Nieuwe pup, jankt de hele tijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Nieuwe pup, jankt de hele tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 11:43

Gisteren hebben we een pup opgehaald, Jack russel met 25% chihuahua bloed.
De pup is al 4 maand oud, hij zou eerst niet weg maar wegens financiele situatie van de eigenaar moest ie toch weg.
Hij is niet gewend om in een bench te zitten en niet aan katten gewend. Dus hebben we hem vannacht los in de eetkamer gelaten en de andere dieren in de woonkamer.
Helaas heeft hij de halve nacht gejankt. En ook nu ik even boven achter de computer zit, jankt hij de hele tijd door.
Ik ga niet naar beneden tenzij hij even stil is, anders weet hij dat als hij jankt, ik naar beneden kom.
Maar nu is mijn vraag, is het verstandig om hem toch nog in een bench te doen 's nachts?

Hij vind ons andere hondje ook nog wat eng en kruipt de hele tijd bij me op schoot en is eigenlijk niet bij me weg te slaan. Maar dat gaat met het uur al steeds iets beter.

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.


Shiirley

Berichten: 1120
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:46

Onze pup zit ook in de bench, dit omdat ze dan een soort hol hebben en ze bescherming geeft. zo voelt ze zich veiliger, ik zou het proberen


* Edit: Om haar aan de bench te laten wennen, zou ik hem overdag open laten en daar wat lekkers in leggen.

Zoé Eindstand: Z1 + 6
Starsky Z- niveau

Eden B+3
Hond Lotus

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:48

Joh, het is de eerste nacht, hondje is helemaal alleen in een nieuwe omgeving.. Zelfs de volwassen bouvier van m'n schoonouders die écht wel alleen kan zijn, jankt de eerste twee nachten als ie bij ons is. Gewoon omdat het een andere omgeving is.

Hondje is misschien ook niet gewend alleen te zijn? Als dat het geval is, dan zul je dit je dus (net als bij een pup van 8 weken) langzaam moeten opbouwen. Net zoals een eventuele bench, daar moet ie ook langzaam aan wennen..

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Vjestagirl

Berichten: 26642
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:49

Misschien kun je dan de bench de eerste paar nachten naast je bed zetten. Voor zo'n diertje is het ook eng, geen idee waar hij is, het ruikt raar, er lopen rare dieren rond, het huis is raar en dan laten ze hem ook nog zomaar helemaal alleen...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Nieuwe pup, jankt de hele tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:51

Bij alle nieuwe puppy's die wij hier thuis gehad hebben zijn ook uiteraard de eerste paar nachten het ergst.
Ik heb ze dan ook allemaal bij mij op de slaapkamer gehad wel in de bench hoor.
Voelen ze zich meer veilig en gerust en meestal gaat het dan vanzelf beter en verhuisde we ze naar beneden.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Nieuwe pup, jankt de hele tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 11:56

Tuurlijk snap ik dat het hondje zich nu helemaal alleen voelt en vooral de eerste nachten. Maar met ons eerste hondje ging het heel anders, die piepte 's nachts wel, maar overdag eigenlijk niet.
Die hebben we ook in de bench op de slaapkamer gehad maar daar werd het echt niet beter van. Vandaar dat we er voor hebben gekozen om deze pup beneden te laten.

Hoever zet ik de bench van onze andere hond vandaan eigenlijk?
Ze steunen nu niet echt aan elkaar, de pup hangt helemaal aan mij en mijn vriend en vind de andere hond nog niet zoveel aan. Maar ik dacht dat hij het misschien een prettig idee vind dat hij 's nachts de andere hond wel kan zien. (zit 's nachts ook in een bench)

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:15

Zet je pup op de plek waar hij uiteindelijk moet komen te staan, zodat dat zijn vaste plekje wordt.
Na een paar dagen gaat het vast al beter.
Iedere hond is anders en eigenlijk vind ik nu al hulp vragen een beetje snel ;)

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe pup, jankt de hele tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:22

Ik ben het met letziforevr eens en ik zou hem niet alleen snachts maar op de dag ook al af en toe een kwartiertje in de bench zetten met een speeltje of een knauwbotje zodat hij er vast aan kan wennen :)

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:24

Kan je niet een trui of zo met jullie geur eraan erbij leggen?
Dit wil bij jonge honden nog wel eens helpen om gerust te stellen..

idefix4

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:24

Mijn Jackies vonden een bench ook heerlijk! Die kropen het liefst in een veilig holletje en idd een vaste plek helpt ze enorm. Het helpt mss als je het hondje toch in een bench laat slapen en pas tevoorschijn komen als ie niet jankt hè? Ik had voor mijn oudste Jack een deken over de bench liggen, zodat ze niet te veel gestoord werd door indrukken van buitenaf.

Gewoon de tijd geven idd. Gaat vanzelf over!

Groetjes, Anouk!
Engels gediplomeerd (Qualified) zadelmaker en lid van Society of Mastersaddlers in Engeland. Tevens zadel fitter. Kijk eens op mijn site: http://www.wellsaddle.nl

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 10:57

letziforevr schreef:
Zet je pup op de plek waar hij uiteindelijk moet komen te staan, zodat dat zijn vaste plekje wordt.
Na een paar dagen gaat het vast al beter.
Iedere hond is anders en eigenlijk vind ik nu al hulp vragen een beetje snel ;)


Ik vroeg nu al hulp omdat ik niet zeker wist of het verstandig was hem toch in een bench te zetten, terwijl hij er aan gewend is los te lopen.
Maar het gaat al iets beter, hij heeft vannacht in de bench geslapen, die we naast onze andere hond hebben neergezet. Hij is iets eerder opgehouden met janken en jankte vannochtend veel minder.

Iedereen bedankt voor jullie hulp!

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

Shiirley

Berichten: 1120
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Breda

Re: Nieuwe pup, jankt de hele tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:06

Mooi zo!! Hopen dat het nu elke nacht een beetje makkelijker gaat!
Succes.

Zoé Eindstand: Z1 + 6
Starsky Z- niveau

Eden B+3
Hond Lotus

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Re: Nieuwe pup, jankt de hele tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:09

Ik heb zo zelfde kruising hondje :) wat leuk. Heb je een foto van hem/haar?

Die van ons piept ook nog steeds af en toe. Ik heb wat knuffels en dekentje in de bench liggen waar ze zich inrolt. Voor de rest negeren

Sassy4barrel
Berichten: 1921
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nieuwe pup, jankt de hele tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:39

Goed dat het al beter gaat :) Weet je wat ook vaak helpt : Runderbot bij de slager halen en die savonds voor het slapen geven, dan zijn ze zo druk met knauwen dat ze vanzelf in slaap vallen :)

Anoniem

Re: Nieuwe pup, jankt de hele tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:50

Bij je andere hond laten slapen, of bij jou. Alleen slapen is voor een hond heel onnatuurlijk.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Nieuwe pup, jankt de hele tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 10:54

http://94.100.116.145/1101450001-1101500000/1101472501-1101472600/1101472515_5_hEP4.jpeg
Caye, die van jullie is echt superschattig! De vader van onze pup was een halve chihuahua, echt een mooi beest. De eigenaren zeiden ook dat Elize, die zangeres hem wilde kopen voor een mooi bedrag, maar ze wilden hem niet kwijt.

Vannacht was hij eerst stil, maar toen hij mij en mijn vriend hoorde heeft hij toch weer even geblaft, wel alweer een stuk minder lang als gister.
Vanochtend blafte hij een beetje toen hij hoorde dat ik naar beneden kwam.
Ze krijgen allebei 's avonds iets lekkers om te kauwen en zowiezo iedere keer als ze de bench in moeten krijgen ze iets lekkers, dan associeren ze de bench ook met iets postitiefs.
Hij heeft nu ook knuffeltjes erbij in de bench.

Bij onze andere hond in de bench durf ik (nog) niet aan. Onze andere hond wil de hele tijd spelen en daar heeft Joey niet altijd zin in, dan snauwt hij van zich af. Als ze dan met z'n tweeën in een bench zitten, worden ze op den duur gek van elkaar.
Maar het gaat goed zo, ik ben toch wel heel blij dat we voor een bench hebben gekozen.

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

moonsparkle
Berichten: 21695
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:59


Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Nieuwe pup, jankt de hele tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:03

Dat gaat vanzelf over, hij zal het gaan leren, leg in de bench een oude trui of iets van jezelf.
Onze jack jankt heel af en toe in de bench, negeer ik compleet.
Wat ik ook wel es doe is snoepjes verstoppen in de bench, vindt hij erg leuk.
En voor de pup is het ook allemaal wat, op korte tijd al de 2de baas, nieuw huis, nieuwe andere beeste.
Laat hem rustig wennen, negeer het slechte en beloon het goede gedrag.
Komt allemaal goed!

If there are no horses in heaven.....im not going.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Century, DotBot, Eloya, IASCrawler, lgw, love_mandy en 114 bezoekers