Hulp gevraagd op gebied van kattenbakvulling!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:58

Ik gebruik Happy Home van de Boerenbond/Welkoop. 20l voor 8 euro. Klontvormige korrels, schept erg makkelijk er uit en ruik je bijna nooit. :) Stuift ook niet. Helaas pist die van mij meestal voor aan in de bak en loopt ze nog wel eens door haar eigen urine heen. Dan hebben we wel eens op het parket grijze voetjes staan, maar verder top spul!

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:01

Ik ben al jaren aan het experimenteren, heb allerlei dure en minder dure merken geprobeerd en die van de AH bevalt het best :j

Je hebt 2 soorten: op de ene staat dat 3 (of 4? weet niet meer :P ) keer langer mee gaat, en op de andere staat dan 6x. Die laatste is echt het extra geld waard, gaat inderdaad veel langer mee, is lekker fris en toch niet te geparfumeerd (katten moeten er nog wel op willen natuurlijk :') ) en vormt goede klonten.

Stinkt ook niet.

Hoeft overigens niet pers-é van de AH te zijn hoor, heel veel supermarkten hebben precies hetzelfde spul in beide varianten (3/4 keer langer mee of 6x langer mee) maar dan met hun eigen verpakking eromheen. En ik merk geen verschil.

Zal wel bij een fabrikant vandaan komen die het aan het eind van de productielijn in verschillende verpakkingen gooit en aan verschillende supermarkten levert :P

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:07

Ik heb voor 9 katten 6 bakken staan met Extreme Classic ( http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... sic/210246 )
Het is zuinig in gebruik, ik gebruik 2 zakken van 15 kg in de maand.
Ik bestel dit wel bij Gropet daar is het nog ietsje goedkoper.

Oke je hebt er wel wat uitloop van maar dat neem ik maar op de koop toe, moet toch dagelijks schoonmaken met 9 katten.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:10

N0a schreef:
Ik gebruik Happy Home van de Boerenbond/Welkoop. 20l voor 8 euro. Klontvormige korrels, schept erg makkelijk er uit en ruik je bijna nooit. :) Stuift ook niet. Helaas pist die van mij meestal voor aan in de bak en loopt ze nog wel eens door haar eigen urine heen. Dan hebben we wel eens op het parket grijze voetjes staan, maar verder top spul!


Welke van Happy Home, Er zijn namelijk heel veel verschillende van Happy Home, dit is namelijk het huismerk van Pets Place en Boerenbond/Welkoop. (vallen tegenwoordig onder dezelfde organisatie).

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Hulp gevraagd op gebied van kattenbakvulling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:14

Hier met 3 katten ook de AH lichtblauwe tekst!
Ik heb 1 bak waar een zeef in zit, ideaal!

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:26

conejo schreef:
N0a schreef:
Ik gebruik Happy Home van de Boerenbond/Welkoop. 20l voor 8 euro. Klontvormige korrels, schept erg makkelijk er uit en ruik je bijna nooit. :) Stuift ook niet. Helaas pist die van mij meestal voor aan in de bak en loopt ze nog wel eens door haar eigen urine heen. Dan hebben we wel eens op het parket grijze voetjes staan, maar verder top spul!


Welke van Happy Home, Er zijn namelijk heel veel verschillende van Happy Home, dit is namelijk het huismerk van Pets Place en Boerenbond/Welkoop. (vallen tegenwoordig onder dezelfde organisatie).


Dat is de Happy Home clumping clean. :)

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:17

Ik gebruik Crystal Cat (volgens mij heet het zo, maar je hebt ook Magic Clean en andere merken). Dat zijn van die soort kristalletjes: witte met wat blauwe. De kristallen zuigen de urine op en je hoeft alleen af en toe de bak even door te scheppen zodat het weer goed mengt. Als de witte kristallen bijna allemaal geel zijn gooi ik de kattenbak helemaal leeg en vul hem met nieuwe.
Zo'n zak kost 5 a 6 euro en ik doe er ongeveer een maand mee met 1 kat. Stinkt niet, weinig werk en poes is er ook tevreden mee! (Als de bak vies is gaat hij er niet op, de drollen schep ik er uiteraard dus wel uit)

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hulp gevraagd op gebied van kattenbakvulling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:38

Ik vond die verschillende kristallen en balletjes enzo niet zo'n enorm succes eigenlijk....wel voor drolletjes en keutels: die werden snel droog getrokken en dan had je weinig stank, maar de pies... die liep er toch wel behoorlijk tussendoor hoor, zo'n natte meurplas op de bodem, gele kristallen.... :r

Dan liever goed klontvormend grit, daar haal je de piesklonten er tenminste elke keer uit en blijft er alleen schoon spul in de bak :)

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Hulp gevraagd op gebied van kattenbakvulling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:45

Ik gebruik de euroshopper vulling van de ah. Mn katten vinden dit prima. Kost volgens mij 1, nog iets voor n zak van 20 liter.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:48

pmarena schreef:
Ik vond die verschillende kristallen en balletjes enzo niet zo'n enorm succes eigenlijk....wel voor drolletjes en keutels: die werden snel droog getrokken en dan had je weinig stank, maar de pies... die liep er toch wel behoorlijk tussendoor hoor, zo'n natte meurplas op de bodem, gele kristallen.... :r


Daarom moet je dus inderdaad af en toe met de bak 'schudden' zodat de kristallen weer goed mengen en alles opnemen. Hier geen natte bodemplekken. Ik vroeg mezelf ook af of die kristallen niet te vies waren (ziet er toch geel uit), maar het stinkt niet en mijn kat is echt kieskeurig. (Er mag niks inliggen, dan gaat hij er niet op)

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:50

Kenyada schreef:
Ik gebruik de euroshopper vulling van de ah. Mn katten vinden dit prima. Kost volgens mij 1, nog iets voor n zak van 20 liter.


Deze heb ik ook.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:53

meniekske schreef:
Ik heb voor 9 katten 6 bakken staan met Extreme Classic ( http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... sic/210246 )
Het is zuinig in gebruik, ik gebruik 2 zakken van 15 kg in de maand.
Ik bestel dit wel bij Gropet daar is het nog ietsje goedkoper.

Oke je hebt er wel wat uitloop van maar dat neem ik maar op de koop toe, moet toch dagelijks schoonmaken met 9 katten.


Wij hebben sinds kort 4 katten en 3 bakken. Daardoor bevielen de houtkorrels van de intratuin niet meer voldoende en werd het gewoon erg duur. We hebben van alles uitgeprobeerd, maar uiteindelijk zijn we ook bij de extreme classic terecht gekomen. We gebruiken 1 zak in de maand. Het stinkt nooit en ik vind de uitloop juist erg meevallen. We hebben ook de gele biokat geprobeerd, en binnen een uur lag de hele gang vol met korrels, echt vreselijk! Cats best stofte heel erg, en ik merkte dat de katten hem ook minder prettig vonden. Dan nog een onbekend merk geprobeerd, wat ook leek op de extreem classic, maar die liep ook erg uit.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:54

set_elkol schreef:
Albert Heijn schep en schoon 3voudige hygiene, dat was de enige die klonterde bij mij en nooit stonk! Wel kleine pakken maar je doet er zo lang mee dankzij de klonters, ik wil nooit meer anders :)


Ik zweer ook bij deze!

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:29

Sassol schreef:
pmarena schreef:
Ik vond die verschillende kristallen en balletjes enzo niet zo'n enorm succes eigenlijk....wel voor drolletjes en keutels: die werden snel droog getrokken en dan had je weinig stank, maar de pies... die liep er toch wel behoorlijk tussendoor hoor, zo'n natte meurplas op de bodem, gele kristallen.... :r


Daarom moet je dus inderdaad af en toe met de bak 'schudden' zodat de kristallen weer goed mengen en alles opnemen. Hier geen natte bodemplekken. Ik vroeg mezelf ook af of die kristallen niet te vies waren (ziet er toch geel uit), maar het stinkt niet en mijn kat is echt kieskeurig. (Er mag niks inliggen, dan gaat hij er niet op)


Ik weet het, heb er echt mijn best op gedaan en er zitten zeker voordelen aan...maar bleef het goor vinden :r

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:45

Zelf geen katten maar toevallig zag ik laatst bij het programma kassa dat de kattenbakvulling van de jumbo het beste uit de test kwam.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 17:43

Nou, heb de kassa-aflevering gezien :j en heb alle reacties hier even op een rijtje gezet + geturfd -:) en aan de hand daarvan gegoogled gezien prijzen ed :j

En ondertussen ben ik ook zeker van de "oorzaak" -O-
Ik had al een vermoeden maar nu weet ik het zeker <<)
Nl. kittinnetje is een ontiegelijke graver :\ .

Heb nu 1 bak met AH schep&schoon (is wel prijziger als biokat iig :roll: ) net neergezet en voordat ik de kans kreeg de deksel erop te doen, ging ze prontificaal recht voor m'n neus (ik met dak in mn handen voor haar zittend := _O- :+ ), zitten plassen op dr neje bak 8-) . Madam kent geen schroom iig :))

Om het vervolgens wel zo erg te begraven dat ik vermoed dat ze alles zelf "los" schraapt -:(-
Maar dat zal ik morgen zien tijdens het schoonmaken :j

Iig ieders alvast erg bedankt voor jullie ervaringen *\o/*

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:56

Hihi, klinkt bekend. Wij hebben er ook 1 die dat standaard doet. Gaan zitten plassen op de bak, nog voordat ik de deksel erop heb gezet :D En dat bijna dagelijks als ik hem schoon schep :Y) . En toen ik voor de eerste keer het nieuwe zand erin deed doken er 2 jonge katers die bak in alsof ze van een duikplank af sprongen *\%/* Inmiddels zijn ze dit zand gewend en is het niet meer om te spelen +:)+

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:03

Als het komt doordat je kat zo goed graaft zouden die witte kristallen wel een uitkomst zijn! Hoef je zelf niet eens te schudden met de bak :Y)

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:07

set_elkol schreef:
Albert Heijn schep en schoon 3voudige hygiene, dat was de enige die klonterde bij mij en nooit stonk! Wel kleine pakken maar je doet er zo lang mee dankzij de klonters, ik wil nooit meer anders :)


Die heb ik inderdaad ook heel lang gebruikt en gebruik ik soms nog bij gebrek aan m'n vaste merk, soms ook dezelfde kartonnen pakken van markant (huismerk van o.a. emté ).

Ik heb nu altijd deze:

Afbeelding van de huisdiervoordeelshop.. maar dat komt vooral omdat we nu weer 3 katten hebben en dit het makkelijkst/voordeligst is.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:11

meniekske schreef:
Ik heb voor 9 katten 6 bakken staan met Extreme Classic ( http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... sic/210246 )
Het is zuinig in gebruik, ik gebruik 2 zakken van 15 kg in de maand.
Ik bestel dit wel bij Gropet daar is het nog ietsje goedkoper.

Oke je hebt er wel wat uitloop van maar dat neem ik maar op de koop toe, moet toch dagelijks schoonmaken met 9 katten.


Ik gebruik deze ook en het is gewoon perfect spul (voor mij). Er zit een lichte babypoeder geur aan en neemt heel erg goed op. Als er 1 15kg zak ( a 14 euro nogwat) doorheen gaat per maand is het veel, helemaal als je regelmatig drolletjes en plasjes wipt. Voor mij geen andere vulling meer!

Maar ik zag dat je al voorzien was :D . Hoeveel ben je nu per maand kwijt?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:13

Ik gebruik ook Biocats Fresh, de groene. Vind ik vrij prettig ruiken. Balletjes krijg ik er ook niet heel erg in, maar als ik de opm van de TS hierboven lees... Die van mij, iig 1 van de 2, gaat altijd tekeer in die bak, die staat de hele bak van binnen te bekrabben met zijn pootjes. Dus wsl dat hij het ook loskrabt.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Hulp gevraagd op gebied van kattenbakvulling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:35

Ik gebruik hier de kattenbakkorrels van Tom Poes. Gele zak bij Ranzijn Tuin&Dier vandaan. Zandkleurig en kat krijgt er wel een beetje rodere pootjes van.. Werkt prima moet ik zeggen.. Maakt ook meteen er gretig gebruik van als de bak helemaal gedaan is..:)

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:43

Hier 2 katten en 2 kattenbakken.

Een PeeWee met houtkorrels (en dan wel de goedkope huismerk korrels van de Vomar) en een 'normale' dichte kattenbak voor de grote boodschap, daar zit Catsan in, die bevalt bijna 3 jaar heel erg goed.

Onze poes is ook zo'n verschrikkelijke graver, die graaft ook altijd nog even 'droog' op de wand van de bak en de klep.. of de muur als ze op de open bak is geweest. (ze 'begraaft' ook heel keurig haar etensresten.. gaat ze op de vloer naast haar bakje staan droog graven... )
We hebben ooit een klontvormende klei achtige korrel geprobeerd , dat vonden de katten (toen nog kittens) echt verschrikkelijk, ook rode korrels gehad, maar dan kregen ze rode pootjes en overal rode voetafdrukjes, ook nog een andere korrel gehad, maar die bleef aan de pootjes hangen en dan werd t niet zo goed begraven door de katten.
Het is gewoon een beetje uitproberen wat voor jou werkt... Maar je was er al uit? Ben benieuwd naar je keuze!

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 19:28

Aha, wederom thanks voor jullie reacties :j
Nu weet ik iig zeker dat madam "normaal" is, al begon ik wel erg te twijfelen toen ze zo haar best deed, om het klepdeurtje vd kattenbak te "begraven" :o? Hoop kabaal dus ik kijken: zie ik een "breakdancende" kat tegen het klepje :?
Maar dat doen er dus meer :=

Eten wordt hier idd ook keurig onder tafelloper verstopt +:)+

En ik ben er nog niet uit :n
Want ja, eigenlijk "wil" ik helemaal niet naar ander merk want de meeste zijn toch echt prijziger (pin dat ik ben :$ ) en na 17 jaar trouwe dienst en nog een halve zak staan, kan ik me er wel rustig op voorbereiden := _/-\o_

Conclusie van net bakken uit doen:
- Biokat geel: = plots drollenbak geworden + 1 plasje (uit elkaar wederom :\ )+ geen uitloop
- AH schep&schoon3: heel veel uitloop :\ + 2 plasjes, die toch nog redelijk in klont zaten :j

Zelf gaat mijn voorkeur uit naar (als ik de info op inet zo lees dan) Cat's best Gold maar ja, die is ook duurder. Maar die kan door toilet en wij werken nog met vuilniszakken dus dan scheelt dat ook weer :$ Weet iemand of ik die ook in winkel ergens kan halen want wil niet meteen grote zak via inet bestellen??

Maar voorlopig kan ik weer ff (= 1 kleine week want 1 pak AH is best klein laagje voor mij dan) vooruit.....


Weet niet of dit nu mag maar Ff off-topic ;)
Las dat de meeste meerdere katten hebben :j Nu is het voor mij 17 jr geleden dat ik 2 kittens had, die half jaar scheelden in leeftijd. Dus ik weet niet meer hoe ik dat toen heb gedaan :o?
Maar hoe doen jullie dat?
dus katten in verscxhillende leeftijden met verschillend voer?
(want wie weet komt er ooit wel een 2e :oo en ik wiil gewoon brokjes kunnen laten staan en dan 1 x vleesje pd (dus zoals kitten nu al krijgt))!
Dus wederom ervaringen gevraagd!!!

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: Hulp gevraagd op gebied van kattenbakvulling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:20

Ik meng het voer gewoon. Hier krijgen ze officeel maar 1x per dag eten. Omdat ik er 9 heb en dan goed kan zien als er eentje niet wil eten, dan weet ik dat er toch iets niet goed is. Zo heb ik er sinds dec '12 een kleine er bij, en die en andere die het eventueel nodig hebben, krijgen nog een keer extra in een apparte kamer bijv.

Mijn ervaring met kattenbak grit is, is dat goedkoop spul soms nog duur koop is.
Ik betaal bij Gropet €12,90 voor 15 kg extreme classic, ik gebruik per maand 2 zakken van 15 kg met 6 bakken en 9 katten.