Kauwende poes

Moderators: Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jess1989

Kauwende poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 15:41

Ik heb geen flauw idee hoe het zit met jonge katjes. Aangezien ik meestal de oude en verwaarloosde dieren uit het asiel haal.
Dit keer nam ik een kitten van ongeveer 5 maanden mee naar huis.
Alles is helemaal goed gegaan hoor! En ze is nu ongeveer 1,5 jaar.

Nu begint ze alleen te kauwen op vanalles en nog wat!! :? Ik zat vandaag op de bank, met een hoofdkussentje onder mijn arm, zit ze op het hoekje te kauwen. Dus ik duw dr koppie weg, zo van: niet doen! Begint ze op een plastic bakje wat naast mij stond te kauwen.
Laatst zag ik haar ook al op het puntje van mijn vouwgordijn (die naar beneden was) kauwen!

Nu denk ik zelf dat dit komt omdat ze tandjes wisselt, maar zoals gezegd heb ik niet veel kennis van de eerste jaren van een kat, dus ik heb geen idee of ze inderdaad met 1,5 tandjes gaan wisselen of last krijgen van de tandjes.

Of is dit gewoon verveling en speelsheid dat ze op dingen knaagt? :oo

(Ze zit momenteel nog binnen, omdat ik net 6 weken geleden ben verhuisd. Nu weet ik dat katten dan wel al naar buiten mogen, maar dit betreft een poes die buiten is geboren en daarna vrij snel van haar moeder gescheiden is en alleen gezworven heeft. Ze is dus totaal niet te pakken (alleen door mij) en ontzettend schuw. Vandaar dat ik haar graag nog iets langer binnen houd.)

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:58

Oei ik denk dat je een lastig probleem hebt. Poezen wisselen als ze ongeveer 6 maanden zijn. Dus wisselen zal het niet zijn. Ik denk eerder dat ze zich verveelt of dat ze een probleem met haar gebit heeft. Je zou eens kunnen proberen om haar te laten schrikken als ze het weer doet door bijvoorbeeld haar nat te spuiten met een plantenspuit op het moment dat ze ergens op kauwt. Als je dat een paar keer doet leert ze het wel af hoor. succes

Dus.....

sazsie

Re: Kauwende poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:59

Misschien iets van kattengras neerzetten, zodat ze daar lekker op kan kauwen?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:21

Je hebt inderdaad kans dat ze last heeft van haar gebit, dat kan alleen de dierenarts beoordelen.
Mijn kat sabbelt overal op, sommige katten hebben gewoon een vreemde tik :+

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 17:36

@Bengels: hehe, ik gooi altijd een kussen naar de koppie toe! Wil het al nooit met mijn handen doen, juist omdat ze al zo schuw is. Alleen als ze in mn hand bijt, dan krijgt ze een tik.

@Sazsie: daar gebruikt ze tot mijn grote spijt mijn huidige planten voor! Lijkt wel een slagveld....

@Nikki: ik kijk het even aan als ze straks naar buiten gaat (ze jaagt graag, vanachter het raam momenteel), blijft ze het doen dan zal ik even met dr naar de dierenarts gaan

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie