ze voelt zich zo alleen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

ze voelt zich zo alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 12:34

Eind augustus ben ik verhuisd naar een ruim licht appartement, samen met mijn 8 jarige kat Destiny. Bij mijn ouders had ze 2 kattenvriendjes een kater en een poes.
Ik ben samen met mijn broer hier ingetrokken en hij heeft een leuke maffe kater van 2. Hij woont al een jaar alleen en gaat t liefst buiten op jacht. Destiny zit t liefst met mij op de bank warme chocomel te drinken en tv te kijken.

Nu hebben we ze al laten kennis maken maar de kater wil niets van mijn dame weten, Ik begin nu dus heel erg te merken dat ze een poezenvriendje mist, ze is sowieso extreem aanhankelijk bij mij maar alsnog merk ik t aan haar gedrag, ik vind t ook gewoon sneu.
Nu zat ik te denken er nog een dame bij te nemen maar ik hoor zelden dat 3 goed gaat, en als ik er 1 bij neem, neem ik dan een kat uit t asiel, of een kitten die ik nog naar mijn hand kan zetten?
Wat is hier verstandig?

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: ze voelt zich zo alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:37

Kitten kan heel goed gaan, maar karakter, etc. is nog niet bekent. En wat doe je als blijkt dat het niet goed gaat?

Voordeel asielkat is dat je de kat op proef kunt nemen om te kijken hoe het gaat tussen de andere 2.

Miss_Arie

Berichten: 2705
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: walcherse klei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:39

hoi,

het zou ook goed kunnen dat ze nog heel erg onwennig is over de nieuwe situatie.
ik heb er nog nooit van gehoord dat het niet goed zou gaan met 3 katten samen, en zeker als die van je broer bijna altijd buiten is dan lijkt me dat helemaal niet zo'n probleem.

ik zou in jou geval kiezen voor een kat uit het asiel.
die zijn al volwassen, maar ze kunnen je er wel veel meer over vertellen als over een kitten.
dan kan je het verhaal uitleggen en dan kunnen zij je helpen met het vinden van de juiste kat, eentje die het juist ook lekker vind om binnen te kroelen ipv de hort op gaan buiten.

succes!! ik hoop dat je snel een leuke kat hebt gevonden!!

vannah

Berichten: 861
Geregistreerd: 19-06-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:43

ik heb jaren 3 katten gehad, een jeweet wel kater uit het asiel en later 2 kittens erbij gezet( poes en kater) ze hebben jaren samen geleefd hoor, echt een drieling... :D
nadat de 2 jongsten waren overleden heb ik een kitten(poesje) bij de inmiddels bejaarde opa gezet en hij moest er niks van weten, hij was jaloers en sloeg haar een paar keer. na 2 weken was dat helemaal over en heeft hij haar geaccepteerd hoor. niet zoals hij met de eerste 2 was maar hij nam haar gewoon erbij.

nu is opaatje er niet meer en heeft mijn poesje inmiddels 4 kittens gekregen die ik wil houden :o ( word ook hier dus erg druk)
maar ik moet zeggen dat ik je sterk kan aanraden om eens in het asiel te kijken want er zitten genoeg jonge katten die een lief huisje zoeken.
en wie weet ook oudere katten die geschikt zijn als vriendje. het heeft toch altijd iets extras als je een asieldier opvangt...

succes iig

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 12:47

Nou dat is t probleem de kater kan niet uitgebreid naar buiten, we zitten op 2 hoog, we hebben wel een groot balkon maar twijfelen of dat genoeg is voor hem.
T karakter van destiny is dominant, speels aanhankelijk en jaloers
Ik zoek dus een onderdanige poes die graag speelt en stoeit, destiny is namelijk altijd aan het spelen op haar krabpaal (grote krabpaal tot t plafond, komt mogelijk een nog grotere)

Een kat op proef is wel handig! Wist niet dat dat kon bij t asiel, maar hoelang geef je zo'n kat dan om te wennen?

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 12:51

vannah schreef:
ik heb jaren 3 katten gehad, een jeweet wel kater uit het asiel en later 2 kittens erbij gezet( poes en kater) ze hebben jaren samen geleefd hoor, echt een drieling... :D
nadat de 2 jongsten waren overleden heb ik een kitten(poesje) bij de inmiddels bejaarde opa gezet en hij moest er niks van weten, hij was jaloers en sloeg haar een paar keer. na 2 weken was dat helemaal over en heeft hij haar geaccepteerd hoor. niet zoals hij met de eerste 2 was maar hij nam haar gewoon erbij.

nu is opaatje er niet meer en heeft mijn poesje inmiddels 4 kittens gekregen die ik wil houden :o ( word ook hier dus erg druk)
maar ik moet zeggen dat ik je sterk kan aanraden om eens in het asiel te kijken want er zitten genoeg jonge katten die een lief huisje zoeken.
en wie weet ook oudere katten die geschikt zijn als vriendje. het heeft toch altijd iets extras als je een asieldier opvangt...

succes iig

We wonen er nu 4 weekjes, we zetten ze elke dag toch wel samen maar hij wil niets van haar weten..
De poes hoeft niet persee jong te zijn, een leuk omatje (gezond uiteraard) is hartstikke welkom hier. Ik zal eens rondkijken