Hallo,
Het gaat om het volgende mijn kat is vrij schrikkerig en nu het volgende probleem.
Ik vroeg me af of er bokkers zijn die met het zelfde dilemma / probleem zitten of hebben gezeten als ik nu heb!
Wij gaan hoogst waarschijnlijk verbouwen over een week of 5 a 6. Een hele grote verbouwing inclusief, heien. Het huis moet ook helemaal leeg, omdat het dak opgehoogd wordt en het huis dus niet waterdicht is! De trap naar boven wordt verplaats eigenlijk gaat alles om, inclusief zijn fijne plekjes. Dit gebeurt natuurlijk niet allemaal in 1 dag, maar in ongeveer een maand of 3 a 4
Nu is het dier van nature dus al vrij gestrest. Met harde wind en regen is hij al vertrokken naar de kelder waar een mandje staat en waar hij sowieso graag ligt. Ook met vuurwerk zit hij daar ongeveer 2 dagen voor hij zich weer durft te vertonen. Deze plek gaat ook een tijdje onbegaanbaar worden voor hem, omdat daar de trap naar boven loopt, en deze dus ook verandert wordt. Hij loopt ook buiten, en als er een auto met hard motor geluid voorbij knalt is hij weer geschrokken. Nou ja laten we het erop houden dat hij voor alles wat hard en onverwacht is erg schrikkerig is.
Ik ben bang dat hij van de verbouwing erg zenuwachtig wordt, en dat wil ik zo goed mogelijk aanpakken.
Ik hoop dat er wat tips zijn om het voor het beesie zo aangenaam mogelijk te maken. BV met heien, hem binnen in de kelder houden, (dat kan dan nog wel!) En daar staat dan gewoon nog zijn mandje en kattenbak. Of juist naar buiten (ben bang dat hij dan nooit meer thuis komt)
Heeft iemand misschien ervaring met een kattenhotel als dat er al is hoor!
Ik hoop dat er mensen zijn die hier eerder mee te maken hebben gehad, en wat hun hebben gedaan!
Het leven is geen krentenbol