[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:39

akishino schreef:
Ik heb het topic een beetje doorgespit en ben al maanden aan het brainstormen en oriënteren, maar wil graag wat andere input over de aanschaf van een rashond. En dan vooral welk ras. Ik hoop dat jullie met wat ideeën komen om mijn zoektocht naar het juiste ras makkelijker te maken.

Wij (man en ik, en inmiddels twee kinderen van 7 en 8) hebben al 15 jaar akita's. Honden met een karakter waar ik van houd, goed opgevoed dus nooit problemen gehad. Onze teef is inmiddels 11 jaar en blijft gewoon tot haar laatste adem bij ons hoor, maar we willen naar een ander ras overstappen en de rede is dat we een iets kleiner ras willen, geen 60+ cm meer en een ras die ik wat beter gemotiveerd krijg voor bijvoorbeeld behendigheid.
Ik heb een aantal rassen in gedachten, maar ben heel benieuwd of jullie nog andere ideeën hebben.

Een hond tussen de 30 en 50 cm (ongeveer)
Zelfstandig
Gehoorzaam maar niet slaafs
Honkvast (geen wegloper)
Energiek maar met een "uitknop"
Tikje eigenwijs mag best.
Moedig en niet nerveus.
Moet in een gezin met kinderen kunnen, waar mensen in en uit lopen, mag best wat terughoudend zijn naar vreemden, maar geen agressie.
Hij hoeft niet met elke vreemde hond op te kunnen schieten, maar wel in een vaste roedel kunnen.
Ik houd niet van elke dag borstelen, maar vindt het geen probleem dat er tijdens de rui flink wat haren uitkomen en er wel elke dag een borstel doorheen moet.

Wat kunnen wij bieden:
Een liefdevol huis met veel aandacht
Consequente en duidelijke opvoeding (geen harde hand)
Ik ben thuisblijfmoeder, dus de hond zit niet hele dagen alleen.
Veel beweging, lekker wandelen, fietsen, behendigheid enz. We wonen tegen het buitengebied aan in een bosrijke omgeving.

Ik ben benieuwd of jullie met ideeën komen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.


Wij hebben met een zelfde soort eisenlijstje voor een Duitse Pinscher gekozen. Buiten energiek en kan ooit zo gek als een deur zijn, binnen heerlijk rustig. Ik ben er net behendigheid mee gestart en dat gaat eigenlijk heel goed. Is met tijd en wijlen eigenwijs, maar doet álles voor voer. En als de activiteit leuk genoeg is heb je er een wereldhond aan. Van wat ik bij anderen zie zijn ze geweldig met kinderen.
Vreemde mensen in huis kan hij tegen blaffen maar goed is goed.

Afbeelding

Volg Joy op Joy the Malinois <3


CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:42

Binnenkort word onze Turkse Herder helaas ingeslapen. We hebben ruim 10 jaar deze hond gehad en willen ook graag weer een nieuwe hond. De taak van onze hond was het erf bewaken. Maar daarnaast was het ook een echte knuffelbeer.

Mijn vader en ik willen graag weer een nieuwe Turkse Herder, maar mijn moeder wil liever een ander ras omdat Turkse Herders behoorlijk eigenwijs zijn en lastig af te richten. Ook was onze hond echt een loper en ging hij er van door zodra het hek open was. Uiteindelijk hadden wij een geweldige hond onze Joey, maar het heeft een hele tijd geduurd voordat hij echt braaf was.

Wat wij willen is een grote hond, die ook in de winter buiten kan slapen en dus een dikkere vacht heeft. De hond moet zelfstandig en beschermend zijn, een erf hond zijn (dus niet loperig) en redelijk makkelijk te trainen. De hond mag wel fel en waaks zijn, maar niet direct iedere vreemde grijpen.

Zelf zagen wij het ras de Landseer al voorbij komen, dit leek ons wel wat. Maar het is een relatief onbekend ras in Nederland waardoor ze ook best duur zijn. Nu hoop ik dat jullie ook nog wat andere opties qua rassen hebben!

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:45

CathyTBP schreef:
Binnenkort word onze Turkse Herder helaas ingeslapen. We hebben ruim 10 jaar deze hond gehad en willen ook graag weer een nieuwe hond. De taak van onze hond was het erf bewaken. Maar daarnaast was het ook een echte knuffelbeer.

Mijn vader en ik willen graag weer een nieuwe Turkse Herder, maar mijn moeder wil liever een ander ras omdat Turkse Herders behoorlijk eigenwijs zijn en lastig af te richten. Ook was onze hond echt een loper en ging hij er van door zodra het hek open was. Uiteindelijk hadden wij een geweldige hond onze Joey, maar het heeft een hele tijd geduurd voordat hij echt braaf was.

Wat wij willen is een grote hond, die ook in de winter buiten kan slapen en dus een dikkere vacht heeft. De hond moet zelfstandig en beschermend zijn, een erf hond zijn (dus niet loperig) en redelijk makkelijk te trainen. De hond mag wel fel en waaks zijn, maar niet direct iedere vreemde grijpen.

Zelf zagen wij het ras de Landseer al voorbij komen, dit leek ons wel wat. Maar het is een relatief onbekend ras in Nederland waardoor ze ook best duur zijn. Nu hoop ik dat jullie ook nog wat andere opties qua rassen hebben!


In diezelfde uiterlijke groep zitten de newfoundlander (de effengekleurde variant op landseers, zie je vaker dan de bonte), maar ook honden als de leonberger en pyrenese berghond zijn wel honden die daaraan voldoen.

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:52

akishino schreef:
Ik heb het topic een beetje doorgespit en ben al maanden aan het brainstormen en oriënteren, maar wil graag wat andere input over de aanschaf van een rashond. En dan vooral welk ras. Ik hoop dat jullie met wat ideeën komen om mijn zoektocht naar het juiste ras makkelijker te maken.

Wij (man en ik, en inmiddels twee kinderen van 7 en 8) hebben al 15 jaar akita's. Honden met een karakter waar ik van houd, goed opgevoed dus nooit problemen gehad. Onze teef is inmiddels 11 jaar en blijft gewoon tot haar laatste adem bij ons hoor, maar we willen naar een ander ras overstappen en de rede is dat we een iets kleiner ras willen, geen 60+ cm meer en een ras die ik wat beter gemotiveerd krijg voor bijvoorbeeld behendigheid.
Ik heb een aantal rassen in gedachten, maar ben heel benieuwd of jullie nog andere ideeën hebben.

Een hond tussen de 30 en 50 cm (ongeveer)
Zelfstandig
Gehoorzaam maar niet slaafs
Honkvast (geen wegloper)
Energiek maar met een "uitknop"
Tikje eigenwijs mag best.
Moedig en niet nerveus.
Moet in een gezin met kinderen kunnen, waar mensen in en uit lopen, mag best wat terughoudend zijn naar vreemden, maar geen agressie.
Hij hoeft niet met elke vreemde hond op te kunnen schieten, maar wel in een vaste roedel kunnen.
Ik houd niet van elke dag borstelen, maar vindt het geen probleem dat er tijdens de rui flink wat haren uitkomen en er wel elke dag een borstel doorheen moet.

Wat kunnen wij bieden:
Een liefdevol huis met veel aandacht
Consequente en duidelijke opvoeding (geen harde hand)
Ik ben thuisblijfmoeder, dus de hond zit niet hele dagen alleen.
Veel beweging, lekker wandelen, fietsen, behendigheid enz. We wonen tegen het buitengebied aan in een bosrijke omgeving.

Ik ben benieuwd of jullie met ideeën komen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.



Een Vastgotaspet :)

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:55

Skippy01 schreef:
CathyTBP schreef:
Binnenkort word onze Turkse Herder helaas ingeslapen. We hebben ruim 10 jaar deze hond gehad en willen ook graag weer een nieuwe hond. De taak van onze hond was het erf bewaken. Maar daarnaast was het ook een echte knuffelbeer.

Mijn vader en ik willen graag weer een nieuwe Turkse Herder, maar mijn moeder wil liever een ander ras omdat Turkse Herders behoorlijk eigenwijs zijn en lastig af te richten. Ook was onze hond echt een loper en ging hij er van door zodra het hek open was. Uiteindelijk hadden wij een geweldige hond onze Joey, maar het heeft een hele tijd geduurd voordat hij echt braaf was.

Wat wij willen is een grote hond, die ook in de winter buiten kan slapen en dus een dikkere vacht heeft. De hond moet zelfstandig en beschermend zijn, een erf hond zijn (dus niet loperig) en redelijk makkelijk te trainen. De hond mag wel fel en waaks zijn, maar niet direct iedere vreemde grijpen.

Zelf zagen wij het ras de Landseer al voorbij komen, dit leek ons wel wat. Maar het is een relatief onbekend ras in Nederland waardoor ze ook best duur zijn. Nu hoop ik dat jullie ook nog wat andere opties qua rassen hebben!


In diezelfde uiterlijke groep zitten de newfoundlander (de effengekleurde variant op landseers, zie je vaker dan de bonte), maar ook honden als de leonberger en pyrenese berghond zijn wel honden die daaraan voldoen.


Mijn moeder vond Newfoundlanders stinken dus die wil ze liever niet :P en ik dacht dat Newfoundlanders altijd zo veel haar hadden dat ze het in de zomer heel warm hebben? Dus dat lijkt me wel een beetje sneu, maar ik weet niet hoe andere ervaringen daar mee zijn. Maar Leonberger is inderdaad ook wel een goede optie! Ik heb de Pyrenese berghond even opgezocht en die ga ik ook even voorstellen aan mijn ouders.

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:02

@akishino, ik moest direct aan een Duck Toller denken, maar ik weet niet hoe honkvast die zijn.
@Cathy, Leonbergers hebben echt maar een hele lage levensverwachting, en ik verwacht dat een Newfoundlander ook niet oud wordt. Maar dat doen de meeste grote rassen natuurlijk niet.. Ik ken wel iemand die al langere tijd Leonbergers heeft als erfhond en aan de hand daarvan denk ik dat ze wel voldoen aan je eisen verder.

follow your dreams, they know the way

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:06

Loolotte schreef:
@Cathy, Leonbergers hebben echt maar een hele lage levensverwachting, en ik verwacht dat een Newfoundlander ook niet oud wordt. Maar dat doen de meeste grote rassen natuurlijk niet.. Ik ken wel iemand die al langere tijd Leonbergers heeft als erfhond en aan de hand daarvan denk ik dat ze wel voldoen aan je eisen verder.


Ik heb het even opgezocht en die levensverwachting van een Leonberger (en de Newfoundlander) is inderdaad echt laag! Dat is zeker wel een minpunt...

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:09

@akishino, een epagneul breton? Ik weet niet zeker hoe erfvast ze zijn, maar verder voldoen die volgens mij wel aan je eisen. Het zijn lieve, intelligente honden die graag actief zijn en goed op te voeden zijn maar wel een eigen mening hebben.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:24

akishino schreef:
rien10 schreef:
Hollandse Herder, Entlecher Sennenhond, Shiba Inu (hoewel dat niet zo trainbaar is, qua behendigheid etc. maar goed, je kent de Akita). Schnauzer.


De shiba staat boven aan ons lijstje, maar het enige (hele grote) minpunt voor ons is het weglopen als ze de kans krijgen, wat er vrijwel niet uit te trainen is volgens de fokkers die ik spreek.

Friese Stabij. Ook n leuk allround slimmerdje.

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:01

MizzMontana schreef:
akishino schreef:
Ik heb het topic een beetje doorgespit en ben al maanden aan het brainstormen en oriënteren, maar wil graag wat andere input over de aanschaf van een rashond. En dan vooral welk ras. Ik hoop dat jullie met wat ideeën komen om mijn zoektocht naar het juiste ras makkelijker te maken.

Wij (man en ik, en inmiddels twee kinderen van 7 en 8) hebben al 15 jaar akita's. Honden met een karakter waar ik van houd, goed opgevoed dus nooit problemen gehad. Onze teef is inmiddels 11 jaar en blijft gewoon tot haar laatste adem bij ons hoor, maar we willen naar een ander ras overstappen en de rede is dat we een iets kleiner ras willen, geen 60+ cm meer en een ras die ik wat beter gemotiveerd krijg voor bijvoorbeeld behendigheid.
Ik heb een aantal rassen in gedachten, maar ben heel benieuwd of jullie nog andere ideeën hebben.

Een hond tussen de 30 en 50 cm (ongeveer)
Zelfstandig
Gehoorzaam maar niet slaafs
Honkvast (geen wegloper)
Energiek maar met een "uitknop"
Tikje eigenwijs mag best.
Moedig en niet nerveus.
Moet in een gezin met kinderen kunnen, waar mensen in en uit lopen, mag best wat terughoudend zijn naar vreemden, maar geen agressie.
Hij hoeft niet met elke vreemde hond op te kunnen schieten, maar wel in een vaste roedel kunnen.
Ik houd niet van elke dag borstelen, maar vindt het geen probleem dat er tijdens de rui flink wat haren uitkomen en er wel elke dag een borstel doorheen moet.

Wat kunnen wij bieden:
Een liefdevol huis met veel aandacht
Consequente en duidelijke opvoeding (geen harde hand)
Ik ben thuisblijfmoeder, dus de hond zit niet hele dagen alleen.
Veel beweging, lekker wandelen, fietsen, behendigheid enz. We wonen tegen het buitengebied aan in een bosrijke omgeving.

Ik ben benieuwd of jullie met ideeën komen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.



Een Vastgotaspet :)



Jaaa, die zijn leuk!!! Was ik ook al tegengekomen. Een hele kleine populatie in nederland, maar ga me er verder in verdiepen.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:02

Ik ga alle rassen die geopperd zijn even googlen vanavond.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:16

Overigens is onze shiba wel een exemplaar die ik overal los kan laten lopen. Nu, de laatste jaren weigert ze een pas te zetten aan de lijn. Echter... Zodra de deur open staat van het huis, is onze shiba pleiten en probeert ze mensen in hun kuiten te bijten.

De akita blijft dan keurig netjes voor de open deur staan of gaat voor de auto liggen als die er staat.

Verder moet je niet denken dat je een kleine akita in huis haalt. Ik zie de shiba gewoon meer als een kat dan een hond en ik hou niet van katten. Mijn ouders dachten gewoon een mini akita te kopen toen ik 9 was. Kon ik mooi met mijn eigen hond lopen ipv een grote akita. Naja, raad wie met de shiba liep en wie met de akita?

Maar Ik weet hoe moeilijk het is om iets anders te vinden. Ben zelf maar weer uitgekomen op een akita Inu en ooit wil ik een Kai ken over laten vliegen.

Poedel bedoel ik natuurlijk niet de hondjes met een roze strikje in hun haren mee, zijn best stoere hondjes.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:42

Een Vastgotaspet :)[/quote]


Jaaa, die zijn leuk!!! Was ik ook al tegengekomen. Een hele kleine populatie in nederland, maar ga me er verder in verdiepen.[/quote]
memberlist.php?mode=viewprofile&u=74475 ze is niet meer echt actief op bokt maar bij interesse stuur haar eens een pb, ze heeft meerdere spetsen, soms een nestje en bekend met andere spetsen fokkers

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:50

CathyTBP schreef:
Binnenkort word onze Turkse Herder helaas ingeslapen. We hebben ruim 10 jaar deze hond gehad en willen ook graag weer een nieuwe hond. De taak van onze hond was het erf bewaken. Maar daarnaast was het ook een echte knuffelbeer.

Mijn vader en ik willen graag weer een nieuwe Turkse Herder, maar mijn moeder wil liever een ander ras omdat Turkse Herders behoorlijk eigenwijs zijn en lastig af te richten. Ook was onze hond echt een loper en ging hij er van door zodra het hek open was. Uiteindelijk hadden wij een geweldige hond onze Joey, maar het heeft een hele tijd geduurd voordat hij echt braaf was.

Wat wij willen is een grote hond, die ook in de winter buiten kan slapen en dus een dikkere vacht heeft. De hond moet zelfstandig en beschermend zijn, een erf hond zijn (dus niet loperig) en redelijk makkelijk te trainen. De hond mag wel fel en waaks zijn, maar niet direct iedere vreemde grijpen.

Zelf zagen wij het ras de Landseer al voorbij komen, dit leek ons wel wat. Maar het is een relatief onbekend ras in Nederland waardoor ze ook best duur zijn. Nu hoop ik dat jullie ook nog wat andere opties qua rassen hebben!


Bouvier des Flandres.

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:25

akishino schreef:
Ik ga alle rassen die geopperd zijn even googlen vanavond.


Bij mij in de behendigheid klas zit een Finse Lappenhond. Wat een geweldige leuke, sociale en humorvolle hondjes. Ze doet de behendigheid ook heel erg goed en netjes, maar op een heel andere, veel relaxter manier als mijn bloedfanatieke herder ;)
Lijkt me volledig voldoen aan jouw wensen!


Afbeelding


Cathy: een Hovawart?


Afbeelding

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:59

Finse lappenhond kwam ik ook al tegen en trekt me ook aan. Ik ga me verdiepen in een aantal rassen. Dank jullie wel voor de input.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:44

Finse lappenhond zijn echt leuk, als je ze nou niet in nederland kan vinden, kan ik hier wat fokkers voor je opzoeken (dan zal je alleen wel moeten wachten tot ze 15 weken zijn)

Hier is zweden, ze zijn hier ontzettend veel :+

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Douce

Berichten: 3505
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:25

CathyTBP schreef:
Mijn moeder vond Newfoundlanders stinken dus die wil ze liever niet :P en ik dacht dat Newfoundlanders altijd zo veel haar hadden dat ze het in de zomer heel warm hebben? Dus dat lijkt me wel een beetje sneu, maar ik weet niet hoe andere ervaringen daar mee zijn. Maar Leonberger is inderdaad ook wel een goede optie! Ik heb de Pyrenese berghond even opgezocht en die ga ik ook even voorstellen aan mijn ouders.


Alle rassen waar ik aan moest denken zijn al genoemd, maar even voor de zekerheid zodat jullie niet teleurgesteld zijn straks: een landseer heeft dezelfde bloedhete al dan niet stinkende vacht als een new foundlander.

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:28

Douce schreef:
CathyTBP schreef:
Mijn moeder vond Newfoundlanders stinken dus die wil ze liever niet :P en ik dacht dat Newfoundlanders altijd zo veel haar hadden dat ze het in de zomer heel warm hebben? Dus dat lijkt me wel een beetje sneu, maar ik weet niet hoe andere ervaringen daar mee zijn. Maar Leonberger is inderdaad ook wel een goede optie! Ik heb de Pyrenese berghond even opgezocht en die ga ik ook even voorstellen aan mijn ouders.


Alle rassen waar ik aan moest denken zijn al genoemd, maar even voor de zekerheid zodat jullie niet teleurgesteld zijn straks: een landseer heeft dezelfde bloedhete al dan niet stinkende vacht als een new foundlander.


Dat is wel even goed om te weten! Ik zal het even door geven :j

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

Waaslander
Berichten: 338
Geregistreerd: 12-03-16

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:18

wat noem je lage levensverwachting van een leonberger? wij hebben er 1 is nu 1,5 jaar en fokker heeft er verschillende boven de 10 jaar lopen
bij ons komt hij binnen maar zou ook perfect buiten kunnen, waakt goed erfvast en trainbaar, zeker geen stinkende vacht

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:40

Ik geloof een gemiddelde levensverwachting van een jaar of vijf?
(Was overigens niet mijn opmerking, maar dit is meen ik eerder in dit topic voorbij gekomen)

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:24

Hier liep laatst iemand en die zei 7 a 8 jaar...

Volg Joy op Joy the Malinois <3

Waaslander
Berichten: 338
Geregistreerd: 12-03-16

Re: [Info] Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:11

rond de 10 jaar is inderdaad gangbaar vind ik vrij normal voor dat formaat hond


DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:19

Zeven tot acht jaar is nog geen tien jaar hé... Van herders wordt gezegd dat ze rond de tien worden, ken er een aantal die boven de 13 zijn en nog goed lopen, ook eentje van bijna 15 (kruising DHxMechelaar) die nog gewoon meewerkt in het leger... Dat zijn gezonde honden, maar eentje die met moeite de tien haalt... Zou me dan toch vragen stellen bij de gezondheid van het ras. (Al is het voor echt grote honden zoals de Duitse dog en de wolfshond wel 'logischer', al zijn die denk ik ook niet meer zo gezond.)

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:24

@akashino,
Naast de spetsen zou een Ijslandse hond je misschien ook aanspreken?
Ook een maatje minder, eigenwijs maar ook wel een werkhond.

Wees jezelf, anderen zijn er al genoeg.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eshz, IASCrawler en 83 bezoekers