Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:54

Oh wat fijn dat t een stuk beter gaat! Nog even afwachten maar hopelijk knapt ie snel op!

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:58

Fijn dat het super gaat, ik denk dat de darmen nu zich aan het herstellen is........ dat het tijd nodig heeft.

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:00

fijn dat het beter gaat,dat ie in ieder geval op gewicht is,geef je ook probiotica aan hem??

_emmma_

Berichten: 313
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:02

is de ontlasting ook nog steeds zo grijs???
Dat kan namelijk duiden op een probleem met de galblaas, google maar eens op
grijze/stopverf ontlasting.
Ik hoop dat je hond snel weer helemaal gezond is

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:12

Wat fijn dat ie beter is gaan eten en dat ie aankomt! Maar wel erg balen dat ie nog steeds diarree heeft.. Diarree is ook zo'n lastig iets, kan van héél veel dingen komen.. Nog steeds denk ik dat er ook best wel iets van allergie mee kan spelen.. Ik hoop dat jullie er gauw achter komen want het is voor iedereen vervelend.

Met mijn reu hebben we trouwens ook tijden getobt, die blijkt namelijk júist aan de diarree te gaan van kip :') Dat verwacht je ook niet :') Zodra meneer iets van kip eet (rauw of gekookt, maakt geen verschil) dan is zijn poep de volgende dag dun als vla en ook een beetje raar lichtgekleurd. Zolang ie geen kip eet: geen diarree :+

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 14:44

zijn ontlasting is nu gewoon bruin en donderdag wordt zijn ontlasting van 3 dagen nogmaals getest. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:56

Sje, wat moeilijk. Heb je een echo van de buik laten maken? Dan heb je vadt meer info.


Ik heb voer wAt alleen bij de dierenarts te koop is, is erg geconcentreerd en ze hebben kleine poepjes omdat het goed verteerd. Bij mjn asieltje week ik het errst tot blubberbrokjes omdat hij niet kauwt en dan ook diarree krijgt met veel buikpijn.

Probeer eens Heilsame Klei voor mensen, dat neemt veel gifstoffen mee en bevat ook waardevolle mineralen.

Dunne witgele poep denk ik meteen aan een lever die niet goed werkt...

Heb je al Norit geprobeerd? Is ongevaarlijk te geven en kan ook aan de hond.

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 14:59

Ik ga even niks nieuws geven en proberen totdat ik weet wat er is. Hij komt aan op het voer wat ik nu geef en zijn ontlasting is nu al vele malen beter. Ik wacht even alle uitslagen af, hij komt super goed aan dus er is wel verbetering :) Maar bedankt voor alle tips!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:04

Ik zou nu ook niets anders meer erin proppen maar gewoon het advies en de uitslagen van de dierenarts afwachten. Daar schiet je meer mee op :j Succes!

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:19

ik heb bij mijn pony maanden gekampt met een diaree probleem waarvan ze er niet achter kwamen wat t was. pas toen de puntjes van haar oren loslieten wisten ze dat t een salmonella vergiftiging was geweest , ms dat dat ook bij een hond kan?

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:12

Nessah schreef:
Sja.. Hoe het gaat? Beter dat wel, tenminste Sultan is erg goed aangekomen en donderdag wordt hij gecastreerd. Hij heeft inmiddels een gezond gewicht bereikt. Maar nog altijd aan de diarree, donderdag wordt opnieuw zijn poep gecontroleerd. Dusnog steeds afwachten.
Verder luistert hij met de dag beter en loopt hij, in zijn bekende uitlaatstuk, los. Hij heeft wel een beetje een stoere houding naar andere mannetjes en is daardoor wel een keer aangevallen. Wie weet dat hij dat wat minder heeft na de castratie. Ook heeft hij een beetje een ontstoken voorhuid ( wat vaker voorkomt bij ongecastereerde reutjes) en verliest hij dus soms dikke gele druppels.. Als hij zich uitschud tot op de tv, haha. Volgens de dierenarts lost castreren dit ook op.


Fijn dat hij aangekomen is!

Ontstoken voorhuid kan ook bij gecastreerde reutjes voorkomen en dat het over gaat na castratie is niet helemaal zeker hoor. Je kan het heel simpel zelf schoonmaken door te spoelen met afgekoelde kamillethee.

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 16:32

Ja klopt, maar er zijn genoeg redenen hem te castreren en omdat hij verder nu in een goede liachemlijke conditie is ( qua gewicht) en zijn hart/longen goed klinken wil ik hem donderdag castreren. Dit heeft ook te maken met het feit dat hij teefjes rijdt soms en dat hij een toch wel dominante houding heeft naar reuen. Daarnaast wil ik niet met hem fokken, dus vind ik het niet nodig dat hij seksueel gefrustreerd is.. Of te wel, zaad aanmaakt en hormonen maar geen zaad lozingen heeft.

Overigens is hij wel te groot en zwaar voor een husky.. Een reu mag bij het stamboek maximaal 28 kilo wegen en hij weegt al 29 kilo, en mag van de dierenarts nog wel 2 kilo aankomen. Daarnaast is zijn schoft bijna 5 cm te groot en is hij nog niet volwassen.. Ik dacht eerst aan een malamute, maar die hebben geen blauwe ogen.. Dus misschien een kruising?

Hier nog een foto van vorige week: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7070_o.jpg

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:36

hij ziet er nu echt prachtig uit

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 16:40

Bedankt, ben er ook erg trots op.. Zijn vacht is zo ontzettend vooruit gegaan.. Hij heeft zelfs een veel rodere kleur gekregen :)

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:44

Nessah schreef:
Ja klopt, maar er zijn genoeg redenen hem te castreren en omdat hij verder nu in een goede liachemlijke conditie is ( qua gewicht) en zijn hart/longen goed klinken wil ik hem donderdag castreren. Dit heeft ook te maken met het feit dat hij teefjes rijdt soms en dat hij een toch wel dominante houding heeft naar reuen. Daarnaast wil ik niet met hem fokken, dus vind ik het niet nodig dat hij seksueel gefrustreerd is.. Of te wel, zaad aanmaakt en hormonen maar geen zaad lozingen heeft.

Overigens is hij wel te groot en zwaar voor een husky.. Een reu mag bij het stamboek maximaal 28 kilo wegen en hij weegt al 29 kilo, en mag van de dierenarts nog wel 2 kilo aankomen. Daarnaast is zijn schoft bijna 5 cm te groot en is hij nog niet volwassen.. Ik dacht eerst aan een malamute, maar die hebben geen blauwe ogen.. Dus misschien een kruising?

Hier nog een foto van vorige week: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7070_o.jpg


Ik zeg niks over het castreren op zich, als jij dat wilt doen, dan is dat jouw keuze. Daar wil ook geen discussie over beginnen hoor, absoluut niet. Maar het schoonmaken kan je nu wel doen, als het erg is. En als het niet weggaat na de castratie.
Het rijden is ook een stuk opvoeding(hoewel het wel enorm kan verbeteren natuurlijk), net als zijn houding naar reuen. Vooral dat laatste zou ik even mee aan de slag, ook al castreer je hem. Het zou kunnen dat hij voor andere reuen lekker gaat ruiken en ik gok dat hij het niet pikt als ze op hem willen rijden. ;)

Hij ziet er goed uit! Succes met hem en met het uitzoeken van het probleem!

Zoolgangster

Berichten: 9590
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:44


Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:48

Wat een knapperd trouwens!

Met mijn "het zou echt nog wel allergie kunnen zijn" bedoelde ik uiteraard niet dat je op stel en sprong wat anders moest proberen hoor :) Zou zéker de uitslagen even afwachten :j

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 16:49

@MyWishMax: Oh ik zag het ook niet als aanval ofzo of het beginnen van een discussie :) Ik gaf meer een extra toelichting. En inderdaad 90% is opvoeding, helemaal mee eens. Maar toch merk ik dat hij snel is afgeleid van luchtjes van teefjes, als ik bezig ben met trainen ofzo. Mijn voornaamste reden van de castratie is wel het feit dat hij nooit een zaadlozing zal hebben, en dat vind ik sneu als hij wel hormoon aanmaak heeft.
@Zoolgangster: De kleur van zijn onlasting is nu gewoon normaal. Maar ik neem aan dat de dierenarts van alles gaat testen, hier heb ik ook om gevraagd :)

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:49

Nessah schreef:
@MyWishMax: Oh ik zag het ook niet als aanval ofzo of het beginnen van een discussie :) Ik gaf meer een extra toelichting. En inderdaad 90% is opvoeding, helemaal mee eens. Maar toch merk ik dat hij snel is afgeleid van luchtjes van teefjes, als ik bezig ben met trainen ofzo. Mijn voornaamste reden van de castratie is wel het feit dat hij nooit een zaadlozing zal hebben, en dat vind ik sneu als hij wel hormoon aanmaak heeft.
@Zoolgangster: De kleur van zijn onlasting is nu gewoon normaal. Maar ik neem aan dat de dierenarts van alles gaat testen, hier heb ik ook om gevraagd :)


Gelukkig maar ;)

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:58

ik zal je verklappen dat reuen niet altijd teefjes nodig hebben om zaadlozingen te krijgen... :=

en die groenige kwakjes,die hou je ook als ze gecastreerd zijn,dat is normaal gesproken een soort glijmiddel,een hondenpiemel moet kunnen uitschachten en als het droog is zou die niet meer terug glijden,ook gecastreerde reuen schachten weleens uit en hebben dat 'glijmiddel' daarvoor nodig...

hij is wel heel mooi aan het worden :+:

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 17:01

Kimmie; de dierenarts vertelde mij dat die groene druppels zouden verminderen hierna.. Geeft niet heel erg, maar ik dweil denk wel 6 keer per dag haha! De druppels zitten overal, op mn kasten tv tafel etc.. Nou ja, tijd zal het leren haha :) Ik wist niet dat ze zonder teefjes ook zaadlozingen konden krijgen!

Overigens; mochten jullie willen zien hoe hij eruit ziet [BB-ITP] Sultan in de studio.

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:05

nou ik heb hier zowel volle reuen als castraten en de druppels zijn niet meer of minder bij castraten...maar ik hoor het wel vaker dat castreren dat zou verminderen...

en haha ,uhm ,ja,reuen ejaculeren ook wel zonder teefjes ,denk dat op een gegeven moment gewoon de druk te hoog wordt en dan moet het eruit :')

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 17:06

kimmie261 schreef:
en haha ,uhm ,ja,reuen ejaculeren ook wel zonder teefjes ,denk dat op een gegeven moment gewoon de druk te hoog wordt en dan moet het eruit :')

:') :')

madelief88

Berichten: 2877
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ik weet het niet meer.. Asiel hond nóg ziek.. ( broodfok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:21

Oooh, wow, wat is hij prachtig geworden! Echt een prachtige foto (heb je er meer?)

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:30

kimmie261 schreef:
en haha ,uhm ,ja,reuen ejaculeren ook wel zonder teefjes ,denk dat op een gegeven moment gewoon de druk te hoog wordt en dan moet het eruit :')


:j 8-)

Gelukkig gaat het beter met hem !