Hoe muisjes warm houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 10:51

Vandaag komen er 3 muisje naar mij, 2 vrouwtjes(die samen zitten.) en 1 mannetje(die apart zit.)
Ze moeten helaas in de schuur, mijn vader wil ze helaas niet binnen hebben.
In de schuur is het zo koud als nu buiten is, heel koud dus.
Ze staan niet in de tocht, ze hebben een lekker pak zaagsel en een huisje in de kooi. Ze krijgen ook wat keukenrol om een nestje van te maken.

Hoe kan ik zorgen dat ze het niet koud krijgen? Binnen zetten is GEEN oplossing!

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:53

de kooitjes in een grotere doos/bak zetten en er voor de nacht eventueel een "warm" waterkruik tussen leggen?

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:57

waarom komen die muisjes naar jou toe? eerlijk gezegt zou ik er dan gewoon niet aan beginnen als ik jou was.

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 11:01

Het meisje bij wie ze nu zitten gaat 3 weken weg en haar ouders willen er niet voor zorgen. Dus ik moet ze verzorgen!

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:13

Maar die muizen komen dus van een warme kamer in een huis naar een koude schuur?
Overdag zal dat best gaan, maar dat kan in een nacht met wat nachtvorst toch wel erg koud worden. In huis wordt het meestal niet kouden dan +15 en in de schuur wellicht in zo'n nacht tot rond 0?

In elk geval zorgen dat ze in het hok heel veel materiaal hebben voor een warm nest. Veel papier, hooi, eventueel lekker wat katoenen stukken stof die ze tot nest kunnen bouwen en als het kan ook nog iets om het hok zelf heen.
Wat wij in de opvang om hokken doen in koude nachten zijn hondendekens. Die isoleren best goed...

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:11

is het niet beter dat iemand er voor zorgt die wel de muizen in huis kan hebben? wellicht kun je met je ouders er over praten gezien muizen best wel gevoelig zijn hiervoor

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 13:16

Nee het kan niet, ik doe samen met het meisje en zij gaat weg. Dus ze MOETEN naar mij.
Ik weet dat ze beter binnen moeten maar mijn ouders zijn helaas niet over te halen.

MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:19

Mijn eigen kennende....zou ik ze naar boven smokkelen als je ouders niet thuis zijn en onder je bed zetten :')

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:34

wat is de reden dat ze niet naar binnen mogen?

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:58

Nou dat vind ik ook zielig in de schuur, dan kan je beter een goed huisje voor ze zoeken. Bij iemand waar ze wel binnen kunnen. Echt zielig om die dieren in deze kou in de schuur te zetten, dan kan je ze warm houden, maar dat zou niet echt helpen.

Ik zou iemand anders voor ze zoeken of ze gewoon naar binnen smokkelen.

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:00

Als ze van alles in die kooi hebben gaan ze toch niet direct dood van de kou? Kan me wel voorstellen dat je vader ze niet binnen wil hebben.

Typhoon

Berichten: 2253
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: makkum

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:06

aan de kat geven ??? :o

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 14:58

Ze komen stiekem wel een uurtje binnen, ze mogen niet binnen omdat mijn zusje en moeder er bang van zijn. Het mannetje ruikt van zichzelf nogal en daarom mag hij ook niet binnen.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:02

MamboBeach schreef:
Als ze van alles in die kooi hebben gaan ze toch niet direct dood van de kou? Kan me wel voorstellen dat je vader ze niet binnen wil hebben.


nou ja als hij dat niet wil neem dan geen dieren mee naar huis.

@TS: dat zou ik al helemaal niet doen die diertjes van binnen naar buiten heen en weer slepen, want dan raken ze verkouden en als het erger is een longontsteking en dan zijn ze dood of kosten ze je heel veel aan dierenartskosten.

MirandaNH

Berichten: 2017
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:31

Tova schreef:
Ze komen stiekem wel een uurtje binnen, ze mogen niet binnen omdat mijn zusje en moeder er bang van zijn. Het mannetje ruikt van zichzelf nogal en daarom mag hij ook niet binnen.

Ik heb hier 10 tamme ratten, die mogen ook absoluut niet in de tocht kou of whatever... Ze mee heen en weer slepen van buiten naar binnen lijkt me absoluut niet goed voor die muisjes. Ookal neem je ze maar een uurtje mee naar binnen, als ze eenmaal in de garage staan moet je ze daar ook laten anders worden ze straks nog ziek en dat wil je ook niet neem ik aan? Kan echt niemand anders ze verzorgen voor die 3 week? Want aangezien het vanacht nog gevroren heeft lijkt het me niet verstandig ze met deze kou in een garage te zetten. En het mannetje, blijft die alleen? Want die kan zichzelf dan al helemaal niet goed warm houden lijkt me, de meisjes kunnen iig nog tegen elkaar aan kruipen. Ik zou dus zeggen; kijk op marktplaats of er in de buurt iemand is die dieren (tijdelijk) opvangt of kijk of een andere vriendin/familielid ze wel mee naar binnen kan nemen, dat lijkt me het beste voor de gezondheid van de muisjes. ;)

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:45

IK zou ze ook niet mee nemen naar huis dan, want ze gaan dood op deze manier dat kan ik je garanderen.
Als ze altijd in de woonkamer staan en in een keer de schuur inkomen, dat kan niet.

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 12:55

Bij waar ze stonden was het ook ongeveer 10 graden in de kamer waar ze stonden.
Ze hebben vannacht in de schuur gestaan,heb ze extra nest materiaal gegeven. en juttenzakken aan de zijkant en bovenkant van de kooi . ze staan NIET in de tocht.

MirandaNH

Berichten: 2017
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:37

10 graden is nog altijd warmer dan hoe het in een garage is he :)

en het mannetje dan? die zit nog altijd alleen? want ook muisjes willen graag een soortgenootje neem ik aan. Als die alleen zit kan die zich ook niet goed warm houden in een koude ruimte.

Als ik jou was had ik het niet gedaan, maargoed iedereen denkt weer anders over dieren.

_Hessel_
Berichten: 90
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:24

Uhm..je zusje en moeder beseffen hoop ik dat de muizen in een hok zitten?
En dan zet je ze op je kamer of ergens waar zij bijna nooit komen.
Schuur is veel te koud voor muizen, maargoed, je merkt het vanzelf wanneer ze dood in hun hok liggen.
En over dat de man apart zit, muizen zijn groepsdieren en moeten dus met soortgenoten zitten.
Als je niet de gelegenheid hebt om de muizen een plek te geven waar ze niet half doodvriezen had je ze niet aan moeten nemen en een ander huisje voor ze moeten zoeken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:29

als die beestjes nou een schuur met bijbehorende temp gewend waren ala, maar ze komen uit een huis, naar de schuur.. t is nu 2n graden buiten...
Gaat m niet worden :n Hoe goed je t ook bedoeld...

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 23:08

Na een hele hoop smeken en zeuren dat het veel te koud is mogen ze eindelijk bij mij op de kamer staan! *\o/*

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:12

nou dat is een erg fijn besluit :j Hopelijk gaat het nu lekker goed met ze :D

MirandaNH

Berichten: 2017
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe muisjes warm houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:24

Dat is erg fijn om te horen :j wat helpt het soms ook hé al dat gezeur :')