Konijnen op het balkon

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Konijnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 13:28

:wave: :wave: hallo allemaal :wave: :wave:

Sinds 4 jaar ben ik in het bezit van twee dwerg hangoortjes. Bente en Koda. De eerste tijd stonden ze binnen. Echter maakte ze er een onwijze puinbak van en zijn ze verhuist naar de tuin. Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en ben ik gaan samenwonen. Hartstikke leuk en gezellig maar nu zit ik wel met een dilemma. De konijnen staan op dit moment nog in de tuin bij mijn moeder. Zij verzorgt ze op dit moment. Maar eigenlijk heeft ze niks met konijnen. Conclusie ze moeten naar mijn nieuwe woning.

Hier heb ik helaas geen tuin wel een ruim balkon. In huis is simpelweg geen plaats voor een groot hok waardoor ze voldoende ruimte zullen hebben. Op het balkon is dit wel te realiseren. Maar hoe realiseer ik dit optimaal? In de zomer staat er de hele dag zon op het balkon. Het wordt dan ook in huis heel erg warm. Hoe kan ik hun verblijf buiten zo realiseren dat ze optimaal ruimte hebben en zo min mogelijk last van de zon en de wind ?

Op het balkon is de enige plaats waar ze met voldoende ruimte kunnen staan. In huis is hier verder geen ruimte voor. Als blijkt dat het onmogelijk is om de konijnen op het balkon te plaatsen zal ik voor Bente en Koda een ander huisje moeten zoeken. En dat wil ik graag voorkomen. Hopelijk hebben jullie goede tips. :)*

Alvast bedankt

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”


PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:31

Heb je een open balkon? Dus hek met spijlen? Je zou er een stuk plastic tegenaan kunnen spannen en dat je het hok daarachter zet. Houdt er wel rekening mee dat konijnen die eenmaal buiten zijn niet meer naar binnen kunnen. In de winter moet je wel extra opletten op het water en dat hun slaapplek lekker warm is.

http://konijn-en-meer.blogspot.nl/2013/ ... inter.html

Misschien heb je hier iets aan..

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Konijnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 13:36

Ik heb inderdaad een balkon met open spijlen aan een kant. De zeikanten zijn met een schot gescheiden van de buren. En een kant is muur(daar zit ons huis)

Opzich ben ik qua buiten zetten van konijnen wel wat gewend. Bente en Koda staan nu ook buiten.

Plastic is wel een goed idee. Wat voor plastic had je in gedachten ?

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: Konijnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:38

Je hebt van die speciale winddoeken, zal even zoeken voor je :)

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: Konijnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:39

Afbeelding
Makkelijk te bevestigen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers