Chiqa schreef:je pup heeft door dat het met piepen aandacht krijgt, dus gaat daar gebruik van maken.
Ik zou het lekker negeren en zelf bepalen hoe wat waar en wanneer.
Niet als het gaat piepen, je kan zelf ook inschatten wanneer het wat moet doen (Na slapen, eten, spelen)
Ik heb hem altijd al genegeerd voor janken.
Wat ik deed zonder bed was het volgende: wachten tot hij opgehouden was met piepen, naar buiten plasje laten doen, feestje bouwen voor het buiten doen (buiten doet hij het trouwens prima, alleen op het gras, niet proberen op de tegels ofzo)
Als er een ongelukje was gebeurd, wachten met tot hij opgehouden was met piepen, hond eruit plasje opruimen en dan was het ook klaar.
Na een tijdje dit herhalen was hij in de bench zowiezo droog (buiten de bench ook al bijna
)
Wat ik denk wat het is: hij dacht dat het bed een pisplek was (dacht hij eerst ook met onze vloerkleden...)
Ik hem nu (miss heel crue) letterlijk in zn zeik laten zitten tot hij stil is, en hij plast nu niet meer op het bed, omdat hij nu door heeft dat dat betekend dat hij gewoon nat ligt (uiteraard nadat hij is opgehouden met piepen reservebed ervoor terug gelegd, zodat hij wel droog ligt, en het niet normaal gaat vinden om erin te liggen)
Ik mag nog niet te vroeg juigen maar er is niets meer in de bench gedaan nadat ik hem even heb laten zitten met zijn kleine situatie.
het vetbed is nu al een dag gewoon droog (eigelijk weer zoals voor het vetbed er lag) 
thnx voor de reacties
ps: iemand een idee hoe het zou kunnen dat hij een vetbed juist als plasplek uitzoekt? vloerkleed doet hij het inmiddels niet meer door goed opletten)