Een jong poesje!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eefste

Berichten: 906
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: Zuid Holland

Een jong poesje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-11 18:05

Mijn vriend en ik zitten er heel hard over te denken om binnenkort een jong poesje te nemen..
We gaan vrijdag ook echt kijken bij een super lieve kitten!!
Ben zo benieuwd, heb foto's gezien en ben helemaal verliefd. (zal vrijdag foto's plaatsen)

Maar zit ergens vind ik het ook wel lastig om aan een jong beestje te beginnen terwijl ik weet hoeveel leuke oude katten er in het asiel zitten..
Voel me dus een beetje schuldig.
Al onze vorige katten komen uit het asiel of waren zwervertjes van straat.. We hebben steeds de zieligste, meest kansloze katjes genomen die anders geen plekje zouden krijgen. Onwijs lieve beesten waren het. Wel allemaal met een eigen gebruiksaanwijzing, maar dat heb je volgens mij snel met een katje uit het asiel. Helaas hebben we van geen van de katten lang plezier kunnen hebben omdat we ze al heel oud en meestal ziek in huis haalde.. Onze laatste kat, Alfred, heeft 2 jaar bij ons geleefd.. hij had super extreme suikerziekte en bleef, ondanks 2x per dag op vaste tijd insuline spuiten, overal in huis plassen. Na zijn dood hebben we zelfs nieuwe vloer en bank moeten kopen :+
Het afscheid nemen van een dier waar je je zo aan hecht is zo heftig iedere keer..

Dus zitten we nu te denken aan een jong beestje. Het lijkt ons heel leuk om een poesje te hebben die je vanaf het begin kent, dus die heel makkelijk kan worden in de omgang enzo (ook al weet ik dat het natuurlijk ook afhankelijk is van het karakter van de poes zelf)

Ik weet niet precies waarom ik dit opschrijf, maar moest t even kwijt :P Beetje aan het twijfelen..

Lieve Maan en Grote Beer ... wat een enorm gemis


WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Een jong poesje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:06

Ik denk dat in een asiel nu ook wel kittens zitten...
Altijd ff proberen :D

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Een jong poesje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:12

Gewoon een leuk kitten uit het asiel halen, 2 vliegen in 1 klap.
Er zitten ruim 2000 kittens in asiels door heel nederland dus keus genoeg.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Eefste

Berichten: 906
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Een jong poesje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-11 18:30

:)) dat is waar!!
Bedankt voor jullie reactie! Ik ga me eens orienteren

Lieve Maan en Grote Beer ... wat een enorm gemis

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Een jong poesje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:34

Als je niks kan vinden, dan heb ik een nestjes buiten kittens opgevangen.
Eerlijk gezegd neem ik elk jaar kittens op, maar momenteel heb ik er teveel. Op mp zetten doe ik niet ivm slangenvoer. Dus enkel vertellen aan mensen die alle liefde en zorg aan een kitten kunnen besteden
en hopen op het beste.

Wil je meer weten pb me maar

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Een jong poesje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:45

Ik zoek ook nog een huisje voor een slechtziend ontzettend schattig rood/wit katje. Is gevonden op straat en het is dat ik er al 3 heb anders zou hij hier mogen wonen.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

idefix4

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:42

Nou Kara, ik wil er meer over weten, ik moet het asiel nog bellen, maar zo wil ik kijken of katten in ons gezin passen. Met drie kindertjes die denken dat alles wat kwispelt wil spelen, een leerzame zet lijkt me.

Groetjes, Anouk!
Engels gediplomeerd (Qualified) zadelmaker en lid van Society of Mastersaddlers in Engeland. Tevens zadel fitter. Kijk eens op mijn site: http://www.wellsaddle.nl

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Een jong poesje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:44

Ik heb er een van marktplaats gekocht
koste een 10tje maar iedereen is dol op de kat :)
In het asiel zitten ook veel kitten dus je kan ook daar kijken ... En ik las dat de kittenopvang ook weer huisjes zoeken en pleeghuisjes ;)

Eefste

Berichten: 906
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Een jong poesje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-11 17:53

Dank jullie voor de reacties en tips! Ik ben me aan het oriënteren op asielkittens. Rockwitch, ik heb even met mijn vriend overlegd want ik zou zo 'ja' zeggen.. maar we willen eigenlijk beginnen aan een 'gezond' poesje.. Klinkt heel onaardig, maar we hebben al zoveel ervaring met beestjes (niet alleen katten, ook cavias, konijnen, honden en paard) die wat mankeren of wat zwakker zijn (allemaal tweede, derde of vierdehandsjes), dat we nu graag een keer een gezond beestje willen hebben. Wat minder zorgen :oo

Lieve Maan en Grote Beer ... wat een enorm gemis

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Een jong poesje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:16

Ja snap ik hoor, hij is ook verder gezond, ze dachten eerst dat hij helemaal blind was, maar dat denken we nu niet meer, tis zo'n ondernemend mannetje die overal in en op durft.
Denk dat ik hem even ga opvangen en dan kijken of we een leuk plaatsje voor hem kunnen vinden.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

dierenfan
Berichten: 9603
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Een jong poesje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:05

leuk een kitten uit het asiel nemen. Dan weet je gelikj ook waar je aan toe bent. Veel voor plezier en hopelijk straks ook heel lang plezier van het kitten

idefix4

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:33

Een gezond dier, vooral een kat, kan nog steeds heel kort leven. Als ze niet weten wat ze moeten doen met een weg met hard rijdende auto's is het ook zo afgelopen. Een lang leven is zoo relatief!
Mijn hondje is een voorbeeld van hoe het lukt. 16 jaar al, maar al wel vanaf haar 4e een ruis in het hartje.... Da's dus heel netjes voor deze Jack, maar in mijn omgeving zijn er al heel wat gezonde katten, paarden en honden jong aan een einde gekomen door externe factoren. Ik kan wel begrijpen dat je start met wat gezonds. De kans dat ie dan ook echt oud gaat worden, is dan wel groter, maar nog steeds geen garantie.

Groetjes, Anouk!
Engels gediplomeerd (Qualified) zadelmaker en lid van Society of Mastersaddlers in Engeland. Tevens zadel fitter. Kijk eens op mijn site: http://www.wellsaddle.nl

Eefste

Berichten: 906
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Een jong poesje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-11 23:39

Natuurlijk is het geen garantie :) Dat snap ik ook. Ik ben mijn hele leven tussen de dieren opgegroeid, en ook nu ik op mezelf woon altijd veel beesten in huis. Wel altijd 'reddingsgevalletjes'. Mijn vriend en ik doen dat met super veel liefde en plezier, en blijven dat ook zeker doen. Maar we moeten er nu even niet aan denken weer aan een beest te beginnen waarvan we eigenlijk al zeker weten dat het niet langer dan 2 jaar gaat duren.
Wat geweldig dat je hondje al 16 is!! ongelofelijk zeg. Echt te gek! Hopelijk blijft ie nog heel lang in goede gezondheid bij je.

Lieve Maan en Grote Beer ... wat een enorm gemis

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Een jong poesje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:12

Ik heb overigens gister gehoord dat het katje waar ik het over had helemaal niet blind is, ze dachten het, maar inmiddels ziet hij gewoon prima en is het een gezond en vrolijk katje.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Anoniem

Re: Een jong poesje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:26

een asiel laat geen zieke kittens (of ze zeggen het!) weggaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Mizora, YandexBot en 111 bezoekers