Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight
Ambiiee schreef:Niet, vrees ik. De meeste mensen hebben echt een plaat voor de kop wat het gewicht van hun honden betreft, en geen flauw idee wat een gezond gewicht is. Mijn honden zijn veel te mager volgens een aantal mensen.......Thanks voor de tips. Gelukkig geld het niet voor mijn eigen honden. Krijg altijd complimenten over mn jack hoe hij eruit ziet.
De hond die bij ons mee loopt in de uitlaat wilt ze laten afvallen, en dat is nodig ook.. Voordat ik mijn eigen mening geef aan haar, wilde ik graag nog even de meningen van andere mensen horen. Vind ik altijd wel fijn.
Mn zus en ik lopen altijd graag in de Groene Weelde ( hoofddorp ). Manmanman... De honden die we daar allemaal zien, niet normaal. Er zijn gewoon zo weinig mensen op de wereld die op het gewicht van hun hond letten. Nou krijgen mijn honden echt wel koekjes enzo, maar let echt wel op hun gewicht. Ik vind het zelf echt mishandeling hoe dik sommige honden zijn.. Maar hoe maak je het die mensen wijs...?
Ambiiee schreef:Daar ben ik het met je eens Yamcha. De honden hier krijgen ook wel eens 1x op een dag eten, inplaats van 2x. Worden ze ook niet minder op.. Bezig houden is ook een goed ding.. Wij hebben zelf een uitlaatservice, dus nou zijn onze honden wel echt met ons op pad. Zijn de hele dag bezig. Thuis liggen ze lekker te slapen, en iedere avond hebben ze nog lekker wat te kluiven. Die vermaken zich wel
Yamcha schreef:Of gewoon geen sperziebonen voeren en je hond lekker bezig houden met wandelingen en spelen. Heeft ie geen tijd om zielig te zijn, en valt ook nog eens sneller af. Een hond is niet zo snel zielig, hoor.
Waarom zou je in vredesnaam je hond volstoppen met iets wat zijn lijf toch niet gebruikt?
Ambiiee schreef:Jij hebt er in mijn ogen een reden voor Nikki. Er zijn zo veel mensen op de wereld die een gezonde hond, die echt wel veel bewegen kan, het gewoon niet geven. En dan noem ik met name de labradors.. De labrador vind ik toch wel een ras wat echt te dik is, bij toch wel 80% van de honden denk ik..
Yamcha schreef:@ Nikki: Dan kun je niet anders. Dat vind ik nog anders wat.
De meeste honden kunnen gewoon prima bewegen Nikki, maar hebben luie en domme baasjes, die wel een hond willen, maar er geen tijd voor willen nemen. En dan vind ik het echt grote nonsensica om ze vol te proppen met iets wat ze toch niet gebruiken.
Hond vervelend? Aan het werk ermee, heeft ie geen tijd om vervelend te zijn. En dat geldt voor 90% van de honden. Die kunnen van alles, maar de baasjes zijn gewoon lui. Sperziebonen zijn wel heel vaak een quick fix.Ambiiee schreef:Jij hebt er in mijn ogen een reden voor Nikki. Er zijn zo veel mensen op de wereld die een gezonde hond, die echt wel veel bewegen kan, het gewoon niet geven. En dan noem ik met name de labradors.. De labrador vind ik toch wel een ras wat echt te dik is, bij toch wel 80% van de honden denk ik..
Juist! En dat is echt wel een ras wat niet alleen kan werken, de meeste Labs doen het ook graag
Gebruikers op dit forum: _Femkeeex, bibstertje, GoogleAdsense, GrapeshotBot, judith_irene, Larissa123, Lottekuhh_x, Najoveh, Pferdchen, SandAndOak, Sassol, Ubermetrics en 59 bezoekers