en wou niet bewegen. (het leek op het geluid van een krijsende baby)
Eerst dacht mijn moeder dat het 2vechtende katten waren door het geluid wat ze echter produceerde, maar toen het
in één stuk door ging is mijn moeder een kijkje gaan nemen. Honden natuurlijk mee, die op springen stonden.
Onze jongste hond is vooruit gevlogen en kwam al snel mijn moeder halen? (hond dol enthousiast en kwam baasje halen om
haar 'ontdekking' te showen)
Mijn moeder er naar toe en schrok zich lam. Het geluid kwam van een beestje van ong. 10 cm, een jong egeltje dus.
Het arme stakkertje was in een naaktslak gelopen en had zich opgerolt (met de naaktslak erbij) zodat die helemaal onder het slijm zat,
in zijn neusje,ogen, oren etc. (hebben jullie ooit slakkenslijm op je vinger gehad? écht een drama om het er weer af te halen)
Mijn moeder heeft heeft hem mee naar binnengebracht en hem helemaal schoongemaakt. Hier is ze aardig lang mee bezig geweest.
Het beestje was ondertussen aardig verzwakt. Mijn moeder heeft hem toen in een doos gedaan met een klein bakje kattenvoer én water.
Na een tijdje was het beestje nog steeds opgerold dus mijn moeder was bang dat die de nacht niet zo halen..
Fout.
Ik kwam de volgende ochtend kijken en het beestje was druk aan het rondspeuren.

de hele doos.. (wat kunnen die beesten een rommel maken!)
Nu hebben ik hem/haar net wat zaden gegeven waar die op afvloog en ging eten. (ligt nu ook verspreid over de hele doos..

Het is duidelijk nog een jonkie en we hebben de afgelopen dagen al minstens 5 doodgereden egels gevonden voor ons bij de dijk.
Kan ik het beestje gewoon weer loslaten in de tuin, hij namelijk nog zo klein?
Hij is ongeveer zo:

http://i663.photobucket.com/albums/uu35 ... je-m-2.jpg