Kat pist de muur onder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-12 12:42

Even de achtergrond info.
Cash is bij mij vorig jaar aan komen lopen als graatmager en doodsbange kat. Ik heb hem toen met veel geduld zover gekregen dat hij besefte dat mensen best lief kunnen zijn en uiteindelijk mocht hij ook binnen. Ging prima met mijn 3 andere katten, dus van mij mocht hij blijven. (geen chip en geen baas kunnen vinden waar hij van had kunnen zijn)
In oktober is hij verhuisd naar het huis van mijn vriend, ik ben daar zelf in december heen gegaan met de andere 3 katten. Dus Cash heeft even het huis voor zichzelf gehad. Toen had hij soms al eens dat hij lag te slapen op een stoel en als hij dan wakker werd en weg liep bleek de stoel helemaal volgeplast te zijn. Dit is misschien 3x voorgekomen en daarna nooit meer.
We wonen nu dus met 4 katten en 3 fretten in een behoorlijk grote woning. De katten hebben de serre helemaal tot hun beschikking en mogen ook gewoon de rest van de benedenverdieping verkennen. Alleen boven mogen ze niet.
Cash zou FIV hebben, tenminste dat vermoed de dierenarts, maar we hebben hem nog niet laten testen, omdat ook al heeft hij het, hij mag gewoon blijven en er wordt niet gevochten onderling, dus laten we het nog even zo. Hij is verder ook absoluut niet ziek.
Nou is het al een paar keer voorgekomen dat meneer dus op de rugleuning van de bank staat en dan de muur volpiest. En niet een beetje maar gewoon heel zijn blaas leeg.
We zijn er ook achter gekomen dat toen hij nog alleen woonde met mijn vriend ook bij de voordeur op de mat heeft geplast. En hij heeft toen ook een keer op de bank geplast.
De andere katten doen dit echt nooit. De enige die nog wel eens wat laat lopen is mijn kleine meisje, die is heel snel gestressed en als je haar dan oppakt laat ze de boel gewoon lopen. Ook is ze wel eens in een hoekje gedreven door een fret en had ze op het gordijn geplast. Die hebben we al een paar keer gewassen en momenteel hangen die er niet ivm verbouwen. Dus daar zit geen geur aan wat hem nu kan triggeren om daar te plassen.
Hij doet het wel steeds op dezelfde plek. We maken het natuurlijk direct schoon.
Er staan genoeg kattenbakken die ook goed bijgehouden worden, dus daar kan het eigenlijk ook niet aan liggen.
De katten onderling gaan ook goed, hij stoeit wel eens wat met mijn rooie (ex) kater, maar eigenlijk hebben we daar nooit problemen.
De fretten lopen ook elke dag los, 1 kleine dame speelt altijd met de katten, maar Cash gaat dat meestal uit de weg.
En onze 2 grote frettenmannen jagen de katten op, dus we doen altijd het kattenluik naar de serre dicht zodat de katten daar veilig kunnen zitten, maar de katten kunnen dan nog wel de kamer in en dan kunnen ze niet meer terug, maar meestal gaan ze dan lekker bovenop de krabpaal zitten, daar kunnen die fretten niet bij.

Maar goed, we hebben nu dus al 2x gezien dat hij gewoon naast ons tegen de muur aan stond te pissen, maar we vermoeden dat het wel vaker gebeurt en misschien ook wel op andere plekken die wij niet weten.
Ik ga de DA nog even bellen voor tips, maar wilde het alvast hier neerzetten en ik hoop nuttige tips te krijgen.

Oh ja vanmiddag hangen we ook weer de feliway verdamper op, wie weet scheelt dat.
Hij was al gecastreerd toen ik hem in huis nam overigens, dus dat is het niet.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆


Paan

Berichten: 2165
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Putten

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:47

Even een stipje. Wij hebben er eentje die sproeit dus wie weet komen er hier ook tips voorbij. In mijn topic over sproeien heb ik ook al wat gehad, maar je weet maar nooit.

The Brick House: de mooiste sieraden en horloge's vindt je in onze sieraden webshop. Nu ook BiBa sieraden in onze shop. En verzenden is altijd gratis!

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-12 12:53

Heb net voor morgenavond een afspraak gemaakt bij de DA. Dus even kijken of daar evt wat uitkomt.
Verwacht het niet want verder doet hij het super, eten en drinken doet hij heel goed, eten soms iets te goed. En hij doet het niet altijd, hij gaat ook wel op de bak.
Maar ja is lastig controleren met 4 katten, staan geen namen bij.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 19:31

Heeft 'ie niet constant een blaasontsteking dat 'ie het niet kan ophouden?

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-12 20:53

Hij kan het in principe gewoon ophouden, want hij ligt zo vaak ergens te slapen zonder te plassen. En hij doet het ook niet elke dag.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:57

Waar maak je het mee schoon?

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-12 21:00

We hebben het met glassex en daarna dettol schoongemaakt.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:28

Je moet speciaal middel kopen om urine plekken van je kat mee schoon te maken.

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-12 21:37

Waar kan je dat halen?

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Paan

Berichten: 2165
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Putten

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:19

Je kunt UF2000 van ecodor bestellen via internet. Maar er zijn vast ook wel andere middeltjes die geurneutraliserend werken. En anders biotex. Er schijnen geen enzymen in te mogen zitten omdat dat de kat juist weer aantrekt.

The Brick House: de mooiste sieraden en horloge's vindt je in onze sieraden webshop. Nu ook BiBa sieraden in onze shop. En verzenden is altijd gratis!

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-12 12:42

Hij heeft nu een ab kuurtje voor het geval hij een blaasontsteking heeft. We hebben nog geen urine kunnen testen want zijn blaas was maar half vol toen we bij de da waren. Maar het is sowieso wel een uitdaging met 4 katten om hem dan op te sluiten en dan hopen dat hij gaat plassen.
Als de ab niet werkt moet hij een nachtje bij de da slapen, dan gaat hij weer proberen urine op te vangen.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:48

Plast hij of sproeit hij echt? Met meerdere katten in huis denk ik dat hij gewoon zijn geur af wil zetten. Ik ben dan ook bang dat hij daar niet meer mee op gaat houden. Wij hadden ook een (gecastreerde) kater die dat deed en dat is hij blijven doen tot zijn dood.

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-12 16:33

Het is plassen. Sproeien is meer een klein beetje, maar hij pist echt met flinke straal de muur onder.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:37

Huh, plast hij achteruit dan? Dat is toch sproeien?

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:42

rockwitch schreef:
Het is plassen. Sproeien is meer een klein beetje, maar hij pist echt met flinke straal de muur onder.

Dat zegt niks, sproeien kan ook "in liters" gaan, zeg maar ;)
En plassen doen (je-weet-wel) katers ook gewoon zittend, kijk maar hoe ie op de bak gaat.

Matten onderplassen klinkt als "kan een blaasontsteking zijn", of een andere medische oorzaak. Ben benieuwd wat de DA uiteindelijk gaat vinden.

Maar dat naar achter plassen in een straal, dat lijkt mij echt gewoon sproeien hoor!

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-12 20:08

Dat zou toch jammer zijn als het echt sproeien is. Hij is zijn ballen al kwijt. Hoe laten we hem stoppen met sproeien?

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:11

Mijn kat plaste ook opeens in huis, ik kocht Feliway en na een paar dagen was het over.

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-12 20:12

Die hebben we nog. Door de drukte vergeten een nieuwe vulling te halen.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:34

Het is het proberen waard natuurlijk. Onze kater ging gewoon door, wat we ook probeerden, die was erg hardnekkig.

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-12 21:39

Pff meneer vind het nu dus ook al nodig om zijn nagels in ons nieuwe behang te zetten. Hoe lossen we dit nou weer op.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:37

behang weghalen en verven?
dat was onze oplossing :') katten vinden papier leuk en in de lijm schijnt een luchtje te zitten wat ze wel lekker vinden....
Ons behang heeft er een half jaar gezeten toen we besloten dat het maar geverfd moest worden... het zag er zo armoedig uit in een nieuwbouwhuis.
Zou ook niet weten hoe je het tegen moet gaan.

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:46

Wat een vervelend probleem rockwitch.
Wij hebben ook een kat die in huis plast. Nu is hij wel een blaaspatient en we staken het ook daarop.
Het bleek alleen achteraf te wezen dat hij stress had door andere katten uit de omgeving. Hij krijgt nu een kwart clomicalm en dat werkt goed, maar zodra er iets veranderd in zijn omgeving is hij gelijk weer van slag. Afgelopen weken waren we aan het schilderen in huis, dus zijn er spullen in huis verplaatst en dan is het gelijk weer bingo met plassen. Al hij echt te veel stress heeft dan krijgt hij een half tabletje, maar dan is hij behoorlijk van zijn pad, maar kan hij wel weer even tot rust komen. Dit heb ik ook via de dierenarts gekregen. Heb er op internet ook wel slechte ervaringen over gelzen, maar bij een lage dosering fuctioneert onze kat weer prima :D
Hopelijk heb je wat aan mijn info ;-) suc6

Pownie Dressuur B+5 L+8 Vaardigheid L+3

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-12 13:05

Marley, we zijn echt net 2 weken klaar met verbouwen ofzo, behang is nog amper droog. Dus dat willen we er echt niet af halen om te verven. De andere katten doen het ook niet, alleen Cash.
Cash lijkt totaal niet gestressed, ligt altijd languit in de woonkamer te snurken, komt lekker knuffelen. Wordt soms wel een beetje op zijn kop gezeten door een van onze rooie, maar of hij echt heel erg stress heeft thuis weet ik niet. Hij eet goed, als ik ze snoepjes geef staat meneer vooraan en trekt hij nog net het doosje niet uit je handen. Als hij de kans krijgt jat hij ook onze fret haar prooi uit de kooi.
Dus hij is ondernemend genoeg. Alleen deze 2 dingen zijn gewoon echt jammer.
Denk dat we hem toch maar weer eens helemaal door gaan laten lichten, dan zijn alle lichamelijke problemen uitgesloten en dan moeten we maar kijken wat we erop kunnen verzinnen.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:11

En hoe gaat het nu?

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Kat pist de muur onder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-12 09:14

We hebben hem niet meer zien plassen. Maar we moesten wel het gordijn weer een keer wassen, want die rook niet zo prettig. Maar dat is nu een paar dagen geleden en het ruikt nog steeds naar wasverzachter, dus dat is positief. Ook hebben we nu aan onze serre een kattenren waar ze de hele dag in kunnen. Vinden ze erg leuk. Dus het gaat momenteel erg goed.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eefje_Sammy, Ruai, U2andI en 80 bezoekers