Help, ik krijg de petsafe ( elec. omheining) niet aangeleerd

Moderators: Firelight, EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_00_0

Help, ik krijg de petsafe ( elec. omheining) niet aangeleerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 19:09

dus, ik krijg de electrische omheining niet aangeleerd aan onze bouvier.
Hij moet het binnen 2 weken kennen anders ligt hij van de winter weer aan de ketting.
Ik ben al anderhalve week bezig ;) voor de critici elke dag ja!

Inmiddels vind hondlief het niet leuk meer,
hij snapt het niet. Hij wilt al niet naar het draadje toelopen zodat de halsband gaat piepen
de halsband staat momenteel alleen nog maar op piepen en trillen.

Zodra ik hem bij het draadje krijg trek ik hem terug en dan kijkt hij van wat wil je nou? :Z
Omdat meer dan de helft van de draad echt in het bos ligt kunnen we er moeilijk bij, is het erg dat hij niet overal weet waar de draad ligt?

Ik probeer nou heel enthousiast te doen als hij met mij mee draait maar hij draait alleen weg als ik het ook doe.

We komen inmiddels geen stap verder en hondlief rent weg als hij de halsband ziet, maar dat komt door mn vader. Die dacht het er wel in te dwingen :7 en toen had ik een trillende bouvier op schoot.

Dus hoe maak ik het leuk en simpel voor hem?

Irma_Maandag

Re: Help, ik krijg de petsafe ( elec. omheining) niet aangeleerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:11

Ik kan me enigszins een voorstelling van het systeem maken....
Kan de hond er niet zelf achterkomen door het te ondervinden? En dat jullie er in het begin telkens bij zijn (aan de goede kant van de draad) om hem naar je toe te roepen als het ding afgaat?

kiwi1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:27

Volgensmij is het de bedoeling met de petsafe halsband dat ze er zelf achterkomen. Zodra ze het draad passeren dat ze een fluittoon krijgen en als hij nog verder gaat dat hij gaat trillen.

Als je hem elke keer langs het draad probeerd te krijgen kan hij de correctie die hij dan krijgt aan de begeleider gaan koppelen. Hij zal het echt zelf moeten ondervinden :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 19:30

Ja er werd al gezegd van goh zet er stroom op en doe hem er langs maar dat gaat niet werken :+ ik het instructieboekje staat dat hij inmiddels zou moeten stoppen waar het draadje ligt maar dat doet hij dus niet.

silverkyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:33

Als het goed is, heb je ook vlaggetjes gekregen bij de petsafe. Wij hebben eerst de vlaggetjes geplaatst en zijn toen gaan oefenen; zonder stroom en geluid. Na een aantal dagen zijn we het geluid aan gaan doen en na ongeveer een week is de correctie erbij gekomen. Dit snappen ze zo hoor.
Wij hoeven nu eigenlijk alleen maar vlaggetjes weg te zetten en dan blijft hij al op grote afstand.
Je hond wordt wel heel zenuwachtig als hij natuurlijk zomaar opeens een schok krijgt en dit nergens mee kan associeren. Als je de vlaggetjes gebruikt gaat hij de correctie met de vlaggetjes associeren en wordt hij dus niet zenuwachtig.

Veel succes met oefenen.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 19:35

ja ik heb overal de vlaggetjes gepland maar die vallen nauwelijks op omdat ze echt in het bos staan. Had ik maar een mooi grasveldje...

Ik moet ook steeds goed kijken waar ze nou ook al weer staan en dan ziet hij het helemaal niet.

Ik ben bang dat zodra hij gaat waken dat hij over de draad heen rent en niet meer terug kan..

silverkyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:39

Ik zou dan toch grotere vlaggetjes maken van bv. plastic zakken.
Je moet hem eigenlijk ook "grof" genoeg zetten dat hij er niet overheen rent, want inderdaad eroverheen is echt niet meer terugkomen.
Maar eerst moet je heel vaak met hem aan de lijn langs de grens te lopen en hem telkens terug te trekken en Nee zeggen. Dit moet je echt een aantal dagen doen en dan moet het echt lukken.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:47

Het is inderdaad heel belangrijk 2 weken de training volgens het boekje te volgen, dan zou ik inderdaad iets mat meer opvalt maken, het is namelijk wel heel belangrijk die 2 weken.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.com
[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie