Zieke, oude caaf.

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

maaikemuis

Zieke, oude caaf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 12:33

Hallo allemaal,

Beneden zit op dit moment een caaf heel zielig te zijn. Weet even niet zo goed wat ik ermee moet, vandaar dat ik jullie hulp inschakel.

Miep is inmiddels 6.5 jaar oud en is recentelijk haar zusje verloren (wees gerust, er zijn 2 ukkies bij gekomen, ze zit niet alleen). Een aantal weken geleden begon ze opeens rustiger te worden, leek niet lekker in haar vel te zitten. De DA vertelde mij dat ze moeite had met ademhalen en heeft toen antibiotica voorgeschreven. De kuur is zojuist afgelopen maar de afgelopen weken gaat het alleen maar slechter. Ze heeft een hoorbare ademhaling en loopt motorisch nu echt als een oud vrouwtje. Ze knabbelt nog wat aan het hooi, maar verder zondert ze zich steeds verder af.

Ik ben bang dat ze gewoon oud is en dat ze langzaam sterft. De DA heeft al aangegeven niet zoveel voor haar te kunnen betekeken. Wat nu, is mijn vraag? Ritje naar de DA en haar in laten slapen, of gewoon lekker in haar vertrouwde omgeving laten gaan waar ze zich onder haar theedoek terug kan trekken? En zou ik het nog iets makkelijker voor haar kunnen maken?

Liefs,

Maaike

KarinW86

Re: Zieke, oude caaf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:34

Ik zou het dan eerlijk houden voor het beestje en in laten slapen.... Als de ademhaling zo slecht is lijkt het me ook neit echt fijn voor het beestje

♥ Levi ♥ 09/10/11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:36

je gevoel nagaan, ik heb dit 1.5 week geleden met mijn konijn gehad die was 14. toen wist ik op een gegeven moment dat het genoeg was.
Ik zag het aan dr gedrag en dr lichaamstaal, zo kende ik mijn konijn niet.Dan zou ik hem in zijn hokje laten zitten voor mijzelf, en dat vond ik niet fair naar het dier toe dus heb savonds laat de DA gebeld.
Sterkte met je besluit.

maaikemuis

Re: Zieke, oude caaf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 17:47

Een kleine update: Zojuist is Miepje overleden. Ik heb besloten dat het zo niet langer ging en dat ze onnodig leed en heb haar dan ook in laten slapen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:49

Goede keus gemaakt maar wel heel verdrietig voor je! Sterkte :(:)

rust zacht lief zusje van me, 2011

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie