Verplaatsbare Kattenren; wie, wat, waar en hoe..

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Verplaatsbare Kattenren; wie, wat, waar en hoe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:16

:wave:

Ik zal het even kort houden.
Vandaag een poes uit het asiel gehaald die volgens asielmedewerkers als binnenkat gehouden kan worden.
Helemaal blij met het beestje, maar ik merk dat hij het liefst buiten zou willen zijn en ik weet zeker dat, als ik nu de deur open zo zetten, hij meteen weg zou rennen zonder om te kijken.
Beestje wordt daar natuurlijk niet gelukkig van, als ik hem de rest van zijn leven (hij is 4 en heeft altijd buiten geleefd) binnen zou houden.
Dus ben ik eens na gaan denken en kom ik op de optie van een kattenren!

Ik ben aan het zoeken geslagen op Bokt, Marktplaats en Google en kwam op de volgende opties;
- Kattenren dat werkt met een zendertje en electriciteit. (onzichtbare omheining)
- Kattenren van ijzer en gaas, die ik dus zelf ook kan verplaatsen. (is een must)
- Voliére.

Het eerste gaat niet werken, aangezien dat ondergronds aangelegd moet worden en ik het risico te groot vind.
Een kattenren van ijzer en gaas lijkt mij zelf het beste, maar de verzendkosten zijn héél erg hoog.
Een voliére is ook een optie, al zijn die vaak te klein. De grotere varianten zijn vaak enorm duur.

Nou heb ik voor mijn cavia een kleine omheining in de tuin die je gewoon in de grond kan steken..
Van die hekjes die je zelf vorm kunt geven.
Ik vroeg me af of er ook zoiets bestaat voor katten.. en dan natuurlijk een heel stuk groter en hoger, want hij moet wel een beetje kunnen rennen.

Aan een tuigje in de tuin kan niet..
Los kan ook niet, ik woon langs een drukke weg.
Ik heb zelf een tuintje, maar die loopt zeg maar door naar die van mijn buren.. hij loopt langs ons gebouw.
Een eventuele ren kan níet permanent vast gemaakt worden!

Ik hoop dat er iemand is met een antwoord, zodat kitty snel weer van de buitenlucht kan genieten. :)

Groetjes, [naam]

A_mieke

Re: Verplaatsbare Kattenren; wie, wat, waar en hoe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:28

waarom niet toch eerst met een tuigje, kijken hoe het buiten gaat? Mijn tante had het draad van het tuigje aan een oog en die liep langs een soort horizontaal gespannen waslijn. Dus de kat kon best ver komen langs die waslijn.
Anders misschien creatief met kippengaas worden? Kun je een heel gangenstelsel mee maken. Dat zie je bij catteries en raskatten houders soms.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:31

Ik weet niet hoe je omheining eruit ziet, maar een schrikdraadje boven en onder een schutting moet toch voldoende zijn om de kat binnen te houden?

En optie tuig zou ik idd niet aan de kant schuiven.

Je suis Charlie.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:31

Ik ben van plan er zelf een te gaan maken. Kennisen van ons hebben er ook een gemaakt, alleen die was niet verplaatsbaar. Ik denk dat ik de mijne ook niet verplaatsbaar maak, maar gewoon makkelijk in elkaar zet. Ik zou hem maken met simpele palen/balken en gaas. Dan is hij ook zo afbegroken, gaas kun je oprollen en kun je hem evt. verplaatsen.

Althans, denk ik, heb het dus nog niet in praktijk getest.. :P
Hij moet wel stevig zijn, en hoog genoeg, ik wil er nl. in kunenn staan. Ik bouw hem aan het huis, dus dat scheelt denk ik ook.

Hoezo moet je hem kunnen verplaatsen? En hoe vaak?

Ik heb mijn katten momenteel aan een tuigje, maar de een vindt dat ze veels te weinig kan -en is ook zo, kan haar niet echt laten lopen want dan hangt ze zich op in de struiken, dus moet ik er altijd bij zijn. En de andere kat is nogal een watje en durft eigenlijk niet te lopen met het tuigje om, haha!

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:

Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:37

A_mieke: Een tuigje kan ik deze kat echt niet aan doen.. dat zeiden ze in het asiel ook al en toen dacht ik ook even; waarom niet.
Maar dat kan niet..

Cassidy: Dat probeerde ik in de openingspost duidelijk te maken; er zijn geen schuttingen. :)

Chaos: Zelf ben ik helaas heel erg slecht met hout en dingen in elkaar zetten.
Verplaatsen hoeft misschien niet, maar ik kan hem ook niet vastzetten in de muur ofzo.. met haken o.i.d..
Dat mag niet in dit gebouw.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:41

Okee, en de palen in de grond slaan alvorens je er gaas aan vast maakt? Dan staan ze iig vast. Maar niet te verplaatsen. Maar denk dat dat -indien je hem ook hoog wilt hebben- de enige manier is om de ren stevig te laten staan..

Ik ben ook niet handig hoor, ik bel tegen die tijd mijn vader voor hulp denk ik, haha! Dus wie weet is er wel niks van waar wat ik zeg.. :7

❤ ❤ ❤ ❤
Anna and me! <3

Olletjebolletjewol! :+:

Agossie L2 dressuur + Klasse 2 tweespan SMGW& Gangster Bijna zadelmak & Captain Hook Bijna één jaar :+:
MitchyboyAnna B dressuur + Klasse 2 tweespan SGMW) Yfke B- dressuur Olle L2 dressuur, nu 30 jaar en pensioenAap B- dressuur Eggcellent Zadelmak Disney Zadelmak Humor Na de zomer zadelmak maken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:47

je hebt de kat dus pas sinds vandaag.. misschien moet hij gewoon nog even wennen en wordt hij wel rustiger.. geef hem de tijd!

een kattenren is wel een oplossing misschien. Kijk anders of je via marktplaats ofzo een grote kippenren of konijnenren op de kop kan tikken? katten klimmen goed, dus je moet wel zorgen dat de bovenkant ook dicht is.

succes met je nieuwe kat.

Boeren en Burgers hebben elkaar nodig stem BBB #lijst23

Voor gezonde, eerlijke en veilige producten rechtstreeks van de boerderij bij jou in de buurt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:21

Chaos: Dat zou ik moeten vragen, maar ik vrees dat palen in de grond slaan niet gaat morgen!
Maar niet geschoten is altijd mis, dus als de baas er maandag is, vraag ik het gelijk. :)
Heel hoog hoeft hij niet te worden.. ongeveer zo hoog dat als ik er een krabpaaltje in zet, hij niet zijn hoofd stoot.

Juval: Nou, ik lees dus op internet dat hij niet als binnenkat gehouden kan worden en lekker de vrijheid moet krijgen om achter muisjes en vogeltjes aan te rennen.
Ik zal inderdaad nog even gaan kijken naar een kippenren. :j

Donja: Dat is zeker wel wat!
Dat moet alleen nog wel helemaal in elkaar gezet worden en daar ben ik echt een leek in.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:44

In the real world as in dreams, nothing is quite what it seems. (the book of counted sorrows)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:47

Die vind ik inderdaad erg leuk!!
Nadeel is dat er 50 euro verzendkosten bij komen en dat kan ik écht niet opbrengen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:56

Is het geen optie om hem terug naar het asiel te brengen en te laten adopteren door iemand op een boerderij die er geen moeite mee heeft dat hij los buiten gaat, en zelf een te nemen die nooit buiten is geweest?

Ze komen echt terug om te eten. Een kat loopt niet zomaar weg. Als ze ergens worden geplaatst waar ze de omgeving niet kennen, verkennen ze hun directe omgeving en maken steeds grotere rondjes.
Een dag binnenhouden is vaak al genoeg om ze te laten beseffen wat hun nieuwe honk is, tenzij je met een kat te maken hebt die zich onder een meubel verschuilt. Die heeft langer nodig.
Maar goed, je zegt dat je aan een drukke weg woont.

Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, maar niet voor wat jij begrijpt.
*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * Diverse Lusitanos aangeboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:59

Hij is hier nu gewend en ligt eigenlijk de hele dag uit te rusten..
Af en toe loopt hij even naar de deur en kijkt naar buiten, maar het is gelukkig al een stuk minder dan gisteren.
Hij geniet van de mogelijkheid om languit te liggen en de aandacht die ik hem geef.
Dus terug brengen is geen optie meer..
Maar ik wil hem toch de kans bieden om in de buitenlucht te zijn en ik ben al met iemand in contact over die mogelijkheid. :j

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:50

Fijn dat je weer een nieuwe kat hebt KBK en wat voelt hij zich al thuis, hij ligt zo heerlijk slapen op jouw sjabrak +:)+

Wie glimlacht in plaats van te keer te gaan, is altijd de sterkste :-)

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:10

Ha ha ik zie net dat ik dit berichtje in het verkeerde topic van je heb gezet :o?

Wie glimlacht in plaats van te keer te gaan, is altijd de sterkste :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:36

Haha.. :D

Ik heb gelukkig iemand gevonden die mij wil helpen met het maken van een kattenren. :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie