Mizora schreef:Neej schreef:Vrouwtje wat bij ons in het gebied loopt heeft er ook eentje. Als pup wel een leuk ding, ze wordt nu alleen groter en of het door het vrouwtje komt of niet dat weet ik niet, maar ze groeit niet uit d'r puppengedrag. Ze heeft een mega-plaat voor d'r kop, is verschríkkelijk opdringerig naar andere honden, weet van geen ophouden en ik zit er echt op te wachten dat ze nog een keer flink te pakken genomen wordt door een hond die het eens zat is dat ze in z'n oren hangt.
Maargoed, misschien is dat ook wel een beetje de schuld van het baasje want die heeft ook totaal geen idee waar ze mee bezig is hoor
Het is de combinatie van geen persoonlijke ruimte en plaat voor de kop van de labrador, de joligheid van de poedel en het nooit volwassen worden van de castratie (want ze verwijderen de eierstokken) op zeer jonge leeftijd (voor verkoop, dus meestal voor 8 weken).
Dus nee, echt castratie en geen sterilisatie op die leeftijd, en dat vind ik voor een ras met risico op hd zeer ernstig (en sowieso ben ik er geen voorstander van, o.a. door het eeuwige puppiegedrag en de grote kans op incontinentie later bij teven).
Ik snap niet hoe een aus. labradoodle: een kruising tussen een poedel (800€), labrador (800€) en een beetje cocker spaniel (engels en amerikaans, volgens mij ook vergelijkbaar qua pupprijs), een prijs van 2500€ kan rechtvaardigen.
Ik raad een poedel aan voor vrijwel alle mensen die een labradoodle willen. Het zijn gezonde rassen (alle maten zijn verschillende rassen) en ze hebben een fijn karakter.
hier kan ik me alleen maar.compleet bij aansluiten!