Hadden ze maar een eeuwig leven...

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

EngeltjeS

Hadden ze maar een eeuwig leven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 15:29

Aan ieder leven, komt een eind...

Volgens mij moet ik me klaar maken, op het einde van een enorm liefde hond.
De hond van mijn beste vriend/ stiefpa, is 10 jaar. Een prachtige stafford. Een lieve, vrolijke, aanhankelijke teef, die nooit van ophouden weet. En de laatste tijd, (jaar), vinden we steeds meer 'kwaaltjes'. (slechtziend, slecht horend etc.)
Nu heeft ze twee grote bulten/ pukkels/ erwten op haar poot. Ze heeft er geen last van, maar jeetje. Ergens weet je toch al: Dit is ouderdom, dit kan niet goed zijn.
Van de week gaat ze naar de dierenarts, om echt te kijken wat het is.

Maar ik ben zo bang, dat dit haar laatste jaar is.
Ze is zo enorm lief, veranderd door de laatste jaren heen.

Ze heeft verschillende baasjes gekent, maar is altijd weer 'doorgeschoven' via marktplaats naar een ander. Enorm sneu natuurlijk. Dat heeft wel impact op een dier.
Als ik haar uit laat, of even langs kom, is ze zo lief. Echt een vriendinnetje. En dan besef ik: Ik wil haar niet kwijt... Ze is gek op spelen, knuffelen, eten, wandelen, slapen. En alles wat een hond nog meer leuk vind. Ze zit gewoon geestelijk nog goed in haar vel. En haar lichaam werkt momenteel tegen...

Aarg.... ik laat in dit topic wel weten, wat de uitslag is, en hoe het verder met haar gaat.

Ik wil je niet kwijt, topper :+:

Iris82

Re: Hadden ze maar een eeuwig leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:32

Ik weet het... Je wilt zo graag dat ze nog veel langer leven. Ik heb het zelf ook met mijn hond. Is nu ook 10 en heeft in 1 jaar een baarmoederontsteking, cushing, een ruggenmergverlamming en chronische diarree gehad. Maar nog zooooo vrolijk. En zo lief. Ik hoop dat de uitslag mee valt en dat je nog lang van haar kan genieten.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

EngeltjeS

Re: Hadden ze maar een eeuwig leven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 15:33

Zo, dat is niet niks Iris82.
Wat een sterke hond, dat ze nog zo vrolijk in het leven staat.

Deze hond ook hoor, ze laat me iedere keer lachen, en genieten. En ze is altijd verbaasd, als ze met mij mag lopen. :)

kristientjjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:35

Ik hoop voor jou dat de uitslag goed is :)..
Ze zal zelf wel aangeven wanneer ze echt niet meer kan (ookal is het dan net iets te laat omdat ze meestal dan al pijn hebben)
Spijtig genoeg is het nu eenmaal zo dat dieren minder lang leven dan mensen. Terwijl sommige dieren veel beter zijn dan sommige mensen ..

Starter <3
De liefde begint met een lach, groeit met een kus, en eindigt met een traan

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:41

Aaaaaaaaaahh dat is poedersuiker dev ik hoop echt dat het nie zo mag gaan zijn :(:) ik ben er voor Y;(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:20

EngeltjeS schreef:
Zo, dat is niet niks Iris82.
Wat een sterke hond, dat ze nog zo vrolijk in het leven staat.

Deze hond ook hoor, ze laat me iedere keer lachen, en genieten. En ze is altijd verbaasd, als ze met mij mag lopen. :)

Je zou het ook niet zeggen als je het op papier hoort, maar als je haar rond ziet stuiteren (vooral als er regenplassen liggen), dan lijkt het net een pup. Rondspringend als een hertje en altijd kwispelend. Helaas ook weer een bult in haar zij ontdekt. :( Vetbult wrs dus laat m lekker zitten. Ga haar niet nog een x onder zeil brengen als het niet heel hard nodig is.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:22

Dan zal ik maar even degene zijn met een wellicht opbeurend bericht. Meestal zijn bultjes bij oudere honden gewoon talgbultjes. Kan helemaal geen kwaad. Mijn york zit er inmiddels vol mee en is ruim 15 jaar oud. Laat de DA er even naar kijken, maar haal je nog niet allerhande vreselijke kwalen in je hoofd ;)
Ik ben met mijn york al 3 jaar bang dat het haar laatste jaar is, maar ze is er nog steeds :D

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie