Kosten consult dierenarts (kat)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:43

Millanka schreef:
Ik weet niet of het nog gezegt is, maar meestal vallen de dierenarts van 2 weken na je het diertje mee naar huis heb genomen nog voor de dierenasiel.

maar vaak moet je dan wel bij de diererarts van het asiel gaan.

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:45

Op zich kan ik wel inkomen waarom het asiel haar al heeft mee gegeven. Zoals je al zei is het erg druk in het asiel, alle hokken zitten bomvol en iedere plek is weer een plek voor een nieuwe zwerfkat.

Zitake @ inderdaad, maar ook logisch. Waarschijnlijk hebben ze een deal dat het goedkoper is.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:45

? als er binnen die eerste 2 weken wat gebeurd, of je kitten ziek wordt, kun je "gratis" terecht bij de dierenarts die samenwerkt met het asiel.. wil toch niet meteen zeggen dat je daar de deur plat moet lopen :?

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:46

Millanka schreef:
Op zich kan ik wel inkomen waarom het asiel haar al heeft mee gegeven. Zoals je al zei is het erg druk in het asiel, alle hokken zitten bomvol en iedere plek is weer een plek voor een nieuwe zwerfkat.

Zitake @ inderdaad, maar ook logisch. Waarschijnlijk hebben ze een deal dat het goedkoper is.


ik bedoelde met druk dat het druk was qua mensen die in het asiel aanwezig waren, vooral om hun dier in pension op te halen.. 't was nogal chaos, computer deed het niet, enz..

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:46

SaNNeS88 schreef:
ik heb toch ook niet gezegd dat ik het niet wil betalen of dat ik dan niet maar niet naar een dierenarts ga? ik vroeg me alleen af of mijn dierenarts duur is, of dat het een gangbare prijs is.

Millanka, dat klopt, maar afgelopen zaterdag hadden we haar al 2 weken. Ik ga iig wel het asiel bellen, omdat ze haar veel te vroeg hebben geënt (7 weken) en mee hebben gegeven. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze oud genoeg was om met ons mee te mogen, maar achteraf was ze pas 8 weken oud. Had ik meteen naar moeten vragen natuurlijk, maar het was op dat moment erg druk in het asiel..

Kittens die aan hoge infectiedruk bloot staan, zoals in catteries, asielen, kunnen eigelijk al met 6 weken geent worden, maar dan moet er wel een ander schema aangehouden worden, dan moeten ze alsnog met 9 en 12 weken geent worden. 6 weken wordt eigelijk vaak niet gedaan omdat het een beetje een moeilijke periode is, vaak is de kitten dan nog onderhevig aan antistoffen die hij uit de moedermelk krijgt, en soms ook niet, maar dit kun je dus nooit op voorhand weten, krijgt hij nog antistoffen dan bouwt hij eigelijk niks zelf op. Maar goed als het risico erg groot is wordt het wel vaak gedaan. en soms is het moeilijk om te weten hoe oud ze precies zijn, tja dan ent je ook maar.

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:47

Ik meen 21,50, precies weet ik het niet

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:48

in haar vaccinatieboekje stond: over 6 weken weer. dat betekent dus met 7 en 13 weken, heel apart schema, ook volgens mijn eigen dierenarts..

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:50

Idd afhankelijk uiteraard van de entstof, maar dit vind ik wel een grote tussenperiode. Normaal worden ze het eerst op 9 weken geent, bouwen antistoffen op, maar die dingen nemen ook weer af met een aantal weken, net 3 weken later ent je nog een keer waardoor die antistoffen weer extra gemaakt worden, soort van extra herinnering voor het lichaam en dan zijn ze ook goed beschermt. maar goed geen idee wat de gedachte achter het andere schema is dan.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:51

ik ga morgen het asiel maar eens bellen en om opheldering vragen :D.. Suus wordt dus nu volgens volgend schema geënt: 7-12-15 weken..

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:52

Weet je of de kat deze ziekte al had in het asiel?

Wij hadden onze poes ook bij een asiel opgehaald waar ze ook gratis nog gesteriliseerd zou worden na een maandje (omdat ze dat nog niet was, dat zat bij de prijs in).

Mevrouwtje was dus geopereerd maar kreeg kort daarna een fikse ontsteking aan haar wond. Er kwam pus uit dus we hebben de DA in de buurt gebelt (uiteraard was het weekend) en we moesten direct langskomen en die heeft het gehecht. De operatiewond was heel slordig gemaakt etc. Uiteindelijk moesten we later die week weer naar de DA omdat het nog niet goed ging.

De kosten liepen zo ver op dat we een brief hebben geschreven naar het asiel. Wij hebben netjes deze kosten teruggehad.

Het is absoluut niet de bedoeling om deze uit te melken of wat dan ook, maar ze hadden geen netjes werk geleverd. Het moet niet zo zijn dat je daar een beestje ophaalt waar je vervolgens een hoop kosten aan hebt (zonder dat je het van tevoren weet).

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:54

dat weet ik niet, is ook niet te achterhalen natuurlijk, misschien had ze het al wel onder de leden, maar vorige week begon ze met af en toe niezen, en sinds afgelopen weekend ook vieze ogen..

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:55

Ah ok, nee dat weet je dan inderdaad niet. Vaak wordt het ook wel eerlijk gemeld als er een dier ziek is. Zo heb ik ook een katje uit het asiel met een hartruisje, hebben ze netjes gemeld.

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:06

Ik geloof dat de consultkosten voor een kat hiero 29,50 is, voor een cavia is het geloof ik rond de 20 euro. In het weekend bij een dierenarts iets verderop is het 70 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:09

Ik heb geen idee, mijn dieren zijn verzekerd, één bezoekje voor de kat en heb het al terugverdiend ;)

irritantje

Berichten: 637
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:10

onze DA rekend geen concult. en zelfs geen kosten als ie alleen kijkt. hij is van als ik niks doe dan kost het ook niks.

ik hoop dat ie nog lang blijft doen (wel op leeftijd al)
Laatst bijgewerkt door irritantje op 13-09-10 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

angelique19

Berichten: 236
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Weerdinge, Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:11

Dierenartsen zijn gewoon duur. :(:)

Ik moest met mijn ene Jack russel naar de dierenarts.
Die had zijn oogje dicht zitten.
Sowiezo een uur in de wachtkamer gezeten, en daarna max 10 min in de spreekkamer.
1 klein tubetje oogcreme en consult €76!!!!

Maar he... als mijn beesten weer goed geholpen worden vind ik het prima ;)

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:03

Moet ook zeggen dat de dierenasiels niet snel in de gaten als een dier niet helemaal lekker is.

wij hebben een poes uit het asiel gehaald, binnen een maand moesten we haar in laten slapen omdat ze zo dood ziek was, en we waren ook meteen heel wat dierenarts bezoekjes duurder.

nu hebben we hier een poes lopen, kregen we mee met 'we weten niet zeker of ze gesteriliseerd is, maar waarschijnlijk wel, anders hadden we het wel gemerkt.'

Wat hebben we nu in huis lopen? Een poes die we later zelf hebben moeten laten steriliseren die aan vrij zware astma lijd...

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Kosten consult dierenarts (kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:24

Ik was gisteravond voor mijn kat aan consultkosten 25 euro kwijt. :)