Hond heeft een vlo, wat nu?

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Barbara88

Hond heeft een vlo, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 09:30

Heey,
Nou wij hebben dus een langharige jack, en ze heeft een vlo. Ik ontdekte hem twee weken terug, toen was het toevallig ook net tijd voor haar vlooien behandeling dus die heb ik gegeven. Ik denk dan valt die vlo vanzelf dood neer. Maar nu aaide ik haar net over haar buikje, en toen zag ik hem weer lopen. Ik ga er maar even vanuit dat het er een is. Ik heb gelijk de vlooienkam er weer bij gepakt, maar na het hondje onderste boven te hebben gekamd geen vlo gevonden. Dus wat nu? Moet ik met een spray aan de gang, shampoo etc?
Ze heeft overigens maandelijks een vlooienbehandeling gehad, Practic van de DA.

Rodie van de Hazenhut (Anne 340 x Wessel 237) Voor altijd in mijn gedachte. R.I.P. 7 februari 2018

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:32

Wassen met vlooienshampoo. Is de vlo meteen weg.

Verder inderdaad goed bijhouden met die druppels of een vlooienband en zorg dat zijn mandje en jouw huis goed schoon is. In de mand kunnen ook vlooien zitten in de deken etc.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

meggiemeg

Re: Hond heeft een vlo, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:35

1 vlo kan vele eitjes leggen, deze komen uit bij trillingen of vochtige warmte. Goed blijven behandelen. Denk niet dat het dezelfde vlo is als 2 weken geleden.
Wassen met shampoo is leuk maar werkt alleen op dat moment, wil je een langdurige werking tegen de vlooien is het beter om te druppelen en je huis goed behandelen met een omgevingsspray.
Het kan goed zijn om eens te wisselen van merk druppels dan wat je nu gebruikte.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 09:54

Ja dat was ik idd ook al van plan.

Rodie van de Hazenhut (Anne 340 x Wessel 237) Voor altijd in mijn gedachte. R.I.P. 7 februari 2018

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:46

Als er een vlo loopt, wil dat waarschijnlijk zeggen dat het er meer zijn :)
Inderdaad is wassen met vlooienshampoo wel een idee, maar dan moet je er weer voor zorgen dat dat niet te kort op de frontline behandeling zit, want dan spoel je dat ook weer weg.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:25

Met de zoekwoorden "hond en vlo" komen er bij de zoekfunctie meerdere recente topics omhoog, er zijn er deze zomer namelijk een aantal over geopend.
Daarom hier een slotje.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten