Erg leergierige hond, uitdagingen?

Moderators: Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

daffodil

Erg leergierige hond, uitdagingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 08:50

Eén van mijn vier honden blijkt heel graag dingen te willen leren. Trucjes, kunstjes, alles is echt na 2-3 keer onder controle en ze wordt er wild enthousiast van. Nu zou ik graag wat meer met haar willen doen, misschien behendigheid of iets dergelijks maar zit ook te zoeken naar uitdagingen voor haar. Moet wel eerlijk zeggen dat ik geen tien uur de tijd heb in de week om van alles en nog wat te gaan doen, heb er nog een paar rondlopen die ook hun portie aandacht willen :D

Wie geeft mij tips en tricks?

amyz

Re: Erg leergierige hond, uitdagingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:56

Deed met mijn hondje idd altijd behendigheid.. Gewoon in een kinderspeeltuintje, wip of schommel is prima om overheen te springen en als je dat in de buurt hebt, kun je het gewoon meenemen bij het uitlaten(wel als laatste natuurlijk). Je kan ff kijken of er een cursus ofzo in de buurt te volgen is :)

Divaali

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:02

Wat ik heb gedaan met mijn (hyperactieve super leergierige) hond, is frisbeeën!

En dan niet gewoon je frisbee weg gooien en de hond hem laten terug brengen maar dit

http://www.youtube.com/watch?v=OdAoT4MDaKw

Is ook nog goed voor je eigen conditie :+ en zoveel tijd neemt het niet in beslag, 10-15 minuutjes per dag.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 09:11

Humor zeg dat frisbeeën, maar heb je die ook in klein formaat? Mijn hondje is een kruising borderterrier dus niet zo heel groot.....

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:12

Ik doe het met een ijslandse herder, maar bij ons op de club is ook iemand die het met ee Jackie doet! Ze zijn samen echt heel leuk en dat jackie doet het net zo goed als de rest.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:40

daffodil schreef:
Humor zeg dat frisbeeën, maar heb je die ook in klein formaat? Mijn hondje is een kruising borderterrier dus niet zo heel groot.....

Die zijn er ook in kleiner formaat :j Wel zien dat je goede frisbees koopt, degene die je in de dierenwinkel vindt, zijn meestal niet echt geschikt voor echt mee te frisbeeën.
Je moet ook kijken of je hond een harde beet heeft of niet, want sommige frisbees zijn beter bestend tegen harde bijters. Anders gaan ze meteen stuk en kan je hond zich bezeren.
Jawz en Superhero zijn erg goed. Als je hond geen harde beet heeft, voldoet de Competition Standard ook :)

Je hebt trouwens ook zo van 'denkspelletjes' voor honden. Heb er hier ook zo enkele liggen en daar zijn ze ook gek van, kunnen ze eindeloos mee doorgaan :D
Ik heb hier nog een filmpje van 1 van onze honden die zo'n spelletje doet:

Verder heb je ook boekjes over doggydance waar allerlei leuke oefeningen in staan en waarin stap voor stap uitgelegd staat, hoe je ze moet aanleren ;)
Behendigheid is trouwens ook een aanrader, zijn ze snel gek van en je hoeft daarom geen 3x per week te oefenen of zo.

~You are the reason I survive, the why and wherefore I'm alive. You are my diamond in the Sky~
~The purpose of life is to fight maturity~

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:57

tja je hebt genoeg dingen die je kunt doen in de vorm van curcussen: Frisbee, treibball, flyball, agility, dogdance, mantrailing en ander speurwerk enz..
Ga anders gewoon eens langs een hondensportschool die verschillende curcussen aanbied zodat je kunt kijken wat bij jullie past ;)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 05:17

mijn hond wordt al vrolijk van iets simpels als zijn bal ver weg gooien in hoog gras. Dan moet ie zoeken en is ie even flink bezig.
Verder kan hij zitten, liggen, plat liggen, kusje geven, pootje geven, naast zijn snoepje zitten zonder opeten, ergens met zijn voorpoten op stappen en blaffen op commando.

Je aanmelden bij een hondenschool voor bovenstaande dingen is ook zeker een super uitdaging voor zo'n leergierige hond :j

Veel plezier samen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie