Ze heeft nooit echt goed gegeten en is ook aan de schrale kant, op zich vind ik dat schrale niet zo'n probleem want ze is hartstikke gezond en actief en dik zijn is helemaal niet goed.
Ik heb verschillende merken voer geprobeerd, maar alles was dramatisch slecht. Totdat ik voor mijn andere hond Orijen ging voeren (die kon niet tegen granen en vers vlees werd hij erg mager op), de Orijen ging er bij Lety ook wel in. Met enige regelmaat liet ze haar ochtend portie staan, maar het avond portie ging er weer goed in. Ze is toen zelfs een kilo aangekomen

Maar 2 weken geleden is mijn andere hond ingeslapen en sindsdien is het eten weer dramatisch. Verder merk ik niets aan haar, ze is gewoon vrolijk, doet de trainingen goed lijkt ontspannen. Die tijd dat mijn hondje is ingeslapen ben ik ook net aan een nieuwe zak begonnen, de datum is goed brokjes zien er goed uit. Maar ik weet nu dus niet waar het niet eten door komt.
Ze eet nu dus ruim 2 weken max de helft van wat ze normaal binnen krijgt. En ze heeft weinig reserves.
Even wat verdere informatie, Lety is dus een erg fanatieke, drukke hond. Ik train met haar gehoorzaamheid en behendigheid, verder loopt ze op dit moment vrij veel naast de fiets en doe ik veel kunstjes en zoekspelletjes met haar. Lange wandelingen maak ik op het moment vrijwel niet met haar, omdat ik helaas bekkeninstabiliteit heb. Ik probeer haar zoveel mogelijk afwisseling te geven door met de fiets of met de bus regelmatig naar een losloop gebied te gaan, hier loop ik dan meestal een half uurtje.
Tijdens de trainingen beloon ik haar met stukjes Frolic, dit is een van de weinige dingen waar ik haar mee kan belonen. Ze heeft nooit leren spelen met speeltjes en ik krijg haar er helaas ook niet echt warm voor. Ze krijgt dus dagelijks een paar frolicjes extra naast haar eten tijdens de zoekspelletjes en training enzo. Hier wil ik ook niet mee stoppen, omdat haar koppie het zo hard nodig heeft om lekker bezig te zijn.
Ze krijgt dus Orijen brokken, op het moment krijgt ze denk ik max 70 gram binnen op een dag (ze is tussen de 45 en 50 cm hoog en weegt tussen de 10 en 11 kilo), hier krijgt ze dagelijks een scheutje zalmolie over dit likt ze van de brokjes af.
Ik laat de brokjes max een half uur staan en dan haal ik ze weg, volgende voer ronde bied ik weer brokjes aan. Op dit moment bied ik haar maar 40 gram per keer aan, maar zelfs dat eet ze niet helemaal op.
Heeft iemand tips voor mij? Voor mijn gevoel kan dit niet al te lang duren.
Mijn meisje