verbouwen met een kat

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

thunderking

verbouwen met een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 14:35

Hallo,

Het gaat om het volgende mijn kat is vrij schrikkerig en nu het volgende probleem.

Ik vroeg me af of er bokkers zijn die met het zelfde dilemma / probleem zitten of hebben gezeten als ik nu heb!
Wij gaan hoogst waarschijnlijk verbouwen over een week of 5 a 6. Een hele grote verbouwing inclusief, heien. Het huis moet ook helemaal leeg, omdat het dak opgehoogd wordt en het huis dus niet waterdicht is! De trap naar boven wordt verplaats eigenlijk gaat alles om, inclusief zijn fijne plekjes. Dit gebeurt natuurlijk niet allemaal in 1 dag, maar in ongeveer een maand of 3 a 4

Nu is het dier van nature dus al vrij gestrest. Met harde wind en regen is hij al vertrokken naar de kelder waar een mandje staat en waar hij sowieso graag ligt. Ook met vuurwerk zit hij daar ongeveer 2 dagen voor hij zich weer durft te vertonen. Deze plek gaat ook een tijdje onbegaanbaar worden voor hem, omdat daar de trap naar boven loopt, en deze dus ook verandert wordt. Hij loopt ook buiten, en als er een auto met hard motor geluid voorbij knalt is hij weer geschrokken. Nou ja laten we het erop houden dat hij voor alles wat hard en onverwacht is erg schrikkerig is.

Ik ben bang dat hij van de verbouwing erg zenuwachtig wordt, en dat wil ik zo goed mogelijk aanpakken.
Ik hoop dat er wat tips zijn om het voor het beesie zo aangenaam mogelijk te maken. BV met heien, hem binnen in de kelder houden, (dat kan dan nog wel!) En daar staat dan gewoon nog zijn mandje en kattenbak. Of juist naar buiten (ben bang dat hij dan nooit meer thuis komt)
Heeft iemand misschien ervaring met een kattenhotel als dat er al is hoor!

Ik hoop dat er mensen zijn die hier eerder mee te maken hebben gehad, en wat hun hebben gedaan!

Het leven is geen krentenbol

Abeltje77

Re: verbouwen met een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:37

Mijn eerste gedachte: tijdje naar een pension. Maar toen las ik dat het wel een paar maanden kan gaan duren...

Hoelang zal het huis feitelijk onbewoonbaar zijn en waar gaan jullie zelf dan heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:39

Zelfde gedachte als Abeltje, je vergeeft het jezelf nooit als je kat weg gaat lopen. Denk dat bach druppeltjes hier niets aan zullen veranderen, zijn eigen plekjes straks weg, herrie en geen thuis meer zou ik een gestreste kat niet aandoen.
Ik heb hier ook een streskip, die al helemaal over de zeik was (een week lang) toen ze met de goten bezig waren.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:39

ik zou de kat toch tijdelijk uit huis plaatsen, in de kelder lijkt me niets en de kat naar buiten laten gaan geeft wel het risico dat die niet meer thuis komt.

Watvoor kat is het? Is het echt een buitenkat of houdt die ook wel van een mandje binnen en kan die goed overweg met andere katten? Al het een binnekat is zou ik hem zeker uitlogeren laten gaan, zodat hij in ieder geval rust heeft.

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 14:41

Wij zullen zelf als het weer waterdicht is op een simpel tuinsetje zitten, de rest van de tijd zijn we toch aan het klussen. Het niet waterdicht zijn van het huis duurt misschien een dag of wat, want tja het regent nogal eens in nederland dus dat willen we weer zo snel mogelijk gedaan hebben, dan is het dus wel weer bewoonbaar, alleen zonder meubels >;) Want ook de muren worden opnieuw gespoten dus ja meubels staan alleen maar in de weg!

De tijd dat het NIET waterdicht is zullen we hoogst waarschijnlijk bij mijn ouders zitten!

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 14:42

zo wat een reacties gelijk! Het is een huis tuin en keukenkat, die als het mooi weer is wel graag in het zonnetje ligt te stinken buiten. Maar ook zeker ligt hij heeeeel graag lekker binnen te snurken op zijn kleedje op de bank!
Goed met andere katten, tja geen idee, we horen m s'nachts we eens ruzie maken met een andere kat! Maar veel katten lopen er niet bij ons in de tuin

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:45

Ik zou -indien mogelijk- proberen te zorgen dat er altjid ergens 1 kamertje rustig is, of nouja, dat daar geen mensen komen.

En ik zou de kat dan op de tijden dat er veel te doen is in en rond het huis in dat kamertje opsluiten.

Als dat incidenteel echt niet kan, zou ik haar/hem naar een pension brengen, en dan zou ik zoeken naar een pension waar de kat indien gewenst een kamer alleen heeft. Sommige pensions hebben meerdere kattenkamers en in niet-drukke tijden zou dan 1 poes in een kamer kunnen. Of zou poes geen problemen hebben met meerdere katten op een klein oppervlakte?

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 14:47

die andere katten kan hij wellicht allemaal verzocht hebben om op te zouten, dus dan kan ik misschien wel concluderen dat hij niet zo goed is met andere katten :D

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 14:49

een kattenpension, daar zal hij natuurlijk ook wel wat van gestrest worden denk, maar het is misschien wel een optie, want hij raakt daar na een paar weken natuurlijk wel gewend, en bij ons is het wel een hele poos raak..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:50

haha! Dan zou het misschien het rustigst zijn als je een pension zocht (als dat nodig is dan he) waar hij een kattenkamer alleen heeft.

Het lukt anders ook vast wel, de kat van mijn ouders is ook zo'n asociale, en die zit ook bij andere katten, maar die heeft de eerste dagen wel stress van het wennen. Daarna gaat het prima.

Als jouw kat maar een paar dagen in een pension gaat, zou ik hem die stressdagen niet aandoen.

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 14:57

als ik het al doe, naar een pension dan gaat dat gebeuren zodra de meubels eruit gaan, want dan is het geen echt huis meer. heien dat duurt maar een paar uurtjes en dan kan hij nog op zijn eigenplekje in de kelder zitten, zal hij ook wel niet fijn vinden maar dat is nog te overzien!

Dus het zal wel voor een langere periode zijn! Iig dan tot het helemaal klaar is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:00

kan poezel ook niet tijdelijk bij je ouders wonen?

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 11:48

ja dat zou inprinciepe wel kunnen, alleen zit de hond van mijn zus daar ook geregeld en laat dat nou net NIET de beste vrienden zijn!

Nou is het wel zo dat ik NAAST mijn ouders woon, en tommy de kat daar dus wel terecht kan. Alleen heeft hij daar ook wel wat last van de verbouwing, ook daar wordt het eea verbouwd, Lang niet zo ingrijpend als bij ons maar toch.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:04

Mijn broer heeft ook een vrij angstige kat, maar die heeft haar toch naar een pension gebracht toen ze gingen verbouwen. En dat ging eigenlijk hartstikke goed. De kat is daar ongeveer anderhalve maand gebleven en ze gingen haar regelmatig even opzoeken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie