien ze uit de opvang kwam :P


De vorige koppeling ging goed toch. Volgens hoe ik het lees, is er helemaal nog geen koppelpoging weer geprobeerd, dus waarom zou het dier liever alleen zijn. De redenen die TS aangeeft, zie ik niet als tekenen van vreugde namelijk.
Hoe het konijn met een maatje was daar heeft TS verschillende berichten over. Dus daar wordt je niet wijs uit.

En ja, het konijn is het meest mishandelde huisdier hier in nederland. Dat ging helemaal niet over haar konijn, als je goed had gelezen had je dat ook kunnen weten.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 21:34

De vorige koppeling is inderdaad wel goed gegaan & heb nog geen nieuwe koppeling gedaan (Mijn ouders wilde het in eerste stantie ook niet! :( )

Maar goed de koppeling gaat weer plaats vinden ;) Dus we hoeven niet meer te reageren hier! Want ik weet wat ik ga doen!

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:35

Mindim schreef:
Magrathea schreef:
Wel vervelend dat toch iedereen ervan overtuigd is dat een konijn niet gelukkig KAN zijn zonder maatje. Dat er niet veel zijn, waarbij dat zo is, wil toch niet zeggen dat TS die van haar niet net zo eentje is?
In dat geval moet je je afvragen of je het konijntje echt wel gelukkig maakt met hem van opvang naar opvang slepen en met vreemde konijnen te zetten....

Ik trek trouwens niks uit context, er wordt gewoon nogal overdreven imo... TS doet moeite om uit te vinden hoe ze haar konijn gelukkig kan maken, dat is al een hele verbetering tov wat er genoemd wordt.

Nou ja, lastig dat je niet weet hoe oud ze is. Had ik op zich wel kunnen verwachten aangezien ze uit de opvang kwam :P


De vorige koppeling ging goed toch. Volgens hoe ik het lees, is er helemaal nog geen koppelpoging weer geprobeerd, dus waarom zou het dier liever alleen zijn. De redenen die TS aangeeft, zie ik niet als tekenen van vreugde namelijk.
Hoe het konijn met een maatje was daar heeft TS verschillende berichten over. Dus daar wordt je niet wijs uit.

En ja, het konijn is het meest mishandelde huisdier hier in nederland. Dat ging helemaal niet over haar konijn, als je goed had gelezen had je dat ook kunnen weten.

TS weet zelf wat ze doet het is toch haar konijn jullie horen maar wat maar zijn er nooit bij. ik denk dat TS wel weet wat ze met haar konijntje aanmoet. maar nu allemaal even aardig tegen elkaar dat zou het topic een stuk leuker maken

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:36

Magrathea schreef:
Geryon schreef:
Maar wat je plaatst ís gewoon niet positief. Een konijntje dat in zijn eentje zit = not done.

Goed dat je naar een opvang gaat. Hopelijk vindt je daar een maatje en anders door naar de volgende opvang. :) Een dier moet gelukkig zijn, niet ongelukkig is niet goed genoeg. En dat is het verschil met een maatje hebben of eenzaam zijn.


Wel vervelend dat toch iedereen ervan overtuigd is dat een konijn niet gelukkig KAN zijn zonder maatje. Dat er niet veel zijn, waarbij dat zo is, wil toch niet zeggen dat TS die van haar niet net zo eentje is?
In dat geval moet je je afvragen of je het konijntje echt wel gelukkig maakt met hem van opvang naar opvang slepen en met vreemde konijnen te zetten....

Ik trek trouwens niks uit context, er wordt gewoon nogal overdreven imo... TS doet moeite om uit te vinden hoe ze haar konijn gelukkig kan maken, dat is al een hele verbetering tov wat er genoemd wordt.

Nou ja, lastig dat je niet weet hoe oud ze is. Had ik op zich wel kunnen verwachten aangezien ze uit de opvang kwam :P


De kans dat TS zo'n uitzondering heeft is gewoon héél erg klein, gezien verleden. Het gelukkig kunnen zijn zonder maatje is niet eens aan de orde hier, want er is niets dat erop duidt dat het konijn geen maatje wilt.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:54

Geryon schreef:
De kans dat TS zo'n uitzondering heeft is gewoon héél erg klein, gezien verleden. Het gelukkig kunnen zijn zonder maatje is niet eens aan de orde hier, want er is niets dat erop duidt dat het konijn geen maatje wilt.


Buiten dan dat het konijntje veel meer opleeft en naar TS haar indruk nogal gestresst was mét een maatje.

@Mindim, ik weet dat je niet op TS doelde, maar je noemt het niet voor niets. Blijkbaar vind je het relevant om het hier te noemen.

Anoniem

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 01:35

Nogmaals, lees even waarom ik dat zei. TS noemde dat iedereen over een kam wordt geschoren. De praktijk echter leert dat zoveel mensen niet goed met hun konijn omgaan. Het is het meest mishandelde dier in nederland immers, dus je komt er meer tegen die het niet goed doen, dan wel goed. Mijn ren zit vol met dat soort dieren. Je gaat er bijna al vanuit dat bij de meesten het hart al niet op de goede plek zit wat betreft konijnen. Hoe vaak je wel niet de excuses hoort, waarom mensen hun konijn in een banketstaaf hok laten zitten, voorzien van voer en water, maar geen gezelschap, geen mogelijkheid tot lopen. TS haar relaas klinkt niet anders, zekers niet met alle tegenstellingen in haar posts.
Mensen die dan zeggen, ach je kent haar konijn niet, ja, daar moet ik om lachen. Ik hoef namelijk niet een konijn te kennen om de basisbehoeften te weten.
En ik weet prima dat er konijnen zijn die zeer moeilijk te koppelen zijn. Ik heb zelf ook een pitbull die maar 1 ander konijn accepteert, omdat ze anderen het vlees van de kaken trekt.
Helaas zie je bij de meeste mensen niet eens de wil om het te proberen dat koppelen, of men pakt het op een dusdanige manier aan, dat het gedoemd is te mislukken.
Ik heb al veel gekoppeld, niet altijd even gemakkelijk, maar het is me altijd gelukt in de 20 jaar dat ik konijnen houd.
Ik kan genieten van mensen met konijnen, waar ze kegeltje kunnen zitten, lekker tegen elkaar aan liggen, elkaar wassen, hun bokkeuurtje hebben. Bij 8 op de 10 konijnen lukt dat niet, want ze zitten alleen in een banketstaaf hok achter in de tuin, zonder aandacht. Maar ach, de hond is er en laten we onszelf niet vergeten, maar goed, dat kleine beetje tijd wat de gemiddelde mens aan zijn konijn besteed, daar heeft het konijn helemaal niets aan. Tuurlijk reageert hij dan op de mens, hij zit namelijk verder zonder gezelschap. Sommige mensen zien dat helaas voor geluk en blij om de mens te zien en ze zijn gelukkiger alleen. Nou, dat is wishfull thinking.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:41

Magrathea schreef:
Geryon schreef:
De kans dat TS zo'n uitzondering heeft is gewoon héél erg klein, gezien verleden. Het gelukkig kunnen zijn zonder maatje is niet eens aan de orde hier, want er is niets dat erop duidt dat het konijn geen maatje wilt.


Buiten dan dat het konijntje veel meer opleeft en naar TS haar indruk nogal gestresst was mét een maatje.

@Mindim, ik weet dat je niet op TS doelde, maar je noemt het niet voor niets. Blijkbaar vind je het relevant om het hier te noemen.


TS vertelt een en al tegenstellingen, dus ik geloof dat niet eens. Het is eerder iets dat mensen zichzelf wijs maken zodat ze er geen maatje bij hoeven te zetten. Daarbij kan opgewekter ook omdat ze nu zo eenzaam is en naar aandacht zoekt. Gelukkig voor het diertje is TS al van mening verandert en haalt ze er een maatje bij :)

Helemaal met je eens mindim.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 11:55

Ik heb inderdaad flink wat tegenstellingen vertelt omdat ik op een gegeven moment ook niet meer wist wat ik moest doen of reageren want alles was toch fout..

Maar inderdaad er komt een maatje bij :)

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Konijntje overleden wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:16

Ook nog een tip voor een volgende keer, laat het lijkje er langer in liggen. Dieren zijn goed in staat om het overlijden van een ander dier te begrijpen en te accepteren, over het algemeen. Het beste is om het dode konijntje te laten liggen tot het andere konijntje het negeert en dus toont te weten dat het dood is. Dan pas het lijkje eruit halen (tenzij dit echt té lang duurt en het lijkje te vies wordt, maar meestal is enkele uren genoeg).

Paniek is logisch omdat een groepsdier dat één 'huisgenoot' heeft zich direct beseft dat het alleen is, dat maakt het extra heftig wel.

Zo te horen gaat het prima goedkomen met je konijntje, ik denk dat er best mensen zijn ook hier in het topic met verstand van konijnen die je kunnen adviseren bij het koppelen. Vraag anders even aan Nemurin hier op Bokt, zij heeft ook konijnen en studeert voor dierenarts en wil je vast wel wat tips geven hiervoor.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 16:49

merrieveulen schreef:
Ook nog een tip voor een volgende keer, laat het lijkje er langer in liggen. Dieren zijn goed in staat om het overlijden van een ander dier te begrijpen en te accepteren, over het algemeen. Het beste is om het dode konijntje te laten liggen tot het andere konijntje het negeert en dus toont te weten dat het dood is. Dan pas het lijkje eruit halen (tenzij dit echt té lang duurt en het lijkje te vies wordt, maar meestal is enkele uren genoeg).

Paniek is logisch omdat een groepsdier dat één 'huisgenoot' heeft zich direct beseft dat het alleen is, dat maakt het extra heftig wel.

Zo te horen gaat het prima goedkomen met je konijntje, ik denk dat er best mensen zijn ook hier in het topic met verstand van konijnen die je kunnen adviseren bij het koppelen. Vraag anders even aan Nemurin hier op Bokt, zij heeft ook konijnen en studeert voor dierenarts en wil je vast wel wat tips geven hiervoor.


We hebben het lijkje wat later gevonden... Dus het heeft denk ik in totaal 2 uur nog bij het konijn gelegen! En toen ze er inderdaad niet meer naar omkeek hebben we het lijkje weggehaald & begraven