Naam voor teacup biggetje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oudaccountx
Berichten: 1540
Geregistreerd: 08-10-08

Naam voor teacup biggetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 13:42

Jaja, nog even dan is het zo ver! Over ±2 weken komt eindelijk mijn varkentje in huis! M'n zwarte kleine biggetje met een roze stip op z'n neusje en zijn half roze pootjes, echt een dotje. <3
Maar nu een lastige.. Ik weet nog helemaal geen naam! De eerste naam die in me op kwam was 'Babe' gewoon omdat ik de film Babe ontzettend schattig vind.. Maarja, bijna elk varkentje die gehouden word heet meestal Babe..

Dus aan jullie de vraag of jullie met mij mee willen denken aan een leuke, schattige, aparte, rare of simpele naam! Ohja, en het is een mannetje!

Hier een foto, het is de meest rechtse, dus die een beetje verstopt achter de anderen staat haha, hij staat met zijn kont tegen de muur!
Afbeelding

Ik sta trouwens ook open voor vragen! Vraag maar raak! :D

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:44

-
Laatst bijgewerkt door Sodeletuut op 24-08-12 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:50

Neem je er maar 1??

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Naam voor teacup biggetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:51

knorretje?

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Naam voor teacup biggetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:53

Babi :D Maleis voor 'varken'. Lijkt op Babe maar dan net even anders.

oudaccountx
Berichten: 1540
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 13:58

GamblersCup schreef:
Neem je er maar 1??


Ja, :j

maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:58

Ik vind varkens geweldig, al was het alleen al omdat ze ontzettend intelligent zijn. Maar ik vraag me wel een beetje af hoe je dit varkentje gaat houden? En ben je veel tijd kwijt geweest met het regelen van het papierwerk?

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Naam voor teacup biggetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:59

Ooo ze zijn zo schattig.
Als ik ooit een varkentje zou hebben dan zou het zeker "knorrie" worden.
Niet veel minder afgezaagd dan Babe, maar ik vind het passend.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:01


xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Naam voor teacup biggetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:07

Ik ken een varkentje dat Unox heet.. :D

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naam voor teacup biggetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:07

agut, das zielig ;)

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Naam voor teacup biggetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:09

Babe natuurlijk :D

wat een poepie..

Zou je er niet 2 nemen? :)

liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:09

maura schreef:
Ik vind varkens geweldig, al was het alleen al omdat ze ontzettend intelligent zijn. Maar ik vraag me wel een beetje af hoe je dit varkentje gaat houden? En ben je veel tijd kwijt geweest met het regelen van het papierwerk?


Ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
En als naam zou ik ook Unox ofzo kiezen :') :o

Hammeke

Berichten: 1158
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: Grobbendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:11

Wij hebben vroeger een hangbuikvarken gehad, oorspronkelijk wou ik hem ook Babe noemen, maar dat kon mijn grootmoeder niet uitspreken. Dus is het een Sissi geworden :')

(kan je het je al voorstellen na een jaar en pakweg 10kg erbij? Sta je daar te roepen : 'Sissiiii' :+ )

oudaccountx
Berichten: 1540
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 14:12

maura schreef:
Ik vind varkens geweldig, al was het alleen al omdat ze ontzettend intelligent zijn. Maar ik vraag me wel een beetje af hoe je dit varkentje gaat houden? En ben je veel tijd kwijt geweest met het regelen van het papierwerk?


Teacup varkentjes worden niet groter dan 30 tot 40 cm. Hoe kleiner de ouders, hou kleiner de biggetjes zijn. De ouders van dit biggetje waren ontzettend klein, moeder was namelijk 34cm hoog en de vader maar 31 cm hoog. Dit betekend dat de biggetjes kleiner blijven en met geluk rond de 30/35 cm. Teacup varkentjes komen uit Engeland en daar worden ze regelmatig in huis gehouden. Een tuin is niet noodzakelijk, maar een huis met een balkon of groen in de buurt is een 'must have.' Ze kunnen zindelijk gemaakt worden op de kattenbak, of je kunt ze net als een puppy opvoeden dat ze naar buiten moeten en/of op de krant. Zouden ze dan hun behoefte moeten doen dan gaan ze meestal voor de deur zitten of ze komen je halen. Een varkentje moet kunnen wroeten, opzoek naar eten of gewoon lekker door de modder kunnen lopen, rollen en klieren. Daarom is een wroedbak(gevuld met modder/aarde, takjes, blaadjes en andere dingen die je tegen komt in de natuur) heerlijk voor zo'n varkentje om af en toe lekker vies te worden en zijn of haar plezier aan te beleven.
Wij wonen in een flat op de 1e etage met heel veel groen om ons heen en een landhuis (met grote stukken land) voor de deur. Wij hebben heel lang zitten twijfelen of een varkentje wel zo verstandig was, maar na goed te hebben gelezen op internet en een boek gekocht ("Mini varkentjes, onweerstaanbaar leuke huisvriendjes" geschreven door Jane Croft) hebben wij ons besluit genomen om er 1 in huis te halen. Veel mensen schrikken als we zeggen dat we maar 1 varkentje in huis nemen aangezien het dieren zijn die je nooit alleen ziet (en anders is dat heel zeldzaam..) maar wij hebben genoeg andere dieren in huis (o.a een hartstikke lieve hond die door een miskraam heel lief is voor alle dieren in huis en echt een moedertje is) waar hij mee zou kunnen spelen, of lekker tegenaan kan liggen in de winter. Wij zijn verder ons huis nu 'varken-proof' aan het maken. Je kan hierbij denken aan een slot op kastjes waar eten in staat, slot op de koelkast, draden opgeborgen, echte grasmatten op balkon met een aantal wroedbakken(we hebben meerdere balkons) en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan, maar ik heb al aardig veel getypt haha! :P

Het was een tijdje overal zoeken over hoe of wat en dan moet je nog opzoek naar een boer of ranch waar de varkentjes verkocht worden, want dat zijn er niet zoveel! Wij hebben dit varkentje bij een boer gekocht, omdat een ranch in Brabant niet altijd even betrouwbaar is aangezien ik behoorlijk nare verhalen over deze ranch gehoord heb. Deze ga ik niet online zetten, aangezien ik niemand wil neerhalen. Je mag gerust PB'en, maar zet dit liever niet open en bloot. :Y)
Laatst bijgewerkt door oudaccountx op 24-08-12 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:13

maar varkens accepteren andere dieren ook als groep/maatje dus samen met een b.v. hond kan ook prima al is met een soortgenoot natuurlijk altijd beter!
hou je hem in huis of buiten? en hij is al gecastreerd neem ik aan? en als je hem buiten houd weten je buren er vanaf want dat gaan ze wel ruiken hoor!


nou ik ben weer lekker laat met reageren pffff laat maar ik heb alles al terug gelezen!!!
Laatst bijgewerkt door Boompje1985 op 24-08-12 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:15

ik vind stegeman wel een leuke naam :Y)

oudaccountx
Berichten: 1540
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 14:16

Boompje1985 schreef:
maar varkens accepteren andere dieren ook als groep/maatje dus samen met een b.v. hond kan ook prima al is met een soortgenoot natuurlijk altijd beter!
hou je hem in huis of buiten? en hij is al gecastreerd neem ik aan? en als je hem buiten houd weten je buren er vanaf want dat gaan ze wel ruiken hoor!


Ja, hij is al gecastreerd haha. Een gecastreerde beer zijn de beste huisdieren, die ruiken niet zo heel erg en zijn rustiger. :j

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Naam voor teacup biggetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:16

ik zou hem bacon noemen!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:17

Teacup biggetjes bestaan niet :n Ze worden wel alszijnde zo verkocht, maar ze worden ook gewoon "groot", zie de link die ik eerder postte.

Ruga
Berichten: 5407
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:22

Desteney_ schreef:
Wij wonen in een flat op de 1e etage

>;)
Ben je zeker dat je hier lang genoeg over nagedacht hebt?
- mestgeur
- 120 DB kreten
- vervelen = slopen
- ga je die echt aan een lijn uitlaten? want varkens willen helemaal geen 2 km gaan wandelen, die willen kop in de grond en wroeten
- negatieve reacties van buren/huiseigenaar..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naam voor teacup biggetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:22


Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:23

Ik vind een biggetje nou niet echt in een flat thuishoren..

Kyara27

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:25

Wat super schattig! Ik ben wel erg benieuwd hoe het varkentje straks gaat bevallen als huisdier. Ik ga je topic dus volgen, wel veel foto's plaatsen hoor als hij er is!

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:26

Ik zou het ook zielig vinden, zo een biggetje bij mij in de flat. Ik heb ook geen huisdieren omdat ik denk dat ze het fijner vinden als ze lekker naar buiten kunnen.
Woon je in een koop of een huurwoning ?