Hond verstopt zichzelf

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Leslie90

Hond verstopt zichzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 00:24

Wat is dit nou..

Mijn Chihuahua teefje Shakira van 4 jaar lag lekker op de bank te slapen, vanuit het niets gaat ze naar een hoekje. Helemaal angstig en beduusd, ik denk haar te kennen en dit doet ze altijd als ze moet spugen. Ik zat dus eigenlijk te wachten op het geluid, maar die kwam maar niet.
Besloot haar even met rust te laten, ze gaat niet voor niets apart van mij en de andere honden. Half uur later nog geen Shakira, maar ook niet meer in het hoekje. Ik ga dus zoeken en vind haar uiteindelijk helemaal over de rooie onder de verwarming. Heb haar bij me geroepen en ze kwam wel meteen heel zielig naar me toe. Nu zit ze dus boven op me lip en is niet meer bij me weg te slaan alsof ze troost zoekt. Ze ligt nu weer te slapen.

Ik denk zelf dat ze zich gewoon niet zo lekker voelt en wou spugen maar dat kwam maar niet, uiteraard als dit gedrag zo blijft moet ze even een bezoekje doen aan de DA.
Maar waarom moet ze zich in hemelsnaam gaan verstoppen? alsof ik boos op haar ga worden! :n
Weet iemand hier meer over te vertellen?

anneliesdj

Re: Hond verstopt zichzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:29

Verstoppen is een normale reactie als een dier kwetsbaar is (dus ziek/beroerd). Als het zo blijft zou ik er maar even mee naar de DA gaan, valt je verder niets op aan haar?

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 00:33

Oke, nee verder valt me niets op aan haar. Ja ze trilt, met haar oortjes plat in haar nek, en van die grote zielige oogjes. Ze liep ook steeds te smakken dus het leek erop dat ze misselijk was.

Wat me wel opvalt, na haar nestje is ze rustig geworden. Maar dat heb ik wel vaker gelezen dat dat kan.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:41

Ze zal zich idd niet lekker voelen. Als je echt denkt dat er wat aan de hand is, gewoon de DA bellen :j Desnoods gewoon even voor advies, leg d'r gedrag gewoon even voor, DA zegt zelf wel of je beter langs moet komen of gewoon even tot morgen kunt wachten :j

Ik had het vorige week met mijn hondje ook hoor, die liep om half 12 's avonds een beetje kokhalsgeluiden te maken maar moest/kon niet echt overgeven. Verder was ie levendig zat.. Toch maar even de DA gebeld, en dat was maar goed ook, want meneer had dus een maagkanteling := (ja, ik dacht ook dat dat alleen maar bij grote rassen voorkwam :+ ) We waren er gelukkig vroeg bij, maar ik ben maar wat blij dat we niet even tot de volgende ochtend gewacht hebben..

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:44

Ze zal zich inderdaad niet zo lekker voelen. Mijn hond verstopt zich dan ook en doet dan ook alsof ik enorm boos ga worden - ben er nog nooit boos om geweest. Hij vertoont hetzelfde gedrag als hij 's nachts naar buiten moet, als we dan weer binnen komen gaat ie ook in een hoekje zitten en wachten tot ik uit m'n dak ga, ben ik ook nog nooit boos om geworden ...

Als het zo blijft zou ik inderdaad even de dierenarts bellen, dan zou het heel goed kunnen dat er iets dwars zit maar dat ze het zelf niet op kan lossen.

Mirror mirror on the wall, who's the prettiest of all?
INKREDIBLE TATTOO'S @ HOOFDDORP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:41

Leslie90 schreef:
Oke, nee verder valt me niets op aan haar. Ja ze trilt, met haar oortjes plat in haar nek, en van die grote zielige oogjes. Ze liep ook steeds te smakken dus het leek erop dat ze misselijk was.

Wat me wel opvalt, na haar nestje is ze rustig geworden. Maar dat heb ik wel vaker gelezen dat dat kan.

Dan heeft ze pijn. Tongelen, trillen, oren plat......

DA bellen!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 12:05

Het is een Chihuahua :Y) ze trilt altijd.

Ze is nu weer rustig en maakt zoals vanouds weer ruzie met dochter _O-

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:10

Chihuahua's horen ook niet normaliter te trillen ;) Ik heb een chi gehad en die trilde nooit tenzij ze haar temparatuur niet goed op peil hield of niet goed was!

Het kan ook een moment van misselijkheid geweest zijn, is het volgens jouw DA normaal dat ze zoveel spuugt? Klinkt mij nogal raar in de oren :') Hoe is het met het nestje :D

www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 12:15

Oke, maar ze trilt dus ook als ze tijdens het eten niets krijgt :') als je dan op zielige toon gaat praten tegen haar, gaat ze nog harder trillen.

Ze spuugt niet zóveel, laatste keer dat ze heeft gespuugd is zeker 2 jaar geleden tijdens een feestje :P haar vis geven is niet zo slim.
Alle pups zijn 5 maanden geleden al uitgevlogen :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:44

Yamcha schreef:
Leslie90 schreef:

Dan heeft ze pijn. Tongelen, trillen, oren plat......

DA bellen!

Klopt!
Chi's horen eigenlijk niet te trillen, als ze dat wel doen heb je een erg nerveuze ;)

Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 14:51

Tuurlijk trillen Chihuahua's wel, met name als ze opgewonden raken van iets ;) zoals dat ene stukje eten, ''stel je voor dat ik het niet krijg!'' |(
Chihuahua's zijn bibber hondjes, en dat kan van alles zijn. Maar nerveus is ze iig nooit geweest.

Nu slaapt ze en trilt ze ook niet, maar o wee als ik nu chips ga eten. Dan trillen we er lekker op los hoor :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:56

Dan heb je wel een erg nerveuze Chi, want trillen is absoluut niet normaal.
Ook de mate waarin ze pijn aangaf vanmiddag vind ik zorgelijk. Ik zou het toch even heel goed in de gaten houden, want een hond die zo doet heeft niet een beetje pijn, namelijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 01:13

Leslie90 schreef:
Tuurlijk trillen Chihuahua's wel, met name als ze opgewonden raken van iets ;) zoals dat ene stukje eten, ''stel je voor dat ik het niet krijg!'' |(

Dat is dus wel nervositeit/opwinding.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 01:16

Opwinding :j
Ze is nu weer rustig en levendig. Speelt weer en hangt zoals altijd de bitch uit en maakt ruzie met dochterlief :+ voor mij een teken dat er niets meer aan de hand is.
Dit deed ze voor de eerste keer, maar als het nog een keer gebeurd hang ik wel meteen bij de DA aan de telefoon.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie