Wat nou doen?

Moderators: Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

justdiesel

Wat nou doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 14:09

Gister was ik bij mijn broer op feest. hij liet me buiten een jong katertje zien die daar aan was komen lopen.
Hun hebben ook al een kater en een poes en willen er geen meer bij, ze hebben in de buurt al rond gevraagd of er iemand een kitten mist maar niemand mist er eentje....
Het katertje blijft maar bij hun in de tuin en miauwt errug zielig, het ziet er verder wel goed uit.
Uiteraard moest ik dat beestje even pakken en aaien, hij kroop helemaal in mijn nek om te kroelen!
Echt wild is het beestje dus niet, maar wel bang genoeg om zich niet vlug te laten pakken.
Nu regent het al de hele dag flink en dat kleine manneke houd me zo bezig!
Ik vind het zo zielig dat dat beestje zeiknat word en zit te kleumen......
Ik heb hier al een balletje opgegooid dat ik hem wel in huis wil nemen, man staat niet te springen maar vind het ook wel zielig.
Hij smsde net (is met de kids de hele dag weg) dat ik het beestje mocht halen, maar dat hij wel bang was hoe Lotje (onze poes van inmiddels 3) zal reageren. Toen Floortje (onze poes van inmiddels 2) er bij kwam was Lotje dagen over de zeik!
Ik weet nu niet goed wat te doen, help!!!

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

Anoniem

Re: Wat nou doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:36

Gewoon meenemen, de meeste katten wennen best aan elkaar :)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:38

Ik zou hem gewoon meenemen. Logisch dat jouw kat het eerst niet accepteerd, het is immers zijn terein, maar dit komt vanzelf wel goed.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:41

Meenemen? Menen jullie dat nou serieus?

Wie zegt niet dat hij gewoon een thuis heeft? Mijn rode kater is ook een allemansvriend die iedereen op straat 'aanspreekt'. Moet er niet aan denken dat iemand zich over hem 'ontfermt'. :n

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 14:43

LDRD schreef:
Meenemen? Menen jullie dat nou serieus?

Wie zegt niet dat hij gewoon een thuis heeft? Mijn rode kater is ook een allemansvriend die iedereen op straat 'aanspreekt'. Moet er niet aan denken dat iemand zich over hem 'ontfermt'. :n

Het is een kitten en mijn broer is bij iedereen in de buurt aan de deur geweest.
Hij woont buiten de bebouwde kom dus grote kans dat het beestje gedumpt is of gewoon wild geboren.

/)./)
(' ; ')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:44

Eerst checken of het diertje vermist is en bij de DA laten nakijken of hij een chip heeft. Als hij er goed uit ziet heeft hij misschien gewoon een huisje. Dan zijn die mensen straks ineens hun kat kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:46

Kun je hem alsnog wel mee naar huis nemen, daar in de tuin laten zitten is ook niks.

Contact met Amivedi en de DA's in de omgeving opnemen, advertentie zetten met een foto van de kattekop en je telefoonnummer erbij. Zo bedoelde ik dat.

stoer

Re: Wat nou doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:58

Mijn katten zijn binnen als de zon schijnt en buiten als het regent, ik zou het nog even aankijken als de kitten er verder goed uitziet. Blijft hij echt rond hangen en word ie mager dan zou ik hem meenemen en zoals Yamcha al zegt contact opnemen met amividi en dierenartsen

# Never regret something that once made you smile #

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:20

justdiesel schreef:
Gister was ik bij mijn broer op feest. hij liet me buiten een jong katertje zien die daar aan was komen lopen.
Hun hebben ook al een kater en een poes en willen er geen meer bij, ze hebben in de buurt al rond gevraagd of er iemand een kitten mist maar niemand mist er eentje....
Het katertje blijft maar bij hun in de tuin en miauwt errug zielig, het ziet er verder wel goed uit.
Uiteraard moest ik dat beestje even pakken en aaien, hij kroop helemaal in mijn nek om te kroelen!
Echt wild is het beestje dus niet, maar wel bang genoeg om zich niet vlug te laten pakken.
Nu regent het al de hele dag flink en dat kleine manneke houd me zo bezig!
Ik vind het zo zielig dat dat beestje zeiknat word en zit te kleumen......
Ik heb hier al een balletje opgegooid dat ik hem wel in huis wil nemen, man staat niet te springen maar vind het ook wel zielig.
Hij smsde net (is met de kids de hele dag weg) dat ik het beestje mocht halen, maar dat hij wel bang was hoe Lotje (onze poes van inmiddels 3) zal reageren. Toen Floortje (onze poes van inmiddels 2) er bij kwam was Lotje dagen over de zeik!
Ik weet nu niet goed wat te doen, help!!!

idd gewoon mee nemen, het wend meestal vrij snel... onze kater heeft 2 jonge katjes ook geaccepteerd(Hij was al zoon 10 jaar) hij vond het in het begin echt 10x niks, was er ook bang voor enzo en nu zijn t de grootste maatjes, die 2 jonge katjes werden groter, er kwam een nestje waarvan we 1 gehouden hebben, hier deed hij ook normaal tegen, papa kat van 3 jaar, de beste vriend van onze oudere kater hebben we vorige maand laten inslapen... er kwam een kat aangelopen en we hadden hem tijdelijk in mijn kamer opgevangen en foto's opgehangen bij de plek waar we hem gevonden hadden, politie en dierenasiels afgebelt enc... ondertussen nog steeds niemand die hem mist,zoekt of wat dan ook, we hebben ze 1 voor 1 naar mn kamer gebracht kijken hoe ze reageerde.. de oude kat vind het weer eens niet zo leuk maar toont geen agressie, buiten soms eens een kleine tik, echter hij is gewoon een oude knorrepot en doet dit int algemeen wel eens als ze in de verkeerde ooghoek zitten en hij t maar irritant vind. De 2 dames vinden het eng. gromde in het begin, blaasde wel eens (zijn nu 3 en 2 jaar) maar ze beginnen er nu aan te wennen, het geblaas is sins vanmorgen al weg... het gegrom ook.. ze ontwijken hem wel nog soms.. maar t gaat prima :D

sorry voor de spelfouten heb dyslectie...

True love is like good music, it can't be discribed in words, just have to experience it by yourself

Zoekt omg landgraaf vz/bijrijdpaardje, veulen ook welkom.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:27

toch nog ff zeggen :P (lees nu de reactie's) tuurlijk ik vind wel dat er nog naar asiels gebelt moet worden en kijken voor een chip.. maar je kunt zoon beestje ook niet buiten laten zitten! maar de kans is idd (met deze tijd) erg groot dat ze gedumpt is...maar een kat kan ver lopen! zeker als miss net verhuist is dan lopen ze vaak naar hun oude huis... of als ze perongelijk uitgekomen zijn kan het diertje ook uit angst ergens terecht gekomen zijn... dus ik zeg gewoon mee nemen! echter wel de komende tijd blijven zoeken.. ondanks dat bv de kater nu gemengt is met de andere katten, blijf ik verlopig nog zoeken naar de eigenaar, maar het lijkt er sterk op dat deze meneer ook gedumpt is..
PS als ze echt wild geboren is zou ze waarschijnlijk veel schuwer zijn.

sorry voor de spelfouten heb dyslectie...

True love is like good music, it can't be discribed in words, just have to experience it by yourself

Zoekt omg landgraaf vz/bijrijdpaardje, veulen ook welkom.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 18:01

RedPassion schreef:
Eerst checken of het diertje vermist is en bij de DA laten nakijken of hij een chip heeft. Als hij er goed uit ziet heeft hij misschien gewoon een huisje. Dan zijn die mensen straks ineens hun kat kwijt.

Dat zowiezo!
Ook al is er niks bekent, zodra er zich een eigenaar meld gaat het beestje daar terug naar toe.
Het beestje ziet er goed uit, maar mijn broer geeft het beestje ook brokjes, niet erg slim maar ja daar heb ik niks over te zeggen.....
Morgen gaat hij contact opnemen met dierenartsen en amevedi enzovoorts, als daar niks uit komt dan komt het kitten morgen naar ons.

/)./)
(' ; ')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 19:39

De kleine friemel is nu bij ons, de twee poezen zijn heerlijk over de zeik.....
De oudste is nog wel een beetje rustig maar de jongste helemaal over de rooie.
Hebben de kinderen al gewaarschuwd dat als er een baasje is de kleine weer weg gaat.
Tot nu toe hebben we hem Nozem gedoopt :D

/)./)
(' ; ')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie