[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:49

Het is jammer dat grote poedels veelal tegen de bovengrens of zelfs ruim boven de bovengrens gefokt worden inderdaad. Ze mogen officieel maximaal 60cm zijn met uitloop naar 63cm (ondermaat is 45cm), maar 65-70cm is niet ongebruikelijk en ik heb er zelfs een keer één van 75cm gezien (gemeten door de eigenaar).

Anderzijds worden de middenslagjes vaak juist weer tegen de ondermaat gefokt, dus meer 35cm dan 45cm. Ik heb nu een middenslag van 40cm en dat vind ik een mooi maatje. Ze weegt 10kg.

Want dat is wel zo bij poedels, ze wegen niet veel. Die van 65cm weegt ook maar een 18-20kg.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.


Evel_KnievelJarig

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:20

Kaus schreef:
Ik zou een Hollandse herder absoluut niet doen :oo := Dat zijn enorm actieve werkhonden die je echt niet tevreden gaat stellen met alleen wandelen. Die gaat dagelijks willen werken en trainen.


Had nergens van haar gelezen dat zij alleen een ommetje wilde maken met de hond.

Galaika schreef:
Wij zoeken een hond tussen de 30 en 70 centimeter. Liefst geen allemansvriend, enigszins baasgericht. We zoeken een gevoelige maar stabiele hond, aangezien ik een angststoornis heb en een hond zoek die daar enigszins op in kan spelen. Ik wil ermee naar de hondenschool, puppycursus gaan we zeker dan i.v.m eerste hond. Als de hond groter is zou ik graag verder gaan, met wat maakt eigenlijk niet uit, afhankelijk van wat de hond aanbied.


In alle bovenstaande criteria kan ik een HH prima plaatsen. Een HH is ook voor veel soorten bezigheden te porren. Ik zou mijn HH (maar goed dat is er maar eentje) niet als overactieve werkhond omschrijven die geen dag zonder werken kan. Ligt natuurlijk ook heel erg aan waar je het dier vandaan haalt. Een knpv gerichte fokker of een gezinshond gerichte fokker.

Galaika

Berichten: 593
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:52

Ik denk dat het (nog) geen herder word. Wel mooie en leuke honden bij de juiste baasjes.

Vinden jullie dat een berner sennen nog bij mij zou passen? Buiten dat zij minder geschikt zijn voor agility. Familie van mij hebben al sinds ik me kan herinneren een berner en ik ben er echt verliefd op. Fokker waar zij vandaan komt fokt heel gezonde honden en ze worden vrijwel altijd minimum 12 jaar...

Billy1970

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:05

Berners zijn wel enorm fijne honden qua karakter, ik heb er zelf nu 2 gehad en dat waren beiden super lieve en makkelijke honden in de zin van vriendelijk, geen agressie naar mens of dier en ook goed mee te nemen altijd naar de paarden. Geen jacht drang in elk geval... Maar zo ongeveer na het 5e of 6e jaar worden het wel vaak wat minder actieve honden omdat ze dan al middelbaar zijn qua leeftijd. Dus als je tot op late leeftijd actieve dingen wilt blijven doen is een Berner misschien weer niet helemaal je hond. En tegenwoordig is de gemiddelde leeftijd iets van 7 jaar of zo en is gezondheid in het ras ver te zoeken, ik ben in mijn omgeving iets te veel gevallen van jong overleden Berners tegen gekomen, meestal aan lymfeklier kanker. Dat is dan ook de reden dat wij nu niet weer een Berner hebben gekozen ook.

Houden van is soms ook loslaten.......
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1375384

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:18

De hond moet niet los kunnen lopen toch? Wat vind je van een windhond? Zijn over het algemeen wel vrij stabiel (toch diegene die ik ken), leergierig met soms een koppig kantje, kunnen lange wandelingen maken maar vinden het ook prima om gewoon rustig op de bank te liggen.
Sommige kunnen trouwens wel loslopen, maar je moet er niet altijd op rekenen.

Minimum 12 lijkt mij persoonlijk erg sterk voor een berner.. := Zijn leuke honden denk ik, alleen spijtig dat ze zo ongezond zijn.

Ik zie wel dat je pas 13 bent, wie zal de hond opvoeden?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 05:59

DezeNaam schreef:
De hond moet niet los kunnen lopen toch? Wat vind je van een windhond? Zijn over het algemeen wel vrij stabiel (toch diegene die ik ken), leergierig met soms een koppig kantje, kunnen lange wandelingen maken maar vinden het ook prima om gewoon rustig op de bank te liggen.
Sommige kunnen trouwens wel loslopen, maar je moet er niet altijd op rekenen.


Let dan wel op wélk windhonden-ras. Greyhounds, whippets en galgo's zijn bijv echt prima geschikt als huishond, en als ze het gewend zijn leven ze ook prima samen met andere dieren. Bij bijv de barzoi kan dat wel anders liggen, die zijn veel terughoudender dan de eerder genoemde rassen. En een Italiaans windhondje is, zeker als pup, erg fragiel, en daarmee wil je dan weer uitkijken als er kinderen of grotere honden in het gezin aanwezig zijn - een pootje is zo gebroken.

Kortom, de ene windhond is écht de andere niet... Een border collie is ook geen Duitse herder, maar het zijn wel beiden honden uit de categorie 'herders en veedrijvers'. Als gezinshond zou ik het van de windhonden dus zelf op een greyhound, whippet of galgo houden.

Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 07:16

Bij het advies over de windhond sluit ik me aan! De meer "oosterse" types maar idd ook de barsoi, vallen toch wel in de categorie "apart".
Ik vind windhonden gewéldig maar hoe dan ook, het blijven gevoelige honden en daar moet je mee omkunnen.

Don't take anything for granted

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 07:26

Lukasje schreef:
Bij het advies over de windhond sluit ik me aan! De meer "oosterse" types maar idd ook de barsoi, vallen toch wel in de categorie "apart".
Ik vind windhonden gewéldig maar hoe dan ook, het blijven gevoelige honden en daar moet je mee omkunnen.


Ik vind ze ook geweldig, en zou voor mezelf ook zeker een whippet, galgo of greyhound overwegen. Of de (niet-erkende) silken windsprite. Maar ik zou me niet snel wagen aan een barzoi of azawakh bijvoorbeeld.

Nu heb ik nu een podengo (niet zuiver), en ook die zijn niet per se heel makkelijk. Loslopen is géén optie, en ze jagen over het algemeen vrij fel op knagers en vogels - mijn kippen zijn dus absoluut niet veilig als ze niet in hun ren zitten (en daarom zitten ze dus altijd in de ren als de hond buiten is).
Voor mij wel de ideale hond overigens: in huis een enorme 'couch potato' en buiten lekker actief, ook op lange wandelingen. Enorm kindvriendelijk, nul agressie.
Maar ook die zijn voor veel mensen niet ideaal: de meeste mensen willen toch een hond die los kan lopen hè...

Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:12

Een azawakh <3 , maar inderdaad, nu noem je wat :roll:

Vaak wordt ook vergeten dat windhonden jachthonden zijn, "killers". Nee ze werden niet ingezet om te pointen of om geschoten wild uit het water te halen. Windhonden gaan zelf achter de prooi aan, vangen èn doden. Dàt is het instinct van die zachte couch potato.
Mijn klein "schattig" italiaantje draait er zijn frêle pootje niet voor om om een konijn te pakken, met een nekslag te doden en vervolgens heerlijk op te peuzelen :9 .

Don't take anything for granted

Eloya

Berichten: 5158
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:58

Een galgo is een erg fijne huishond maar jacht instinct zit er vaak wel in, ook bij katten maar dit verschilt per hond, en idd wat lukasje zegt ook echt doden niet alleen opzoeken/jagen van dieren. mijn galgo kan uren op de bank liggen en is blij met de ene dag een ommetje van 30 min, maar als ik 3 uur wil wandelen wandelt die ook net zo graag mee. loslopen alleen omheind en hoog genoeg. in zijn jonge jaren sprong hij zo over 1.80 meter heen als die wou. nu is die 10.5 en doet die dat niet meer
Eloy is ook heel goed met andere honden en kent de honden taal heel goed, vooral met puppies heel zachtaardig. Maar hij geeft wel grenzen aan.
Windhonden hebben vaak ook een langere levensverwachting. 15 a 16 heb ik al redelijk vaak gehoord. Maar ook wel jonger natuurlijk

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:26

Je kan ook een oudere windhond kopen (oud als in niet meer pup), dan kan je soms al weten of ze los kunnen lopen of niet.
Een van mijn wandelhonden is liep vroeger op de 'baan', maar de eigenaar deed hem weg omdat hij niet presteerde op de baan (werd gek in de starthokken). En deze hond gewoon loslopen, gaat nergens achteraan, kijkt in het bos niet eens naar voorbijlopende eekhoorns of vliegende vogels. Is echt een hele leuke hond.
Deze hond komt dus wel gewoon uit België, heb je al iets meer achtergrondinformatie ook. Maar als de hond niet los moet kunnen lopen kan je ook prima een uit een ander land adopteren of een pup nemen.

(Al vind ik wel dat sommige adoptiebureau's nogal hoge eisen hebben, persoonlijk zou ik het niet leuk vinden om zo gecontroleerd te worden als in; binnen een jaar komen we nog eens langs om te kijken hoe het gaat.)

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:37

Er staan mega veel windhondsoorten op marktplaats van stichtingen. Maar hou rekening met ontsnappen, uitbreken, jagen en niet los kunnen lopen. De meesten moet je echt aan een speciaal tuig doen in het begin, een windhond is zo uit een normaal tuig ontsnapt namelijk :D

Windhonden zijn wel erg verschillend idd. Vooral de westerse en oosterse rassen zit al een enorm verschil in. Een andere manier van opvoeden, een andere manier om mee om te gaan etc.

Een Oosterse windhond is een slag apart. :D Daar moet je echt van houden en tegen kunnen. Het zijn meer de katten onder de honden: doen vooral waar ze zelf zin in hebben en willen overwegen om te luisteren als ze daar zelf zin in hebben. :D

En het jagen idd, hou daar rekening mee. :D
Zoals genoemd zijn het idd erg gevoelige honden. Daar moet je ook mee om kunnen gaan :j


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl

Galaika

Berichten: 593
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:37

Ik dacht juist dat windhonden wel los moesten kunnen rennen, omdat ze anders te weinig energie kwijt kunnen.. indien dit niet nodig is lijkt een Galgo ook zeker een optie te zijn, buiten dat ze vaak wel erg groot zijn.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:40

Windhonden hebben er wel behoefte aan om eens een sprint te kunnen maken ja, maar aangezien veel windhonden niet los kunnen ga je daarvoor best naar een omheind losloopveld.
Er zijn ook kleinere soorten windhonden, zoals de whippet, een middenmaat.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:29

Ja, ze moeten zeker los kunnen rennen. Zahra heeft het ook echt nodig om te kunnen racen. Dat kan dus wel een lastig dingetje zijn als je hond niet los kan lopen.


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:57

Onze whippet kan gelukkig goed loslopensr heeft zeker haar rennetje wel nodig. Die wordt ronduit vervelend als ze niet af en toe de benen kan strekken. Wel op een wondhondenmanier trouwens. Heel anders dan een herder oid.

Windhonden, en zeker whippets, kunnen wel heel gevoelig zijn. Ik zou die eigenlijk alleen aanraden in een stabiele situatie omdat ze zelf niet altijd stabiel zijn. Ik vind een gevoelige hond bij prychische klachten ook wel een dingetje. Liever juist een heel stabiel iets.

Show a little faith, there's magic in the night

Galaika

Berichten: 593
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:09

Bonna schreef:
Onze whippet kan gelukkig goed loslopensr heeft zeker haar rennetje wel nodig. Die wordt ronduit vervelend als ze niet af en toe de benen kan strekken. Wel op een wondhondenmanier trouwens. Heel anders dan een herder oid.

Windhonden, en zeker whippets, kunnen wel heel gevoelig zijn. Ik zou die eigenlijk alleen aanraden in een stabiele situatie omdat ze zelf niet altijd stabiel zijn. Ik vind een gevoelige hond bij prychische klachten ook wel een dingetje. Liever juist een heel stabiel iets.


En wat raad je dan wel aan?

Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:11

Ik denk dat een whippet, op een uitzondering na, nog de minst gevoelige is ...

Nu ja, windhonden zijn heerlijke honden voor de liefhebbers.

Don't take anything for granted

Nikass

Berichten: 16556
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:05

Ik vind whippets de meest "makkelijke" windhonden en ken er ook veel die los lopen.
Ik heb ook wel ervaring met de andere windhonden dat ze "snappen" als in: andere honden in de flank bijten. Spel wordt algauw jagen.
Ik ken ook veel podenco mixjes uit Spanje. Stuk voor stuk vrolijke lieverds maar in meer of mindere mate hebben ze wel jachtinstinct inderdaad.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:26

De whippet waarmee ik wandel kan inderdaad ook gewoon loslopen. Ik vind het eigenlijk echt geen gevoelige honden hoor... Heb zelf nogal de negatieve gewoonte om al snel een strengere stem op te zetten (als in zwaar, niet schreeuwen) maar daar geeft hij geen fluit om hoor, steekt gewoon zijn middelvinger op en doet verder waar hij mee bezig was. :+

Wel is deze nogal een speciaal geval, als de eigenaar moet wenen bijvoorbeeld zal de hond echt niet komen troosten, hij gaat dan gewoon in zijn bench liggen een paar kamers verder... :') Weet niet of dit typisch is voor het ras tho.. _O-

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 06:06

Limoen schreef:
Er staan mega veel windhondsoorten op marktplaats van stichtingen. Maar hou rekening met ontsnappen, uitbreken, jagen en niet los kunnen lopen. De meesten moet je echt aan een speciaal tuig doen in het begin, een windhond is zo uit een normaal tuig ontsnapt namelijk :D

Windhonden zijn wel erg verschillend idd. Vooral de westerse en oosterse rassen zit al een enorm verschil in. Een andere manier van opvoeden, een andere manier om mee om te gaan etc.

Een Oosterse windhond is een slag apart. :D Daar moet je echt van houden en tegen kunnen. Het zijn meer de katten onder de honden: doen vooral waar ze zelf zin in hebben en willen overwegen om te luisteren als ze daar zelf zin in hebben. :D

En het jagen idd, hou daar rekening mee. :D
Zoals genoemd zijn het idd erg gevoelige honden. Daar moet je ook mee om kunnen gaan :j


Jep, veel windhonden van stichtingen zijn natuurlijk niet in de beste omstandigheden opgegroeid. Zal qua weglopen anders zijn wanneer je ze als pup krijgt en volledig zelf kunt opvoeden. Mijn tante heeft 3 galgo's gehad van stichtingen in totaal. De eerste twee een tijdje tegelijkertijd. Ze woonde toen in Frankrijk. Kreeg ze op een gegeven moment een telefoontje: de honden waren een kilometer of 50 (!!) van huis. We waren ze net 2,5-3 uur kwijt... :j

Niet stout ofzo, maar ja, het hek was niet zo hoog en er viel zó veel te zien aan de andere kant van het hek... De derde kon overigens prima los.

Oosterse windhonden, tjah, dat is een eigen wereld he? Ze zijn met een reden zo gefokt, maar als je gewend bent aan west-Europa, waar ik denk dat podenco/go's zo'n beetje de meest eigengereide zijn (wat wil je, als je jaagt op zicht, oren en geur), dan moet je wel héél zeker weten dat je zo'n Oosterse windhond wil denk ik? Ik vermoed dat na mijn pod een eventuele whippet of greyhound best een makkie zou zijn qua opvoeden. Maar ik zou een Oosterse niet zo aandurven als gezinshond.

Mijn pod is inderdaad (halfwindhond dus) wel erg gevoelig. 'Boe' roepen is al te veel. Je bereikt ook he-le-maal niets bij hem door boos te worden. Dan wordt hij óf heeeeeeel klein, óf hij loopt weg. Werk aan je paai-technieken bij zulke honden :P

Dat gezegd hebbende: ze zijn zó lief! Mijn hond is nu 2,5 en wij hebben buurkindjes van 4 en 6. Hond heb ik inmiddels 2 jaar, dus buurkindjes waren toen 2 en 4. De hond heeft echt ALTIJD engelengeduld met die kinderen (nooit zonder toezicht he!), hij wéét waar ze behoefte aan hebben. Ook met mensen met autisme is hij uitermate voorzichtig. Terwijl hij écht écht écht wel flink kan spelen, rennen, zich druk maken - elke dag zéker een keer de gekke tien minuten, waarin hij alleen maar heel hard wil rennen en uitdagen. Maar zélfs dan gaat hij niet zo in zijn spel op dat hij lomp wordt. Hij blijft zacht, voorzichtig met aanpakken van speelgoed, etc.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 06:36

Ik vind mijn Saluki ook de meest fantastische hond ooit :D <3 Maar wj wisten 100% zeker waar we aan begonnen. Dat we een hond konden krijgen die niet los kon ivm jagen, dat we een hond kregen die niet zou luisteren, die je niets kan leren, die je met een lief stemmetje moet benaderen, die alleen op de bank wil liggen, die niet in de regen naar buiten wil, die niet achter balletje aanrent maar alleen achter konijnen, die angstig en terughoudend is naar vreemden etc.

Gelukkig is onze Saluki-dame zó goed uitgepakt dat ze het tegenovergestelde hiervan is ongeveer _O- Maar daar hebben we bijzonder geluk mee gehad. Het had ook anders kunnen zijn en dat hadden we ook goed gevonden. Ze is echt geweldig <3 :D

Ik vind het specifieke karakter zo mooi. Je lacht je soms slap om die hond. Doe je gigantisch je best om haar enthousiast te begroeten. Ze kijkt je kort aan, rolt nog net niet met haar ogen en loopt weg. :') Dat soort dingen. Ze doet echt volledig haar eigen ding en wanneer zíj zin heeft om enthousiast te doen is ze het.


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:14

Limoen schreef:
Ik vind mijn Saluki ook de meest fantastische hond ooit :D <3 Maar wj wisten 100% zeker waar we aan begonnen. Dat we een hond konden krijgen die niet los kon ivm jagen, dat we een hond kregen die niet zou luisteren, die je niets kan leren, die je met een lief stemmetje moet benaderen, die alleen op de bank wil liggen, die niet in de regen naar buiten wil, die niet achter balletje aanrent maar alleen achter konijnen, die angstig en terughoudend is naar vreemden etc.

Gelukkig is onze Saluki-dame zó goed uitgepakt dat ze het tegenovergestelde hiervan is ongeveer _O- Maar daar hebben we bijzonder geluk mee gehad. Het had ook anders kunnen zijn en dat hadden we ook goed gevonden. Ze is echt geweldig <3 :D

Ik vind het specifieke karakter zo mooi. Je lacht je soms slap om die hond. Doe je gigantisch je best om haar enthousiast te begroeten. Ze kijkt je kort aan, rolt nog net niet met haar ogen en loopt weg. :') Dat soort dingen. Ze doet echt volledig haar eigen ding en wanneer zíj zin heeft om enthousiast te doen is ze het.


Ja, duidelijk anders dan een westerse windhond dus! Dat zijn ook geen prototype 'luisterhonden' natuurlijk, maar je straal negeren, dát ken ik niet. Meer het 'net zolang met hun koppie tegen je hand stoten en je met grote ogen smekend aan kijken tot je wél gaat aaien, en er niet meer mee stopt' ;) Dát ken ik wel van veel windhonden.

Hoewel ik dan wel moet zeggen dat mijn pod weliswaar altijd aandacht komt vragen (en dus ook nauwelijks terughoudend is naar vreemden), maar anderzijds ook rustig naar zijn bench kan gaan en ik hem dan uren kwijt ben, omdat het vandaag 'niet een dag was om gezellig op de bank erbij te komen liggen', maar een 'ik lig in mijn eentje in de bench' dag. Zulke dingen. En dat die balletjes leuk vindt, tót er een prooidier in vizier komt (meestal vogels). En nee, die kan écht écht écht niet los, want prooidieren zijn altijd interessanter dan baasjes. Na 9 jaar met een spaniel was dat wel even wennen :D Nou is een pod weer anders dan een echte windhond natuurlijk. Geloof dat het een beetje is 'westerse windhond' - 'halfwindhond' - 'oosterse windhond' qua benaderbaarheid, training en gemak :)

Met een pod krijg je ook leuke reacties bij hondenscholen 'ja, je mag het proberen hoor.... maar ja, over het algemeen doen ze het gewoon echt slecht op gehoorzaamheid / agility / flyball. Het zijn extreem zelfstandige honden he...' Podjelief heeft beginners en gevorderden 1 keurig gehaald, en ik ben zo'n eigenwijsje die agility nu op het verlanglijstje heeft staan... We mogen in ieder geval kómen, dat is al iets. (Ach, onze spaniel was de hondenschool destijds ook niet van gecharmeerd. Als hondenschoolhouders zelf vaak niet verder komen dan goldens of herders (even overdreven gesteld natuurlijk), dan snap ik dat ook wel ergens. Beagle van mijn neef zagen ze ook liever gaan dan komen op cursus...)

Jullie hebben dan gelukkig wel een heel bewuste keuze gemaakt. Als je zo'n hond per toeval treft, en denkt 'ach, hond is hond', en verwacht dat je er een soort border collie, herder of labrador aan hebt - ook al zijn die ook enorm verschillend natuurlijk -, dan kom je toch van een koude kermis thuis denk ik ;)

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:10

Haha, dat is inderdaad weer anders ja.
Zahra kan overigens ook een hele dag in de bench liggen wat je beschrijft. Maar ze kan ook juist heel veel aandacht vragen :') Regelmatig dat ik even moet werken achter de iMac en dat ze eraan komt, neus onder m'n arm en hoppa daar vliegt m'n arm met muis door de lucht _O- 'Aandacht baas. Nu.' En ze kan ook voor je gaan zitten je gewoon de hele tijd met een heel strak gezicht aankijken. :') _O-

Zahra kan tot nu toe altijd wel los. Behalve met andere honden, daar is ze bang voor en dan zou ze wegrennen. Tot nu toe jaagt ze niet.


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl

Nikass

Berichten: 16556
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:22

Limoen schreef:
Regelmatig dat ik even moet werken achter de iMac en dat ze eraan komt, neus onder m'n arm en hoppa daar vliegt m'n arm met muis door de lucht _O- 'Aandacht baas. Nu.' En ze kan ook voor je gaan zitten je gewoon de hele tijd met een heel strak gezicht aankijken. :') _O-


Dit doet mijn Spaanse dame ook ;)
Maar die heeft geen oosters bloed hoor <<)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers