kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:21

Biokat,
Wij hebben elk merk geprobeerd en dit bevalt ons het beste! Ook wij halen er elke dag maar een half boterhamzakje uit aan klonten Lachen


Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:41

haan schreef:
Ik gebruik de kattengrit van de Aldi, kost weinig en ben er (evenals mijn katten) zeer tevreden over. Gewoon 1 hele zak in de bak kieperen, dagelijks de drolletjes eruit en na een dag of 4 (als je de bak begint te ruiken) helemaal verschonen.


Die van de Aldi is ook klontvormend en ik haalde daar om de dag de drollen en klonten uit. Dan doe je er alweer veel langer mee.
Maar dat spul wat ik nu van de Deka heb (kan wel eens hetzelfde zijn als wat Karin heeft van de C1000) is nog fijner!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:18

ik heb Javeme Excellent Premium zakken van 20 liter, kosten rond de 9,-, vergelijkbaar met c1000 klontvormend, ideaal spul! je moet van klontvormend grit wel voldoende in de bak doen, er moet een laag van minimaal 5cm in de bak liggen wil het goed werken. Dan kun je dagelijks de drolletjes en klontjes scheppen en doe je langer met je grit. Ik heb 4 katten en nu 2 bakken en gaat prima zo.
Ik vind Pet Fresh plus met babypoedergeur nog fijner grit maar dat kost bijna 15,- per zak!

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:29

ik heb ook klontvormende kattebak grit en vind het ideaal.

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-08 22:27

Ik zat vandaag bij de AH te kijken naar AH huismerk klontvormend grit maar ik schrok van de prijs! 4,5 euro voor 6 liter!!!!! Daar vul ik mijn bak niet mee hoor!

Waar verkoopt men Biokat? Want hier hoor ik toch best goede verhalen over Lachen

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:30

Ik gebruik altijd Tom poes foetsie bah.
Koop het bij de tuinland, 2 zakken van 20 liter per stuk voor 9,95
Vind ik zelf naar veel verschillende kattengritmerken te hebben uitgeprobeert het fijnst.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:33

Wij hebben ook Biokat, werkt super Lachen

Hebben ook Catsan geprobeerd, maar dat is niks

diega

Berichten: 1254
Geregistreerd: 08-01-06

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:35

Ik gebruik van de AH huismerk het stuifvrij kattebakkorrel. Heb ook van wat merken het klontvormend gebeuren geprobeerd maar was er niet tevreden over. Van allerlei andere merken van de "normale" kattebak vulling had ik last van witte of roze pootjes, over de tafel ed. (kat mag eigenlijk niet op de tafel maar de pootjes verraden het al).
De kattebak vulling die ik nu gebruik is zuinig in gebruik, leuk geprijst, geen pootafdrukjes door het huis, je kunt ook de plasjes eruitscheppen want de kattebakvulling verkleeft iets.

Foetsie bah vind ik niet lekker geparfumeerd = stinken en overal roze pootjes.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:37

diega schreef:
Ik gebruik van de AH huismerk het stuifvrij kattebakkorrel. Heb ook van wat merken het klontvormend gebeuren geprobeerd maar was er niet tevreden over. Van allerlei andere merken van de "normale" kattebak vulling had ik last van witte of roze pootjes, over de tafel ed. (kat mag eigenlijk niet op de tafel maar de pootjes verraden het al).
De kattebak vulling die ik nu gebruik is zuinig in gebruik, leuk geprijst, geen pootafdrukjes door het huis, je kunt ook de plasjes eruitscheppen want de kattebakvulling verkleeft iets.

Foetsie bah vind ik niet lekker geparfumeerd = stinken en overal roze pootjes.


Daar heb ik juist geen last van.
Is per persoon verschillend.
Mijn katten laten geen roze pootjes achter.

roos07
Berichten: 74
Geregistreerd: 12-12-05

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:38

Ook ik zweer bij Biokat, de geurloze variant. Die klontvormende van AH vind ik ook erg goed, maar zo duur!

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-08 08:25

Ja die is duur he! En dan is het een huismerk ...

Waar kopen jullie Biokat?

Foetsie ba had ik gisteren zien liggen in zo'n islamitische supermarkt haha! Moest wel lachen om de merknaam Tong uitsteken

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:31

Merens schreef:
Ik gebruik Catsan.
Niet klontvormend, maar het absorbeert de plasjes. Drolletjes schep ik er uit, en na 2 weken gaat de bak helemaal leeg en komt er schone vulling in.
(1 Kitten van 5 maanden)

Heb bij mn vorige kat ook wel de klontvormende van de AH gebruikt, die was ook prima.


Ik doe het precies hetzelfde Haha!

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:41

Biokat kun je gewoon bij de dierenwinkel kopen! Ik zag trouwens dat wij ook regelmatig GreenCat kopen (nooit meer katten op de poes staat erop, haha). Maar als je gewoon bij de plaatselijke dierenwinkel gaat kijken, kun je het daar vast krijgen!

R0X

Berichten: 2384
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Den Haag

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-08 09:54

Ok dan ga ik eens kijken! Ben wel benieuwd naar die klontjes Clown

Klontjes scheppen in plaats van zoeken naar natte steentjes Go jij! Go jij!

@ Merens en Yuri: gaat die bak dan niet stinken als je urine erin blijft zitten?

CindyUniek

Berichten: 2528
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Cothen

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:58

wij hebben 3 katten en ook van alles geprobeerd, maar ik vind catsan dus juíst heel fijn....

houtkorrel vond ik stinken, het hele huis rook ernaar
die hele goedkope soorten kittyfriend e.d. geeft af op onze vloer(wij hebben een donkere vloer en overal zag ik grijzige pootjes van die bak af komen)! en neemt niet veel op.... dus stinkt ook weer sneller...

tja de korreltjes bij catsan, ach met 3 katten moet ik toch al vrijwel iedere dag zuigen dus dat maakt weinig uit.... ik schep niet iedere dag, maar leeg mijn bakken gewoon eens per 3 dagen... gaat prima!

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥

Mirjam79

Berichten: 1655
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:03

wij hebben voor onze 2 heel erg zinnige ex-katers Biokat Fresh. Dit bevalt heel erg goed. Geen vervelende luchtjes en de ballen die gevormd worden door de plas schep je er zo uit. Drolletjes nog makkelijker. En waar het te koop is? Ik haal het bij ons altijd bij de Welkoop (Boerenbond). We willen nooit weer anders!

Marije fan de Nysted meer dan 10 jaar van je mogen genieten. Helaas heb ik afscheid van je moeten nemen. Rust zacht maffe merrie.
Wat is het ongelooflijk waar "je weet pas wat je mist, als het er niet meer is"...

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:10

XoNo schreef:
Maar houtkorrels vond ik ideaal. Niet klontvormend, maar plakt niet aan de pootjes, absorbeert goed en ik had nooit last van een stinkende kattenbak!


Wij hebben ook houtkorrels (van de BoerenBond). Deze vallen uit elkaar bij een plasje en daardoor ook makkelijk te vinden in de bak. Voordeel is dat het niet aan de pootjes plakt dus nooit korrels naast de bak! Ook mogen deze houtkorrels gewoon in de GFT-bak! Onze kat wilde absoluut niet op een bak met van die samenklonterende korrels na een plasje.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:12

Klontvormend vond ik zelf niet fijn want alles blijft ook ontzettend aan de bak plakken.(onderin)

Ik haal nu een kattenzand bij C1000 of Sanders weg en dit is 7 liter voor 1,10 euro!!!!!
Ik gooi na het verschonen een hele zak erin en haal dan iedere dag alleen de drolletjes eruit.En dan na 3 a 4 dagen alles weg en dan bak schoon en weer een nieuwe zak erin.
Ik heb 2 poezen.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:18

Ik vind dat kattenbak vulling die niet klonterd, heel erg gaat stinken omdat de urine er dan een tijdje in blijft liggen, met het gevolg dat mn katten niet meer op de bak willen (en je moet natuurlijk je kattenbak vaker uitsoppen, een klusje wat ik niet echt leuk vind + dat je veel minder economisch met de vulling om kunt gaan)

Nadeel van klonter vind ik dat het soms door het hele huis ligt, maar daar heb ik dus nu dat kattenbak matje voor en dat werkt redelijk goed. En dat van die witte pootjes herken ik ook wel, als mn katten op de bak zijn geweest (en mn vriend en ik van huis zijn) willen ze daarna wel eens op onze glazen tafel springen, dat mogen ze niet, maar aan de witte afdrukken op de tafel zie ik dat ze dat dus wel doen Haha! Ik lees net dat er soms klonter aan de bodem van de bak blijft plakken, maar als je er voldoende van in doet (min. 5 centimeter) heb je daar amper last van.

Maar ik vind dus dat de klonter vulling veel meer voordelen heeft dan de niet-klonter vulling!

Anoniem

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:19

Ik gebruik met 3 katten klontvormend spul, ik geloof dat het Kittyfriend heet ofzo. Roze zak. Ben er erg tevreden over. Ik schep 'm elke dag of om de dag uit (ligt eraan wat voor weer het is, of het hele spul de hele dag buiten in het bos is of binnen op de bank ligt te stinken Haha! ) en tegen geurtjes doe ik er van dat Geurstopspul van de AH in. Blijft 'ie lekker fris ruiken, en ook de katten gaan niet stinken als ze in de bak hebben gezeten.
Ze lopen het wel een beetje uit de bak, maar ach, met 3 katten moet je toch elke dag even vegen of zuigen, dus erg veel last heb ik er niet van.

Vroeger had ik ook die houtkorrels die Xono beschrijft en dat vond ik ideaal spul. Maar tegenwoordig heb ik 1 poes die er absoluut niet op wil. Die gaat echt naast de bak zitten als ik die houtbrokjes erin die (het lijkt op biks), dus da's ehhhh minder handig zeg maar Haha!

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:28

joyce2 schreef:
Ik vind dat kattenbak vulling die niet klonterd, heel erg gaat stinken omdat de urine er dan een tijdje in blijft liggen, met het gevolg dat mn katten niet meer op de bak willen (en je moet natuurlijk je kattenbak vaker uitsoppen, een klusje wat ik niet echt leuk vind + dat je veel minder economisch met de vulling om kunt gaan)


Bij de houtkorrels wordt het plasje wel goed opgenomen. De houtkorrels nemen het vocht op en vallen daardoor uit elkaar. Van urinestank hebben wij dan ook geen last.

grauwman

Berichten: 2683
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:29

Ik gebruik juist de catsan, de bak blijft het meest schoon. Heb echt al van alles geprobeerd, inderdaad ook gekleurde pootjes, vieze parfum geuren en flinke klonten. Met catsan blijft het het droogst en de kat maakt er niet zo'n bende van. Ik verschoon de bak wel om de 2 à 3 dagen. Heb ook wel eens houtkorrels gebruikt maar dat gaat op een gegeven moment te veel ruiken Haha!

Pap 14-01-44/17-11-11

tita

Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:49

volgens mij ben ik de enige die dus houtkorrel gebruikt

zalig spul

Voorheen gebruikte ik klonten van biokat ging voor een kat goed maar de andere kant..viel het plasje helemaal uitelkaar ook al lag het er meer dan een dag (bijwijze van spreke he)

Toen ben ik overgestapt op houtkorrel is vrij prijzig ik betaal 8 euro voor 10 kilo heb 2 bakken en doe daar ong 15 dagen mee.

Voordeel je voelt die korrels niet meer en het is soort stof dus makkelijkere stofzuigen en ik kan eens een of 2 daagjes overslaan.

Ben super tevreden

30-11-2015
03-07-2018

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:52

Citaat:
Wij hebben ook houtkorrels (van de BoerenBond). Deze vallen uit elkaar bij een plasje en daardoor ook makkelijk te vinden in de bak

maar dat is in mijn geval een nadeel omdat ik er een paar heb die flink de bak doorgraven, als je dan klontjes hebt die uitelkaar vallen moet je veel sneller alle vulling vervangen omdat alles doorelkaar wordt gehengeld.... de bak is dus veel sneller vuil dan met klontvormend spul

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

tita

Berichten: 19745
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: kattenbakvulling: klontvormend of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:57

Ja cissy ik ook en maar graven die beesten zo erg dat hun drol helelmaal uitelkaar valt of als ze beide in de zelfde bak poepen blijven ze graven Boos!


Met als gevolg dat een van de katten strond-poten heb en het leukste is

Kom ik thuis ren de kat met poep-poten naar me toe springt op schoot en spreid ff al zijn teentjes zodat mams (ikke dus Boos! ) ff goed kan schoonmaken met de baby-doekjes

30-11-2015
03-07-2018


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flux, IASCrawler, Jasmijn159, YandexBot en 43 bezoekers