Ervaringen petsafe voor kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ervaringen petsafe voor kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:40

189 euro was het heir in totaal en dan met 150 meter draad. Je hoeft ook niet je hele terrein te doen he als je maar maakt dat ze wel gewoon door het hele huis kunnen gaan. Hier heeft Noortje ook niet het hele terrein maar met 110 meter draad kan ze toch aardig bewegen in de tuin, zeker veel meer dan dat ze zou kunnen in een hok. Een hok vind ik veiliger daar kunnen ze 100% zeker niet uit maar omdat ze heel aanhankelijk is en altijd bij ons ligt vonden we deze optie toch beter om het feit dat ze nu geowon vrij in en rond huis kan lopen en niet op een bepaalde plaats moet zijn omdat ze niet anders kan.

Nu is mijn kat ook geen wegloper en avonturier


opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Ervaringen petsafe voor kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:18

wat bedoelen jullie met door het hele huis kunnen gaan??

Onze katten zijn nog nooit buiten geweest, als we ze nu eens onder toezicht in de tuin laten sluipen ze heel snel weer terug naar de achterdeur. Wij hebben bijna helemaal rondom schutting, dus als we daar voor / boven een draadje plaatsen moet het lukken lijkt mij. Ze gaan sowieso alleen naar buiten als wij thuis zijn, dus dat maakt het uitbreken ook minder waarschijnlijk denk ik.

Altenatief is een buitenren van ongeveer 2x2x1 meter, voor 3 katten.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ervaringen petsafe voor kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:20

ik bedoel dat je moet maken dat ze wel naar binnen kunnen als het systeem werkt en ze het bandje aan hebben. Anders zit je met katten die naar binnen willen en een schok krijgen.

Dit kreeg ik als tip van de fabrikant. Maken dat de kat binnen overal kan komen.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Ervaringen petsafe voor kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:22

ah zo bedoel je :P
Wij hebben de tuin heel mooi achter/naast het huis liggen, dus dat zou geen probleem zijn.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:45

Even een spoedvraag ik heb het systeem in huis maar het moet met een grensbreedte van 3m70 en dan buigstraal van een meter maar dan kan je dus alleen in een hele grote tuin gebruiken?

dierenfan
Berichten: 9599
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:55

marleen_usar schreef:
Even een spoedvraag ik heb het systeem in huis maar het moet met een grensbreedte van 3m70 en dan buigstraal van een meter maar dan kan je dus alleen in een hele grote tuin gebruiken?


Nee hoor gewoon rondom leggen dan hoef je niet dubbel te spannen. Was even een gedoe hier maar uiteindelijk wel fijn. Immers anders kan de kat ook niet uit de tuin weer het huis terug in...

Je kan ook deel in pijp net onder de grond doen en 1 draadje bovenkant schutting doen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 19:03

Wij hebben het voor de honden. Wij hebben 600 meter kabel liggen en daarom de kabel gekocht bij een leverancier voor robotmaaiers. Werkt volgens hetzelfde principes, dikkere kabel en zo konden we de kabel uit 1 stuk leggen.

Nadeel is inderdaad dat de banden duur zijn. Laatst 1 kapot en een nieuwe kost ff 70 euro.

Verder zijn wij erg tevreden. Ik gebruik niet de standaard banden, omdat onze honden de banden de hele dag om hebben. Ik heb daarom de kastjes aan gewone, mooiere banden bevestigd.

Ik heb de standaard rol draad trouwens nog liggen dus als iemand uitbreiding nodig heeft kan je die overnemen.

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:16

Ik ben het systeem nu aan het aanleggen, maar hebben jullie de aardstaaf geplaatst of gewoon zonder gedaan?

KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:49

Ik volg even... We zijn in een jaar tijd 6 katten kwijtgeraakt. Hebben ook twee honden die een speelweide hebben, maar waarvoor we dit systeem ook gaan aanleggen. Zou dat op 1 systeem kunnen?

We hebben de katten wel nodig op het terrein, maar die verrekte weg.... Ik ben ook echt niet het type om dieren continu in huis te houden eigenlijk. Vind dat katten gewoon hun eigen weg moeten kunnen gaan en dat de honden ook gewoon lekker op het terrein moeten kunnen rondstruinen.

Tessabo

Berichten: 250
Geregistreerd: 03-12-04
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:59

Op zoek naar ervaringen kwam ik dit topic tegen. In 2,5 jaar zijn bij ons 3 katten overleden door aanrijding. Ben er helemaal beroerd van (laatste deze week overleden). Mis het nu al vreselijk, zo’n beestje in huis en zit dus te bedenken of het überhaupt nog wel kan waar wij wonen. Met dit systeem misschien wel dus.
Maar ik heb wel een paar vragen, want ik snap de installatie niet helemaal:

- moet het een gesloten circuit zijn, net als bij een paardenomheining?
- kunnen de draden ook onder de bestrating door gelegd worden? Dit ivm de oprit en het terras.
- kun je zo’n set dan ‘gewoon’ combineren met dat draad voor robotmaaiers?
- is er een maximale lengte voor het stroomkastje, net zoals bij paarden?
- of kun je die kastjes ook op verschillende sterktes/omheiningsafstand kopen?

Ik probeer een beeld te krijgen van hoe wij dit hier zouden kunnen invoeren, maar het huis met voortuin staat aan de straat, erachter tuin en weilandje. Maar de draad moet dan dus ook voor het huis langs door de voortuin om de kat veilig (zonder stroomstoot) door het huis zelf te kunnen laten lopen?

Ik hoop dat iemand me hier op kan antwoorden.

truselientje
Berichten: 941
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:42

Wij hebben sinds een paar maanden het systeem, en ow wat wat had ik dit graag eerder willen hebben, dat had wat leed bespaart. Zowel voor ons als voor de katten. Het werkt hier perfect, het was elke cent waard.
De draad moet inderdaad rond lopen, en is aangesloten op een apparaatje, waar de draad in en uit gaat. De draden kunnen bovengronds of ondergronds. Het draad is inderdaad hetzelfde materiaal als de draad voor robotmaaiers. Ligt er al draad ovor een robotmaaier of bedoel je of dit geschikt is om het systeem uit te breiden? Er is een maximale lengte, ik zou in de handleiding moeten kijken hoeveel dit is.
Het apparaatje wat in huis komt te hangen, waar de draad dus in en uit gaat, is in te stellen. Je kunt hiermee de afstand tot de draad in stellen zeg maar, dus vanaf welke afstand tot de draad het bandje begint te piepen. Hij piept eerst en bij verder naderen van de draad geeft het bandje een schok. Mocht de rand van je voortuin erg dicht bij de muur liggen, dan zou het kunnen gebeuren dat ie in huis ook piept/een schok geeft.

Hier is de handleiding te vinden, die beantwoord ook al veel van je vragen. https://dierencompleet.nl/wp-content/uploads/Petsafe-deluxe-in-ground-cat-fence-PCF-1000-20-handleiding-pdf-online-nl.pdf

Stal Ikemaheerd, hobbyfokkerij van Welsh A ponies

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:59

Wij hebben het voor de honden en de katten. We hebben een rol draad voor robotmaaiers gebruikt. Die draad is iets dikker.
Wij hebben zo bijna 2,5 hectare op 1 kastje zitten.
Je kan op een plek de draad twisten en dan werkt hij daar niet. In de handleiding staat het wel duidelijk uitgelegd. De rest van je vragen is hierboven denk ik al beantwoord.

Het werkt bij ons echt perfect!

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:15

Even een schopje: wij willen dit ook voor de katten in de tuin, maar ik zie het niet echt zitten om een gat in de muur te boren om dat kastje binnen te plaatsen. Kan het ook onder de overkapping en dat je dan in de winter dat kastje binnen haalt (dan gaan ze toch niet naar buiten) en dan in de zomer alles weer aansluit?

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Ervaringen petsafe voor kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:32

Ik heb vast bijzondere katten.. die renden of sprongen er gewoon snel overheen.

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:58

Hier werkt het ook niet jammer genoeg.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:48

bamisalami schreef:
Even een schopje: wij willen dit ook voor de katten in de tuin, maar ik zie het niet echt zitten om een gat in de muur te boren om dat kastje binnen te plaatsen. Kan het ook onder de overkapping en dat je dan in de winter dat kastje binnen haalt (dan gaan ze toch niet naar buiten) en dan in de zomer alles weer aansluit?


Als het droog staat, lijkt het mij geen probleem

truselientje
Berichten: 941
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:00

wij hadden ook eentje die er over heen sprong, totdat ik de afstand vergrootte ~~}>
Ik heb haar nog niet weer buiten de afzetting gezien

Stal Ikemaheerd, hobbyfokkerij van Welsh A ponies


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 90 bezoekers